Що таке Outreach і чому він потрібен будь-якому бізнесу

Сьогодні у видачі більше цінуються сайти, які дійсно задовольняють запит користувача, а не тільки відповідають конкретним технічним вимогам. Грубо кажучи, пошуковики шукають за сенсом, а не по ключах. Цей механізм постійно удосконалюється і задає основні тенденції у сфері.

На запит більш людяного маркетингу з’являються нові послуги і Outreach — одна з них.

Outreach for business

Якщо зовсім просто, Outreach – це пресрелізи по-новому. Розміщення статей з посиланням на сайт клієнта на популярних майданчиках. Ця тема зараз вкрай популярна в соціалках: практично всю платну рекламу у блогерів можна назвати SMM-аутріч, хіба що там посилання розміщується виключно для переходу за ним. В SEO-аутріч же посилання ще й враховується під час індексування і віддає вагу майданчика сайту клієнта.

В цілому Outreach – молодший брат лінкбілдінгу, але, якщо можна так висловитися, красивіший та людяніший :) В той час, як класичний лінкбілдінг спрямовано на досягнення технічних цілей, Outreach працює безпосередньо з людьми.

На цьому, мабуть, можна було б і закінчити: все ясно-зрозуміло, починаємо працювати. Але ні: щоб аутріч-кампанія була дієвою, важливо врахувати деякі нюанси. В чому її сенс і як вона допоможе бізнесу? Сьогодні відповімо на такі питання:

  • Чому від майданчика залежить 90% успіху всієї витівки?
  • Що потрібно врахувати в тексті, щоб він спрацював на відмінно?
  • Чи потрібно буде щось міняти на самому сайті клієнта?
  • Чому Outreach краще класичного лінкбілдінга?
  • За що платить клієнт?
  • Як прорахувати результати кампанії?
  • Бонус: два чек-листа як треба працювати та один анти чек-лист, як працювати не треба.

Чому від майданчика залежить 90% успіху?

Як рекламу розмістиш, так вона і спрацює: потрібен популярний тематичний майданчик з активною аудиторією, цільової для бізнесу клієнта. У нашому випадку – це більш ніж 300 інформаційних і новинних сайтів, регіональних і загальнонаціональних. Важливо, щоб ці сайти не тільки читалися (не менше 50 тисяч відвідувань / місяць), але і відповідали всім технічним вимогам SEO фахівця. Хоч аутріч і послуга «з людським обличчям», про технічну сторону забувати не варто.

Outreach for business

Крім того, для кожного окремого клієнта здійснюється додатковий підбір майданчиків вже в залежності від специфіки його бізнесу та активностей конкурентів. Ми проаналізуємо, на яких майданчиках стоять посилання на конкурентів клієнта і врахуємо це в Аутріч-стратегії.

Outreach for business

Що потрібно врахувати в тексті, щоб він спрацював на відмінно?

Не менш важливу роль в кампанії грає розташовувана стаття. Майданчик дає нам трибуну, з якої ми можемо звернутися до десятків тисяч потенційних покупців. Наша мета – використати цей шанс на повну, привернути їхню увагу і направити її на сайт клієнта.

Outreach for business

У багатьох майданчиків є свої вимоги до розташовуваних текстів. І це не дивно: може, вони тому і хороші, що намагаються розміщувати у себе лише якісні тексти. Це нам на руку: майданчики знають своїх читачів краще, ніж ми, а це означає більше розбираються, що їм зайде, а що ні. Будемо дотримуватися рекомендацій майданчиків – будемо мати кращий результат.

Outreach for business

Найпоширеніша вимога – наявність інфоприводу. Вони бувають двох видів:

  • новина як інфопривід. Наприклад, для магазину з продажу автомобільних шин вибираємо новину: «Україна направила рекордну суму на ремонт доріг у 2019 році», пишемо статтю, де в процесі обговорення вектор уваги спрямовується в бік значущості використання якісних автомобільних шин. Після чого в тексті розміщується привабливе посилання для переходу на сайт клієнта;
  • проблема як інфопривід (журналістське розслідування, дослідження). Обираємо предмет дослідження «45% ДТП в Україні відбуваються з вини несвоєчасної зміни автомобільних шин» (інфа взята для прикладу і може не відповідати реальності). Далі в статті розповідаємо, чому несезонні шини можуть призводити до ДТП і як цю проблему вирішити. З посиланням на сайт клієнта, звичайно.

