Кейс SEO для інтернет-магазину на Хорошоп: як збільшити трафік і онлайн-покупки в 4 рази

Услуга: комплексне просування.
Тематика: товари для дому.
Регіон: Україна
Період просування за цим кейсом: березень 2017 — грудень 2017, червень 2018 — листопад 2018.

Опис проєкту

Наш клієнт — інтернет-магазин товарів для дому. Представляє широкий асортимент господарських товарів, посуду, дрібної побутової техніки. Здійснює доставку по всій Україні, пропонує можливість самовивозу в Києві. Замовлення товарів можна зробити через кошик на сайті або за допомогою дзвінка.

Ситуація на старті робіт

На момент старту робіт сайт знаходився в процесі переїзду на нову платформу — Хорошоп. Причиною переїзду став цілий ряд факторів: застарілість старого сайту, дизайн, нестабільна робота та оптимізація (відкриті для індексації тільки сторінки категорій і бренди, втрата трафіку через нові фільтри ПС, Переспам посилань, не завжди якісний контент та інше).

Виконані роботи по проєкту

Після старту робіт ми почали готуватися до переїзду на нову платформу.

Приємним моментом було те, що платформа Хорошоп дає можливість під час перенесення сайту зберегти старі url-адреси. Цей функціонал допоміг заощадити час на складання завдання з написання 301 редіректів зі старих url-адрес на нові.

Закриття від індексації сміттєвих сторінок

Одне з основних завдань, що було перед нашими фахівцями, — це видалити величезну кількість сміттєвих сторінок з пошукової видачі, що залишилися від старого сайту. Сторінки з’явилися в результаті незакритих від індексації перетинів сторінок фільтрів, а також сторінок угруповань каталогу.

Оскільки сайт дуже великий, таких сміттєвих сторінок були десятки тисяч.

На новому сайті проблем з великою кількістю сміттєвих сторінок не було. Платформа Хорошоп не генерує сміттєві сторінки, які необхідно закривати від індексації.

Всі сторінки угруповань, фільтрів, сторінок реєстрації й відновлення паролю типово закриті від індексації за допомогою метатега robots.

Оптимізація фільтрів

Інша глобальна задача полягала в тому, щоб розширювати структуру поточного каталогу за допомогою оптимізації сторінок фільтрів. Без виконання цього завдання ми б не змогли збирати трафік за запитами виду:

  • механічні аерогрилі;
  • туристичний казан;
  • купити погружний блендер;
  • ціна на алюмінієвий ковш;
  • та інше

Оскільки під кожен кластер таких запитів необхідна окрема сторінка, нашим завданням було зібрати семантичне ядро ​​під всі товарні групи та створити окрему посадкову сторінку під кожен кластер запитів.

Завдяки функціоналу пресетів, що дозволяє створювати зі сторінки фільтра посадкову ми створили 1268 додаткових сторінок без урахування сторінок брендів, бо фахівці Хорошопу автоматизували цей процес.

Реалізували шаблон генерації метатегів для всіх створених сторінок.

Для поліпшення швидкості сканування та індексації створених сторінок ми створили html карту сайту, а також додали блок з перелінковкою під рядок пошуку. Посилання в даному блоці змінюються кожного разу під час завантаженні сторінки. Таким чином ми суттєво поліпшили швидкість сканування сторінок фільтрів.

На всіх картках товару додали 2 блоки з посиланнями на існуючі фільтри з даної категорії.

В одному блоці розміщуються посилання на всі бренди, які є в даній категорії, а в другому посилання на фільтри, які ми створили під низькочастотні запити.

Аналогічний блок розмістили на кожній сторінці категорії:

Завдяки цьому блоку ми отримали багато внутрішніх посилань на сторінки фільтрів зі всіх карток товарів. Це необхідно для поліпшення розподілу ваги всередині сайту на сторінки фільтрів.

Написання контенту

В рамках робіт з SEO-оптимізації сайту, ми щомісяця писали та розміщували контент на пріоритетні категорії товарів. Пріоритети розставляли разом з клієнтом, враховуючи бізнес цілі.

У текстах обов’язково додавали зображення та внутрішні посилання на релевантні документи.

Також провели роботи з підбору тем для статей на блог і написання текстів під інформаційні запити, яких в даній тематиці досить багато.

На пріоритетні сторінки фільтрів писали контент з метою поліпшення текстової релевантності документальним запитам.

Робота з посилальною масою

У своїй роботі ми не використовуємо біржі посилань, тому, що вважаємо цей спосіб отримання посилань неефективним. В біржах «вічних» посилань переважна більшість сайтів створені виключно для заробітку посилань. Вони створюють окремий каталог, який називають «Новини партнерів» або якось інакше і в ньому розміщують тисячі рекламних матеріалів. Пошуковим системам не складає труднощів обчислити явно неприродні посилання і не враховувати їх.

