Вірна структура веб-сайту під SEO: що таке структура сайту і як її проаналізувати

SEO структура сайту – найважливіший компонент у складному ланцюжку роботи ресурсу. Від неї залежить працездатність сайту, юзабіліті, зручність для потенційного користувача. Адже якщо сайт буде «кострубатим», ви не зможете довго утримувати свого клієнта.

Правильна структура сайту впливає і на SEO. Без належної архітектури сайт просто не буде просуватися або буде, але не достатньо для очікуваного результату.

Важливо розуміти: єдиної схеми якісної структури сайту немає. Якби вона була, тоді ця стаття не мала б сенсу. Але є деякі особливості, знаючи які можна досягти певного результату. Розповідаємо про них.

Структура сайту: якою вона має бути і чому така важлива

Що таке структура сайту? Чітка, продумана та логічно побудована конструкція сторінок ресурсу. Весь сайт є певним набором посилань, у яких є логічний порядок і єдність. У цьому моменті не варто забувати про семантичному ядрі, яке говорить, які файли та інформація має бачити користувач на сайті. Докладніше про це далі.

Візьмемо для прикладу будівництво будинку. Спочатку риється котлован, потім заливається фундамент та зводяться поверхи. Після цього з’являються двері, вікна, гарний кольоровий фасад. Тепер уявіть, що спочатку будується дах, а фундамент заливається після того, як збудовано кілька поверхів. Навряд чи хтось захоче у такому жити, правда?

Так і з сайтом: все має будуватися на логіці та зручності. Саме це – головне у створенні логічної структури сайту, інакше потенційний покупець, довго не роздумуючи, закриє посилання та перейде іншим url. Підсумок: ви втрачаєте клієнта, а звідси й прибуток, який, можливо, покрив би не тільки його залучення, але й міг би піти на розвиток та зростання сайту. Тепер трохи заглибимося в теорію, без якої не можна рухатись далі.

  1. Веб-краулер (веб-павук, пошуковий робот — прим.ред) аналізує весь сайт і передає інформацію на сервери на вимогу пошукових систем. Чим зрозуміліша і спрощеніша структура сайту, тим менше ресурсів витрачає «павук» на його аналіз. А значить, сайт швидше проіндексується і потрапить у пошукову видачу. Швидкість індексації впливає на SEO-просування, тому не варто цим нехтувати.
  2. Внутрішня посилальна вага – важливий фактор для індексації та ранжування. Його відсутність спричиняє погану авторитетність, чому система вважатиме ваш сайт неякісним. При цьому найважливіші сторінки повинні мати більшу вагу, ніж інші. Наявність правильної структури для просування дозволить розподіляти вагу посилення рівномірно, що також позитивно вплине на подальше просування ресурсу.

Виділено не тільки сайт, але й окремі рубрики

На скриншоті видно, як пошукова система виділяє не лише сайт з продажу техніки, а й окремі рубрики. Це дозволяє користувачеві відразу перейти у потрібну категорію товару. Важливо розуміти, що вручну налаштувати такий результат неможливо. Алгоритм бере інформацію, спираючись на структуру сайту, популярні сторінки та те, як сайт ранжується у пошуковій видачі.

Пошуковик завжди аналізує поведінку клієнта:

  1. Якщо його все влаштовує — він проводить на сторінці багато часу, робить замовлення і через деякий час повертається — система розуміє, що сайт привабливий для користувача і самостійно просуває його на більш високу позицію. Тому однієї наявності ексклюзивних товарів буде мало, скільки б вони не коштували.
  2. Якщо на сайт мало кликають, на нього ніхто не посилається, користувачі там практично не затримуються, то пошукова система не бачить сенсу підвищувати рейтинг сайту.

Привабливість сайту залежить від правильної його структури. Зрозуміла схема руху користувача не стане приводом для закриття сторінки в браузері, а навпаки, збільшить конверсію та завоює довіру клієнтів.

Види структури сайту

Є кілька типів структур сайту. Зупинимося на цьому трохи докладніше.

  1. За хронологією. Такий метод організації має на увазі, що необхідна інформація пов’язана з певним днем, місяцем або роком. Такий формат для розміщення новин, нотаток або прес-релізів компаній, де дуже важливий термін публікації. У такому разі для пошуку інформації важливо знати певну дату або часовий відрізок.

Структура по хронології

  1. За алфавітом. У цьому випадку інформація структурується строго за алфавітним порядком. Це найзручніший спосіб для різних довідників, енциклопедій, словників. У каталогах такі варіанти також можуть зустрічатися, але він не зовсім зручний, тому що потрібно чітко знати назву товару. Якщо ж назва відома і покупець знаємо навіщо йде, такий формат може бути, проте не як основний, а, швидше, додатковий.

Структура сайту за алфавітом

  1. За тематикою. Один із найпопулярніших форматів. Найчастіше застосовується інтернет-магазинами з великим обсягом даних. Як можна побачити з прикладу, товари впорядковані за певними категоріями, що полегшує пошук потрібного продукту. Подібна структура ще добре підходить для SEO-оптимізації, адже в ній подано спільні та приватні поняття. Такий підхід використовує семантичне ядро ​​на 100%.

Структура за тематикою

  1. За географією. Такий тип допомагає знайти потрібне за його географічним розташуванням. Це може бути офлайнове розміщення офісу, магазину, поштового відділення. Такий формат також не завжди є оптимальним, адже багато користувачів не знають, де знаходиться той чи інший об’єкт. Через це ускладнюється пошук необхідної інформації.

Структура сайту з географії

  1. За цільовою аудиторією. Така структура дозволяє захопити кілька цільових аудиторій, у яких зовсім різний попит та запит на товар чи послугу. Такий поділ робить зручним для всіх, адже змінюючи запит ЦА, змінюється суть побаченої інформації. Зміни відбуваються не тільки в контенті, але й у дизайні, функціях самого сайту, а також у доступі на ту чи іншу сторінку ресурсу.

Структура з цільової аудиторії

  1. За завданнями. Такий варіант не дуже популярний, проте може траплятися. Основна думка тут – класифікація інформації щодо завдань, необхідних споживачеві, а чи не з якихось тем. Такий підхід дозволяє швидше стати клієнтом ресурсу, але не завжди такий класифікатор є основним.

Структура за завданнями

  1. За метафорами. Цей вид зустрічається досить рідко і несе у собі суто розважальний характер. Така структура ніяк не впливає на SEO, тому створюється така структура під суто вузькоспрямовані проекти: театри, школи мистецтв. Тут застосовуються різні зображення, символи, знаки та багато іншого. Подібні метафори мають викликати у користувача асоціативний ряд, емоцію.

Структура сайт метафорами

Як можна побачити, від того, який тип структури ви оберете, залежить багато чого. Важливо знати ціль сайту, розуміти, чи буде зручна навігація для гостя сайту в пошуку потрібної інформації. При цьому, щоб користувач довго не роздумував над своїми діями і швидко знаходив те, навіщо прийшов на інтернет-ресурс.

Основні критерії формування структури сайту

Правильна структура сайту повинна задовольняти одночасно пошукову систему і споживача. Це впливає на поведінку самого користувача та «дружбу» з пошуковою системою.

Пам’ятайте, що структура має бути зрозумілою та простою. Відвідування сайту має відбуватися на рівні інтуїції, щоб без особливих знань можна було знайти те, для чого прийшов відвідувач. Наприклад, потрібно купити взуття для дитини. Якщо в інтернет-магазині немає категорії «Дитяче взуття», то потенційний покупець блукатиме сайтом, шукатиме необхідні речі у вкладках «Взуття», «Товари для дітей», «Одяг для немовлят». Знайти товар у нього вийде, але в такій ситуації на пошук піде набагато більше часу.

Навігація сайту має бути зручною та непересічною. Нічого не повинно бути зайвого – меню, категорії, товари. Можливе створення підкатегорій, вкладок супутніх товарів.

Ієрархія сторінок має бути оптимізованою. Не потрібно створювати додаткові каталоги, щоб відвідувач не робив зайвих кліків.

У структурі сайту повинні бути зрозумілі URL.. З їхньою допомогою людина також може орієнтуватися, не читаючи меню. Погодьтеся, що посилання “site.ua/posuda-dlya-kuhni/tarelki” куди зручніше, ніж “site.ua/WS39sblFRp9hMd8AaPdrIqp-11TBlUyUifH5UaMRe2w”. Тільки в першому випадку можна зрозуміти, де ти на сайті та про яку категорію мова. Тоді як у другому випадку залишається лише гадати.

Як правильно підготувати структуру сайту

Щоб створити правильну структуру сайту, потрібно дотримуватися таких етапів:

  1. За наявності сайту — аналіз його існуючої структури.
  2. Огляд асортименту товарів, які є в наявності.
  3. Маркетингові запити.
  4. Вивчення сайтів за високочастотними індикаторними запитами (зазвичай вивчаються сайти з ТОП-10).
  5. Парсинг та чищення запитів.
  6. Створення семантичного ядра сайту.
  7. Створення структури сайту.

Зупинимося докладніше кожному пункті.

Аналіз існуючої структури

Перевірте всі товари, послуги та комерційні сторінки. Насамперед, треба звернути увагу на картки товарів, розділи, сторінки послуг, що надаються, вкладку з контактами.

При цьому не варто забувати про тегові сторінки, яким властиві загальні характеристики. Вся ця робота з аналізу семантики забезпечить вам кілька місяців плідної праці, тому ви зможете все спланувати заздалегідь.

Огляд послуг або асортименту товарів

Для якісної роботи необхідно максимально поринути у процес, розібрати всі нюанси компанії.

Вникніть у всі бізнес-процеси, в яких бере участь сайт. У певних товарів присутня своя вузька специфіка та певні характеристики, не очевидні одночасно.

Для досягнення успіху в даному випадку потрібно детально поспілкуватися з відповідальними менеджерами, клієнтами, потенційними покупцями та проаналізувати схожі сайти.

Маркетингові запити

Ці запити потрібно зібрати. Можна влаштувати брейншторм, представивши себе в ролі покупця і подумати, як клієнт шукатиме послугу або товар за допомогою пошуковика. Якщо сайт займається продажем нерухомості в Одесі, то маркетингові запити можуть бути на кшталт: «купити квартиру в Одесі», «купити квартиру з видом на море», «купити однокімнатну квартиру в Одесі» тощо.

Такі запити у майбутньому зможуть допомогти в аналізі видачі топових сайтів та будуть фундаментом для майбутньої структури. Після цього можна зібрати ядро ​​семантики завдяки парсингу запитів та пошуковим підказкам.

Вивчення сайтів із високочастотних індикаторних запитів

Для вивчення сайтів з топ-видачі потрібно вбивати високочастотні маркерні запити в тому місті, регіоні, в якому плануєте просування (прості приклади — автомобіль, квартира, телефон). Придивіться до структури сайтів конкурентів, порівняйте їх зі своєю та оптимізуйте посадкові сторінки.

Парсинг та створення семантичного ядра сайту

Після формування маркерних запитів потрібно сформувати базу пошукових запитів за допомогою спеціальних програм, наприклад Serpstat, Ahrefs. Після парсингу треба почистити непотрібні ключові слова.

Потім відбувається розподіл запитів за нинішніми чи не існуючими посадочними сторінками. Для зручності зробіть таблицю з адресами, назвами, кількістю запитів та частотою.

Немає єдиних норм, які визначають кількість запитів на посадочній сторінці. За великої кількості запитів залишаються найпопулярніші, причому із синонімами. Якщо повернутись, наприклад, з нерухомістю, то при виборі з «довгостроково однокімнатна квартира, «однокімнатна квартира довгостроково», «однокімнатна квартира довгостроково» потрібно вибрати останню версію.

Візьміть на замітку той факт, що іноді запити в однині можуть сильно відрізнятися від видачі у множині. При пошуку «Шиномонтажі», пошуковик дасть вам спочатку різні сайти з відгуками, всілякі рейтинги таких об’єктів.

Іноді запити в однині можуть сильно відрізнятися від видачі у множині

Під час пошуку запиту «Шиномонтаж» буде інша ситуація. Тому свій сайт краще просувати під другий запит. В даному випадку потрібно аналізувати топ видачі в пошуковій системі, щоб не допустити грубих помилок.

Запит у однині

Як правильно скласти структуру сайту

Задоволення потреб клієнта та найкраще охоплення семантичного ядра — ось для чого потрібно зробити грамотну структуру. У цьому питанні варто придивитися до побудови тегової структури (коли створюються окремі сторінки тегів на основі деяких параметрів – цін, характеристик, особливостей), хоча вона може не бути у ваших конкурентів. Не треба незграбно обмежувати себе простими семантичними групами.

Якщо потенційний покупець шукає «двоповерхові квартири з видом на море в Одесі», то для топ-видачі потрібно зробити сторінку зі схожою нерухомістю.

Види та ціль сайту як основа при розробці структури

Не знаєте задуму сайту? Тоді забудьте про грамотну структуру

Структура сайту, незалежно від тематики сайту та його призначення, має вигляд дерева. Головна сторінка — свого роду фундамент. Інші вкладки це поверхи будинку, які не можуть стояти на землі без міцної конструкції внизу. І якщо без фундаменту ніяк не обійтися, то поверхи вишиковуються від запланованих цілей та очікувань.

Сайт-візитка

Цей вид сайту використовується для надання інформації про компанію, послугу. На ньому може бути лише кілька сторінок, а через це структура проста та непересічна. Щоб визначити кількість сторінок, слід розуміти особливість бізнесу, його індивідуальність. Для якісного релізу краще надихнутись найкращими світовими сайтами, класними прикладами з вашого регіону, щоб зрозуміти, на чому варто робити акценти. Приклад сайту-візитки:

Приклад сайту-візитки

copper-and-brave.de

Комерційний сайт компанії

Зробити такий сайт досить складно, адже завдяки йому не лише продається товар, а ще й розповідається про діяльність самої компанії. Тому структура повинна містити максимум корисної інформації і охоплювати всі можливі нюанси. Приклад:

Комерційний сайт компанії

Комерційний сайт компанії

crossfitbanda.com

Інтернет-магазин

Найбільш трудомісткий та великий ресурс за структурою. При непродуманості всіх схем і дій може скластися ситуація, що клієнт заплутається, відвідування сторінки стане незручним для нього і він піде, нічого не купивши. Однак, існують різні фільтри та можливості сортування товарів (якщо товарів дуже багато і треба звузити асортимент до мінімуму).

Інтернет-магазин

asos.com

Інформаційний портал

На таких порталах багато різних тем, які висвітлюються на сторінках. Водночас це можуть бути новини економіки, культури, афішу міських подій тощо. Тому структуру інформаційного порталу слід створити дуже чіткою та у правильній послідовності, щоб різні теми не перетиналися між собою. Буде не дуже добре, якщо культурні та політичні новини змішаються докупи. Приклад:

Інформаційний портал

rbc.ua

Структура сайту: з чого варто почати

Створення структури — систематична робота зі збирання та правильного розміщення інформації. Далі наводимо робочу схему, як створити структуру сайту поетапно.

Семантика ресурсу

Правильна працездатність сайту залежить від семантики. Тому спершу потрібно скласти семантичне ядро, здатне допомогти у визначенні того, які категорії та підкатегорії будуть представлені на ресурсі. За допомогою семантики можна дізнатися перелік сторінок за розмірами, кольором, виробником продукту, розробити список «ключовиків», можливі до використання в позначенні URL або підкатегорій.

Збір категорій

Після першого етапу доведеться розібратися у великій кількості пропонованих товарів та послуг. Потрібно вибрати тематично схожі товари, систематизувавши в одну категорію. Наприклад, одяг, харчування, речі, аксесуари, літературу для дітей варто згрупувати в категорії «Для дітей», а ця категорія може складатися з підкатегорій зі своїми властивостями та характеристиками. Приклад опрацьованих категорій на сайті:

Збір категорій

Розробка структури сайту та принципу навігації

Створивши розділи, їх слід розподілити за ієрархією. Її технологія будується за принципом від важливого до менш важливого. Якщо організація займається продажем смартфонів, комп’ютерної чи побутової техніки, то продукція має бути на перших сторінках. Інформація про гарантійний ремонт може перебувати нижче. За таким принципом варто розміщувати інші розділи: «контакти», «оплата», «доставка», «обговорення» та інші рубрики, які будуть на сайті. Щоб клієнт швидко знайшов те, навіщо і прийшов, потрібно дати йому це першочергово.

