Як День холостяка став найбільшим святом знижок у світі — історія Всесвітнього дня шопінгу

Як День холостяка став найбільшим святом знижок у світі — історія Всесвітнього дня шопінгу

На 11 листопада припадає Всесвітній день шопінгу — міжнародне свято, яке є китайським аналогом Чорної П’ятниці та Кіберпонеділка. У Китаї його також називають Днем холостяка. 

Свято, яке спочатку було жартівливим способом відзначити статус самотніх людей у Китаї, перетворилося на один із найбільших днів розпродажів. Про історію цього дня та його особливості — читайте у статті.

Фото: 89% маркетологів використовують штучний інтелект — дослідження Gradus Research та dentsu Ukraine

Звідки походить Всесвітній день шопінгу

В 1990-х роках у китайських університетах 11 листопада стали відзначати як День холостяка. Дата з чотирма одиницями символізувала одинокість і її використовували як привід для зустрічей та вечірок.

У 2009 році компанія Alibaba перетворила цю подію на масштабне свято знижок. Її засновник Джек Ма вбачав у цьому влучний спосіб залучення молодого покоління до онлайн-шопінгу. 

Alibaba Group — китайська корпорація, яка спеціалізується на електронній комерції, технологіях та цифрових послугах. Була заснована Джеком Ма в 1999 році.

Завдяки креативному маркетингу, який був спрямований на потреби молодих покупців, День холостяка швидко став популярним. Поступово інші компанії, зокрема JD і Pinduoduo приєдналися до цієї акції — таким чином свято розповсюдилося по світу.

JD.com — один із найбільших онлайн-ритейлерів у Китаї, який спеціалізується на електроніці та споживчих товарах.

Pinduoduo — китайська платформа електронної комерції, яка фокусується на соціальних покупках із колективними знижками та інтерактивними покупками.

Особливості свята

Значна частина успіху 11/11 пов’язана з ретельною організацією передпродажів. Наприклад, у 2021 році підготовка почалася ще з 20 жовтня з можливістю оформити передоплату, щоб закріпити покупку з 1 листопада.

Цей підхід дозволяє розосередити навантаження на логістичні компанії, що важливо для такої події. Протягом цього періоду магазини пропонують серію знижок і купонів, що створює ажіотаж і спонукає до покупок.

За загальними продажами, у 2020 році Всесвітній день шопінгу перевершив Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок.

Що можна придбати у Всесвітній день шопінгу

З кожним роком перелік категорій товарів, які доступні в цей день, стає дедалі ширшим. Якщо раніше акцент робився здебільшого на косметику та одяг, то зараз можна знайти практично все — меблі, електроніку, продукти. 

Важливою частиною Всесвітнього дня шопінгу є інтеграція прямих трансляцій, зокрема на китайських торгових платформах Taobao та Douyin. У 2020 році прямі ефіри в Китаї стали справжнім хітом, збираючи мільйони переглядів. Учасники трансляцій —  представники брендів чи інфлюенсери — можуть демонструвати товари, надавати поради та пропонувати ексклюзивні знижки.

Такі заходи не лише підвищують залученість аудиторії, але й створюють «ефект присутності». Таким чином, це спонукає покупців приймати рішення про покупку негайно.

Всесвітній день шопінгу для українців

11 листопада — це популярна дата для розпродажів і в Україні. Бренди активно переймають досвід Китаю та Європи, організовуючи такі мінірозпродажі перед Чорною Пʼятницею.

Yakaboo

На честь свята онлайн-книгарня Yakaboo надала користувачам 60% знижки на улюблені книжки — 27309 товарів. Акція діє з 04.11.2024 до 17.11.2024 включно. 

Фото: Якабу — день шопінгу

Фокстрот

Онлайн-магазин техніки та електроніки Фокстрот також долучився до акції та надав покупцям знижки до 65%. Пропозиція тривала з 5 до 12 листопада.

Фото: Фокстрот — день шопінгу

Епіцентр

Найбільший непродуктовий ритейлер в Україні на честь свята пропонує покупцям 60% знижки на побутову техніку та електроніку — скористатись нею можна з 5 до 12 листопада 2024 року.

Фото: Епіцентр — день шопінгу

Аврора

Аврора, українська мережа магазинів з побутовими товарами за низькими цінами пропонує покупцям придбати товари за знижкою до 70% — акція тривала з 4 до 12 листопада.

Фото: Аврора — день шопінгу

Meest

Зокрема, логістична компанія Meest, яка спеціалізується на доставці посилок та вантажів у різних країнах світу, опублікувала анонс, в якому закликає до покупок в найпопулярніших інтернет-магазинах Європи, Канади та США — цьогоріч вони пропонують до 70% знижок.

На своїй офіційній сторінці компанія опублікувала перелік брендів, де можна знайти найбільші знижки. Також, ділиться інструкцією, яка допоможе замовити товари в іноземних інтернет-магазинах та доставити їх в Україну.

Фото: Meest — день шопінгу

Всесвітній день шопінгу 11 листопада став масштабним святом знижок, яке популярне і в Україні. Бренди активно організовують розпродажі, що допомагають залучити нових клієнтів. Однак важливо бути уважним до можливих ризиків у бізнесі та дбати про якість продукції, щоб не підірвати довіру покупців.

Ольга Беспалько
Ольга Беспалько
• Media Editor
Inweb
Редакторка медіа з досвідом роботи у контент-менеджменті та копірайтингу. Постійно слідкую за digital трендами і новинами, щоб надавати вам цікаву та актуальну інформацію. Зі мною ви точно будете в курсі всіх подій.
Більше цікавого