Як використовувати ChatGPT для PPC-спеціаліста: ідеї, промпти, поради
Диджитал-спеціалісти можуть застосовувати ChatGPT для різних задач: від написання текстів, створення обкладинок для дописів до розвʼязання SEO-задач та роботи з PPC-стратегією.
У цій статті розглянемо переваги та недоліки застосування GPT у сфері PPC та порадимо декілька дієвих промптів, які допоможуть оптимізувати рутинні задачі PPC-спеціалістів.
Плюси та мінуси використання ChatGPT для PPC
ChatGPT має свої переваги та недоліки. З одного боку, цей інструмент може допомогти PPC-спеціалістам оптимізувати час, який йде не кластеризацію ключових слів, згенерувати ідеї для рекламних текстів, допомогти розробити та систематизувати дані для звітності. А з іншого боку, використовуючи GPT завжди є ризик отримати нерелевантну інформацію чи неякісний текст для оголошень, який доведеться переписувати.
Тому важливо розуміти сильні та слабкі сторони ШІ-інструмента і розробити для себе систему, у якій GPT буде доповнювати ваші сильні якості, як спеціаліста. А не змушуватиме робити подвійну роботу з перевіркою даних й переписанням згенерованих відповідей.
Застосування ChatGPT у PPC: для чого варто, а для чого — ні
Для чого варто використовувати GPT у PPC:
- Створення оголошень, заголовків та описів для швидкого запуску кампаній, якщо вже є розуміння ЦА та точних запитів.
- Збір та обробка великої кількості ключових слів для побудови кампаній.
- Тестування різних варіантів текстів для підвищення CTR та конверсій.
- Швидке створення звітів та аналіз ефективності кампаній.
Для чого не варто використовувати GPT у PPC:
- Розробка загальної стратегії PPC кампаній вимагає глибокого розуміння ринку і конкурентів.
- Налаштування детальних параметрів аудиторії та місць показу оголошень.
- Розробка специфічних рекламних кампаній, де є потреба у стратегічному аналізі.
- Створення креативів з 0.
- Налаштування та оптимізація ставок для досягнення кращої вартості конверсії.
ChatGPT може бути корисним у PPC для генерації та оптимізації контенту, наприклад, створення рекламних описів, заголовків, і часткового проведення A/B тестування. Він допомагає автоматизувати та прискорити ці процеси, особливо коли потрібно оперувати великими обсягами даних чи тексту.
Проте, застосування GPT може бути не доречним у ситуаціях, де потрібен глибокий аналіз чи креативне мислення. Окрім того, модель GPT-4, та й оновлена GPT-4o, може генерувати некоректний контент, який вимагатиме додаткової перевірки, що ускладнює роботу спеціаліста.
Тому краще не довіряти GPT більше задач, ніж він може виконати. Сприймайте ШІ-інструмент як можливість автоматизувати рутинні процеси, а не повноцінну заміну спеціалісту.
10 дієвих промптів для PPC-спеціалістів
У цьому розділі ми зібрали 10 дієвих PPC-промптів для GPT, які можуть спросити спеціалістав виконання базових задач та оптимізувати робочий час. Кожен з промптів доступний українською мовою та протестований на дієвість авторкою статті у моделі ChatGPT-4.
1. Групування ключових слів для налаштування кампаній
Під час створення та налаштування PPC-кампаній необхідно враховувати сотні ключових слів для аукціону реклами. У звичайному режимі повноцінний аналіз цих слів може зайняти до дня робочого часу, однак ChatGPT допомагає оптимізувати цей процес і виконати роботу за хвилини.
Я працюю над PPC-кампанією для інтернет-магазину дитячих книг. Ось мої ключові слова. Згрупуй їх за значенням і метою пошуку, щоб я могла налаштувати кілька кампаній.
Далі можна перевірити частотність використання слів та імпортувати дані з інструменту для ключових слів у ці переліки. Після — звернутися до ChatGPT з проханням проаналізувати місячний обсяг пошуків і бюджет для кожної з кампаній.
Я налаштовую PPC-кампанію для інтернет-магазину книг. У цій таблиці я підготувала набір ключових слів. Перше число поряд з кожним ключовим словом — це обсяг пошуку; друге число — це ціна за клік.
Організуй ці ключові слова, щоб створити окрему кампанію для кожної групи, збережи обсяг пошуку поруч з кожним ключовим словом. Оціни щомісячний обсяг пошуку для кожної групи та мінімальний бюджет на основі ціни за клік для всіх ключових слів у групі.
Надай відповідь у форматі таблиці.
Якщо таблиця виконана правильно, ChatGPT надасть необхідну інформацію по ключовим словам. Також він зможе додати до групи ключових слів прогнозований місячний обсяг пошуку та мінімальний бюджет і пояснити свої висновки.
2. Формування ідеї для адаптивної реклами
Адаптивна реклама Google дозволяє автоматично налаштовувати рекламні оголошення для оптимізації відображення на різних платформах. Використання GPT для генерації креативних текстів, аналізу продуктивності та персоналізації повідомлень дозволяє PPC спеціалістам створювати ефективні рекламні кампанії.
Завдяки ШІ-інструменту можна значно зекономити час та ресурси, досягаючи кращих результатів.
Дій наче досвідчений спеціаліст з реклами Google.
Я хочу створити адаптивну медійну рекламу для Google Ads. Запропонуй мені кілька креативних заголовків і описів для інтернет-магазину дитячих книг українських авторів ChildBook.ua.
Потрібно наголосити на широкому асортименті, швидкій доставці та наявності щомісячної підписки з «Таємним боксом» для дітей у віці: до 3 років; від 3 до 6 років; від 6 до 12 років; від 12 до 14 років.
З цим промптом GPT підбере заголовки та описи, які можуть привернути увагу потенційних покупців, підкресливши унікальні особливості магазину чи інших сфер для просування.
3. Дослідження цільової аудиторії
Визначення цільової аудиторії для реклами — це одна з найважливіших ланок просування за допомогою PPC-маркетингу. ChatGPT може допомогти пришвидшити пошук інсайтів та ідей для ЦА, а також ключових слів.
Дій наче досвідчений спеціаліст з реклами Google.
Я хочу запустити рекламу Google для сайту школи англійської для пар та друзів.
Особливість школи в тому, що ви навчаєтеся з другом (або двома) та персональним коучем. Можна самостійно обирати теми для вивчення — популярні книги, фільми, програмування, юриспруденція тощо. Програма формується під вас за допомогою штучного інтелекту. Навчання проходить на платформі, а з коучем ви раз на тиждень розбираєте складні моменти.
Створи 3 приклади детальної аудиторії для цієї реклами.
Кожна із запропонованих аудиторій має свої унікальні характеристики та інтереси, які можна використовувати для запуску кампаній як у Google, так і у Facebook.
Однак після отримання результатів не забувайте додатково проаналізувати конкурентів та провести брифінг щодо ідей з клієнтом.
4. Знаходження больових точок клієнта
Визначення болей клієнта допоможе створити оптимізовані рекламні кампанії, які «битимуть у ціль» та потенційно можуть принести більше результату. Хоч GPT не має доступу до бази конкурентів і не може провести повноцінне опитування, він може надати ідеї для больових точок, спираючись на свою базу даних.
Уяви, що ти спеціаліст з Google та Facebook.
Я хочу створити рекламу для сайту школи англійської для пар та друзів. Особливість школи в тому, що ви навчаєтеся з другом (або двома) та персональним коучем. Можна самостійно обирати теми для вивчення — популярні книги, фільми, програмування, юриспруденція тощо. Програма формується під вас за допомогою штучного інтелекту. Навчання проходить на платформі, а з коучем ви раз на тиждень розбираєте складні моменти.
Визнач основні болі ідеального клієнта, на яких я можу зосередитися, щоб зробити рекламу більш ефективною.
5. Генерування ідей щодо ключових слів
Ключові слова допоможуть просувати оголошення на необхідну аудиторію. Попри те, що GPT не має вбудованого функціонала аналізу частотності слів та їх вартості, можна знайти ідеї та потім перевірити їх у доступних для PPC-спеціаліста інструментах.
Уяви, що ти спеціаліст з Google та Facebook.
Я хочу створити оголошення для сайту школи англійської для пар та друзів. Особливість школи в тому, що ви навчаєтеся з другом (або двома) та персональним коучем. Можна самостійно обирати теми для вивчення — популярні книги, фільми, програмування, юриспруденція тощо. Програма формується під вас за допомогою штучного інтелекту. Навчання проходить на платформі, а з коучем ви раз на тиждень розбираєте складні моменти.
Допоможи мені знайти 10 найефективніших ключових слів з точною відповідністю, а також мінус-слова, щоб націлити мою аудиторію і досягти оптимальної конверсії.
6. Формування CTA для кампаній
CTA (заклик до дії) не так просто придумати, особливо, якщо продукт специфічний чи потребує додаткового розгляду. Проте GPT може підкинути декілька ідей для подальшої оптимізації CTA у рекламних оголошеннях.
Уяви, що ти спеціаліст з Google та Facebook.
Я хочу створити оголошення для сайту школи англійської для пар та друзів. Особливість школи в тому, що ви навчаєтеся з другом (або двома) та персональним коучем. Можна самостійно обирати теми для вивчення — популярні книги, фільми, програмування, юриспруденція тощо. Програма формується під вас за допомогою штучного інтелекту. Навчання проходить на платформі, а з коучем ви раз на тиждень розбираєте складні моменти.
Запропонуй 10 оптимальних CTA, щоб оптимізувати мій сайт для уроків англійської для кращої конверсії.
7. Формування та аналіз звітності по кампаніях
GPT гарно працює з даними, тож можна запропонувати йому набір даних з просування оголошення і попросити сформувати звіт й перелік порад як покращити результати.
Дій як спеціаліст з реклами Google. Проаналізуйте наведені нижче дані, експортовані з реклами Google, створи звіт у таблиці.
Окремо також запропонуй конкретних 10 порад, що можна покращити.
Campaign Name Campaign Type Default max. CPC Clicks Impr. CTR Avg. CPC Cost Impr. (Top) % Conversions Cost / conv. Conv. value Conv. rate
Campaign 1 Display 0.09917197452 628 145853 0.43% 0.1 62.28 – 0 0 0 0%
Campaign 2 Shopping 0.3997014925 603 65291 0.92% 0.4 241.02 – 8 30.13 2319.14 1.33%
Campaign 3 Shopping 0.7071428571 105 8243 1.27% 0.71 74.25 – 1 74.25 469.89 0.95%
Campaign 4 Search 0.491969697 132 8153 1.62% 0.49 64.94 19.63% 3 21.65 753.68 2.27%
Campaign 5 Shopping 0.68 31 2170 1.43% 0.68 21.08 – 0 0 0 0% Campaign 6 Performance Max 0.4984446006 4269 462132 0.92% 0.5 2127.86 — 79 26.93 23188.69 1.85%
Дані можна відправити як у таблиці, так і просто скопіювати з Meta чи Google Ads. ШІ-інструмент зрозуміє набір.
8. Створення ефективних заголовків для оголошень у Facebook
Не завжди є час та натхнення на брейншторм заголовків. І тут теж може підстрахувати GPT, якщо скористатися нашим промптом і правильно вписати ключові особливості бізнесу, для якого необхідне оголошення.
Придумай 10 ефективних заголовків для оголошення у Facebook, який рекламує сайт інтернет-магазину кігтеточок для котів власного виробництва з доставкою по Україні підкреслює ключові переваги.
Ключові переваги: власне українське виробництво, якісні матеріали на вибір (дерево, джгут, картон), компактні розміри, доставка впродовж 2 робочих днів по Україні, персональне гравіювання з іменем та фото котика.
За бажанням можна зафіксувати кількість символів та ToV (Tone of voice) у наступних чатах, після отримання результатів.
9. Написання рекламного сценарію для YouTube
Сценарії для вірусних роликів на рекламу теж можна створювати за допомогою GPT.
Створи сценарій для рекламного ролика на YouTube до 10 секунд. Він має показати важливість вивчення англійської мови у сучасному світі на приклади смішного випадку з чарівником, прорекламувати застосунок DouEnglish для вивчення англійської парами у компанії з коучем.
Ролик має заохотити глядачів завантажити програму та спробувати безкоштовний пробний урок для двох на тему «Англійська у школі магії з Гаррі Поттером».
10. Створення адаптивних пошукових оголошень
Адаптивні пошукові оголошення (RSA) в Google Ads дозволяють створювати кілька заголовків і описів, які алгоритми Google потім динамічно комбінують для оптимізації ефективності оголошень. Таке коригування в режимі реального часу покращує показники кліків і конверсії, адаптуючи оголошення до запитів користувачів. Крім того, RSA пропонують більше місця для повідомлень, що є вигідним для рекламодавців, яким потрібно передавати велику кількість інформації.
З GPT можна уникнути годин тестування і знайти декілька ідей для адаптивних пошукових оголошень з одним промптом.
Створи два оголошення Google у форматі RSA (адаптивна пошукова реклама) для A/B-тесту для сайту перевірки українського тексту на плагіат. Кожне оголошення повинно мати кілька заголовків та описів, які ефективно передають унікальні особливості та переваги послуги.
Крім того, поясни, чому саме ці оголошення стануть хорошим тестом, зокрема, які елементи тестуються (наприклад, тон, повідомлення, заклик до дії тощо) і як результати тесту можуть допомогти поліпшити майбутні рекламні кампанії.
Мета полягає в тому, щоб визначити, яке оголошення краще резонує з цільовою аудиторією і призводить до кращих результатів.
Сподіваємося, що ці промпти допоможуть оптимізувати час та спростити роботу над рутинними процесами PPC-спеціалістам.
Якщо у вас є ідеї для інших промптів — пишіть нам з пропозиціями у коментарі Телеграм-каналу і не забувайте підписуватися, щоб отримувати найсвіжіші новини зі світу digital та найактуальніші статті.