Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

Попри складну економічну ситуацію в Україні, ринок digital-реклами демонструє зростання у першому півріччі 2024 року — до такого висновку пришли в IAB Україна, провівши дослідження за власною методологією.

Агенція диджитал-маркетингу Inweb виступила інформаційним партнером IAB Україна в дослідженні ринку інтернет-реклами.
Фото: Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

Про методологію дослідження

Метою оцінки ринку інтернет-реклами, за інформацією від IAB Україна, є надати найбільш точну оцінку ринку відповідно до сегментів, які визначаються IAB. А також додати дані по Україні у звіти IAB-Europe.

Предметом вимірювання у дослідженні є гроші, які рекламодавці інвестують в розміщення інтернет-реклами для української аудиторії. На початковому етапі проводиться оцінка бюджетів від українських рекламодавців; в разі повної оцінки надається оцінка частки українських і закордонних бюджетів.

Методологія дослідження включає кілька етапів:

  1. Збір даних від рекламних агентств (РА). РА заповнюють анкети, де вказують бюджети, витрачені на рекламу за період, зокрема на YouTube і Facebook. Важливо, що інформація передається анонімно, без імен агентств. Аудитор потім об’єднує ці дані, ідентифікація окремих агентств неможлива.
  2. Паблішери надають свою частку бюджету, яка була витрачена на банерну та відеорекламу, що дозволяє оцінити ринок у цілому.
  3. Після збору даних аудитор проводить розрахунок загальної суми рекламних витрат на ринку, окремо розраховуючи бюджети для Facebook і YouTube за допомогою даних KANTAR.
Ця методика відповідає конфіденційності учасників і надає максимально точну оцінку ринку.

Оцінка обсягів ринку медійної digital-реклами у першому півріччі 2024 року

IAB Україна виділили, що після зростання ринку медійної інтернет-реклами у 2023 році на 134%, він продовжує зростати у 2024 році.

Фото: Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

За перші шість місяців року ринок досяг 7 205 млн грн. Хоча це менше, ніж за весь 2023 рік, але значно більше, ніж показник за весь 2022 рік.

Оцінка обсягів ринку реклами у платному пошуку у першому півріччі 2024 року

Після падіння ринку реклами платного пошуку на 30% у 2022 році, ринок стрімко відновлюється. У 2023 році він продемонстрував зростання на 25%.

Фото: Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

За перші шість місяців 2024 року обсяг ринку досяг 10 144 млн грн. Хоча це лише півріччя, але цей показник вже наближається до значень 2022 року, що вказує на подальше зростання і розвиток платного пошуку.

Оцінка обсягів ринку influenser, SMM, SEO у першому півріччі 2024 року

Фото: Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

Influencer marketing

У 2021 році обсяг ринку influencer marketing складав 496 млн грн, у 2022 році відбулося падіння на 60%, до 198 млн грн.

У 2023 році ринок відновився на 106% — майже до показників до повномасштабного вторгнення, досягнувши 408 млн грн. Прогноз від IAB Україна на 2024 рік передбачає подальше зростання на 25%, до 510 млн грн.

Social Media Marketing

У 2021 році обсяг ринку становив 839 млн грн. У 2022 році відбулося скорочення на 53%, до 394 млн грн.

Минулого року ринок виріс на 30%, до 496 млн грн. Прогноз на 2024 рік передбачає приріст на 60%, до 793 млн грн.

Показники ринку Social Media Marketing, за прогнозами IAB Україна, у 2024 році все ще не відновляться до показників перед повномасштабним вторгненням.

SEO

У 2021 році ринок складав 504 млн грн. Навіть попри складну економічну ситуацію, у 2022 році ріст ринку склав 10%, до 554 млн грн.

У 2023 році спостерігалося значне зростання на 110%, до 1 165 млн грн. Прогноз на 2024 рік також позитивний — очікується ріст ринку на 28%, до 1 491 млн грн.

SEO-ринок стає ключовим і продовжує стрімко зростати, тоді як SMM і Influencer marketing поступово відновлюються після падіння у 2022 році.

Розподіл медійного ринку digital-реклами по форматах за період з 2018 до першого півріччя 2024 року

Відеореклама на українському ринку стабільно зростала з 42% у 2018 році до 59% у 2021 році, але після цього її частка почала зменшуватись. У 2022 році частка склала 50%, потім 42% у 2023 році. У першому півріччі 2024 року її частка знову зросла до 53%.

Фото: Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb

Статистика ринку дисплейної (банерної) реклами навпаки зменшувалась до 2021 року, з 58% у 2018 році до 41% у 2021 році. Проте у 2022 році її частка зросла до 50%, потім сягнула 58% у 2023 році. У першому півріччі 2024 року ринок банерної інтернет-реклами знизився до 47%.

Основна тенденція — зростання популярності відеореклами з певними коливаннями.

Аналіз частки Connected TV у відеобюджеті та розподілу між гравцями на ринку Connected TV в Україні за перше півріччя 2024 року

У розподілі відеобюджету між Connected TV та іншими відеоформатами у першому півріччі 2024 року, частка Connected TV складає 12,5%, проти інших відеоформатів, які складають 87,5%. Ринок Connected TV склав 475 млн у першому півріччі 2024 року.

Обсяг ринку digital-реклами за перше півріччя 2024 року — дослідження IAB Україна у партнерстві з Inweb
Тобто, попри те що частка Connected TV ще досить мала (лише 12,5% від загального бюджету на відеорекламу), її важливість зростає.

Розподіл часток між основними гравцями на ринку Connected TV:

  • YouTube Smart TV — 36%.
  • Megogo — 28%.
  • Vidzone — 28%.
  • Kyivstar TV — 4%,
  • Smartoo/SweetTV — 3%
  • Інші — 6%.

Ігор Даценко, Data Consolidation Lead, RAZOM GROUP, голова комітету досліджень IAB Україна зазначив: «Серед основних драйверів ринку хочеться зазначити швидке зростання обсягів відеореклами та активну експансію відео на ТБ пристрої. За результатами 1 півріччя 12,5% від усієї відеореклами було саме Connected TV».

Висновки Inweb з дослідження

Проаналізувавши дані дослідження IAB Україна, редакція Медіа Inweb виділила декілька висновків з дослідження ринку інтернет-реклами за перше півріччя 2024 року.

Спостерігається зростання ринку медійної digital-реклами

У першому півріччі 2024 року ринок медійної інтернет-реклами в Україні досяг 7 205 млн грн, що свідчить про його стабільне зростання. Хоча це поки менше, ніж за увесь рік у 2023 році, цей показник значно перевищує результати 2022 року.

Таким чином, інтерес до медійної реклами залишається високим, і можна прогнозувати подальше зростання ринку.

Ринок платного пошуку відновлюється

Після значного падіння на 30% у 2022 році, ринок платного пошуку демонструє швидке відновлення. У першому півріччі 2024 року ринок досяг 10 144 млн грн, що наближається до показників 2022 року.

Ринки SEO та SMM розвиваються

У 2024 році очікується значний приріст ринку SEO на 28%, що складе 1 491 млн грн. SEO продовжує залишатися ключовим сегментом реклами в інтернеті, показуючи стійке зростання.

Ринок SMM теж демонструє відновлення після падіння 2022 року, і прогнозований приріст у 2024 році складе 60%, досягнувши 793 млн грн. Це вказує про поступове відновлення популярності SMM.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого