Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb
Попри складну економічну ситуацію в Україні, ринок digital-реклами демонструє зростання у першому півріччі 2024 року — до такого висновку пришли в IAB Україна, провівши дослідження за власною методологією.
Про методологію дослідження
Метою оцінки ринку інтернет-реклами, за інформацією від IAB Україна, є надати найбільш точну оцінку ринку відповідно до сегментів, які визначаються IAB. А також додати дані по Україні у звіти IAB-Europe.
Предметом вимірювання у дослідженні є гроші, які рекламодавці інвестують в розміщення інтернет-реклами для української аудиторії. На початковому етапі проводиться оцінка бюджетів від українських рекламодавців; в разі повної оцінки надається оцінка частки українських і закордонних бюджетів.
Методологія дослідження включає кілька етапів:
- Збір даних від рекламних агентств (РА). РА заповнюють анкети, де вказують бюджети, витрачені на рекламу за період, зокрема на YouTube і Facebook. Важливо, що інформація передається анонімно, без імен агентств. Аудитор потім об’єднує ці дані, ідентифікація окремих агентств неможлива.
- Паблішери надають свою частку бюджету, яка була витрачена на банерну та відеорекламу, що дозволяє оцінити ринок у цілому.
- Після збору даних аудитор проводить розрахунок загальної суми рекламних витрат на ринку, окремо розраховуючи бюджети для Facebook і YouTube за допомогою даних KANTAR.
Оцінка обсягів ринку медійної digital-реклами у першому півріччі 2024 року
IAB Україна виділили, що після зростання ринку медійної інтернет-реклами у 2023 році на 134%, він продовжує зростати у 2024 році.
За перші шість місяців року ринок досяг 7 205 млн грн. Хоча це менше, ніж за весь 2023 рік, але значно більше, ніж показник за весь 2022 рік.
Оцінка обсягів ринку реклами у платному пошуку у першому півріччі 2024 року
Після падіння ринку реклами платного пошуку на 30% у 2022 році, ринок стрімко відновлюється. У 2023 році він продемонстрував зростання на 25%.
За перші шість місяців 2024 року обсяг ринку досяг 10 144 млн грн. Хоча це лише півріччя, але цей показник вже наближається до значень 2022 року, що вказує на подальше зростання і розвиток платного пошуку.
Оцінка обсягів ринку influenser, SMM, SEO у першому півріччі 2024 року
Influencer marketing
У 2021 році обсяг ринку influencer marketing складав 496 млн грн, у 2022 році відбулося падіння на 60%, до 198 млн грн.
У 2023 році ринок відновився на 106% — майже до показників до повномасштабного вторгнення, досягнувши 408 млн грн. Прогноз від IAB Україна на 2024 рік передбачає подальше зростання на 25%, до 510 млн грн.
Social Media Marketing
У 2021 році обсяг ринку становив 839 млн грн. У 2022 році відбулося скорочення на 53%, до 394 млн грн.
Минулого року ринок виріс на 30%, до 496 млн грн. Прогноз на 2024 рік передбачає приріст на 60%, до 793 млн грн.
SEO
У 2021 році ринок складав 504 млн грн. Навіть попри складну економічну ситуацію, у 2022 році ріст ринку склав 10%, до 554 млн грн.
У 2023 році спостерігалося значне зростання на 110%, до 1 165 млн грн. Прогноз на 2024 рік також позитивний — очікується ріст ринку на 28%, до 1 491 млн грн.
Розподіл медійного ринку digital-реклами по форматах за період з 2018 до першого півріччя 2024 року
Відеореклама на українському ринку стабільно зростала з 42% у 2018 році до 59% у 2021 році, але після цього її частка почала зменшуватись. У 2022 році частка склала 50%, потім 42% у 2023 році. У першому півріччі 2024 року її частка знову зросла до 53%.
Статистика ринку дисплейної (банерної) реклами навпаки зменшувалась до 2021 року, з 58% у 2018 році до 41% у 2021 році. Проте у 2022 році її частка зросла до 50%, потім сягнула 58% у 2023 році. У першому півріччі 2024 року ринок банерної інтернет-реклами знизився до 47%.
Аналіз частки Connected TV у відеобюджеті та розподілу між гравцями на ринку Connected TV в Україні за перше півріччя 2024 року
У розподілі відеобюджету між Connected TV та іншими відеоформатами у першому півріччі 2024 року, частка Connected TV складає 12,5%, проти інших відеоформатів, які складають 87,5%. Ринок Connected TV склав 475 млн у першому півріччі 2024 року.
Розподіл часток між основними гравцями на ринку Connected TV:
- YouTube Smart TV — 36%.
- Megogo — 28%.
- Vidzone — 28%.
- Kyivstar TV — 4%,
- Smartoo/SweetTV — 3%
- Інші — 6%.
Ігор Даценко, Data Consolidation Lead, RAZOM GROUP, голова комітету досліджень IAB Україна зазначив: «Серед основних драйверів ринку хочеться зазначити швидке зростання обсягів відеореклами та активну експансію відео на ТБ пристрої. За результатами 1 півріччя 12,5% від усієї відеореклами було саме Connected TV».
Висновки Inweb з дослідження
Проаналізувавши дані дослідження IAB Україна, редакція Медіа Inweb виділила декілька висновків з дослідження ринку інтернет-реклами за перше півріччя 2024 року.
Спостерігається зростання ринку медійної digital-реклами
У першому півріччі 2024 року ринок медійної інтернет-реклами в Україні досяг 7 205 млн грн, що свідчить про його стабільне зростання. Хоча це поки менше, ніж за увесь рік у 2023 році, цей показник значно перевищує результати 2022 року.
Ринок платного пошуку відновлюється
Після значного падіння на 30% у 2022 році, ринок платного пошуку демонструє швидке відновлення. У першому півріччі 2024 року ринок досяг 10 144 млн грн, що наближається до показників 2022 року.
Ринки SEO та SMM розвиваються
У 2024 році очікується значний приріст ринку SEO на 28%, що складе 1 491 млн грн. SEO продовжує залишатися ключовим сегментом реклами в інтернеті, показуючи стійке зростання.
Ринок SMM теж демонструє відновлення після падіння 2022 року, і прогнозований приріст у 2024 році складе 60%, досягнувши 793 млн грн. Це вказує про поступове відновлення популярності SMM.