Що таке E-E‑A-T і як це впливає на SEO та продажі
Критерії E-E-A-T допомагають пошуковим системам визначати, які зі сторінок у видачі надають цінний та надійний контент і це потенційно впливає на їхнє ранжування в результатах пошуку. Оскільки видимість у пошукових системах збільшує трафік на сайт, логічним наслідком цього є зростання впізнаваності бренду та продажів.У цій статті ми детально розповімо про те, що таке E-E-A-T, як ці фактори впливають на SEO та як їх дотримання може сприяти підвищенню продажів.
Зміст статті
Історія еволюції E-A-T до E-E-A-T
З появою Google і збільшенням кількості сайтів, їх власники вже намагалися досягнути перших позицій у видачі. Тоді це можна було зробити за допомогою переспаму ключових слів, оскільки система ще не мала таких понять як експертність, авторитетність та надійність, — expertise, authoritativeness, trust або скорочено E-A-T.
Перші згадки про E-A-T з’явилися в офіційних рекомендаціях для асесорів Google у 2014 році. Їх додали, щоб допомогти оцінювачам якості видачі визначити найкращі сайти, які надають високоякісний контент і вказати алгоритмам пошуку, які сторінки мають бути вище в результатах пошуку.
Впродовж наступних років кількість контенту та нових сайтів продовжувала рости. І поняттями E-A-T вже навчилися маніпулювати, тож Google у 2018 році запустив оновлення алгоритму. Компанія додала до концепції E-A-T ще один термін — досвід (experience). Таким чином, наприкінці 2022 році E-A-T повноцінно еволюціонували в E-E-A-T, закріпивши важливість досвіду у створенні контенту та перевірці сторінок асесорами.
Цей крок мав на меті підкреслити, що автентичний досвід автора і його звʼязок з певною темою може підвищити цінність контенту для користувачів на «Your Money or Your Life» (YMYL) сторінках. Також це, теоретично, має перешкоджати махінаціям з інформацією, яка вводить в оману. Передусім, для контенту медичної, оборонної та фінансової сфер, а згодом і для інших.
Що таке E-E-A-T
E-E-A-T (англ. experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness) у перекладі означає досвід, експертність, авторитетність та надійність. E-E-A-T є розширенням концепції E-A-T, яка використовується Google для оцінки якості контенту в інтернеті.
Розʼяснення кожного поняття з концепції
- Досвід (experience): Цей аспект означає, що контент створюється людиною, яка має особистий досвід у відповідній сфері або працювала з певною темою. Це демонструє, що автор не просто розуміє теоретичні знання, але й має практичний досвід, що робить інформацію ціннішою та релевантнішою для читачів.
- Експертність (expertise): Підкреслює, що автор чи компанія, яка створює контент, має необхідну кваліфікацію чи інші визнані докази своїх знань. І тому може писати експертні статті із заданої тематики, або консультувати у визначеній темі.
- Авторитетність (authoritativeness): Авторитетність відноситься до рівня визнання автора або сайту серед інших експертів та впливових джерел у даній галузі. Це включає репутацію, здобуту через публікації, рецензії, цитування в інших авторитетних джерелах.
- Надійність (trustworthiness): Фактор, який визначає, що контент є точним, правдивим і об’єктивним. Важливо, щоб інформація була перевірена, а сайт, на якому вона розміщена, забезпечував захист особистих даних користувачів і не вводив в оману.
У сукупності, E-E-A-T є індикаторами того, наскільки високоякісним, корисним та надійним є контент на сторінці, сайті чи у видачі.
Чи є E-E-A-T факторами ранжування
Досліджуючи тему, ми прийшли до висновку, що думки щодо того, чи використовує Google E-E-A-T критерії для ранжування, розходяться. Денні Салліван, спеціаліст Google у зв’язках з громадськістю у сфері пошуку, теж дещо неоднозначно відповів на запитання — чи є E-E-A-T факторами ранжування.
Він зазначив, що ці фактори впливають на видачу і надають перевагу тим сайтам, котрі найкраще відповідають цим принципам. Однак дотримання E-E-A-T не є гарантією того, що сторінка потрапить на найвищі позиції, якщо є інші проблеми — швидкість завантаження контенту, його відображення, юзабіліті тощо.
Це не означає, що E-E-A-T не впливають на видачу, навпаки. У контенту, створеного з дотриманням E-E-A-T більше ймовірності потрапити на перші позиції, навіть з розвитком SGE. Про це неодноразово наголошували наші експерти.
Як E-E-A-T проявляється у контенті
Зображення створене за допомогою DALL-E 2
Детальніше розглянемо кожен з факторів концепції E-E-A-T — як він проявляється у контенті та як додати своєму контенту досвідченості, експертності, авторитетності та надійності для кращого ранжування у Google.
Як продемонструвати досвід у контенті сайту
Наразі, з розповсюдженням контенту згенерованого штучним інтелектом, досвід є важливим показником. Хоч штучний інтелект може імітувати досвідченість людини, він все ще залишається обмеженим і надає неунікальні поради, тому в авторів унікального контенту, які підтверджують свою досвідченість, є суттєва перевага.
Щоб продемонструвати досвід у контенті, потрібно включати в нього унікальні історії, випадки з практики, а також специфічні поради, які можна отримати лише через безпосереднє занурення в тематику. Це не тільки додає контенту автентичності, але й допоможе підвищити його цінність для читачів.
Наприклад, щоб продемонструвати свій досвід, ми в агенції digital-маркетингу Inweb, регулярно постимо у блозі унікальні кейси та долучаємо до статей експертів з SEO, PPC, SMM тощо. Окрім того, наші статті пишуться та редагуються експертами зі сфери диджитал-маркетингу, ви можете перейти на сторінки авторів, переглянути їхні соцмережі та поставити запитання.
Як досвід можна продемонструвати на сайті:
- Публікація унікальних історій, кейсів.
- Створення відео у яких ви демонструєте свої навички та досвід.
- Створення спеціальних сторінок, які підтверджують вашу досвідченість та експертність — із сертифікатами та кваліфікацією авторів, цитатами, згадками як експертів.
- Створення сторінок, які демонструють шлях становлення компанії чи експерта.
Фактор досвіду специфічний тим, що потрібно розуміти інтент користувача. Якщо люди цікавляться досвідом від лазерної корекції зору, їм цікавіший досвід реальної людини, яка її зробила і може розповісти про проблеми з якими стикнулася, як їх було вирішено тощо. Однак, якщо інтент полягає у тому, щоб знайти найкращу технологію для корекції зору на 2024 рік — тут досвід лікарів буде ціннішим.
Експертність у контенті
Фактор досвідченості є доповненням до фактора експертності, який має ширше поняття. Щоб продемонструвати експертність, контент має бути написаний експертом, а також посилатися на експертні джерела, які допомогли автору сформувати свою думку і можуть підтвердити її. Окрім того, у документі для асесорів Google QRG експертність визначена тим, наскільки автор заглиблюється у тематику.
Автори на сайтах мають демонструвати свою експертність. Раніше це було важливо передусім для YMYL тематик, однак, з розповсюдженням ШІ, тенденція на автентичність контенту та важливість експертності тільки зростає й розповсюджується на інші тематики.
Це може бути повʼязано з тим, що людям поки що важко ідентифікувати контент, створений штучним інтелектом. І, згідно з дослідженням, вони можуть сприймати його як якісніший, однак, коли дізнаються, що контент був створений з використанням ШІ чи повністю штучним інтелектом, скептично ставляться до цього і менше довіряють.
Як додати експертності контенту:
- Будьте експертом — дослідіть тему і випробуйте свої ж методи, щоб мати змогу радити іншим.
- Оцінюйте тему не однобічно — розглядайте різні її аспекти, актуальні на сьогодні, еволюцію продукту, його історії тощо.
- Якщо є можливість, долучайте інших експертів, щоб підтвердити або спростувати думку.
- Демонструйте нагороди, сертифікати, які можуть засвідчити, що ви експерт.
- Вживайте посилання на інші дослідження, офіційні дані.
- Робіть дослідження тематики. Врахуйте, що якщо ви робите дослідження самостійно, щоб можна було прослідкувати його розвиток, звірити показники.
Наприклад, якщо ви експерт SMM — варто завести свій блог або лендінг, де будуть зібрані ваші кейси, сертифікати, дослідження і приклади робіт з клієнтами. Якщо ж пишете статтю з медичної тематики, її має перевірити лікар, який має практику та досвід у темі.
Авторитетність
Якщо показники досвіду та експертності зосереджені більше на тому, що бренд чи експерт говорить про себе Google, то показник авторитетності вказує на те, як їх бачать інші. Багато в чому це залежить від кількості та якості сторонніх сайтів, які посилаються на сторінки чи інформацію про бренд або цитують їх.
Однак важливо не тільки розвивати лінкбілдінг. А й робити настільки якісний контент, щоб інші сайти звертали увагу на нього і робили посилання. До прикладу, новини з Financial Times беруть на публікацію інші джерела і це підвищує авторитетність Financial Times як першоджерела у сфері фінансів.
Має бути стратегія контенту, яка допоможе продемонструвати свою авторитетність у темі. І тут допоможе створення якісних статей, досліджень з потрібної та цікавої тематики. Це має відбуватися на регулярній основі, бо з однієї експертної статті чи дослідження Google не вважатиме вас авторитетом. Однак, якщо опублікуєте велику кількість статей, які охоплюють усі аспекти маркетингу, Google почне розглядати вас як експерта та авторитетне джерело.
Надійність
Google виділяє надійність як найважливіший критерій E-E-A-T.
«Довіра є найважливішим членом сім’ї E-E-A-T, тому що сторінки, які не заслуговують на довіру, мають низький E-E-A-T, незалежно від того, наскільки досвідченими, експертними або авторитетними вони можуть здаватися»,— йдеться у Google.
На надійність впливає:
- Наявність актуальних контактів для зворотного звʼязку.
- Відсутність помилок, грамотне оформлення.
- Наявність гарантій, сторінки про повернення та обмін для магазинів.
- Захист даних користувачів та сповіщення про безпеку.
- Достовірність інформації, фото представлених на сайті та їх автентичність.
- Демонстрація відгуків — як хороших, так і нейтральних, негативних.
- Доступність контенту, сторінки не повинні містити багато реклами чи спаму.
- Підтримка HTTPS.
- Прописання точних Title та Description, без клікбейту.
Розуміння та оптимізація контенту згідно з принципами E-E-A-T може значно покращити SEO-показники. Google використовує ці критерії для визначення якості та релевантності сайтів, тому інтеграція E-E-A-T у контент-стратегію не тільки допоможе покращити ранжування, але й збільшить довіру та лояльність аудиторії.
Вплив E-E-A-T на продажі
Зображення створене за допомогою DALL-E 2
E-E-A-T впливають не лише на видачу у пошукових системах, а й на продажі. У цьому розділі детальніше розповімо, як кожен з цих аспектів залучений у продажах.
Досвід та експертність — залучення покупців через корисний контент
Схема воронки продажів з участю корисного контенту вже давно існує у B2B-моделі. Наразі його перейняла й B2C. Коли компанія ділиться історіями про те, як її продукти або послуги були застосовані в реальних ситуаціях, це не тільки демонструє цінність пропозицій, але й підвищує довіру клієнтів.
До прикладу, ТехноЇжак публікує корисні статті у своєму блозі та має актуальний YouTube канал про техніку. Це не тільки привертає нових користувачів, але й спонукає їх обирати цей магазин для покупки, оскільки вони можуть розраховувати на експертів у магазинах, які проконсультують перед покупкою.
Так само ви зараз читаєте статтю Inweb. Можливо, через експертний контент ми демонструємо свою обізнаність у диджиталі та всіх його аспектах. Отже, можете бути певні в тому, що наші спеціалісти та сейлзи завжди навчаються, слідкують за тенденціями і нададуть вам найкращі консультації й послуги в Inweb ?
Авторитетність — створення репутації
Авторитетність теж впливає на продажі та може бути підсилена через взаємодію з іншими авторитетами в галузі.
Український ресторатор та шеф-кухар Євген Клопотенко бере участь у кулінарних шоу, веде свій блог, де публікує рецепти, знімає шоу з різними авторитетними персонами. Також у нього є ресторан «100 років тому вперед», який приваблює до себе клієнтів, оскільки вони йдуть до автора, якому довіряють і якого знають, бачили раніше.
Надійність — прозорість відносин
Надійність створює основу для покупок. Забезпечення безпеки транзакцій, чітка політика обміну і повернення, зберігання персональних даних, прозорість ціноутворення, наявність реальних відгуків — це сприяє створенню довіри навколо бренду і викликає бажання зробити покупку.
Основи успішності у концепції E-E-A-T
Джерело фото Unsplash
Впровадження принципів E-E-A-T у вашу стратегію диджитал-маркетингу є ключем до хороших SEO-показників сайту та зростання продажів, через побудову довіри та авторитетності бренду.
Демонстрація досвіду та експертності знань у сфері допомагають створити бренд та залучити потенційних клієнтів. Авторитетність бренду або сайту в галузі підвищує впізнаваність і сприйняття як лідера думок. Це, своєю чергою, збільшує шанси на те, що потенційні клієнти оберуть саме ваші продукти чи послуги. А забезпечення безпеки транзакцій та прозорість бізнесу сприяє надійності, що є важливим для здійснення покупок в інтернеті.
Інтеграція E-E-A-T у контент-стратегію не лише покращує SEO-показники, але й сприяє створенню кращих відносин з аудиторією, що веде до збільшення продажів. Використання цих принципів як основи для створення контенту допоможе бренду виступати не просто як продавець, а як надійний партнер для клієнтів.
Враховуючи важливість концепції E-E-A-T, яка діє і розвивається вже понад 10 років, кожному бізнесу і людині, яка прагне до успіху, варто зосередитися на розвитку цих ключових аспектів своєї онлайн-присутності. Це дозволить не тільки покращити позиціонування в пошукових системах, але й збудувати міцну основу для зростання продажів та розвитку бренду в довгостроковій перспективі.