Посилання може публікуватися відкрито (коли в анкорі згадується бренд клієнта і читач розуміє, що направляється в магазин) або приховано (коли анкор містить інтригу-інтригу і вабить читача перейти).

Outreach for business

Статті добре б розміщувати у вигляді комплексного плану і робити це регулярно. Скажімо, розробити контент-стратегію, відповідно до якої намічаються дати виходу публікацій та їх інфоприводи, а також цілі: продати більше несезонного товару, усунути залишки неходової продукції, відтягнути частину замовлень від гарячих днів, запропонувавши знижку за завчасне передзамовлення та т.і.

Outreach for business

Звичайно, чимале значення має заголовок статті. Він повинен бути містким, чітким і простим та цікавим. Стаття повинна містити ключові слова: по них потенційний покупець знаходить публікацію в мережі. Так ми охопимо не тільки постійну аудиторію майданчику, а й залучимо нову з пошуку.

Outreach for business

Чому Outreach краще класичного лінкбілдінга?

Попри всю людяність аутріч, не варто забувати про його технічну сторону, а саме цінність розміщеного посилання для індексації. Що відрізняє аутріч від класичного лінкбілдінга або крауда?

Outreach for business

На біржах найчастіше посилання розміщаються не на найякісніших майданчиках-донорах. Вони спочатку створюються під цю мету, там мало живої аудиторії та за посиланнями зі статей ніхто переходить не буде. Аутріч працює не тільки з розміщенням посилання, а й залучає живих людей корисною інфою.

Перевагою перед краудом в аутріч буде і термін дії розміщених посилань і статей. Скажімо, при класичному крауді фахівець перевіряє активність посилання лише перші 48 годин, а статті під аутріч в 99% випадків розміщуються назавжди. І якщо крауд-посилання роботи можуть навіть не встигнути проіндексувати, то до аутріч статті вони будуть повертатися знову і знову, а сама стаття, продовжувати приносити трафік навіть через рік.

Outreach for business

За що платить клієнт?

Аутріч не дарма такий хороший і багато в чому краще закупівлі посилань. Він ще й дорожчий. І значно. 99% бюджету тут йде на гонорари тим самим майданчикам. В середньому від 350 грн і до декількох десятків тисяч за пост. Ми працюємо найчастіше в діапазоні від 900 до 6000 грн за розміщення. Саме тому так важливо публікувати відмінні тексти та готувати сам сайт до реклами – дуже шкода відвалити купу грошей за публікацію й отримати мінімум переходів. Майданчики маркують рекламні публікації, але за умов правильного підходу це не особливо впливає на фідбек. Без мітки «Реклама» пости теж можна розміщувати, питання лише в ціні.

Як прорахувати результати кампанії?

Як у випадку з будь-якими кампаніями, спрямованими на підвищення лояльності, впізнаваності та охоплення бренду, оцінити результати однозначно вкрай складно. В першу чергу, розглядаються переходи з сайту через Google Analytics, які продовжують приходити ще довгий час. В першу чергу, дивимося за реферальними переходами, але також в ідеалі розміщуємо utm-мітку в самому посиланні, щоб бути впевненими в переході виключно за статтею Outreach. Але саме цільову дію можна відстежити не завжди. Якщо людина вже цікавилася цією темою і бувала на вашому сайті, навіть якщо вона зайде на нього за статтею і через якийсь час після цього зробить купівлю, вона може не зарахуватися транзакцією від майданчика.

Приклад статистики: стаття була розміщена на ресурсі ain.ua в серпні 2017, основний приплив переходів припав на перший день після публікації, але відвідування не припинялися і рік потому.

Outreach for business

Outreach for business

У Inweb ми почали повноцінно працювати із послугою Outreach в серпні 2018 року і на цей час займаємося побудовою самостійного відділу. Попит на послугу зростає, а з ним зростає і наш досвід в цій сфері. Тому раді будемо новим заявками, щоб зробити ваш бізнес успішнішим.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди