Що таке SearchGPT — як працює пошуковик GPT і чи можна в ньому просуватися
Традиційні пошукові системи більше не відповідають вимогам сучасного користувача, який хоче отримувати чіткі відповіді на свої запити. Тому наразі дедалі більше людей знаходить відповіді на запитання у ботів як GPT.
SearchGPT, який розробили OpenAI, пропонує інший підхід — він не тільки знаходить інформацію, але й аналізує її, надаючи прямі відповіді на запити користувачів. У цій статті ми детально пояснимо, як він працює, чим кращий за традиційні пошукові системи та чи можна в ньому просуватися наразі.
Що таке SearchGPT та як він працює
Його головна особливість полягає в тому, що замість стандартного списку посилань, як у класичних пошуковиках Google чи Bing, SearchGPT надає користувачу готові відповіді, зведення та аналітику на основі запитів. Такий підхід дозволяє швидше знаходити потрібну інформацію й одразу мати релевантну відповідь на запитання.
Цей підхід часто застосовують інші системи на основі ШІ, як от Gooogle AI Owerviews чи Perplexity. Він допомагає підвищити точність відповідей ШІ, використовуючи інформацію із зовнішніх відкритих джерел.
Під час роботи пошуковик GPT перетворює запити в числові формати, що допомагає знаходити найрелевантніші матеріали в його базі даних, яка ймовірно використовує індекси Bing.
Як отримати доступ до SearchGPT
Дати запуску та умови залучення до пошуковику GPT поки не розголошуються. Припускаємо, що SearchGPT буде доступний за підпискою GPT Plus, яка наразі складає $20/місяць.
Функції SearchGPT та його відмінність від традиційних пошукових систем
Особливість пошукової системи GPT в тому, що це зручний пошуковий інструмент нового покоління, який поки що не заангажований рекламою та орієнтований на користь шукача інформації.
Він виконує наступні функції:
- Прямі відповіді на запитання, поставлення простою мовою. SearchGPT надає готові відповіді на запити, замість списку посилань, як це роблять традиційні пошукові системи. Він зчитує різні формулювання і вловлює інтенти.
- Діалоговий формат. Пошуковику можна ставити додаткові питання й отримувати уточнені відповіді, що робить пошук зручнішим. Не потрібно переходити на декілька посилань, якщо не знайшли відповіді.
- Цитування джерел. Кожна відповідь містить посилання на першоджерела, щоб забезпечити прозорість і надійність інформації, а також відкрити можливість просувати свій якісний контент.
- Робота з реальними даними — використовує поточну інформацію з інтернету й об’єднує її з результатами мовної моделі для формування точних відповідей.
OpenAI називає SearchGPT «новим способом пошуку інформації». І, на перший погляд, це справді так, тому що система має багато переваг для простого користувача.
У чому відмінність SearchGPT від традиційних пошукових систем, AI Owerviews чи Perplexity
Традиційні пошукові системи, як-от Google чи Bing, працюють на основі алгоритмів, які сканують і індексують сайти, показуючи користувачу список посилань на відповідні сторінки. Користувач має обрати зі списку, що може бути незручним для пошуку точних відповідей.
Класичні алгоритми також більше орієнтовані на SEO й відповідність певним критеріям, закладеним у Google чи Bing, тоді як SearchGPT більше спрямований на конкретні рішення.
Чи схожий SearchGPT на Google AI Overviews
Gooogle AI Owerviews використовує LLM для створення коротких відповідей на запити користувачів. Проте ці відповіді все ще з’являються у традиційному пошуковику, вони неточні (а нерідко шкідливі), а ще складаються зі стислих ремарок.
Для користувача, який не має технічних знань, різниця між звичайним пошуком і AI Overviews може здатися мінімальною, оскільки більша частина сторінки все одно залишатиметься традиційною.
Пошуковик GPT дозволяє користувачам вести діалог із пошуковиком, уточнювати запити й отримувати глибші відповіді, тоді як AI Overviews більше орієнтовані на поверхневі відповіді. Також в пошуковику GPT є цитування джерел, показуючи, звідки походить інформація. У Google AI Overviews це робиться менш наочно, з посиланням лише через іконку.
Чим SearchGPT відрізняється від Perplexity
Perplexity — це ще один пошуковий інструмент на основі ШІ, який також використовує моделі для генерації відповідей на запити. Як і пошукова система GPT, Perplexity надає готові відповіді та використовує методи, подібні до RAG, для збору релевантної інформації. І SearchGPT трохи нагадує Perplexity по логіці роботи.
Однак різниця полягає в інтеграції з джерелами та можливостях уточнення запитів. SearchGPT пропонує більше можливостей для діалогу і досліджень теми, коли Perplexity часто надає статичні відповіді.
Що може змінитися для маркетологів з релізом SearchGPT та чи можна у ньому просуватися
З появою SearchGPT змінюються підходи до пошуку та роботи з контентом. Оскільки він надає готові відповіді замість списку посилань, це може зменшити кількість прямих переходів на сайти. Тому маркетологам доведеться адаптувати стратегії, орієнтуючись на інші метрики — важливішими стануть видимість у відповідях ШІ, якість контенту і згадки бренду.
Можливо спочатку у пошуковику GPT з Google перейде небагато людей, проте це може бути важлива цільова аудиторія для диджитал-спеціалістів і маркетологів. Потрібно навчитися працювати з цим інструментом, зрозуміти його подачу інформації та працювати над покращенням стратегії, що ваш контент сприймався системою як якісний для SearchGPT.
Якісний контент — це головне в новому пошуковику. Тому потрібно орієнтуватися на створення унікального, якісного, авторського контенту, який закриває пошукові болі користувачів.
Авторська інфографіка та інші графічні елементи, як стверджують експерти Search Engine Land, стануть важливим доповненням для того, щоб новий пошуковик сприймав сайт як авторитетне джерело. ШІ може аналізувати та видавати графічні елементи, підвищуючи можливість потрапити до видачі.
PR та авторитетність завдяки розміщенням у вагомих медіа відіграватиме важливу роль у тому, чи потрапить сайт у видачу SearchGPT. І це підтверджує партнерство OpenAI з Conde Nast, The Associated Press і Vox.
Чи можна просуватися в SearchGPT
Так, у SearchGPT можна просуватися, але підхід відрізняється від традиційних SEO-стратегій. Щоб контент з’являвся у відповідях, він має бути надійним, актуальним та розміщеним на авторитетних джерелах.
Це означає, що earned media (отримані згадки в надійних публікаціях) стане ще важливішим фактором для потрапляння у результати пошуку.
SearchGPT — це, ймовірно, те, як виглядатиме пошук інформації у ближньому майбутньому. Не будемо стверджувати, що стандартні практики SEO-стратегій відійдуть у минуле, тому що багато користувачів залишаться і продовжать використовувати Google, проте якщо для бізнесу важлива першість у передових технологіях, потрібно заздалегідь продумати стратегію, яка б залучала до сайту компанії клієнтів із SearchGPT.
Проте все ж варто памʼятати, що це — це лише одна з можливих систем майбутнього, скоро інші компанії можуть запропонувати альтернативні рішення.