>

Вірна структура веб-сайту під SEO: що таке структура сайту і як її проаналізувати

Структура сайту – найважливіший компонент в складному ланцюжку роботи ресурсу. Від неї залежить працездатність сайту, юзабіліті, зручність для потенційного користувача. Адже якщо сайт буде « корявим », ви не зможете довго утримувати свого клієнта.

Правильна структура впливає і на SEO. Без належної архітектури сайт просто не буде просуватися, або буде, але не досить для очікуваного результату.

Важливо розуміти: єдиної схеми якісної структури сайту не існує. Якби вона була, тоді ця стаття не мала б сенсу. Але існують деякі особливості, знаючи які можна досягти певного результату. Розповідаємо про них.

Структура сайту: якою вона має бути і чому це так важливо

Чітка, продумана й логічно побудована конструкція сторінок ресурсу – це і є структура сайту. Весь сайт являє собою певний набір посилань, у яких є логічний порядок і єдність. У цьому моменті не варто забувати про семантичне ядро, яке говорить, які файли і інформація повинні бачити користувач на сайті. Детальніше про це далі.

Візьмемо для прикладу будівництво будинку. Спочатку риється котлован, потім заливається фундамент і зводяться поверхи. Після цього з’являються двері, вікна, красивий кольоровий фасад. Тепер уявіть, що спочатку будується дах, а фундамент заливається після того, як було збудовано декілька поверхів. Навряд чи хтось захоче в такому жити, правда?

Так і з сайтом: все повинно будуватися на логіці і зручність. Саме це — головне в створенні логічної структури сайту, інакше потенційний покупець, довго не роздумуючи, закриє посилання і перейде по іншому url. Підсумок: ви втрачаєте клієнта, а звідси і прибуток, яка, можливо, покрила б не тільки його залучення, але і могла б піти на розвиток і зростання сайту. Тепер трохи заглибимося в теорію, без якої не можна рухатися далі.

  1. Веб-краулер (веб-павук, пошуковий робот — прим.ред ) аналізує весь сайт і передає інформацію на сервери на вимогу пошукових систем. Чим зрозуміліше і упрощеннее структура сайту, тим менше ресурсів витрачає « павук » на його аналіз. А значить сайт швидше проиндексируется і потрапить в пошукову видачу. Швидкість індексації безпосередньо впливає на SEO-просування, тому не варто цим нехтувати.
  2. Внутрішній контрольний вагу — важливий фактор для індексації і ранжування. Його відсутність тягне за собою погану авторитетність, чому система вважатиме ваш сайт неякісним. При цьому найважливіші сторінки слід надати більше прав, ніж інші. Наявність правильної структури дозволить розподіляти контрольний вагу рівномірно, що також позитивно вплине на подальше просування ресурсу.


Виділено не тільки сайт, а й окремі рубрики

На скріншоті видно, як пошукова система виділяє не тільки сайт з продажу техніки, а й окремі рубрики. Це дозволяє користувачеві відразу перейти в потрібну категорію товару.  

Важливо розуміти, що вручну налаштувати подібний результат неможливо. Алгоритм бере інформацію, спираючись на структуру сайту, популярні сторінки і то, як сайт ранжируется в пошуковій видачі.  

Пошуковик завжди аналізує поведінку клієнта:

  1. Якщо його все влаштовує — він проводить на сторінці багато часу, робить замовлення і через деякий час повертається — то система розуміє, що сайт привабливий для користувача і самостійно просуває його на більш високу позицію. Тому одного наявності ексклюзивних товарів буде мало, скільки б вони не коштували.
  2. Якщо на сайт мало клікають, на нього ніхто не посилається, користувачі там практично не затримуються, то пошукова система не бачить сенсу підвищувати рейтинг сайту.  

Привабливість сайту багато в чому залежить від правильної його структури. Зрозуміла схема руху користувача не стане приводом для закриття сторінки в браузері, а навпаки, збільшить конверсію і завоює довіру клієнтів.

Якими бувають структури сайту

Існує кілька типів структур сайту. Зупинимося на цьому трохи докладніше.

  1. За хронологією. Такий метод організації має на увазі, що необхідна інформація пов’язана з певним днем, місяцем або роком. Такий формат для розміщення новинних заміток, статей або прес-релізів компаній, де дуже важливий термін публікації. У такому випадку для пошуку інформації важливо знати певну дату або часовий відрізок.  


Структура за хронологією
  1. За алфавітом. У цьому випадку інформація структурується строго за алфавітним порядком. Це найзручніший спосіб для різних довідників, енциклопедій, словників. У каталогах такі варіанти також можуть зустрічатися, але він не зовсім зручний, так як потрібно чітко знати назву товару. Якщо ж назва відома і покупець знаємо навіщо йде, такий формат може бути, однак не в якості основного, а, скоріше, додаткового.


Структура сайту за алфавітом
  1. За тематикою. Один з найбільш популярних форматів. Найчастіше застосовується інтернет-магазинами з великим об’ємом даних. Як можна побачити з прикладу, товари впорядковані за певними категоріями, що також полегшує пошук потрібного продукту. Подібна структура ще добре підходить для SEO-оптимізації, адже в ній представлені загальні і приватні поняття. Такий підхід використовує семантичне ядро ​​на всі 100%.


Структура по тематиці
  1. За географії. Такий тип допомагає знайти потрібне по його географічному розташуванню. Це може бути оффлайнові розміщення офісу, магазину, поштового відділення. Така формат також не завжди є оптимальним, адже багато користувачів не знають, де знаходиться той чи інший об’єкт. Через це ускладнюється пошук необхідної інформації.


Структура сайту з географії
  1. За цільовою аудиторією. Така структура дозволяє захопити кілька цільових аудиторій, у яких абсолютно різний попит і запит на товар або послугу. Такий поділ робить зручним для всіх, адже міняючи запит ЦА, змінюється і суть побаченої інформації. Зміни відбуваються не тільки в контенті, а й в дизайн, функції самого сайту, а також в доступі на ту чи іншу сторінку ресурсу.  


Структура за цільовою аудиторією
  1. За завданням. Такий варіант не дуже популярний, проте може зустрічатися. Основна думка тут – класифікація інформації за завданнями, необхідним споживачеві, а не з яких-небудь тем. Такий підхід дозволяє швидше користувачеві стати клієнтом ресурсу, проте не завжди такий класифікатор є основним.


Структура за завданнями
  1. За метафорою. Цей вид зустрічається досить рідко і несе в собі суто розважальний характер. Така структура ніяк не впливає на SEO, тому створюється така структура під суто вузькоспрямовані проекти: театри, школи мистецтв. Тут застосовуються різні зображення, символи, знаки і багато іншого. Подібні метафори повинні викликати у користувача асоціативний ряд, емоцію.


Структура сайту за метафорою

Як можна побачити, від того, який тип структури ви оберете, залежить багато чого. Важливо знати мету сайту, розуміти, чи буде зручна навігація для гостя сайту в пошуку потрібної інформації. При цьому щоб юзер довго не роздумував над своїми діями і швидко знаходив те, навіщо прийшов на інтернет-ресурс.

Основні критерії формування структури сайту  

Структура сайту повинна задовольняти одночасно і пошукову систему, і споживача. Це впливає на поведінку самого користувача і « дружбу » з пошукачем.  

Пам’ятайте, що структура повинна бути зрозумілою і простою . Відвідування сайту має відбуватися на рівні інтуїції, щоб без особливих знань можна було знайти те, навіщо прийшов відвідувач. Наприклад, потрібно купити взуття для немовляти. Якщо в інтернет-магазині немає категорії « Дитяче взуття », то потенційний покупець буде блукати по сайту, шукати необхідні речі у вкладках « Взуття », « Товари для дітей », « Одяг для немовлят ». Знайти товар у нього вийде, але в такій ситуації на пошук піде значно більше часу.  

Навігація сайту повинна бути зручною і неабиякою . Нічого не повинно бути зайвого — меню, категорії, товари. Можливе створення підкатегорій, вкладок супутніх товарів.  

Ієрархія сторінок повинна бути оптимізованою . Не потрібно створювати додаткові каталоги, щоб відвідувач не робив зайві кліки.  

У структурі сайту повинні бути зрозумілі url. . З їх допомогою людина також може орієнтуватися, не читаючи меню. Погодьтеся, що посилання « site.ua/posuda-dlya-kuhni/tarelki» куди зручніше, ніж « site.ua/WS39sblFRp9hMd8AaPdrIqp-11TBlUyUifH5UaMRe2w». Тільки в першому випадку можна зрозуміти, де ти на сайті і про яку категорії мова. Тоді як у другому випадку залишається тільки гадати.

Як правильно підготувати структуру сайту

Щоб створити правильну структуру сайту потрібно дотримуватися таких етапів:

  1. При наявності сайту — аналіз його існуючої структури.
  2. Огляд асортименту товарів, які є в наявності.
  3. Маркетингові запити.
  4. Вивчення сайтів по високочастотних індикаторним запитам (зазвичай вивчаються сайти з ТОП-10).
  5. Парсинг і чистка запитів.
  6. Створення семантичного ядра сайту.
  7. Створення структури сайту.

Зупинимося докладніше на кожному пункті.

Аналіз існуючої структури

Перевірте всі товари, послуги та комерційні сторінки. В першу чергу, треба звернути увагу на картки товарів, розділи, сторінки послуг, що надаються, вкладку з контактами.  

При цьому не варто забувати про тегів сторінках, яким властиві загальні характеристики. Вся ця робота з аналізу семантики забезпечить вам кілька місяців плідних праць, тому ви зможете все спланувати заздалегідь.

Огляд або асортименту товарів

Для якісної роботи необхідно максимально зануритися в процес, розібрати всі нюанси компанії.

Вникніть в усі бізнес-процеси, в яких бере участь сайт. У певних товарів присутня своя вузька специфіка і певні характеристики, які не очевидні відразу.

Для досягнення успіху в даному випадку потрібно детально поспілкуватися з відповідальними менеджерами, клієнтами, потенційними покупцями, а також проаналізувати схожі сайти.

Маркетингові запити

Ці запити необхідно зібрати. Можна влаштувати брейншторм, уявивши себе в ролі покупця, і подумати, як клієнт буде шукати послугу або товар за допомогою пошукової системи. Якщо сайт займається продажем нерухомості в Одесі, то маркетингові запити можуть бути по типу: « купити квартиру в Одесі », « купити квартиру з видом на море », « купити однокімнатну квартиру в Одесі » і т.п.

Такі запити в майбутньому зможуть допомогти в аналізі видачі топових сайтів і будуть фундаментом для майбутньої структури. Після цього можна зібрати ядро семантики завдяки парсингу запитів і пошуковим підказкам.  

Вивчення сайтів по високочастотних індикаторним запитам

Для вивчення сайтів з топ-видачі потрібно забивати маркерні високочастотні запити в тому місті, регіоні, в якому плануєте просування (прості приклади – автомобіль, квартира, телефон). Придивіться до структури сайтів конкурентів, порівняйте їх зі своєю і оптимізуйте посадочні сторінки.  

Парсинг і створення семантичного ядра сайту

Після формування маркерних запитів потрібно сформувати базу пошукових запитів за допомогою спеціальних програм, наприклад, Serpstat , Ahrefs . Після парсинга треба почистити непотрібні ключові слова.  

Потім відбувається розподіл запитів по нинішнім або не існуючим посадковим сторінкам. Для зручності зробіть таблицю з адресами, назвами, кількістю запитів і частотою.  

Немає єдиних норм, які визначають кількість запитів на посадковій сторінці. При великій кількості запитів залишаються найпопулярніші, причому з синонімами. Якщо повернутися до прикладу з нерухомістю, то при виборі з « довгострокова однокімнатна квартира, « однокімнатна квартира оренда », « однокімнатна квартира оренда » потрібно вибрати останню версію.

Візьміть на замітку той факт, що іноді запити в однині можуть сильно відрізнятися від видачі в множині. При пошуку « шиномонтаж », пошуковик дасть вам в спочатку різні сайти з відгуками, всілякі рейтинги таких об’єктів.  


 Запити в однині можуть сильно відрізнятися від видачі в множині

При пошуку запиту « Шиномонтаж » буде інша ситуація. Тому свій сайт краще просувати під другий запит. В даному випадку потрібно аналізувати ТОП-видачі в пошуковику, щоб не допустити грубих помилок.

Запит в однині

Створення структури сайту

Задоволення потреб клієнта і кращий охоплення семантичного ядра — ось для чого потрібно зробити грамотну структуру. В даному питанні варто придивитися до побудови тегів структури (коли створюються окремі сторінки тегів на основі деяких параметрів – цін, характеристик, особливостей), хоча вона може і не бути у ваших конкурентів. Не треба незграбно обмежувати себе простими семантичними групами.  

