Як оновити дизайн сайту і не втратити трафік: 16 seo-порад

Переїзд на новий дизайн сайту без втрат: хіба це можливо? Так, якщо все чітко продумати та заздалегідь врахувати. Навіть найскладніший і комплексний процес можна реалізувати з максимальною чіткістю і мінімальними помилками. Для цього його потрібно розбити на стадії, які потрібно детально розглянути. Отже, з яких етапів складається процес редизайну сайту і що важливо врахувати на кожен з них? Розглянемо докладно:

Етап перший. Підбір варіантів нового дизайну

Подбор вариантов нового дизайна

Попри те, що цей етап знаходиться повністю в компетенції розробників сайту, нам, seo-фахівцям, теж не варто залишатися осторонь. Обов’язково проконтролюємо, щоб всі заплановані на новому сайті елементи відповідали цілям і задачам успішної пошукової оптимізації, а також містили потрібні нам елементи. Особливо, якщо вони успішно працювали в старому дизайні та генерували трафік.

На даному етапі важливо не забути:

  1. Скласти дуже чіткі та докладні технічні завдання фахівцям. В першу чергу, дизайнеру, оскільки у нього своє бачення «гарного» дизайну сайту і необхідні для seo-оптимізації елементи не завжди у ці розуміння входять.
  2. У виборі дизайну орієнтуватися на Mobile First алгоритм Google. Це означає, що дизайн повинен бути простим і інтуїтивно-зрозумілим, в першу чергу, користувачам мобільних девайсів.

Етап другий. Узгодження обраних варіантів

Согласование вариантов дизайна сайта

На цьому етапі ми вивчаємо psd-файли з новим дизайном, отримані від дизайнера. Коментуємо їх і, за необхідності, відправляємо на доопрацювання, якщо дизайнер забув якісь елементи або навпаки, – вказав ті, яких у нас раніше не було.

На даному етапі важливо не забути:

  1. Якщо дизайнер вказав на макетах елементи, яких не було на старому сайті, потрібно попросити його описати їх максимально докладно (наприклад, меню, що випадає: стандартний вигляд при наведенні, вид форми при відкритті та т. і.).
  2. Обов’язково зберегти та перенести на нову версію сайту весь трафікогенеруючій контент. Процес переїзду може бути чудовим приводом, щоб проаналізувати його актуальність і унікальність. Якщо показники впали, то пора скласти нові технічні завдання для фахівців і оптимізувати контент. Але це потрібно робити дуже обережно: найчастіше сторінки, що висять в топах, містять тексти, які вже чудово індексуються шляхом бази ключових слів. Впровадження на такі сторінки нового контенту, а тим більше зміна заголовків або видалення частини тексту, може привести до вильоту з топа. Оптимізацією контенту обов’язково повинен займатися фахівець, який дотримує всі запобіжні заходи для збереження рівня органічного трафіку.

Етап третій. Тестування

Тестирование

Далі файли передаємо програмісту, який розгортає новий дизайн сайту на тестовому піддомені. На цьому етапі також здійснюємо впровадження основної частини seo-рекомендацій для подальшого ефективного ранжирування сайту.

На цьому етапі важливо не забути:

  1. Відключити від індексації тестовий домен, щоб Google не брав до уваги його у видачі.
  2. Використовувати ЧПУ: чіткі та зрозумілі адреси сторінок, за якими одразу ясно, про що йде мова.
  3. Перевірити наявність на сторінці заголовків всіх рівнів: H1, H2, H3 і т. п.
  4. Перевірити, щоб пункти меню не носили однакові назви з перерахованими вище заголовками.
  5. Правильно заповнити всі метатеги – title, description, мета-keywords та ін.
  6. Приділити належну увагу оптимізації картинок: дати їм відповідні назви, привласнити релевантний альтернативний текст.
  7. Правильно налаштувати файл robots.txt і розмістити в цьому файлі посилання на xml-карту сайту. Ця дія допоможе провести роботу з видалення дублів сторінок з видачі. Чому це важливо і як це зробити розповідали тут.
  8. Переконатися, що швидкість завантаження нових сторінок досить висока.
  9. Перевірити наявність навігаційного ланцюжка на сайті («хлібні крихти») і перелінкування між сторінками.
  10. Переконатися, що всі сторінки сайту під час переїзду збережуться і жодна з них не загубиться. Кожен движок формує їх за своїм принципом і нам важливо, щоб пошукові системи одразу зорієнтувалися, яка нова сторінка замінила стару у видачі. Для цього складаємо список сторінок старого сайту, список сторінок нового сайту і формуємо план посторінкових 301-х редиректів.
  11. Створити правильну і зрозумілу мікро-розмітку на сайті. Про те, що це і як її налаштувати розповідаємо тут.
  12. Заново переналаштувати систему веб-аналітики. І нехай ця порада не стосується безпосередньо seo-оптимізації сайту, від неї буде повністю залежати прорахунок результативності роботи всієї команди. А під час переїзду на новий движок всі маркери обліку даних дружно злітають.
  13. Дуже, дуже і ще раз дуже багато уваги приділити тестуванню. Не забути про мобільну версії, а в ідеалі – звернути на неї першорядну увагу. Не будемо вкотре повторювати, наскільки це значимо сьогодні. В ідеалі, залучити до процесу QA-тестувальника, який зможе вивчити всі варіанти взаємодії потенційних користувачів з сайтом і вказати на гіпотетичні складності.

Етап четвертий. Фінальний

Після ретельної перевірки всіх функцій сайту на тестовому домені, розгортаємо його на основному, переносимо всі файли шаблонів, стилів і т. і. Підсумковий варіант сайту також можна перевірити за допомогою тестувальника, але в цілому, якщо тестовий домен не показав ніяких помилок, то і на основному їх вже бути не повинно.

Висновки

Щоб редизайн сайту приніс тільки позитивні результати, важливо приділити багато уваги процесу правильного перенесення всіх механізмів, що впливають на його ранжування. Для цього потрібно:

  • чітко розпланувати весь процес і дотримуватися плану;
  • слідувати чек-листу і не забути про 16 важливих пунктів;
  • приділити багато уваги тестуванню.

Якщо у вас виникли якісь складнощі з процесом оновлення дизайну сайту або ви помітили зниження трафіку після подібного переїзду – раді будемо допомогти вам вирішити це. Контакти для зв’язку на цій сторінці.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди