Що таке контекстна реклама і як вона працює

Що таке контекстна реклама і як вона працює Власники бізнесу хочуть збільшувати продажі та підвищувати впізнаваність бренду. Саме тому вони використовують контекстну рекламу, не до кінця розуміючи, її особливості, переваги та недоліки. Пропоную розбиратися разом.

Контекстна реклама — вид реклами в інтернеті, який ефективно залучає на твій ресурс зацікавлених покупців з метою збільшення продажів.

Рекламні кампанії створюються і налаштовуються за допомогою такого сервіса як Google AdWords. Реклама має безліч налаштувань і дозволяє обирати географію, час показу оголошень, інтереси, таргетинг на пристрій. Результати використання контекстної реклами можна відстежити після збору первинної аналітики. Цифри скажуть правду про вплив оголошень на користувача. Це означає, що не доведеться чекати поки твій ресурс стане популярним або вийде в ТОП пошукових систем. Якщо тобі необхідно:

  • швидко залучити потенційних покупців;
  • збільшити продажі конкретних товарів або послуг;
  • збільшити кількість повторних продажів;
  • підвищити впізнаваність компанії або бренду;
  • швидко та ефектно заявити про свій стартап,

Контекстна реклама – це твій інструмент. Контекстна реклама позитивно впливає на органічну видачу сайту в пошукових системах, що особливо корисно для молодих ресурсів.

Як система дізнається, що людині потрібно?

Вона аналізує активність. Зокрема, пошукові запити за ключовими словами. Той, хто часто цікавиться смартфонами, побачить пропозиції про портативну батарею, навушники та інші мобільні аксесуари. Відвідувач сайтів бронювання житла – оголошення з рекомендаціями квартир, готелів за локацією і ціновим діапазоном. Думаю, ви помічали, як довго за вами ще бігає реклама з Rozetka або Booking, коли ви шукали товар або послугу на їх сайтах.

Види контекстної реклами

Текстова

З’являється у вікні результатів пошукової видачі після введення запиту в рядок пошуку і натискання кнопки «знайти». Наприклад, якщо ви запитаєте Google «купити меблі в Одесі», то він покаже декілька відповідних оголошень над звичайними посиланнями. Текстова реклама відповідає запиту користувача. Вартість кліка на оголошення залежить від позиції. Чим вище ставка, тим, імовірніше, вище позиція в пошуковій видачі. Що впливає на позицію оголошення в пошуковій видачі? Що впливає на позицію оголошення в пошуковій видачі?

  • значення ставки;
  • показник якості оголошення та цільової сторінки;
  • мінімальний рейтинг оголошення;
  • очікуваний ефект від підбору розширень і формату оголошення.

Це означає, що можна обійти конкурентів, що призначають вищу ставку, якщо рекламні матеріали та ключові слова більшою мірою відповідають запитам користувачів. Рейтинг оголошення перераховується кожного разу, коли реклама допускається до показу. Тому позиція оголошення може варіюватися в залежності від рівня конкуренції на момент пошуку, а також від умов, за яких користувач вводить пошуковий запит. Оголошення можуть з’являтися вгорі та внизу сторінки результатів пошуку. Вартість кліка повністю відходять сервісу розміщення оголошень. Принцип роботи контекстної реклами в пошуку гранично простий. Контекстне оголошення рекламодавця прив’язується до ключових слів, які інтернет-маркетолог задає в налаштуваннях рекламного аккаунта або ключовою фразою. Наприклад, «купити квіти в Одесі», і коли користувач, що розшукує квіти, в пошуку набирає необхідний йому запит, що збігається з ключовою фразою або ключовими словами, йому показується відповідне оголошення. Таким чином, користувач отримує інформацію, відповідну його запиту, а ти отримуєш зацікавленого у твоїй пропозиції користувача, який може стати реальним покупцем, звичайно ж, якщо його влаштують асортимент і ціни.

Банерна реклама

Банерна реклама – може мати вигляд текстового оголошення, статичного або анімованого банера. Частка партнерських сайтів Google становить від 75% до 85% загальносвітового трафіку. Вартість переходу по оголошенню ділиться на 2 частини. Одна частина йде рекламній мережі, інша – веб-майстру того сайту, на якому публікуються оголошення. Приклади банера справа і над таймлайн відео.  Приємною особливістю банерної реклами є можливість як автоматичного, так і ручного вибору інтернет-майданчиків розміщення оголошень. Таким чином, рекламодавець може самостійно обирати майданчики згідно з різними критеріями:

  • за ключовими словами;
  • за тематикою майданчиків;
  • за інтересами користувачів;
  • згідно з переліком ремаркетингу.

Банерна реклама відрізняється наявністю налаштувань для більш точного підбору аудиторії згідно з інтересами та вподобаннями, купівельної спроможності, віком, географічної локації. Банерна реклама створює пошуковий попит. Якщо пошукових запитів мало або їх взагалі немає, то банерна реклама – це інструмент, який приверне людей, зацікавить. А потім з’являться запити в пошуку.

Відео

Відеореклама є рекламним оголошенням у вигляді спеціального рекламного відеоролика з гіперпосиланням на сайт рекламодавця. Armin van Buuren розповідає в відео про свій майстер-клас.

Типи рекламних кампаній і місця їх розміщення

Рекламні оголошення повинні спонукати аудиторію до дії, наприклад, перейти на сайт або замовити товар. Різні види контекстної реклами допомагають досягненню різних цілей. Існує 5 основних типів рекламних кампаній. Від типу залежить місце розміщення реклами. Поясню.

  1. Пошукова рекламна кампанія розміщується в текстових оголошеннях на сторінці пошукової видачі. Текстова реклама являє собою рекламний текст з гіперпосиланням, що посилається на web-сторінку рекламодавця. Нагадаю, виглядає ось так:
    пошукова реклама
  2. Медійна є текстові та банерні оголошення в Медійній мережі. Контекстно-медійна реклама може бути у вигляді статичної або анімованої картинки в форматі gif, а також у вигляді інтерактивного банера із закликом виконати конкретну дію.
  3. Торгова. Зараз виглядає так. товарна реклама
  4. Відеореклама розміщується на YouTube і сайтах партнерів.
  5. Універсальна, використовується для просування мобільних додатків. Місця розміщення – додатки та мережі Google.

Переваги та недоліки контекстної реклами

Різні види контекстної реклами допомагають досягненню різних цілей. Особливості контекстної реклами:

  • сплата за клік зацікавлених користувачів;
  • можливість одночасного розміщення в декількох пошукових системах;
  • розміщення реклами на сайтах-партнерах;
  • можливість вибору позиції розміщення;
  • таргетинг за ключовими словами;
  • показ реклами згідно з інтересами та вподобаннями користувачів;
  • показ реклами в потрібний час в потрібному місці;
  • оперативний запуск рекламних кампаній;
  • широкі можливості для аналітики;
  • поліпшення органічного ранжирування сайту.

Перед тобою перелік факторів, за якими контекст відрізняється від SEO.

  1. Можна враховувати регіон проживання потенційних клієнтів. Під час налаштування контекстної реклами можна вибрати, жителям якій місцевості буде демонструватися оголошення. Це корисно, якщо ви зосередилися на конкретних регіонах.
  2. Швидкий ефект. Всі види контекстної реклами призводять до оперативного ефекту: відвідуваність ресурсу зростає майже одразу. SEO-просуванням потрібно займатися значно довше.
  3. Можливість роботи з НЕ оптимізованими сайтами. Не обов’язково оптимізувати сайт під пошукові системи – контекст діє практично на будь-які ресурси, в тому числі непроіндексовані. Але так робити погано. Особливо, коли відвалюється кошик і немає кнопки «замовити» на сайті.
  4. Можливість відстеження результативності. Точно знаєш, звідки й коли прийшли потенційні клієнти. Особливо якщо у тебе налаштований колтрекінг.
  5. Безліч можливостей налаштування. Ти сам вирішуєш, що говорити в оголошенні. Можна вибрати опис і вказати landing page, на який користувач потрапляє під час переходу.
  6. Рекламну кампанію можна зупинити та запустити.

На жаль, є і недоліки.

  1. Користувачі відчувають більше довіри до результатів пошукової видачі, ніж до посилань, які розташовані в рекламних блоках. Розташування ресурсу на верхніх позиціях видачі свідчить про те, що над ним як слід попрацювали, в той час, як рекламу може замовити будь-хто.
  2. Збільшення вартості. Ціна залежить від конкуренції. Якщо конкуренція в обраній сфері висока, то ціна за клік може доходити до десятків доларів. Нерухомість, хостинги, юриспруденція, доставка їжі належать до цих сфер.
  3. Зменшення трафіку після відключення рекламної кампанії. Як тільки бюджет закінчиться, переходи на ресурс різко скоротяться. Тут перевага за SEO, яке дає тривалий результат.

Головна перевага контекстної реклами перед SEO – ремаркетинг.

Ремаркетинг

Ремаркетинг – інструмент, який повертає користувачів і використовує всі види реклами: пошукову, банерну і відео. Завдяки ремаркетингу можна звернутися до користувачів, які вже взаємодіяли з твоєї компанією. Вони будуть бачити твою рекламу, відвідуючи інші сайти та використовуючи мобільні додатки. Можна створювати перелік ремаркетингу з конкретними умовами. Основні аудиторії ремаркетингу:

  1. Користувачі, які додали щось в кошик на сайті, але не завершили транзакцію.
  2. Користувачі, які здійснили покупку. Їм можна пропонувати супутні товари.
  3. Користувачі, які були на твоєму сайті та не виконали цільової дії.

Зі звітів можеш дізнатися, наскільки ефективні твої кампанії, де показується твоя реклама і скільки ти за неї платиш.

Висновки

  1. Контекст — це складно. Ілюзія зрозумілості, яку залишають курси та статті з контекстної реклами оманлива. Подібна впевненість призводить до погано налаштованих рекламним аккаунтів і злитого бюджету.
  2. Контекст потрібен середньому і великому бізнесу. Малому теж потрібен, але часом буває для нього нерентабельний. Тому спробуйте.
  3. Краще робити контекст у спеців. Не важливо агентство, фрілансер або інхаус-фахівець. Головне, щоб були успішні кейси роботи в ніші та з конкретними інструментами.
  4. Якщо хочеш допомогти фахівцям зробити якісно їх роботу, розберися у своєму бізнесі, вивчи конкурентів та їх канали просування. Це знання допоможе фахівцеві швидше втягнутися в специфіку твоєї ніші й за коротший термін дати результат.

Марія Костенко
Марія Костенко
• Digital Marketing Specialist
Фрилансер
Я не працеголік, а просто люблю свою роботу. Люблю настільки, що коли у мене поганий настрій, я йду працювати та життя налагоджується. У Inweb я прийшла в жовтні 2017 року на посаду головного редактора. Займалася просуванням блогу, писала і редагувала статті. Чим із задоволенням займаюся і зараз, але тепер на фрилансі. Беру в роботу цікаві проєкти на різну тематику, що допомагає розширювати кругозір, цікаво проводити час і бути в курсі про все на світі. Планую продовжувати рости в цьому.
Більше цікавого