Виявлення проблеми та «болі» у цільових аудиторій

Припустимо, що сайт зроблено для кількох цільових аудиторій з різними потребами та потребами. В одних випадках краще зробити окремі розділи в меню, в інших — досить просто зробити різні категорії. Аудиторія може бути любителями кіно, серіалів, телебачення, спортивних трансляцій, підписуватися на обліковий запис як фізична особа, або робити корпоративний обліковий запис. Приклад реалізації структури за інтересами:

Приклад реалізації структури за інтересами

Потенціал до зростання

Створення структури ресурсу тягне у себе потенціал до зростання. Якщо плануєте масштабувати свій бізнес, отже свій сайт, то можна передбачити нові розділи, при цьому не переробляючи модель сайту.

Помилки при створенні структури сайту

Як і в будь-якій справі, помилки структури сайту можливі. Розглянемо кілька таких, через які працездатність та привабливість сайту може знизитися.

Помилка 1. Дуже скрупульозний поділ асортименту товарів. На початку статті ми обговорювали необхідність поділу товарів та послуг на певні категорії. Дуже детальне виділення товарів у підгрупи може нашкодити — покупець буде дуже довго шукати, то навіщо прийшов, зробить десяток-другий переходів і врешті-решт може не знайти необхідне. Доцільно здійснити аналіз товарів, розмістити у категорії та передбачити, щоб людина робила три-чотири кліки до цільової дії.

Помилка 2. Неправильне позначення категорій. Трапляються випадки, коли адміністратори сайтів не можуть визначитися, до якого розділу потрібно віднести певну продукцію. З цієї причини вигадують розділ «Інші товари» або «Інше», який навряд чи користуватиметься популярністю у гостей сайту через незрозуміле призначення та асортимент.

Помилка 3. Подібні за змістом слова у назві розділу. Не потрібно вказувати всі синоніми в назві категорій або підкатегорій. Краще взяти одне значення, яке повністю охоплює тему категорії і однаково зрозуміло всім аудиторіям з будь-яких регіонів, куди просувається ресурс.

Помилка 4. Згадка бренду у категорії товарів та послуг. Постійна помилка, яку роблять розробники сайтів. Власники магазинів хочуть підвищити охоплення за допомогою популярного бренду, який дуже впізнаваний серед користувачів та розміщують його назву у назві категорії. Так робити не зовсім правильно (як у прикладі нижче), адже ваше завдання зробити поділ, не виділяючи якісь особливі характеристики товару.

Згадка бренду у категорії товарів та послуг

Помилка 5. Невелика кількість фільтрів та опцій. Невелика кількість фільтрів на весь інтернет-магазин може бути істотним недоліком. Подумайте самі: скільки доведеться переглянути товарів, щоб знайти необхідний. На це піде багато часу, плюс до всього це буде дуже незручно. Деякі користувачі зовсім не зможуть знайти потрібний товар і підуть. Хоча потрібний товар буде в магазині, просто вони не зможуть його знайти за потрібними параметрами.

Щоб не робити таких помилок, необхідно вивчати товари, виділяти основні показники і цим розділяти від інших.

Маленька кількість фільтрів та опцій

(поганий приклад)

Помилка 6. Повторення продукту та розділів у каталозі. Посилання товару має бути прив’язана до категорії. Існує безліч товарів, які належать до різних категорій. Наприклад, є розділ «Шампунь», є розділ «Гелі для душу», а є такий товар як «шампунь-гель». Його можна знайти як у першій категорії, так і у другій категорії. Причому не варто відносити його до одного розділу. Головне, наявність товару одного адреси, щоб пошукова система не знаходила дублі цього товару.

Помилка 7. Вузька класифікація за категоріями. Це може призвести до низької конверсії або взагалі відсутності продажів через незрозумілу навігацію. У таких випадках зручно, щоб був пошук і за алфавітом, і за темою. Якщо торкатися складних напрямів, як медицина, то покупець може знати всіх нюансів. Можливість вибору у різний спосіб допоможе йому знайти бажане.

Висновок

Точна та безпомилкова структура сайту – відмінний фундамент для якісної роботи та виконання поставлених завдань. Грамотна робота з нею допоможе просувати ресурс з SEO, виводити сайт на топові позиції та залишати клієнта на сторінці, при цьому так, що він повертатиметься на сайт знову і знову.

Будь-які неточності можуть призвести до відтоку трафіку, зменшення конверсії та виникнення труднощів. Тому рекомендуємо бути підготовленими в даному питанні, дотримуватися перерахованих вище вимог, або звертатися за допомогою до профільних фахівців.