Якщо потенційний покупець шукає « двоповерхові квартири з видом на море в Одесі », то для ТОП-видачі потрібно зробити сторінку зі схожою нерухомістю.

Види і мета сайту як основа при розробці структури

Не знаєте задум сайту? Тоді забудьте про грамотну структуру

Структура сайту, незалежно від тематики сайту і його призначення, виглядає як дерево. Головна сторінка — свого роду фундамент. Інші вкладки — це поверхи будинку, які не можуть стояти на землі без міцної конструкції внизу. І якщо без фундаменту ніяк не обійтися, то поверхи шикуються від запланованих цілей і очікувань.

Сайт-візитка

Цей вид сайту використовується для надання інформації про компанію, послуги. На ньому може бути всього кілька сторінок, а через це структура проста і неабияка. Щоб визначити кількість сторінок, потрібно розуміти особливість бізнесу, його індивідуальність. Для якісного релізу краще надихнутися кращими світовими сайтами, класними прикладами з вашого регіону, щоб зрозуміти, на що варто робити акценти. Приклад сайту-візитки:


Приклад сайту-візитки

copper-and-brave.de

Комерційний сайт компанії

Зробити такий сайт досить складно, адже завдяки йому не тільки продається товар, але ще і розповідається про діяльність самої компанії. Тому структура повинна містити в собі максимум корисної інформації і охоплювати всі можливі нюанси. Приклад:

Комерційний сайт компанії

Комерційний сайт компанії

crossfitbanda.com

Інтернет-магазин

Самий трудомісткий і великий ресурс по структурі. При непродуманості всіх схем і дій може скластися ситуація, що клієнт заплутається, відвідування сторінки стане незручним для нього і він піде, так нічого і не купивши. Однак, існують різні фільтри і можливості сортування товарів якщо товарів дуже багато і треба звузити асортимент до мінімуму).


Інтернет-магазин

asos.com

Інформаційний портал

На таких порталах дуже багато різних тем, які висвітлюються на сторінках. Одночасно це можуть бути новини економіки, культури, афіша міських подій і т.п. Тому структуру інформаційного порталу слід створити дуже чіткою і в правильній послідовності, щоб різні теми не перетиналися між собою. Буде не дуже добре, якщо культурні і політичні новини змішаються воєдино. Приклад:


Інформаційний портал

rbc.ua

Структура сайту: з чого варто почати

Створення структури — систематична робота по збору і правильному розміщенню інформації. Далі наводимо робочу схему, завдяки якій вийде належна структура сайту.

Семантика ресурсу

Правильна працездатність сайту залежить від семантики. Тому спершу потрібно скласти семантичне ядро, здатне допомогти у визначенні того, які категорії і підкатегорії будуть представлені на ресурсі. За допомогою семантики можна дізнатися перелік сторінок за розмірами, кольором, виробнику продукту, розробити список « ключевиков », можливі до використання в позначенні url або підкатегорій.

Збір категорій

Після першого етапу доведеться розібратися у великій кількості пропонованих товарів і послуг. Слід вибрати тематично схожі товари, систематизувавши в одну категорію. Наприклад, одяг, харчування, речі, девайси, літературу для дітей варто згрупувати в категорії « Для малюків », а дана категорія може складатися з підкатегорій зі своїми властивостями і характеристиками. Приклад опрацьованих категорій на сайті


Збір категорій

Організація черговості в навігації

Створивши розділи, їх потрібно розподілити по ієрархії. Її розробка будується за принципом від важливого до менш важливого. Якщо організація займається продажем смартфонів, комп’ютерної або побутової техніки, то продукція повинна бути на перших сторінках. Інформація про гарантійному ремонті може перебувати нижче. За таким принципом варто розміщувати інші розділи: « контакти », « оплата », « доставка », « відгуки » і інші рубрики, які будуть на сайті. Щоб клієнт швидко знайшов те навіщо і прийшов, потрібно дати йому це першочергово.  

