Що станеться, якщо я захочу давати рекламу у Google або Facebook в Україні у 2022 році?

Ми зібрали найважливіші відповіді на запитання, документи, посилання та поради у цій статті.

Компанія Google попередила своїх користувачів в Україні про те, що її послуги подорожчають.

Компанія Google попередила своїх користувачів в Україні про те, що її послуги подорожчають.

Подорожчення стосуватиметься всіх, хто не є платником ПДВ, але при цьому користується сервісами Google у своїх комерційних цілях.

Facebook розповів про зміни у довідці.

Про ПДВ в Україні

Після численних питань стривожених платників податків з’явилося офіційне роз’яснення: інформаційний лист ДНС № 26.

Де можна почитати першоджерело: який Закон регулює оподаткування реклами та електронних послуг?

Зміни пов’язані із Законом №1525-ІХ, який був прийнятий у червні 2021 року, а набрав чинності 1 січня 2022 року.

Google, Facebook для України — компанії нерезиденти, які не мають постійного представництва в Україні. Як і Netflix, Steam, Apple та Amazon. Усі ці компанії надають користувачам електронні послуги. Наразі електронні послуги від нерезидентів фізичним особам обкладаються податком на додану вартість. В Україні ПДВ = 20%.

Що таке електронні послуги? Реклама — це електронна послуга?

Диджитал/цифрові/електронні послуги — абсолютно будь-які послуги, що надаються за допомогою інтернету, автоматично з мінімальним втручанням людини або без її втручання за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем.

У тому числі:

  • доступ до електронного контенту, баз даних, ігор, ТБ, інформаційних, розважальних ресурсів тощо;
  • послуги дистанційного навчання без участі людини;
  • хмарні послуги, програмне забезпечення;
  • ❗рекламні послуги в інтернеті, у тому числі банери, рекламні площі та інше.

До електронних послуг НЕ належать:

  • постачання товарів та послуг, які замовляють через інтернет, але постачають фізично (бронь на готелі, замовлення їжі, купівля квитків на транспорт та на концерти, наприклад);
  • дистанційне навчання, якщо інтернет є лише способом комунікації (наприклад, ви займаєтеся з репетитором по Skype);
  • консультації електронною поштою;
  • твори мистецтва, науки та культури на матеріальних носіях;
  • доступ до Інтернету.

Нова норма в 20% стосуватиметься дуже широкого списку послуг: від AWS та реклами у Facebook або TikTok до перегляду фільмів на Netflix або купівлі ігор у Steam.

Як оплачували рекламу у Facebook до набрання чинності Законом?

  • особистою карткою з рахунків юридичних осіб через посередника;
  • з рахунку ФОП.

Платили безпосередньо в рекламному кабінеті або за рахунком (компанії, які звітували перед податковою).

Оскільки раніше фізичні особи не сплачували податки за споживання таких послуг, то платити особистою карткою було вигідно. З 1 січня 2022 року все змінилося.

Чому такий закон з’явився?

Насправді це нормальна практика: чому нерезиденти, які заробляють у країні, не повинні сплачувати податки? Повинні. Україна взяла за основу європейське законодавство.

Платником ПДВ стає нерезидент, який:

а) не має постійного представництва;

б) надає електронні послуги фізособам, у тому числі і ФОП, неплатникам ПДВ.

У довідці Facebook написано, як оподатковують рекламну платформу у різних країнах. А ось вам карта, тут видно, в яких країнах такі податки поки не діють:

Карта

Хто з нерезидентів має зареєструватися платником ПДВ у 2022 році? — важлива стаття на тему на порталі «Дебет-Кредит».

Так хто буде платити «налог на Google»?

За традицією в Україні налоги сплачують підприємці.

Історія про Васю від Олексія Мамонтова (Head of PPC Inweb)

У Васі є інтернет-магазин одягу Vasin Butik. Вася отримував замовлення за допомогою реклами в Google та Facebook, оплачуючи своєю карткою.

Загальний рекламний бюджет на місяць становить 50 000 грн. За цю суму Вася отримував 200 замовлень із середнім чеком = 1000 грн.

Маржа у Васі = 30%.

Разом прибуток Васі від реклами становив (200 * 1 000 * 0,3) – 50 000 = 10 000 грн. Реклама окупалася, Вася радів і думав масштабуватися в найближчому майбутньому, щоб нарощувати прибуток.

Але прийшов «налог на Google» та математика у Васі змінилася.

Витрати на рекламу склали 50 000*1,2 = 60 000 грн

І Вася тепер працює о 0: (200*1 000*0,3) – 60 000 = 0 грн

Які варіанти дій тепер має Вася?

  1. Збільшувати маржу, продаючи товар дорожче, тобто. перекласти цей «налог на Google» на кінцевих покупців. Але чи залишиться ціна Васі конкурентною?
  2. Збільшувати середній чек, намагаючись продавати дорожчі товари. Але чи залишитисься у Васі такий самий оборот?
  3. Спробувати вичавити з рекламного бюджету більше замовлень. Це ті, з чим наша команда працює щодня і часто вдається досягти цього, але, на жаль, не завжди. Рекламні системи працюють за принципом онлайн-аукціону і якщо ви занадто знизите ставки, то будете просто неконкурентоспроможними та не зможете отримати достатньо трафіку.
  4. Шукати альтернативні джерела трафіку: розвивати органіку, пробувати TikTok тощо. Але як швидко він зможе вийти на колишні обороти? І що робити з персоналом?
  5. Закритися (

h2 id=”sixth”>Що взагалі зміниться для місцевого бізнесу та користувачів в Україні?

Для тих, хто давав рекламу в Google, використовуючи бізнес-акаунти, нічого не зміниться. Вони й так сплачують 20% ПДВ від імені зареєстрованої ФОП чи юридичної особи. А ось тим, хто платить за Facebook, TikTok та інші сервіси з особистих карток фізичних осіб — вартість реклами збільшиться на 20%. Це відбудеться тому, що з 1 січня 2022 року рахунки на рекламу у Facebook, TikTok для фізичних осіб, ФОП або юридичних осіб НЕплатників ПДВ виставлятимуться з урахуванням 20% ПДВ.

Юридичним особам не буде вигідно поповнювати рекламу через карти звичайної фізичної особи, як це часто бувало раніше, оскільки краще та простіше буде сплатити з розрахункового рахунку за електронні послуги.

«Податок на репатріацію» нерезидентів скасовано. Тепер потрібно з’ясувати, яким чином Facebook надаватимуть рекламодавцям документи, що закривають (для надання податкових звітів і при перевірках. Google надсилає акти без проблем, тому що в Україні є представництво, яке працює при продажі реклами.

Українські компанії зможуть запропонувати послугу розміщення реклами у нерезидентів, у т.ч. поповнення сервісів (Facebook, TikTok та інших), та найголовніше — надати документи, що закривають, без ризиків для клієнтів.

Ринок рекламних послуг у цій частині стане більш конкурентним, прозорим і зрозумілим як компаніям-нерезидентам, які надають рекламні послуги, державі, компаніям, які розміщують рекламу, так і компаніям-резидентам України, які надають рекламні послуги.

У результаті ринок реклами стане більш цивілізованим і прозорим, але дрібним і малим бізнесам реклама стане дорожчою на 20%.

Як повідомити, що ви — платник податків?

Щоб показати Google, що ви ФОП — платник ПДВ, треба повідомити свій Податковий Номер. В іншому випадку ви отримаєте рахунок як звичайна фізособа, або ФОП — неплатник ПДВ.

ФОП 3-ї та 4-ї групи, які зареєстровані платниками ПДВ від сплати ПДВ, тепер враховуватимуть +20% ПДВ у витрати на рекламу. Це, крім тих податків, які вони вже сплачують до бюджету України зі своїх доходів. У зв’язку з цим вартість цих осіб може зрости.

Для суб’єктів господарювання (Компанії та ФОП платники ПДВ) документом, що підтверджує факт постачання електронних послуг, є будь-який документ, що підтверджує факт оплати вартості таких послуг, у тому числі в електронній формі. Інвойс чи акт.

Ставка податку – 20%, додається до ціни послуги, крім операцій, звільнених від оподаткування (освітні) А ось фізособи, ймовірно, сплатять 20%-надбавку до ціни послуги.

А Facebook зрозуміє хто ви, якщо правильно заповнити дані та вписати номер платника ПДВ у налаштуваннях рекламного облікового запису. Якщо ви є ФОП 3-ї групи і при цьому сплачуєте ПДВ, тоді у вас є 12-значний номер і його можна внести до «Налаштування платежів» вашого рекламного облікового запису та ваша реклама не оподатковуватиметься.

a href=”https://inweb.ua/blog/wp-content/uploads/2022/01/platezhi-kompanii.png”>Платежі компанії

Налаштування платежів

Податкова інформація

Якщо ви завантажуєте дані про свою компанію, у тому числі і дійсний номер платника ПДВ, додатково сплачувати 20% не потрібно, і вся відповідальність за сплату ПДВ лежатиме на вас.

Якщо ж ви цього не зробите, тоді Facebook буде за кожне зняття коштів за оплату реклами рахувати +20% ПДВ.

Місцем постачання електронних послуг вважається місцезнаходження одержувача послуги

Для ФОП це місце його реєстрації, для фізичної особи — місце його фактичного місцезнаходження, визначається за провайдером інтернету, країною сім-карти, IP-адресою.

Для додаткових доказів місцезнаходження одержувача послуги буде використано: платіжну адресу, банківські реквізити, іншу інформацію.

Яким порадам вам НЕ ТРЕБА СЛІДУВАТИ?

Не радимо міняти ГЕО у Facebook. Можливо, вам деякий час вдається заощадити 20% витрат на рекламу. Але рекламний кабінет можуть забанити.

Не варто вносити рандомний номер (хоча це поки що спрацьовує🙈) у VAT ID у ФБ.

Якщо залишилися питання, поставте їх у Ask Inweb або просто в коментарях до статті.