Збільшення кількості звернень із сайту у сфері зернопереробки у 5,5 разів – кейс SEO від Inweb

У сегменті B2B вкрай важливо вибрати правильний інструмент просування. Що саме спрацює краще, наперед сказати не можна. Тут важливо тестувати інструменти та застосовувати професійні знання. А якщо тема складна? Потрібен той, хто має в ній досвід. Команда Inweb якраз має досвід просування проєктів з обладнання для зернопереробки та лабораторій.

У цьому проєкті ми мали всі складові успіху:

  • довіра та сприяння клієнта;
  • досвід фахівців, які вже працювали у цій тематиці;
  • гіпотези, що виправдовують себе після тестування та впровадження. Знову завдяки досвіду.

Повномасштабне вторгнення росії в Україну не дало зробити результати ще кращими. Обстріли, блекаути, втрата бізнес-перспектив та частини територій, окупованих агресором. Все це знизило кількість трафіку в цілому, але ми виявили точки зростання і злагоджено йдемо вперед.

Команда проєкту

Артем Лебедєв – SEO Internet Marketer.
Войтенко Олеся – SEO Project Manager.
Євген Кравчук – Team Lead of SEO Internet Marketer.
Вадим Бадюк – куратор проекту, SEO Project Manager.
Тетяна Авксентієва – Head of Project Manager.

Період роботи: з грудня 2020 року та продовжуємо на момент публікації матеріалу.

Про проєкт

Підприємство Analit-Pribor продає якісне та точне лабораторне обладнання українського та зарубіжного виробництва . Пристрої створені для оцінки якості зерна, і навіть продуктів його переробки. Великий асортимент сучасної апаратури та професійне обслуговування із консультацією.

На старті робіт клієнт виділив затребувані товари та сторінки, які він хотів вивести у топ видачі Google:

  • інфрачервоний аналізатор;
  • пробовідбірники ручні;
  • прилади для визначення кількості падіння;
  • вимірник деформації клейковини та інші.

Мета – покращити позиції у пошуковій видачі

Мета – покращити позиції у пошуковій видачі, зробити сайт більш інформативним та зручним, дати відповіді на можливі питання потенційних клієнтів, тим самим збільшити кількість дзвінків із сайту.

Сильні сторони клієнта

Сприяли ефективному просуванню такі фактори:

  • Швидке узгодження завдань щодо написання контенту та підбору тем, готових текстів, складання метатегів.
  • Довіра з боку клієнта та затвердження всіх рекомендацій щодо доповнення та покращення сайту.
  • «Зелене світло» на нові експериментальні методики просування, які показували позитивний результат. Для визначення ми вивчали конкурентів і тестували різні гіпотези. Успішні одразу впроваджували та отримували помітні результати. Це могла бути вставка ключових слів, робота зі сніпетами та ін.

Виклики в процесі просування

Кожен проєкт має свої особливості, обставини та складності. Це повноцінна частина процесу. Ми вирішуємо ці завдання разом із клієнтом, як і будь-які інші, необхідні для досягнення результатів. Виявили та врахували такі моменти:

  • Потрібно було переїжджати на новий хостинг, щоб покращити швидкість завантаження сайту.
  • Клієнт випадково змінив URL мовних версій, без попередження.
  • Технічні завдання впроваджувалися не так швидко, як хотілося б. Затримки були на боці програміста клієнта.

Стратегія оптимізації сайту та дії команди

Контент та метатеги

Сайт перед початком просування був наповнений неоптимізованим контентом та не мав метатегів. Ми зібрали семантичне ядро ​​та зрозуміли, які комерційні запити користувачі використовують для пошуку товарів з асортименту.

Окремо зібрали семантичне ядро ​​для інформаційних статей блогу, вже написаних та запланованих, щоб отримати більше трафіку за інфозапитами. Забігаючи наперед, кількість заявок зі статей блогу зросла завдяки цьому підходу.

Ключові слова

Релевантні запити додали до контенту сайту, прописали метатеги, щоб покращити ранжування сторінок за пріоритетними запитами. Дооптимізація сторінок втраченими ключовими словами – процес постійний, оскільки сторінка може ранжуватися на певний запит. Наприклад, ми хочемо, щоб на запит «купити вологомір зернових культур» приходили користувачі, але він відсутній у контенті сторінки, метаданих або в анкор-листі. Це означає, що сайт втрачає трафік.

Щоб цього уникнути, ми аналізуємо семантику, дооптимизуємо контент, метадані, таблиці та блоки FAQ Page (сторінка питань, що часто ставлять). Це систематичний процес, тому що семантичне ядро ​​розкриває нам потенціал сайту, який не завжди використовується повноцінно.

Семантичне ядро – це набір ключових фраз, за ​​якими сайт просувається в пошукових системах. Його основою є пошукові запити користувачів, які вони вводять у рядку пошукової системи, з урахуванням тематики сайту.

Приклад пошукових комерційних запитів для сторінки з переліком ГОСТ

Приклад пошукових комерційних запитів для сторінки з переліком ДСТУ

У першому місяці роботи ми склали завдання щодо написання контенту для найпріоритетніших розділів сайту. Також підготували унікальні метатеги – Title, Description та заголовки H1, виходячи з семантичного ядра та пріоритетних запитів для просування.

Шаблон метатегів категорії товару для української версії сайту

Шаблон метатегів категорії товару для української версії сайту

Метатеги

Українська версія за замовчуванням

Переклад українською мовою було заплановано, і вже в процесі вийшов закон, в рамках якого українська версія сайту має відкриватися за замовчуванням. Тож напрямок роботи був вірним та актуальним. Якщо користувач має українську IP-адресу, має завантажуватися україномовна версія. Неважливо, як і звідки він зайшов на сайт:

  • клік рекламних оголошень;
  • органічний пошук;
  • перехід за посиланням тощо.

Ми підготували рекомендації, які відповідають закону і не суперечать вимогам пошукових систем – не погіршують досвід користувача на сайті. Коли ми надали пошуковій системі українську мовну версію за умовчанням, то збільшили кількість органічного трафіку. До цього українська версія гірше ранжувалась. Тобто нам вдалося залучити якісний трафік на українські запити.

Природна посилальна маса сайту

Для нарощування якісних посилань на сайт клієнта ми працювали Outreach-посиланнями:

  • підібрали трафікові теми для публікацій;
  • підготували контент;
  • визначили майданчики-донори з якісними показниками за рейтингом, трафіку, видимістю та іншими показниками;
  • домовлялися з представниками майданчиків про розміщення матеріалів із посиланням на сайт клієнта.

Розміщення статей на сторонніх сайтах з dofollow-посиланням на сайт, що просувається, важливе для просування в пошуковій видачі. Авторитетний донор, посилаючись на сайт, ділиться своїми показниками. Для пошукової системи сайт, який згадує інше авторитетне джерело, також стає релевантнішим за показом у результатах пошуку.

Dofollow-посилання – посилання, які мають бути проіндексовані пошуковими ботами в першу чергу. Їх ставлять на якісних сайтах для покращення рейтингу посилання сайту.

Сумарний аналіз

Сумарний аналіз кількості вхідних посилань показує позитивну динаміку (дані сервісу Serpstat)

Також для нарощування якісної маси посилань ми проаналізували зовнішні посилання конкурентів за такими параметрами:

  • Тип посилання.
  • Анкор-лист конкурентів. Він також дозволяє аналізувати семантику та втрачені ключові запити, за якими конкурент ранжується та займає топ.
  • Кількість та якість доменів.
  • Наявність спільних розміщень на однакових доменах.

Аналіз профілю конкурентів – мета №1 при побудові посилальної стратегії. Як ми це робимо?

  1. З’ясовуємо, на яких майданчиках розміщено конкурента, і чи є ми там.
  2. Вивантажуємо за допомогою сервісу Serpstat або Ahrefs посилальний перетин донорів (майданчиків).
  3. Будуємо посилальну стратегію, з якою швидко переганяємо конкурентів за кількістю якісних доменів. Тобто одержуємо ще більше трафіку.

Приклад розміщення посилання

Приклад розміщення посилання

Профіль компанії в Google My Business

Це безплатний інструмент, який дозволяє залучати нових клієнтів із пошуку та карт.

Це безплатний інструмент

З його допомогою ми заповнюємо інформацію по проєкту:

  • Назва компанії.
  • Категорія.
  • Новини.
  • Товари.
  • Список послуг.
  • Опис компанії.
  • Час роботи.
  • Дата створення компанії.
  • Посилання на запис.