Виявлення проблеми і « болі » у цільових аудиторій

Припустимо, що сайт зроблений для кількох цільових аудиторій з різними потребами і потребами. В одних випадках краще зробити окремі розділи в меню, в інших — досить просто зробити різні категорії. Аудиторія може бути любителями кіно, серіалів, телебачення, спортивних трансляцій, підписуватися на аккаунт як фізична особа, або робити корпоративний обліковий запис. Приклад реалізації структури за інтересами:


Приклад реалізації структури за інтересами

Потенціал до зростання

Створення структури ресурсу тягне за собою потенціал до зростання. Якщо плануєте масштабувати свій бізнес, отже, свій сайт, то можна передбачити нові розділи, при цьому не переробляючи модель сайту.

Помилки при створенні структури сайту

Як і в будь-якій справі, при створенні структури можуть бути помилки. Розглянемо кілька таких, через які працездатність і привабливість сайту може знизитися.

Помилка 1. Дуже скрупульозне поділ асортименту товарів. На початку статті ми обговорювали необхідність поділу товарів і послуг на певні категорії. Дуже детальне виділення товарів в підгрупи може нашкодити — покупець буде дуже довго шукати то навіщо прийшов, зробить десяток-другий переходів і врешті-решт може не знайти необхідне. Доцільно здійснити аналіз товарів, розмістити в категорії і передбачити, щоб людина робила три-чотири кліка до цільового дії.  

Помилка 2. Неправильне позначення категорій. Бувають випадки, коли адміністратори сайтів не можуть визначитися, в який розділ потрібно віднести певну продукцію. З цієї причини придумують розділ « Інші товари » або « Інша », який навряд чи буде користуватися популярністю у гостей сайту з-за незрозумілого призначення і асортименту.

Помилка 3. Схожі за змістом слова в назві розділу. Не потрібно відразу вказувати всі синоніми в назві категорій або підкатегорій. Краще взяти одне значення, яке цілком охоплює тему категорії і буде однаково зрозуміло всім аудиторіям з будь-яких регіонів, на які просувається ресурс.

Помилка 4. Згадка бренду в категорії товарів і послуг. Постійне оману, які роблять розробники сайтів. Власники магазинів хочуть підвищити охоплення за допомогою популярного бренду, який дуже пізнаваний серед користувачів і розміщують його назву в назві категорії. Так робити не зовсім правильно (як в прикладі нижче), адже ваша задача — зробити поділ, не виділяючи якісь особливі характеристики товару.  


Згадка бренду в категорії товарів і послуг

Помилка 5. Невелика кількість фільтрів і опцій . Невелика кількість фільтрів на весь інтернет-магазин може бути істотним недоліком. Подумайте самі: скільки доведеться переглянути товарів, щоб знайти необхідний. На це піде багато часу, плюс до всього це буде дуже незручно. Деякі користувачі і зовсім не зможуть знайти потрібний товар і підуть. Хоча потрібний їм товар буде в магазині, просто вони не зможуть його знайти за потрібне параметрами.

Щоб не робити таких помилок, потрібно вивчати товари, виділяти головні характеристики і тим самим розділяти від інших.


Невелика кількість фільтрів і опцій

(поганий приклад)

Помилка 6. Повтор продукту і розділів в каталозі . Посилання товару не повинна бути прив’язана до категорії. Існує безліч товарів, які відносяться до різних категорій. Наприклад, є розділ « Шампунь », є розділ « Гелі для душа », а є такий товар, як « шампунь-гель ». Його можна знайти як в першій категорії, так і в другій категорії. Причому не варто відносити його до якогось одного розділу. Головне, наявність у товару однієї адреси, щоб пошукова система не знаходила дублі цього товару.

Помилка 7. Вузька класифікація за категоріями . Це може призвести до низької конверсії або взагалі до відсутності продажів через незрозумілу навігації. У подібних випадках зручно, щоб був пошук і за алфавітом, і по темі. Якщо торкатися складних напрямків, як медицина, то покупець може не знати всіх нюансів. Можливість вибору різними способами допоможе йому знайти бажане.  

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок

Точна і безпомилкова структура сайту — відмінний фундамент для якісної роботи і виконання поставлених завдань. Грамотна робота з нею допоможе просувати ресурс по SEO, виводити сайт на топові позиції і залишати клієнта на сторінці, при цьому так, що він буде повертатися на сайт знову і знову.

Будь-які неточності можуть призвести до відтоку трафіку, зменшенню конверсії і виникнення труднощів. Тому рекомендуємо бути підготовленими в даному питанні, дотримуватися перераховані вище вимоги, або звертатися за допомогою до профільних фахівців.  


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна раз на тиждень пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди