Як День холостяка став найбільшим святом знижок у світі — історія Всесвітнього дня шопінгу
На 11 листопада припадає Всесвітній день шопінгу — міжнародне свято, яке є китайським аналогом Чорної П’ятниці та Кіберпонеділка. У Китаї його також називають Днем холостяка.
Свято, яке спочатку було жартівливим способом відзначити статус самотніх людей у Китаї, перетворилося на один із найбільших днів розпродажів. Про історію цього дня та його особливості — читайте у статті.
Звідки походить Всесвітній день шопінгу
В 1990-х роках у китайських університетах 11 листопада стали відзначати як День холостяка. Дата з чотирма одиницями символізувала одинокість і її використовували як привід для зустрічей та вечірок.
У 2009 році компанія Alibaba перетворила цю подію на масштабне свято знижок. Її засновник Джек Ма вбачав у цьому влучний спосіб залучення молодого покоління до онлайн-шопінгу.
Завдяки креативному маркетингу, який був спрямований на потреби молодих покупців, День холостяка швидко став популярним. Поступово інші компанії, зокрема JD і Pinduoduo приєдналися до цієї акції — таким чином свято розповсюдилося по світу.
Pinduoduo — китайська платформа електронної комерції, яка фокусується на соціальних покупках із колективними знижками та інтерактивними покупками.
Особливості свята
Значна частина успіху 11/11 пов’язана з ретельною організацією передпродажів. Наприклад, у 2021 році підготовка почалася ще з 20 жовтня з можливістю оформити передоплату, щоб закріпити покупку з 1 листопада.
Цей підхід дозволяє розосередити навантаження на логістичні компанії, що важливо для такої події. Протягом цього періоду магазини пропонують серію знижок і купонів, що створює ажіотаж і спонукає до покупок.
Що можна придбати у Всесвітній день шопінгу
З кожним роком перелік категорій товарів, які доступні в цей день, стає дедалі ширшим. Якщо раніше акцент робився здебільшого на косметику та одяг, то зараз можна знайти практично все — меблі, електроніку, продукти.
Важливою частиною Всесвітнього дня шопінгу є інтеграція прямих трансляцій, зокрема на китайських торгових платформах Taobao та Douyin. У 2020 році прямі ефіри в Китаї стали справжнім хітом, збираючи мільйони переглядів. Учасники трансляцій — представники брендів чи інфлюенсери — можуть демонструвати товари, надавати поради та пропонувати ексклюзивні знижки.
Такі заходи не лише підвищують залученість аудиторії, але й створюють «ефект присутності». Таким чином, це спонукає покупців приймати рішення про покупку негайно.
Всесвітній день шопінгу для українців
11 листопада — це популярна дата для розпродажів і в Україні. Бренди активно переймають досвід Китаю та Європи, організовуючи такі мінірозпродажі перед Чорною Пʼятницею.
Yakaboo
На честь свята онлайн-книгарня Yakaboo надала користувачам 60% знижки на улюблені книжки — 27309 товарів. Акція діє з 04.11.2024 до 17.11.2024 включно.
Фокстрот
Онлайн-магазин техніки та електроніки Фокстрот також долучився до акції та надав покупцям знижки до 65%. Пропозиція тривала з 5 до 12 листопада.
Епіцентр
Найбільший непродуктовий ритейлер в Україні на честь свята пропонує покупцям 60% знижки на побутову техніку та електроніку — скористатись нею можна з 5 до 12 листопада 2024 року.
Аврора
Аврора, українська мережа магазинів з побутовими товарами за низькими цінами пропонує покупцям придбати товари за знижкою до 70% — акція тривала з 4 до 12 листопада.
Meest
Зокрема, логістична компанія Meest, яка спеціалізується на доставці посилок та вантажів у різних країнах світу, опублікувала анонс, в якому закликає до покупок в найпопулярніших інтернет-магазинах Європи, Канади та США — цьогоріч вони пропонують до 70% знижок.
На своїй офіційній сторінці компанія опублікувала перелік брендів, де можна знайти найбільші знижки. Також, ділиться інструкцією, яка допоможе замовити товари в іноземних інтернет-магазинах та доставити їх в Україну.
Всесвітній день шопінгу 11 листопада став масштабним святом знижок, яке популярне і в Україні. Бренди активно організовують розпродажі, що допомагають залучити нових клієнтів. Однак важливо бути уважним до можливих ризиків у бізнесі та дбати про якість продукції, щоб не підірвати довіру покупців.