Як розширити структуру сайту на Хорошопі та збільшити трафік на 36,7%. Кейс в ніші продажів взуття
Сайт: mida.shopПослуга: SEO
Тема: продаж взуття
Географія: Україна
Період роботи: травень 2020- вересень 2021
Команда проєкту
Цей кейс буде особливо цікавий тим, хто займається чи планує зайнятися продажем одягу чи взуття та розглядає для створення сайту платформу Хорошоп.
Хто клієнт
До нас звернувся фірмовий інтернет магазин взуття Міда™. У клієнта є 7 магазинів у різних містах України. На взуттєвому ринку ця марка вже 25 років. Є фабрика та інші дистриб’ютори на ринку з тією самою торговою маркою.
В інтернет-магазині безкоштовна доставка товарів, що їх попередньо оплатили. Приміряти взуття цієї ТМ можна в магазинах. Якщо хочете поміняти взуття (розмір не підійшов або сподобалася інша модель) на цей магазин дає 7 днів. Існує програма лояльності для постійних покупців: знижки до -25% на весь асортимент, які підсумовуються з іншими знижками.
Товар сезонний: є літні, демісезонні та зимові колекції.
Регіон просування – Україна.
На момент звернення ми зафіксували трафік на сайті 32 855 сеансів
Раніше клієнт просував свої товари за допомогою контекстної та таргетованої реклами.
Завдання клієнта
Слово честі, ви відразу вгадали. Нам потрібно було збільшити органічний трафік та замовлення із сайту.
Стратегія просування/слабкі та сильні місця проекту
У цій ніші велика конкуренція. Друга складність: якщо на сайті багато товарів, треба точково працювати із фільтрами.
Ми проаналізували нішу, конкурентів та зрозуміли, що структуру сайту треба значно розширити для того, щоб охопити середньо- та низькочастотні запити. Тобто, для кожного типу чоловічого та жіночого взуття необхідно було зібрати семантику, сформувати мета-теги та створити посадкову сторінку відкриту для індексації пошуковими системами
Що включає розширення структури?
- збір семантики та кластеризація запитів: у результаті є список сторінок, які потрібно зробити;
- створення нових сторінок сайту: технічне завдання для контент-менеджера, впровадження ТЗ, контроль;
- наповнення нових сторінок контентом. А це створення ТЗ для копірайтерів, генерація текстів, перевірка SEO-фахівцем, затвердження текстів замовником;
- для кожної сторінки потрібні метатеги.
Також потрібно було працювати з масою сайту, перелінковкою.
План робіт виглядає зрозуміло та оптимістично? Ми також так думали. Але на практиці вийшло трохи інакше. Спойлер: багато що довелося робити вручну і не всі гіпотези виявилися вірними.
Розширення структури сайту
Узгодили з клієнтом створення таких сторінок:
категорія + сезон;
категорія+матеріал;
категорія + розмір;
категорія + колір;
Асортимент товарів на сайті великий, запропонована широка розмірна сітка, безліч кольорів та матеріалів. Потрібно було створити понад 100 нових сторінок у рамках розширення структури.
Як розширити структуру сайту на платформі Хорошоп
Ви ще пам’ятаєте, що сайт нашого клієнта був на платформі Хорошоп? Ми любимо та вміємо працювати з цією платформою. Для розширення структури сайту Хорошоп пропонує три варіанти дій:
Як розширити структуру сайту Метод |
Переваги методу |
Недоліки методу |
Створення підкатегорій до кожної категорії взуття |
|
|
Створення пресетів із фільтрів |
|
|
Відкриття фільтрів для сканування та індексації |
|
|
Оскільки на сайті товарів багато, на аналогічних сторінках конкурентів SEO-текстів немає зовсім, а хороші шаблони метатегів формувати ми вміємо, вирішили (Спойлер: помилкове рішення, не робіть так).
Створити всі потрібні сторінки через функціонал індексованих фільтрів — помилкове рішення
Основним аргументом на користь такого рішення було:
- Швидко створюємо та базово оптимізуємо всі потрібні сторінки.
- Виводимо (милицею 🙃) їх у меню.
- …
- Profit.
Логіка така: поки наші основні зусилля будуть зосереджені на оптимізації розділів та категорій пріоритетних для клієнта — створені сторінки проіндексуються та займуть певні позиції. А закінчивши з основними розділами – ми приступимо до дооптимізації створених сторінок.
Ніщо не віщувало біди … Увірвалися в завдання, створили потрібні сторінки, прописали мета-теги за шаблоном.
Знайшли як розв’язувати проблему з XML картою сайту – згенерували окрему XML карту зі сторінками індексованих фільтрів, додали її в корінь сайту і вручну додали в GSC.
Пішли працювати над пріоритетними розділами, періодично моніторити індексацію та трафік по створених сторінках.
Через очікуваний час ні індексації, ні позицій, ні трафіку.
Як ми робили HTML-карту сайту вручну
Нагадаю, що планували виводити всі створені сторінки у меню сайту, тим самим підвищивши рівень вкладеності та передаючи вагу створеним сторінкам.
Але коли ми вивели кілька сторінок у меню для прикладу та показали це рішення клієнту, він рішуче заперечив. Клієнту подобалося просте та мінімалістичне старе меню його сайту і жодні аргументи не працювали на користь розширення.
Поліпшити ситуацію могла HTML карта сайту, але коли ми займалися цим проєктом, Хорошоп ще не мав автоматичної генерації такої карти.
Довелося робити її вручну, звичайно окремо для української та російської версії сайту. Також ми періодично оновлювали вміст HTML карт, прибирали биті посилання, додавали нові сторінки.
Щоб передати вагу та покращити внутрішнє лінкування на сайті, ми вручну додали невеликі блоки посилань з картки на сторінки категорій.
Ось так виглядає додавання посилань на пресети в контент-категорії
Пошукова система вперто відмовлялася індексувати сторінки.
Створення пресетів із фільтрів — бінго!
Ми подумали, що примусова індексація та посилання вирішать цю проблему. Але це не допомогло. Точніше, сторінки, звичайно, проіндексувалися, але на цьому все. Ніякого трафіку та позицій.
Колеги розводили руками, казали: “… у нас пресети, все працює, індексується, позиції є, не знаємо у чому проблема”
Тоді вирішили створити пресети для однієї категорії товару та подивитися на результат.
Пресети фільтрів – це інструмент, за допомогою якого з будь-якої сторінки фільтрів можна зробити посадкову сторінку з ЧПУ-адресою (наприклад, /crossovki_mida/), оптимізовану під певну групу запитів.
Зробити один пресет потрібно вручну і для цього розробників платформи Хорошоп залучати не треба.
Ми взяли кілька сторінок фільтрів «категорія + шкіра» та через функціонал створення пресетів реалізували для них посадкові сторінки.
Ці сторінки проіндексувалися за кілька днів. Самі. Навіть із бубном танцювати не довелося.
За аналогією створили пресети для всіх типів чоловічого та жіночого взуття зі шкіри, та отримали аналогічну картину.
Висновок напрошувався сам — треба було переводити всі фільтри, що індексуються, в пресети.
Створення пресетів – завдання витратне за часом, особливо з огляду на тематику та асортимент магазину. Але результат того вартий. Сторінки швидко індексувалися пошуковою системою, а додавання на них якісних текстів допомагало займати позиції в топі.
Надалі за аналогією створили сторінки жіночого та чоловічого взуття:
+ розмір,
+ бренд,
+ розпродаж.
Також планувалося перевести в пресети сторінки + колір, створити фільтри та реалізувати з них пресети:
{взуття} на повну ногу,
{взуття} на вузьку ногу,
{взуття} + висота каблука та інше.
На жаль, нам поки що не вдалося реалізувати все задумане.
До кожного пресета сформували метатеги.
За даними сервісу Serpstat кількість ключових фраз демонстрували плавне зростання
Зростання трафіку на 36,74 %
Сумарно пропрацювали над проектом майже 1,5 року, щоправда, були паузи в роботі, одна з яких тривала 6 місяців. Думаємо, що навіть з огляду на ці паузи результат клієнта приємно здивував.
Ми беремо період 01.08.2020 – 31.10.2021 року та порівнюємо з періодом 01.08.2019 року – 31.10. 2020:
- Трафік зріс на 36,74%.
- Транзакції зросли на 10,19%.
- Дохід зріс на 10,65%.