Мета завдання – залучити більше користувачів на сайт. Для цього потрібен повністю заповнений профіль компанії Google My Business.

QA-тестування сайту

Ми проаналізували функціонал сайту на адаптивність та кросбраузерність (коректну роботу у всіх браузерах), перевірили відпрацювання всіх форм на сайті.

Приклад однієї з помилок: при перемиканні мовних версій у шапці сайту функціонал, контент, оформлення залишалися російською мовою. Перемикач мов приховали, доки не була готова українська версія сайту.

Некоректне відображення версії сайту

Некоректне відображення версії сайту

Прискорення завантаження сайту

Рекомендовані показники швидкості завантаження сайту:

  • для мобільної версії – від 80%;
  • для робочого столу – 90-100%.

Швидкість завантаження головної сторінки сайту в десктопній версії до впровадження рекомендацій, дані сервісу PageSpeed ​​Insights:

Швидкість завантаження головної сторінки сайту

Продуктивність сайту

Після впровадження наших рекомендацій швидкість вже така:

Результат

Поліпшення показників відбулося завдяки впровадженню рекомендацій із технічного завдання щодо оптимізації швидкості завантаження сайту. Наприклад:

Всього 13 пунктів для прискорення сайту, з посиланнями на конкретний контент та розшифровкою.

Використання розмітки

Ми впровадили кілька різних типів розміток:

  • Product для карток товарів – у видачу підтягуються значення рейтингу, відгуків та ціни товару;
  • Product для статей блогу з метою розширення сніпету;
  • розмітка хлібних крихт для головної сторінки, категорій та статей блогу;
  • протокол OpenGraph;
  • розмітка для пошуку;
  • розмітка зображень;
  • розмітка Article статей блогу.

Різні комбінації розміток

Різні комбінації розміток і таблиць дозволили зробити гарний сніпет, який значно відрізняє нас від конкурентів

Ведення та оптимізація розділу «Блог» на сайті

Регулярна публікація статей на блог сигналізує пошуковим системам, що сайт розвивається та поповнюється новим контентом. Таким чином пошукові системи розуміють, що сайт активний та актуальний. Пошуковий бот частіше заходитиме на сайт для оновлення контенту у видачі.

Інформаційний трафік у цій тематиці часто дає продажі. Клієнт заходить на сайт за інформаційним запитом, і якщо сайт йому сподобався, то може перейти на комерційні розділи та здійснити покупку.

Ми додали сторінку автора на сайт та підв’язали його до кожної опублікованої статті. Наявність автора свідчить про достовірність інформації. До таких статей пошукова система має більше довіри. Тому їх шанс потрапити в топ набагато вищий.

Розділ блогу на сайті

Розділ блогу на сайті

Щомісяця ми складаємо добірку популярних тем та пишемо унікальні статті. Обсяг статей залежить від матеріалів, що вже є в мережі. Наші повинні бути не надто більшими, але й не меншими від конкурентів, які вже є в топі:

На скриншоті приклади тем для інформаційних статей блогу

На скріншоті приклади тем для інформаційних статей блогу

Аналіз сфери з погляду інформаційних матеріалів також проводимо постійно:

  1. Визначаємо найбільш частотні та трафікові статті конкурентів за допомогою інструментів Serpstat та Ahrefs.
  2. Аналізуємо тематику та складаємо завдання для текстів, які ще краще розкриють тему, яка добре ранжується у конкурентів.
  3. Додатково оптимізуємо статті, щоб швидко потрапити до топу, іноді без нарощування інших посилань на неї.

Приклад ранжування деяких статей на блозі на даний момент, статистика Google Search Console:

Приклад ранжування деяких статей на блозі на даний момент, статистика з Google Search Console

Регулярний аналіз сфери по інфозапитах та щомісячне написання якісних, релевантних та експертних статей на блог дає більше інформаційного органічного трафіку. Він також приносить заявки на сайт та допомагає користувачеві ознайомитись з необхідною йому інформацією.

Одна з основних цілей блогу – надати користувачеві найрелевантнішу відповідь на запит, наростити кількість корисних для людини та пошукової системи якісних матеріалів. Кожне питання повинне мати розгорнуту відповідь, і ми прагнемо її забезпечити.

Ми також доповнили статті комерційними блоками: пов’язані товари, що рекомендуються. Такі блоки надають користувачеві релевантні товари на інформаційних статтях блогу.

Приклад відображення комерційних блоків на статтях блогу

Приклад відображення комерційних блоків на статтях блогу

Результати, яких вдалося досягти

На сайті є виражена сезонність – падіння трафіку кожен грудень. На графіці бачимо ще одне падіння, після якого у нас значно просів трафік. Просадка відбулася на початку березня 2023 року, коли клієнт помилково змінив мову за умовчанням. Тим самим змінилися всі URL-адреси на сайті, і трафік упав. Ми вчасно помітили це, виправили помилку, щоб повернути колишній трафік і збільшувати його далі.

Динаміка зростання трафіку за період роботи

Динаміка зростання трафіку за період роботи

Динаміка органічного трафіку в цілому по сайту

Січень 2021 року – 6280 сеансів.
Січень 2023 року – 8113 сеансів.

Динаміка зростання кліків по номеру телефона. Є сезонні просадки кожен грудень

Динаміка зростання кліків по номеру телефона. Є сезонні просідання кожен грудень

Динамика зростання сеансів

Динаміка зростання сеансів за статтями на блозі (інформаційний трафік) за весь період роботи

Динаміка з інформаційного трафіку з блогу

Січень 2021 року – 5147 сеансів.
Січень 2023 року – 6676 сеансів.

Динаміка ключових слів на сайті по даним Serpstat

Динаміка ключових слів на сайті за даними Serpstat

Динаміка зростання видимості за даними Serpstat

Динаміка зростання видимості за даними Serpstat

Динаміка даних показів з Google Search Console за 16 місяців. На графіку зазначено дату, коли відбулася зміна URL за мовними версіями без погодження з Inweb, що призвело до падіння показів

Динаміка даних показів з Google Search Console за 16 місяців. На графіку зазначено дату, коли відбулася зміна URL за мовними версіями без погодження з Inweb, що призвело до падіння показів

Коментарі команди Inweb

Пряма мова проєктного менеджера – Лесі Войтенко:

«Комфортно працювати з клієнтом. Він завжди охоче погоджується на всі наші пропозиції щодо дооптимізації та швидко узгоджував усі завдання. Це проєкт, з яким ми пройшли локдауни, пов’язані із COVID-19, та початок повномасштабної війни в Україні. Навіть у такі складні періоди для бізнесу нам вдалося не тільки не втратити поточні позиції, але й примножити всі основні показники ефективності».

Пряма мова SEO-фахівця – Артема Лебедєва:

«Проєкт у тематиці, де цікаво знаходити нові точки зростання та намагатися пропонувати нові гіпотези, якими шляхами можна розвивати проєкт та нарощувати його органічний трафік, робити його лідером у своїй сфері та закривати більшість потреб користувача, комерційних та інформаційних.

Проєкт має потенціал, який на даний момент реалізований не повністю і додаткові можливості його розвитку також завжди можна знайти, якщо уважно аналізувати конкурентів, тематику проєкту та в цілому SEO-оптимізацію. У SEO зміни відбуваються постійно, і необхідно разом із цими змінами змінюватись і самому».

Виходимо на новий рівень всупереч обставинам

Цей кейс показує, що навіть у такій непростій галузі як промисловість, є багато способів оптимізації. Вони допомагають досягти результатів та отримувати приріст дзвінків із безкоштовного пошуку у 5,5 разів в економічно складні періоди для України.

Зовнішні обставини внесли серйозні корективи:

  • Затримка реалізації завдань із боку програміста, у зв’язку з чим ми взяли виконання на себе і змогли стартувати, але з відстрочкою у шість місяців.
  • Помилкова заміна URL за мовними версіями без узгодження з inweb.
  • Локдауни, а потім повномасштабна війна в Україні.

Також відзначимо обмежений бюджет на просування, але команда Inweb упевнена, що показники можуть бути ще кращими, навіть у скрутних умовах. Наразі ми виконуємо щомісячний блок робіт, стежимо за конкурентами та вносимо коригування у стратегію відповідно до динаміки ринку. Новими результатами обов’язково поділимося!