Навіть в біржах посилань з крауд-маркетингу існують свої проблеми, які нівелюють користь посилань з форумів та коментарів. Наприклад, вони самостійно створюють пост і там, на одній сторінці, розміщено 10 посилань на різні проєкти, які розміщуються на біржі. Звичайно ж, «користь» від таких посилань нульова.

В агентстві Inweb є відділ Link Building, який займається розміщенням якісних крауд-посилань, а також публікацією рекламних матеріалів на популярних майданчиках (Outreach).

Динаміка зміни кількості реферальних доменів

Динаміка зміни кількості реферальних доменів

Як видно на графіку, у 2014 році було 1400 реферальних доменів. А після — кількість стала знижуватися.

Це сталося через те, що посилання були куплені в різних біржах, і з плином часу, або сайти переставали працювати, або матеріали були видалені.

Вплив неякісних донорів ми відхилили через інструмент Disavow Links.

Ми розмістили крауд-посилання і рекламні публікації на популярних новинних ресурсах. Звичайно ж, це не відбилося на кількості посилань загалом, адже їх було небагато, але ми зробили ставку на якість. Що, в підсумку, дало свої плоди.

Результати виконаних робіт

3 серпня 2017 роки ми успішно перенесли сайт на платформу Хорошоп. Результати будемо заміряти починаючи з цієї дати, бо до цього моменту проводилися роботи, пов’язані з перенесенням і підготовкою нового сайту, які ніяк не могли вплинути на ранжування старого сайту. Але необхідно було провести базову оптимізацію нового сайту, щоб після перенесення не втратити трафік.

Органічний трафік

До перенесення на іншу CMS-систему сайт збирав 9 600 сеансів на місяць. У перші ж місяці після переїзду трафік почав плавно зростати, на 10-15% на місяць.

Через рік такої динаміки трафік вже досяг 40 000 сеансів на місяць.

График динамики

Трафік на створені сторінки фільтрів ріс паралельно з трафіком на основні сторінки категорій, статей та брендів, і став приносити приблизно 6000 сеансів на місяць.

Трафик роста

Трафік на цих сторінках дуже конверсійний: за час співпраці привів 3000 транзакцій на мільйони гривень. Коефіцієнт транзакцій для трафіку з органіки склав 3,73%, хоча загальний коефіцієнт транзакцій – 1,57%.

Створені сторінки фільтрів під невеликі кластери запитів конвертують трафік в продаж в 2 рази краще.

Дані з електронної торгівлі

Дохід з органічного трафіку до переїзду на Хорошоп становив в 141 000 грн за 141 транзакцію. Коефіцієнт транзакцій становив 1%, а середній чек 1006 грн.

огляд динаміки електронної торгівлі

Ключовий показник ефективності (KPI)Значення
Дохід, грн141000
Кількість транзакцій, шт141
Коефіцієнт транзакцій, %1
Середній чек, грн1006

Дохід збільшувався пропорційно зростанню органічного трафіку.

Органічний трафік

В останній місяць робіт над проєктом, а це листопад 2018 року, показники були такі:

Графік органічного трафіку

Ключовий показник ефективності (KPI)ЗначенняЗміни
Дохід, грн528000+374%
Кількість, шт557+395%
Коефіцієнт транзакцій, %1,54+54%
Середній чек, грн949-6%

Відгук фахівця Inweb — SEO Team Lead Євгена Кравчука — про роботу з проєктом

Власник інтернет-магазину оперативно реагував на наші технічні завдання і рекомендації щодо покращення сайту. Був проактивний і намагався зі свого боку виконувати завдання максимально швидко та ефективно.

Клієнт пріоритезував категорії, з метою досягнення максимального результату для бізнесу.

Зі свого боку ми намагалися виконати всі необхідні роботи з написання контенту, розміщення посилань і складання рекомендацій, щоб не просто залучити трафік на сайт, а збільшити дохід інтернет-магазину.

Проєкт був успішним тільки завдяки синергії зусиль команд Inweb і клієнта.

Команда проєкту

Євген Кравчук
Євген Кравчук
Team Lead SEO IM
Ігор Генов
Ігор Генов
Team Lead SEO IM
Юлія Грачова
Юлія Грачова
Middle SEO PM

Висновки

  1. Під час переїзду сайту на іншу CMS систему необхідно виконати рекомендації пошукових систем і провести базову оптимізацію нового сайту. В іншому випадку втрата трафіку та доходу неминуча.
  2. Для великих інтернет-магазинів потрібно максимально розширювати структуру сайту, щоб збільшити охоплення цільової аудиторії.
  3. Тільки регулярні роботи з виправлення технічних помилок і покращення сайту для користувачів приносять результат.
  4. Залученість клієнта в процес робіт з оптимізації дуже важлива, без неї виконання всіх робіт по сайту затягується та ефективність падає.