Алгоритм mobile-friendly пошукової системи Google

У квітні 2015 року Google, піклуючись про тих, хто користується Інтернетом на смартфоні, запустив алгоритм mobile friendly. Контент-студія WordFactory дізналася, що зміниться для MF і не MF сайтів, а також як стати дружнім стосовно користувачів смартфонів.

Що таке mobile friendly?

MF або «дружність» сайту, – це можливість адекватного перегляду сайту на всіх пристроях, з яких користувачі на нього заходять. Зміст сторінки повинен бути не ширшим, ніж на дисплеї.

Окрему увагу доведеться приділити текстовому наповненню — принципово важливо, щоб на сторінці містилися головні тези. Інформація на екрані повинна розміщуватися таким чином, щоб користувачеві не обов’язково було масштабувати або користуватися горизонтальною прокруткою. Бажано мінімізувати кількість зображень з текстом. На сайті має бути відсутнім ПЗ для мобільних пристроїв, що не читається Googlebots (наприклад, Flash-контент). Посилання важливо розташовувати на достатній відстані один від одного (Google рекомендує виділяти на простір між посиланнями мінімум 8 dp), щоб користувачам було зручно клікати на них, не «промахуючись».

Не такий страшний новий алгоритм

Screenshot

“Ми дізналися, що все набагато простіше, ніж здається”, — коментує Наталя Воскобойникова, контент-студія WordFactory

Пропонуємо думки кількох експертів, опитаних Наталею:

Screenshot_1

“Алгоритм зачіпає тільки окремі сторінки, а не сайти в цілому. Це означає, що в цілому позиції сайту у видачі не зміняться. Максимум — можуть просісти за деякими запитами та сторінками”.

Василь Волошин, SEO-фахівець Digital-агенції Fresh IT .

Гаврилюк

“Згідно з інформацією в офіційному твіттері Гугла для веб-майстрів, до мобільних пристроїв не належать планшети. Мобільними пристроями вважаються тільки смартфони”, Олег Гаврилюк, керівник SEO-відділу компанії «Авеб»

Так що, страхи з приводу того, як пошуковик оцінить ваш сайт в залежності від того, як він виглядає на смартфоні, таблетці, планшеті, нетбуці, ноутбуці, марні. Славгородский

“Потрібно аналізувати трафік і потреби аудиторії. Для одного сервісу, що має десятки тисяч сторінок контенту у видачі, підійде окремий мобільний у вигляді 3 сторінок, що представляє собою форму швидкої заявки, для іншого (Інтернет-магазину) – просто адаптивний дизайн на Бітрікс”, — Олексій Славгородський, провідний SEO-фахівець, SEMatic 

Таким чином, терміново робити MF-сайт кожної компанії нема потреби. Спочатку аналізуємо. В Google Analytics, вважає Волошин, можна подивитися, скільки людей відвідують ваш ресурс з мобільних пристроїв. Для цього потрібно зайти у Звіти>> Аудиторія >> Мобільні пристрої>> Огляд. Якщо вам потрібні графіки тільки безкоштовного пошуку і безкоштовних відвідувань з мобільних пристроїв, вибираємо сегмент «Безкоштовний пошук», а сегмент «Всі сеанси» видаляємо. Після ставимо галочку напроти «mobile» та тиснемо кнопку «Показати на діаграмі» (біля кнопки «Додатковий параметр»). 1 І, звичайно ж, проміжні підсумки: алгоритм діє вже три місяці, але великих змін в кириличній видачі експертами не помічено. Після «години X», на думку Олега Гаврилюка, в кириличному пошуку особливих змін в ранжуванні на мобільних пристроях помічено не було. Були поодинокі зміни, які, швидше за все, пов’язані з іншими факторами. Видача по США змінилася більше, але кардинальних змін, обіцяних в прес-релізі, не спостерігається. 2 На цей час в залежності від «доброзичливості» сайту і його падіння в пошуку немає. Неважливо, є у сайту мобільна версія чи ні. Василь Волошин: «Після новин від Google про цей алгоритм ми повідомили клієнтів про можливі наслідки. Частина наших клієнтів прислухалася до рекомендацій Google та успішно впровадила всі необхідні зміни, а частина визнала Mobile Friendly необов’язковою для свого бізнесу. Після виходу алгоритму ми не помітили ніяких істотних змін». Сайти з мобільною версією і без неї як отримували 10-15% відвідувачів з мобільних пристроїв, так і отримують.

Так навіщо ж робити MF-сайт?

Зміни у видачі буржнета вже є – якщо ваш ресурс орієнтований на США, Європу, про мобільної версії потрібно замислитися вже зараз. Гіпотетично ви ризикуєте втратити частину мобільного трафіку, якщо в майбутньому видача все ж таки зміниться на користь MF-сайтів і в зонах ru, ua.

