Плюси і мінуси використання чек-листів в SEO

Багато SEO-фахівців замислювалися про створення свого чек листа, або вже зробили це з метою скоротити час на аналіз сайту, і систематизувати алгоритм перевірки ресурсу на наявність помилок з точки зору оптимізації.

Використання чек-листів в SEO-студіях

У великих компаніях, де SEO-фахівців понад 10 осіб, проблематично контролювати, навчати, давати поради та взагалі займатися професійним зростанням оптимізаторів. Особливо важко займатися навчанням або перенавчанням новачків.

Саме тому керівництво змушене створювати чек лист для оптимізатора – регламентування дій кожного SEO-фахівця, тобто складання списку того, що обов’язково повинен перевірити / виконати оптимізатор в рамках робіт за проєктом.

Основні завдання чек-листа в SEO-студіях:

  • Регламентування робіт за проєктом;
  • Контроль виконання робіт за чек-листом;
  • Оптимізація часу SEO-фахівців;
  • Підігнати всіх під спільний знаменник.

Такий чек-лист для оптимізаторів складає провідний фахівець. Він виходить досить великим і містить найпоширеніші помилки на сайтах, що вимагають усунення. Залежно від сайту вказані різні методи вирішення проблем та інший великий пласт знань і методів, який можна вручити новоприбулому співробітнику і він, як робот, буде слідувати написаному.

Плюси:

Такого виду SEO чек-лист успішно справляється з поставленими завданнями. За допомогою такого документа можна контролювати SEO-фахівців, стандартизувати оптимізацію і під час перевірки їх проєктів карати за невиконання будь-якого пункту з чек-листа.

За допомогою такого методу всі проєкти виводяться на один нормальний рівень, і підвищується якість послуг. Істотно спрощується і прискорюється процес навчання нових фахівців, бо потрібно всього лише вивчити один документ.

Мінуси:

Після введення такого регламенту для оптимізаторів у них зміниться мета роботи над проєктом. З цього дня вони будуть працювати не на результат у вигляді:

  • Трафіку;
  • Позиції;
  • Конверсії;
  • Оптимізації витрат;
  • Тощо.

Усі сили будуть спрямовані на виконання пунктів чек-листа та постановку галочок під час перевірки сайту. Немає результату роботи – не має значення, адже всі галочки проставлені, а значить оптимізатор свою роботу виконав. Відсутність результату – це не його проблема, все що від нього залежить він уже виконав.

Через введення такого роду контролю над співробітниками компанія зводить нанівець прагнення SEO-фахівців домогтися результату за проєктом, оптимізувати витрати, і, найголовніше, самому експериментувати та шукати нові шляхи досягнення результату. А це в свою чергу знищує професійне зростання і ніякі «тренінги» тут не допоможуть.

Звичайно ж, будуть співробітники, які підуть шукати нові шляхи просування, ставити під сумнів все написане в документі та перевіряти вплив тих чи інших факторів ранжирування. Це люди з критичним мисленням, але їх, на жаль, одиниці.

Використання чек-листа для себе

Деякі SEO-фахівці приходять до думки, що створення свого власного чек-листа якимось чином систематизує та оптимізує час на перевірку сайту вимогам пошукових систем.

Основні завдання чек-листа для себе:

  • Оптимізація витрат часу;
  • Систематизація знань;
  • Не забувати щось перевірити;
  • Регламентувати виконання робіт проєкту.

Плюси:

Значно прискорюється процес перевірки сайту на наявність помилок з точки зору оптимізації шляхом покрокового виконання плану. Оптимізатор вже знає куди дивитися і що потрібно перевірити.

Немає ніякої плутанини в голові та того почуття що забув щось перевірити, адже всі пункти відзначені та виконані.

Мінуси:

З плином часу і виконанням кількох десятків аудитів за таким чек-листом у будь-якого SEO-фахівця мозок буде автоматично зациклюватися на виконанні пунктів аудиту, а нетипові помилки будуть втрачені.

Плюси і мінуси використання чек-листів в SEOВсе тому, що людина звикає працювати за регламентом і бачить тільки те, що хоче бачити. Якщо людина виконує певну послідовність кроків знову і знову, дія стає автоматичною.

Висновок:

Створення чек листа для SEO-фахівця – корисний інструмент для виконання поставлених завдань, але варто враховувати людський фактор і намагатися все-таки працювати не шаблонно.

Потрібно, щоб кожен SEO-фахівець в компанії не виконував бездумно те, що написано на папірці, а розумів, що і для чого він робить і як потрібно діяти в нестандартних ситуаціях; проявляв ініціативу та експериментував з різними факторами ранжування. Тільки в такому випадку команда буде працювати ефективно і результативно.

В іншому випадку ми отримуємо команду виконавців, яка на конвеєрі клепає гарні документи з фірмовим стилем напханими шаблонними рішеннями, які до них були використані сотні разів їх попередниками.