Порадник для SMMника: 60+ ідей та прикладів для постів, Reels та Stories

#бери_та_роби

Клієнти питають план дій щодо комунікацій у соцмережах, ідеї для рілс. Взагалі-то ми завжди за системний підхід, коли спочатку вивчаєш продукт, цільову аудиторію та її інформаційні потреби, страхи та упередження, а потім те саме робиш, вивчаючи конкурентів. Далі інсайти, big-ідея та заповнений по вінця контент-план.

SMM-спеціалісти Inweb для клієнтів повністю створюють стратегію просування в соціальних мережах та беруть на себе ведення профілів.

Але якщо зараз просто немає коштів та часу, спробуємо кілька універсальних тем для постингу.

Одразу наголошу на тому, що всі ідеї стосуються:

  • постів;
  • stories;
  • reels.

Буквально все можна проговорити словами за кадром або відзняти. Тому ці ідеї для постів для універсального контент-плану. А якщо вам терміново треба зробити акцент на чомусь, це мають бути одночасно пости, рілс та сторіс, присвячені одній важливій для вас темі, наприклад, акції.

Дочитайте до кінця статті, там чекає ще один великий бонус.

⭐ Тип контенту ⚡ Ідеї та приклади
✍ Пости в Instagram 1. Інтерв’ю зі співробітниками про компанію та її цінності.
2. Цікаві статистичні дані із вашої ніші.
3. Репост публікацій передплатників із вдячністю.
4. “За лаштунками” – огляд робочого процесу команди.
5. Мотиваційні цитати та мудрі висловлювання.
6. Запитання передплатникам: “Що ви хотіли б дізнатися?”
✍ Reels 7. Швидкі “як зробити” відео на продукт або послугу.
8. Тайм-лапс створення чогось (продукту, мистецтва).
9. Смішні челенджі з вашим товаром.
10. Історії успіху клієнтів із використанням продукту.
11. Огляди товарів з детальним описом.
✍ Stories 12. “День у житті” співробітника компанії.
13. Опитування та голосування на тему майбутніх продуктів.
14. Завдання та конкурси із призами для передплатників.
15. Відповіді на запитання, що часто ставляться від клієнтів.
16. Загадки та заголовки для інтригуючих історій.

Універсальні теми для постів в інстаграм українською всім

  1. Розкажіть про свій сервіс. Як ви намагаєтеся доставити товар якомога швидше, як можна оплатити, у яких месенджерах ви спілкуєтеся, як швидко можна отримати відповідь на питання. Як доставляєте товар зараз, мапа доставки (враховуючи наразі окуповані території). Познайомте клієнтів з тими, хто відповідає на питання: «Це Марійка, сьогодні вона відповіла 22 жінкам та допомогла оформити покупку», — якось так. Нагадуємо, що клієнти, які вже вас знають і довіряють, — швидше куплять, ніж ті, хто вас не знає. Тому спілкуйтесь з ними та формуйте зворотній зв’язок.
    Переглянути цей допис в Instagram

    Допис, поширений G.KYIV | hair • makeup • nails (@g.bar.kiev)

  2. Розкажіть які гарантії надаєте. Чому важливо розрізняти гарантії від виробника та продавця. Що каже законодавець з цього приводу. Якщо у вас була історія, коли ви пішли назустріч клієнту, розкажіть як це сталось. Це покаже, як ви цінуєте своїх покупців.
  3. Завжди показуйте свої точки продажу: відділи, салони, магазини. Розповідайте як дістатись, де зручно припаркуватись, чи можна замовити доставку з магазину, чи є спеціальні ціни офлайн.
    Переглянути цей допис в Instagram

    Допис, поширений KOCHUT Jewelry (@kochut_jewelry)

    розетка точка видачі

  4. Розкажіть про вашу програму лояльності. А якщо її немає, то чому? Наприклад, зараз ви намагаєтеся донатити на потреби ЗСУ або допомагаєте ВПО, або піклуєтесь про притулок та вам просто важко. Але згодом…
    Переглянути цей допис в Instagram

    Допис, поширений Жіноче Взуття | Обувь (@krokuy.ua)

  5. Розкажіть, чому ви займаєтеся саме цим: виробництвом, продажами чогось, послугами. Як це так сталося? Чому обрали саме це? Коли зрозуміли, що це — ваше?
  6. Якщо є декілька офлайн-точок продажів, збирайте клієнтські історії, які вислуховують ваші продавці. Зробити це неважко — окремий чат в Telegram, опитування. Саме ці справжні історії стануть натхненням для створення рекламних роликів, рілс. А ще ви зрозумієте, як покращити сервіс. Як ділитись історіями? Це може бути навіть голос за кадром.
  7. Покажіть обличчя вашої команди. Буде добре, якщо саме ці люди привітають покупців зі святом, побажають їм усіляких приємностей. В соцмережах люди купують у людей, тому показати команду дуже важливо. Наприклад: «Це Олена, і саме вона пакує ваші замовлення. А це Сергій — він програміст». Пофантазуймо ще? «Ось швачка Оля, за роботою завжди тихенько співає, а от Вікторія слухає аудіокниги по саморозвитку. Тому наші речі, які ми шиємо з особливою енергетикою».
    Посмотреть эту публикацию в Instagram

    Публикация от PUBLIC KITCHEN SKOOL (@publickitchenskool)

  8. Розкажіть що ховається за таємничим “молода команда, що швидко розвивається та завжди разом їсть солодощі”. Як можна зробити кар’єру у вас. Як ви наймаєте та прощаєтеся, які цінності у вас є, і що ви цінуєте у своїй команді. З ким ви будуєте бізнес вже довго. Це може бути ідея для рілс в інстаграмі.
  9. Завжди збирайте питання щодо вашого товару/послуги та просто відповідайте на них. Зробіть гайд з питань-відповідей. Ідея для сторіс в інстаграмі: запропонуйте заповнити віконце з питанням.
  10. Спробуйте поспілкуватись із тим, хто не купив та чесно розповісти про це. Що саме не сподобалося та як ви будете усувати недоліки. Це справжній 80 левел комунікації: самому чесно розповідати про недоліки та факапи. Бонус за відкритість: лояльність. Також це дозволить зрозуміти — що можна покращити, щоб отримати прихильність цієї категорії споживачів.
  11. А якщо поспілкуватись із тим, хто купив? Це може бути розповідь-відгук. Головне — без «сиропу», щоб це була справжня розмова.
  12. Залучення фахівців, знаних у вашій ніші. Дуже важко, але ефективно. Долучайте до своїх етерів експертів. Продаєте продукти — хай це буде кухар. Пропонуєте послуги тренера — хай це буде психолог, що розповість що саме заважає людям вести ЗСЖ. Якщо ж у вас немає таких спеціалістів, завжди можна провести гостьовий прямий ефір, цікаво буде не тільки вам, а і вашим підписникам. Спробуйте робити таки етери, ґрунтуючись на принципах взаємопіару.
  13. Круто, якщо раз у квартал ви підбиваєте підсумок. Наприклад:
    • допомогли ХХ людям;
    • відповіли на ХХ питань;
    • відправили ХХ посилок;
    • відбували, пошили, зробили і таке інше;
    • перерахували на ЗСУ ХХ грн донатів.
  14. Цифри за допомогою простеньких сервісів швидко створять якісну інфографіку. Але круто, якщо до цього хизування буде ще маленьке пояснення, з точки зору переваг та вигоди для вашого покупця. Наприклад:
    • «Відправили ХХ посилок: тренуємось обробляти замовлення швидше».
    • «Увімкнули ще один поштовий сервіс».
    • «Раніше ніколи не відправляли з післяплатою, бо очкували на велику кількість повернень. Ризикнули, і повернень майже немає, але це дозволило збільшити кількість відправлень».

     

  15. Можна зробити окрему рубрику або «Актуальне» з новинами. Це ідея якраз для сторіс чи reels, де їх також можна розповідати. Поставте себе на місце клієнта та зрозумійте, чому ця новина має бути йому цікава. Наприклад: «Ми консультувалися з крутим фахівцем у сфері _____. Тепер поновимо лінію виробництва та скоротимо витрати, це відобразиться на ціні продукту.
  16. Креатив на користь ЗСУ. Наприклад, розіграш цінної речі: це може бути книга, пляшка із класним напоєм або сертифікат, лист з марками Укрпошти, крута футболка за донат на ЗСУ. Донат може бути будь-яким від 200 гривень, наприклад. Рандомно обирайте переможця. Приємно всім: ви допомагаєте, клієнти наближають перемогу донатом. Це також може бути заклик до купівлі, але теж креативний.Купуйте квитки
  17. Знижка. Як ви про неї розповідаєте? Якого товару стосується, відсоток, термін дії акції. Якщо робите знижки нечасто, теж розкажіть про це.Пост Алло у Telegram-каналі

    Пост Алло у Telegram-каналі

  18. Розпродаж/акція. Чи є у вас якісь потішний, влучний, або підтримуючий слоган до акції? Чітко розкажіть про умови та підкресліть вигоду пропозиції.
  19. Колаборації. Швиденько перелічимо ці, що прямо просяться “візьми та зроби”. Психолог з коучем. Перукар з фотографом, одяг з взуттям – разом вигідніше. В Рівному ТРЦ зробив колаборацію з Музеєм та розмістив до дня Незалежності круті історичні речі у вітринах.В Рівному ТРЦ зробив колаборацію з Музеєм та розмістив до дня Незалежності круті історичні речі у вітринах
  20. Круто, якщо ви або ваш SMM-спеціаліст вміє у меми. Це завжди знадобиться. Зараз найкрутіший челендж — донат на ЗСУ якомога частіше. Але відволікти клієнтів від проблем можна за допомогою чогось дуже корисного, простого та доступного буквально усім.
    Посмотреть эту публикацию в Instagram

    Публикация от @wwch.ukraine

  21. Якщо ваш продукт або послуга потребують певної послідовності дій, зробіть чек-лист:Чек-лист
  22. Підбадьорте своїх клієнтів. Зараз усім нам важко, тому українці шукають підтримки. Пам’ятайте, що ваші клієнти зараз — це люди у стресі. Тому турбота має стати вашим гаслом як під час війни, так і після неї.
  23. Для тих, в кого є SMM-спеціаліст, що дружить с програмами по створенню візуалу, пропонуємо робити картки з корисними порадами. По-перше, це красиво. А якщо серйозно, то саме корисні пости зберігають та діляться ними. А якщо у вас є брендбук, це допоможе втілити й візуальну стратегію.
  24. Якщо у вашої команди є декілька ідей стосовно послуги або продукту, створіть серію постів або серіал. Спочатку продумайте логіку, пропишіть приблизний сценарій. Поки готуєте його, напишіть про це, тому що це інфопривід. Не вагаючись, розповідайте, як ви вигадали серіал / серію постів, коли почнете, чому варто не пропустити.
  25. Якщо вас бізнес сезонний, заздалегідь готуйтеся та розповідайте про товари та послуги, що скоро знадобляться.
  26. Якщо зараз складна ситуація, продавайте сертифікати на послуги або товари у майбутньому. Так зробили власники винного бару, де подавалися напої виключно українського виробництва.
  27. Опитування. Це весело, спробуйте, але не так часто.
  28. Можна сховати рекламу свого товару, якщо SMM-спеціаліст може змоделювати ситуацію, коли та як цей товар використовують у житті. Яскравий приклад від Розетки.Добірка Розетки

А ви знали, що в Inweb можна замовити стратегію просування у соцмережах, а також проконсультуватись щодо їх ведення? Пропонуємо спочатку записатись на невеличку консультацію, щоб з’ясувати ваші потреби, або просто поговорити про ваш бізнес.

Тисніть, заповнюйте та отримайте ефективну стратегію, яка зробить вас королем соцмереж та принесе більше продажів!

Про товар та продукт

  1. Виробникам. Завжди показуйте, як створюєте продукт. Ця тема із багатьох сходинок. Розповідайте про:
    • цех: де, як, скільки людей працюють;
    • обладнання: чому обрали саме таке, його ефективність, швидкість, потужність, переваги;
    • сировина: якість, постачальники;
    • процес: як було раніше, як налагодили зараз, чому саме так, результат. Додати, що працюєте за стандартами, можна уточнити за якими. Розкажіть, що у вас є норми безпеки або виробництва. Все що “за кадром” завжди цікаво.

    SMM-спеціаліст може провести на виробництві 3-4 години, знімаючи процеси, та розпитуючи працівників. Матеріалу буде на 100 сторіс/рілс і 20 постів наперед. Тому важливо також розібратися, як знімати рілс правильно, щоб це було захоплююче.

  2. Продукт. Припустіть, що ви влогер та розпакуйте свій товар на камеру. Поясніть як користуватись, як піклуватися. Якщо не боїтеся, зробіть краш-тест.Демонструйте ваш продукт у житті. Як виглядає, які переваги. Про свій продукт ви знаєте геть усе, але клієнти досі не знають.Як в жартівливій формі показати клієнту його життя з вашим продуктом/ послугою та без нього:Як в жартівливій формі показати клієнту його життя з вашим продуктом, послугою та без нього
  3. Додайте розділ «Питання-відповідь». Ідеально, якщо зберете всі питання, що вам ставлять користувачі та це відкоментуєте. Наприклад, якщо це куртка — як доглядати, з чим носити, як зберігати, щоб продовжити термін служби.

  4. Цікаві/важливі факти про товар або послугу, причому можна додати у список хиьні, щоб підписники знайшли їх самі. Хто уважний та знайде ці твердження, отримує знижку, бонус, тестову продукцію чи тріал-версію.
  5. Дуже добре працюють підбірки товарів. Якщо говорити про одяг, це якесь капсульне рішення, коли декілька речей органічно доповнюють одне одного.
    Або це може бути підбірка: кросівок, футболок, речей певного кольору або тих, які приємно дарувати, з яких складається лук. За посиланням Алло віртуозно демонструє, навіщо товар і як його використовувати.
  6. Зробить невеличкий тест на знання продукту/послуги та запропонуйте приз.
  7. Збирайте емоції, пропозиції. Питайте, який слоган краще, як назвати нову лінійку товару, в який день почати акцію.
  8. Розкажіть про свій топ-товар. Коли він став топом, та чому досі лідер продажів. Можливо, ви починали виробництво з того самого товару, а вже потім стали виробляти інші.
  9. Порівнюйте товари. Хай покупці обирають, що краще. Ці батли мають бути приправлені здоровезною долею гумору, бо ми з вами знаємо що так купують краще.
  10. Завжди робіть огляди. Прикладом має бути… телемагазин. Якщо у вас є студія, де ви знімаєте товари, зробіть декілька відео у стилі телемагазину. Або побавтеся, зробіть телемагазин у стилі ТікТок. Якщо ніколи такого не робили — в сторіс можна проводити експерименти. Так ви будете бачити, на що реагують, а на що ні. Якщо ні — чесно розкажіть про складові товару, розміри. Я бачу тут привід зібратись із командою та поштурмити на тему, як саме розповідати про товар.
  11. Якщо плануєте запропонувати новий товар або послугу — розкажіть про це. Чому виникла ідея запропонувати саме це, хто підказав, як розробляли послугу. Клієнтів можна запитати потім про вибір. Наприклад, з двох — кольорів/пляшечок/стилів дизайну. Так вони будуть відчувати, що причетні до створення продукту разом з вами.
  12. Розкажіть покупцям що їм робити, якщо хочуть передзамовити товар.
  13. А як вам ідея допродати у сторіс або рілс? Зробіть підборку, що з цим товаром частіше купують.

Ідеї для постингу тим, хто надає послуги

  1. Якщо ви надаєте послуги, то у сторіс/рілс голосом можна розповідати історії клієнтів. Звичайно, без імен.
  2. Продовжуючи попередній пункт, також обов’язково додайте пост формату «Питання+відповідь». Наприклад, якщо це beauty-процедура. Кому підходить, як ви це робите, які протипоказання, який ефект, та як носиться, як доглядати вдома, з якими проблемами зверталися, чим саме та як ви допомогли. Круто, якщо коротке відео відзніме ваш вдячний клієнт. Варто додати смішні історії або як ваша послуга змінила життя клієнта. Наприклад, з новою зачіскою хтось зустрів своє кохання, а хтось одружився.
  3. Класичне До/Після досі працює. Але важливо не лише фото чи відео. Підсилюйте текстом, опишіть процес: час, складові, вартість, ефект словами.
  4. Підбірки стосуються також послуг. Декілька послуг, які розв’язують проблему клієнта.
  5. А як же без історії про те, як клієнт прийшов до вас на консультацію з одним запитом, а у процесі розмови ви зрозуміли, що йому треба зовсім інше, склали план дій? Ми впевнені, що у багатьох підприємців таки історії є, просто вони лежать десь невикористані та одинокі.
  6. Повідомте про збій та зробіть це обережно. Не приховуйте проблему.Збій в роботі

Особистий бренд

  1. Якщо ви власник, впевнений що не вміє писати, нема коли, є універсальний спосіб. Заведіть Telegram-канал, куди просто голосом скидайте думки, ідеї, спостереження, плани. Якщо немає помічника, або SMMника, такий канал можна «розхламляти» раз на тиждень, і саме там ви завжди знайдете теми для соцмереж або влогів.
  2. Те саме стосується новин бізнесу. Що взагалі коїться у вашій ніші? Якщо ви СЕО, то доречно про аналітику та загальні роздуми викладати на особистій сторінці.  Якщо ви СЕО, то доречно про аналітику та загальні роздуми викладати на особистій сторінці
  3. Робоча ситуація та ваш спосіб розв’язувати проблеми.
  4. За ким ви слідкуєте у вашій ніші, чому, чому радите робити те саме.
  5. Якщо є деякі проблеми, пов’язані з війною: релокація, логістика, зміна постачальника, теж розкажіть про це.
  6. Ваше відношення до будь-якої події у суспільстві.
  7. Історія виникнення бренду, версія 1:0 від самого CEO.
  8. Плани щодо розвитку підприємства. Якщо звісно, їх можна розголошувати.
  9. Що читали/дивилися, що радите.
  10. Як шукаєте та, можливо, не знаходите гармонію між роботою, сім’єю, спортом, хобі. Про work&life balance можна читати нескінченно.
  11. Бізнес-поради.
  12. Ваша особиста історія: чому саме ви заснували бренд, як це сталося? Це може бути навіть цілий серіал у постах.Я раджу почитати пости засновника меблевої фабрики Verdi, який під час війни майже все втратив, розповідав про це відкрито. Ось пост, взагалі Сергій Левковський цікава людина, сповнена гумору та любові до України, оптимізму. Яскравий приклад того, як власник просуває свій бренд.
  13. Розповідайте, як часто переглядаєте плани, проводите стратсесії, хто ваш бізнес-консультант. Це може бути, навіть, автор книжок про бізнес, які ви читали та високо оцінили.
  14. Принципи: чого ви не плануєте робити ніколи у бізнесі, та чому.
  15. Джерела сил та натхнення. Навіть якщо лежите на дивані та дивитеся у черговий раз «Гру престолів», треба ділитись. Але розповідь про це не має бути «зразковою» – це просто ваш досвід.

Такі ідеї для постів в інстаграм українською можуть стати вам в нагоді у формуванні контент-плану для соцмереж. Якщо вам потрібна повноцінна стратегія або ви не знаєте, з чого почати ведення акаунтів компанії в соцмедіа, звертайтесь до наших спеціалістів!

Часті питання про ідеї для SMM:

Які типи контенту підходять для постів, Reels та Stories у SMM, якщо аудиторія 60+?

Для аудиторії 60+ рекомендується створювати контент, пов’язаний із ностальгією, здоров’ям, хобі, сім’єю та інтересами цієї вікової групи. Наприклад, пости про спогади, поради щодо догляду за здоров’ям, рецепти страв, ігри та розваги для дозвілля та багато іншого.

Як можна зробити контент більш привабливим для літньої аудиторії в SMM?

Для більш привабливого контенту для літньої аудиторії важливо використовувати великий шрифт, контрастні кольори, чіткі зображення та просту мову. Також варто враховувати інтереси та потреби цієї групи, створюючи контент, який релевантний їхньому життю.

Які теми та ідеї можна використовувати для Reels та Stories, щоб привернути увагу літніх користувачів?

Для Reels і Stories, які привертають увагу літніх користувачів, можна використовувати такі теми: історії з життя, сімейні моменти, поради з подорожей, історії успіху людей похилого віку, а також розважальний контент, що підходить для даної аудиторії.

Які приклади успішних SMM-кампаній, орієнтованих на літню аудиторію?

Прикладами успішних SMM-кампаній для літньої аудиторії можуть бути: кампанія з просування продуктів для здоров’я та благополуччя, яка розповідає про користь товарів; серія постів, присвячених історіям успіху людей похилого віку; кампанія, що пропонує знижки та спеціальні пропозиції для цієї вікової групи; історії про подорожі та пригоди для літніх мандрівників.