Головне – конверсії

Кількість користувачів смартфонів зростає, відповідно, збільшується і кількість покупок з телефонів. Зручніший сайт для покупців дає більше переходів. af2ce899f346b284252622a52dce91f615490be4

Чотири шляхи до mobile friendly:

  1. Адаптивний дизайн під різні розміри дисплеїв і види гаджетів. При цьому у вас залишається одна адреса, «вага» сайту буде такою ж, як і в повноцінній версії, а дизайн на екрані мобільних гаджетів не можна буде «відключити» (у випадку з мобільною версією користувач може перемикнутися на стандартний варіант сайту).
  2. Окремо наявна версія сайту, орієнтована на мобільні гаджети. При цьому зберігаються функціонал і стиль повноцінного сайту, але сторінки будуть завантажуватися швидше (це дуже актуально для користувачів мобільного Інтернету).
  3. RESS (Responsive Design + Server Side) дозволить мінімізувати трафік (ви зможете видалити зайві JavaScript з HTML, звільнивши пам’ять і кеш на гаджеті), а також робити верстання для кожного пристрою. Головний мінус такого способу – складність і великі витрати на розробку.
  4. І ще одна гарна новина: MF-версія сайту – це просто і порівняно недорого навіть для невеликих компаній.

Ви mobile friendly? Точно? Судячи із заяви Гугла в офіційному блозі для веб-майстрів, зміна алгоритму ранжирування, яке сеошники охрестили Mobilegeddon, мало змінити видачу на мобільних пристроях. Сайтам, адаптованим для перегляду з мобільних, повинна віддаватися перевага пад час ранжування. Сайти, які проходять Mobile Friendly Test з позитивним результатом, вважаються адаптованими.

Найпростіший спосіб перевірити, чи все гаразд з mobile friendly версією сайту, – запустити Mobile Friendly Test. Складніший – проаналізувати ефективність мобільної версії сайту в Google Analytics за показниками конверсії або залученості, – Олег Гаврилюк.

Ось так виглядатимуть результати перевірки для сайту: 3

А що з mobile friendly текстами?

Тексти для мобільної версії сайту – це компактні, добре структуровані сторінки. По суті, це лендінги. Для їх створення вам знадобиться автор з гарними скілами копірайтингу, який розуміє, що таке інфографіка, візуалізація і як робити прототип сторінки. В ідеалі такий автор працює в тандемі з дизайнером. Найпоширеніших помилок під час реалізації мобільної версії з точки зору текстів всього дві:

  • Коли пишуть текст під готовий шаблон сторінки. Тоді мова йде не про те, щоб правильно подати товар або послугу, а про те, як вкластися в потрібну кількість символів для кожного блоку.
  • Дублювання контенту. Якщо створюються дві версії сайту з однаковими текстами, пошукова система може порахувати мобільну версію копіпастом.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Отже, 10 фактів, які варто знати про Mobile friendly

  1. Згідно з офіційною статистикою Google, вже в 10 країнах світу мобільний пошук перевищив пошук з десктопних пристроїв.
  2. Алгоритм Mobile Friendly торкнеться тільки результатів видачі на мобільних гаджетах. Іншими словами, неадаптовані сайти можуть втратити позиції виключно під час перегляду зі смартфонів.
  3. Сайти оцінюватимуть не цілком, а посторінково – Google тестує на «дружність» мобільними гаджетами кожну сторінку веб-ресурсу.
  4. Алгоритм Mobile Friendly не вплине на брендовані запити – під час пошуку великого ресторану або мережі магазинів з телефону користувачі все одно опиняться на їх офіційному сайті.
  5. Алгоритм видає чіткі результати без додаткових градацій – ваш сайт буде визнано або mobile friendly, або не mobile friendly.
  6. Ресурси, які не пройшли тестування і не визнані Google mobile friendly, гарантовано знизять свої позиції у видачі. Однак в кириличній видачі цього поки не помітно.
  7. Google виділяє всього три головні показники, що впливають на «дружність» сайту мобільних пристроїв: контент, дизайн і швидкість завантаження сторінки.
  8. Як оптимальний інструмент оптимізації сайту Google радить використовувати адаптивний дизайн (ви позбудетеся від переадресації та будете підтримувати лише одну версію ресурсу).
  9. Більшість рекомендованих Google змін пов’язані з якістю зображення сайту на екранах смартфонів, а не з оптимізацією контенту або метатегів.
  10. Створення сайту з адаптивним дизайном для 3-5 типових сторінок коштує всього на 30-50% дорожче.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди