Як покращити результати реклами без додаткових вкладень: працюємо над мінус-словами

Як покращити результати реклами без додаткових вкладень: працюємо над мінус-словами Google прагне використовувати розумні кампанії та зменшити вплив спеціалістів на оптимізацію реклами, але робота з мінус-словами залишається завжди актуальною. Видача по нерелевантних запитах веде до нецільового використання бюджету, некоректного навчання та роботи кампаній. А ми не хочемо, щоб так сталося.

З кожним роком у Google Ads з’являються нові можливості й види кампаній, тому дані потребують оновлення. У цій статті я розкажу все про мінус-слова, тому це буде корисно для:

  • досвідчених спеціалістів;
  • тих, хто хоче «згадати» інформацію;
  • початківців у сфері PPC;
  • підприємців, які самостійно запускають рекламу.

Що таке мінус-слова

Мінус-слова – це слова або фрази, які запобігають показу оголошень по нерелевантних запитах. Вони застосовуються для пошукових, торгових, медійних і відеокампаній. До мінус-слів можна додати:

  • нерелевантні запити;
  • запити в активних акаунтах з великими витратами;
  • місцеположення: регіони, міста, країни, райони, області;
  • ціна: дорого, дешево, недорого, вартість, безкоштовно;
  • комерційні запити: оптом, гуртом, роздріб, виробник, дропшипінг, база постачальників, без посередників;
  • стать: жіночі, чоловічі, дитячі, унісекс;
  • характеристики: колір, матеріал, розмір, країна-виробник, модель, марка/бренд;
  • стан: нові, б/у;
  • послуги: під замовлення, монтаж, встановлення, ремонт, обслуговування.

Тут важливо розуміти свій товар/послугу. Регулярність опрацювання мінус-слів залежить від особливостей бізнесу. Наприклад, вузькоспрямованим магазинам або надавачам послуг варто приділяти увагу на початковому етапі запуску, щоб система почала коректно навчатися та збирати дані. Це полегшить подальшу оптимізацію і зменшить кількість нецільових показів до мінімуму.

Якщо магазин мультибрендовий, це постійна робота, яка потребує уваги і ретельного опрацювання. Завжди перед запуском кампаній аналізуйте категорію товарів/послуг, характеристики, рекламний акаунт, визначайте прямих і непрямих конкурентів.

Більше про семантичне ядро читайте в нашій статті «Реклама в Google Ads для інтернет-магазину: як підібрати ключові слова та налаштувати кампанію».

Переваги ретельної роботи з мінус-словами

Якщо ви будете відслідковувати, додавати та, за необхідністю, видаляти мінус-слова, це матиме позитивні наслідки:

  • Економія бюджету завдяки показам оголошень саме цільовій аудиторії.
  • Збільшення кількості переходів по оголошенням та успішних покупок.
  • Покращення ключових показників ефективності – KPI:

– CPC – ціна за клік;
– CPO – вартість конверсії;
– СR – коефіцієнт конверсії;
– ROAS – рентабельність інвестицій;
– співвідношення витрат і доходу;
– CTR – клікабельність оголошення. На збільшення показника впливає більша кількість кліків відносно кількості показів. Покупець ймовірніше клікне по оголошенню, якщо побачить саме те, що шукав.

  • Збільшення частки показів у пошукові мережій та зменшення відсотка відмов.

Три правила застосування мінус-слів

Працюючи з мінус-словами, не забувайте про такі особливості:

  1. Система не вміє відмінювати та визначати число: прописуйте мінус-слова у всіх словоформах. Наприклад, покривало, покривала, покривалі, покривалом; квітка, квіти, квітку, квіткою, квітці. Враховуйте також наближені варіанти слів.
  2. Використовуйте лише ці символи – (&), (*) та (á). Не можна застосовувати: , ! @ % ^ () = {} ; ~ ` <> ? \ |.
  3. Якщо мінус-слово у пошуковому запиті сімнадцяте за порядком, тоді воно не спрацює і показ все одно відбудеться. Якщо мінус-слово прописане всередині цієї фрази, показ оголошення буде заблокований. Це рідкісні випадки, але через особливості виду бізнесу можуть траплятися довгі пошукові запити.

В роботі з мінус-словами послуговуйтесь раціональним підходом. Не «перестарайтесь» і не звузьте охоплення занадто. Читайте також про інші помилки під час налаштування реклами.

Де брати мінус-слова

Пропоную кілька швидких способів знайти й дібрати потрібні мінус-слова:

  1. Планувальник ключових слів від Google Ads – поширений інструмент для роботи. Можна аналізувати у планувальнику або експортувати в Google-таблицю та виокремити зручними способами.
минус слова

Додатковий варіант – перегляд ключових слів за групами. Цей прийом допоможе зрозуміти основні категорії мінус-слів і скласти з них перелік.

перегляд ключових слів за групами

Також рекомендую використовувати дані бокового фільтра. З них можна скласти одразу список мінус-брендів та виокремити основні характеристики товару або послуги.

2. Якщо реклама вже запущена і працює певний час, використовуйте аналіз пошукових запитів. Мінус-фрази додавайте відразу тут. Зверніть увагу, що пошукові терміни додаються як мінус-слова з точною відповідністю, тому лише пошукові запити за цими точними термінами не ініціюватимуть показ вашого оголошення.

аналіз пошукових запитів

Також запити доступні у вкладці «Статистика», що особливо актуально для кампаній Performance Max! Але дані доступні лише за останні 7 або 28 днів. Зверніть увагу, що це категорії пошукових запитів!

категорії пошукових запитів

У кампаніях DSA – динамічних пошукових оголошеннях – пошукові терміни знаходяться у меню «Цілі динамічного оголошення».

Цілі динамічного оголошення

3. Підказки в Google. Перегляньте популярні пошукові запити. Наприклад, на зображенні можна виокремити такі параметри:

параметри
  • сезонність: тепле, легке, літнє, зимове, осіннє;
  • цінова категорія: недороге, дороге, ціна;
  • поширені інформаційні запити: гарні, елегантні, сучасні, модні;
  • вік: молодіжне, для підлітка, дитяче, для жінки 40 років;
  • стиль: вечірнє, офісне, повсякденне, спортивне;
  • спосіб оплати: без передоплати, оплата частинами.

Все, що не підходить для ваших товарів, додаєте до мінус-слів.

4. Готові списки. Багато компаній опубліковували універсальні списки, якими користуються в роботі. Проте такі дані треба перевіряти, щоб не заблокувати важливій ключові слова.

Типи відповідності

Є три типи відповідності: широка, фразова і точна. Їх застосування для ключових і мінус-слів має певні відмінності. Покажу детальніше на прикладі фрази «жіноче весняне плаття» (враховуємо, що ваш список ключових слів має враховувати також форми слова з помилками чи суржиком).

Широка відповідність

Виключає показ запиту, не враховуючи послідовність і додаткові слова у фразі:

  • жіноче весняне плаття;
  • жіноче весняне плаття зеленого кольору;
  • весняне жіноче плаття;
  • купити жіноче весняне плаття;
  • купити жіноче весняне плаття недорого;
  • купити весняне плаття жіноче недорого.

Проте, показ оголошення відбудеться, якщо у пошуковому запиті буде одне з цих слів:

  • літнє плаття;
  • дитяче весняне пальто.

Фразова відповідність

Виключає показ запиту, враховуючи послідовність слів. Пошуковий запит також може містити додаткові слова тільки спочатку або в кінці фрази:.

  • жіноче весняне плаття;
  • жіноче весняне плаття зеленого кольору;
  • купити жіноче весняне плаття;
  • купити жіноче весняне плаття недорого.

Якщо в мінус-фразі інша послідовність або її посередині розриває інше слово – показ оголошення відбудеться:

  • весняне жіноче плаття;
  • літнє плаття;
  • дитяче весняне пальто;
  • купити весняне плаття жіноче недорого.

Точна відповідність

Властивість. Виключає лише точний відповідник мінус-фрази, враховуючи послідовність і відсутність інших слів у фразі:

  • жіноче весняне плаття.

Якщо запит містить інші символи чи порядок слів, показ оголошення відбудеться:

  • жіноче весняне плаття зеленого кольору;
  • купити жіноче весняне плаття;
  • весняне жіноче плаття;
  • літнє плаття;
  • дитяче весняне пальто;
  • купити весняне плаття жіноче недорого;
  • купити жіноче весняне плаття недорого.

Для наочності додаю табличку порівняння, у яких випадках мінус-слово «жіноче весняне плаття» спрацює. ⛔ відмітила запити, по яких показ не відбудеться.

Пошуковий запитШирокаФразоваТочна
жіноче весняне плаття
жіноче весняне плаття зеленого кольору
весняне жіноче плаття
купити жіноче весняне плаття
купити жіноче весняне плаття недорого
купити весняне плаття жіноче недорого
літнє плаття
дитяче весняне пальто

Використання мінус-слів на різних рівнях

Мінус-слова можна додавати на рівнях: групи оголошень, кампаній або облікового запису використовуючи Google Ads або Google Ads Editor, інструмент, що дає змогу швидко завантажити кампанії, в основному пошукові. Для мінус-слів застосовується на рівні кампанії або групи оголошень.

Для мінус-слів застосовується на рівні кампанії або групи оголошень

Група оголошень. Перехресне використання

Додати мінус слова на рівні групи оголошень потрібно в меню «Мінус-слова».

Додати мінус слова на рівні групи оголошень
меню минус слова

Це ефективний метод, особливо, коли в кампанії кілька груп з різними характеристиками. Наприклад, тематика однакова – дивани, але призначення різне. В такому випадку використовуйте перехресне або крос-мінусування – виключення внутрішньої конкуренції між групами оголошень і націлювання на потрібну аудиторію. Не забувайте про відмінювання і типи відповідності. Тож, для ключових слів можна одразу прописати такі мінус-слова:

  • дивани для дому: виключаємо покази по запитах «дивани для салонів», «дивани для готелів»;
  • дивани для салонів: виключаємо покази по запитах «дивани для дому», «дивани для готелів»;
  • дивани для готелів: виключаємо покази по запитах «дивани для дому», «дивани для салонів».

Рівень кампанії. Списки мінус-слів

Кампанії в акаунті завжди мають різні особливості:

  • типи: торгова, пошукова, медійна тощо;
  • види сегментації: категорія, ціна, рентабельність тощо.

Відповідно мінус-слова застосовуємо також різні. На рівні рекламної кампанії використовуються мінус-слова актуальні для всіх груп оголошень. Продовжуючи тему диванів, покажу на цьому ж прикладі:

 Кампанія «Дивани»
Мінус-словавиди диванів
диван з крісламидизайн диванів

дивани з Європи

найкращі дивани

диван в інтер’єрі

які дивани в моді

Для оптимізації роботи з мінус-словами на рівні кампанії рекомендую використовувати списки мінус-слів. Можна додати 20 списків до 5000 слів. Складайте свої списки і в процесі роботи регулярно поповнюйте їх.

списки мінус-слів

Приклади критеріїв, за якими можна об’єднувати мінус-слова:

  • загальний: б/у, своїми руками, безкоштовно, відеоогляд, скачати, фото;
  • популярні сайти/маркетплейси: Епіцентр, Rozetka, Prom, Makeup;
  • бренди конкурентів;
  • інформаційні запити: гарний, хороший, стильний, популярний;
  • мінус-слова для категорії товару/послуги;
  • питання: який, коли, скільки, де.

Ще один метод, особливо актуальний для кампаній Performance Max, який використовується для вказування мінус-слів – запит в службу підтримки. Для цього заповніть шаблон із переліком фраз, які потрібно додати до конкретної кампанії та надішліть листом з пошти адміністратора акаунта.

Шаблон одноразового дозволу

Від імені компанії [УКАЖІТЬ НАЗВУ КОМПАНІЇ] я надаю спеціалістам Google дозвіл вносити вказані нижче типи змін в обліковому записі Google Ads [УКАЖІТЬ ЗОВНІШНІЙ ІДЕНТИФІКАТОР КЛІЄНТА], не сповіщаючи мене про такі дії.
Запит № 1
Назва кампанії:
Опис запиту на зміну: [Приклад: «Додати мінус-слова».]

Також є можливість заповнити форму (поки лише англійською мовою). Після цього отримайте відповідь команди, що вносить зміни у ваш акаунт.

Рівень облікового запису

На рівні акаунта застосовуйте мінус-слова, що не пов’язані з вашим бізнесом, але можуть бути опосередковано дотичні.

 Обліковий запис «Інтернет-магазин меблів»
Мінус-словакупити фурнітуру

оренда меблів

безкаркасні меблі

монтаж меблів

комісійний магазин меблів

меблі з лози

купити пружинний блок

Максимум можна додати до 1000 слів. Для цього зайдіть в налаштування облікового запису та обрати «Мінус-слова».

Максимум можна додати до 1000 слів

Мінус-слова для контекстно-медійної мережі

У медійних і відеокампаніях є можливість додавати мінус-слова, місця розміщення та теми сайтів, на яких показ оголошень повинен блокуватися. Додайте мінус-слова на рівні кампанії або групи оголошення в пункті «Контент» – «Виключення». Також можна використовувати готові списки.

Мінус-слова для контекстно-медійної мережі

На рівні облікового запису перейдіть в меню «Відповідність контенту вимогам» і оберіть «Виключені ключові слова в контенті». Максимальна кількість мінус-слів – 1000, вони підтримують лише точну відповідність. Проте, Google зазначає: «Ми докладаємо всіх зусиль, щоб правильно виключати вміст, однак не можемо гарантувати, що буде виключено весь пов’язаний вміст», тому потрібно розуміти, що це не 100% гарантія.

Відповідність контенту вимогам

Загалом, мінус-слова у КММ застосовують не часто, доцільніше коригувати місця розміщення.

Рекомендації та готові списки мінус-слів

Google постійно оновлює або додає нові функції в налаштування, деякі з них підключає по замовчуванню, тому на це звертайте особливу увагу, щоб уникнути нецільового використання бюджету. Ось кілька прикладів налаштувань, які безпосередньо вплинуть на якість пошукових запитів:

  • Ключові слова із широкою відповідністю. Система автоматично переведе всі ключові слова на рівні кампанії:
Ключові слова із широкою відповідністю
  • Обмеження щодо бренду в пошукових кампаніях. Звужує пошук до запитів, що відповідають ключовим словам та обраним брендам:
Звужує пошук до запитів, що відповідають ключовим словам та обраним брендам
  • Виключення брендів. Працює протилежно до передньої функції  виключає всі бренди, по яких потрібно заблокувати покази.
Виключення брендів
  • Автоматично створені об’єкти. Створює оголошення на основі контенту сайту.
Автоматично створені об’єкти

Для торгових кампаній важливе наповнення сайту та карток товарів. Слідкуйте за тим, щоб інформація була релевантна і заповнена максимально, тоді реклама буде працювати ефективніше. Читайте детальніше про те, як покращити фід для Google Shopping.

Досвідченим користувачам для оптимізації роботи раджу використовувати скрипти:

Мінус-слова актуальні для ручних стратегій і розумних кампаній. Головне – використовувати їх раціонально, що тепер ви вмієте робити з цим гайдом. Робота з мінус-словами потребує багато часу, вміння аналізувати та регулярного допрацювання. І наостанок, всім хто дочитав статтю, дарую приємний бонус – готові списки мінус-слів, що покращать вашу рекламну кампанію. Удачі!

Олена Балик
Олена Балик
• PPC Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
Занурена у захоплюючий світ PPC, який включає управління контекстною рекламою, розробку стратегій та оптимізацію рекламних кампаній. Люблю збільшувати конверсії, знижувати витрати та забезпечувати максимальний ROI. Моя мета — допомагати бізнесам ефективно використовувати свій рекламний бюджет, масштабувати результати та досягати крутих KPI. Працюю в команді спеціалістів, де продовжую вдосконалювати свої навички та зростати разом із Inweb.
Більше цікавого