Дослідження різдвяного сезону 2024: ключові статистичні дані та тренди для бізнесу і маркетологів
Цьогоріч святкові витрати у світі сягнуть $240,8 мільярда, причому покупки з мобільних пристроїв забезпечать понад 50% онлайн-продажів. У США 38% споживачів шукатимуть подарунки через соціальні мережі, а покоління Z планує збільшити витрати на 59%.
Водночас в Україні в пріоритеті обдумані покупки, а більшість витрат плануються заздалегідь.
Зібрали дані та тренди, які допоможуть бізнесу орієнтуватися у святковому періоді (1 листопада — 31 грудня) та адаптувати глобальні підходи до українських реалій.
Прогнози витрат під час різдвяного періоду 2024 року
Прогноз витрат на період з 1 листопада до 31 грудня на 2024 рік у світі складає 240,8 мільярда доларів. На грудень припаде 43,7% всіх витрат, інші 56,3% — на листопад.
Цього святкового сезону частка доходів від покупок з мобільних пристроїв у світі досягне рекордних 53,2% від онлайн-покупок і становитиме 128 мільярдів доларів.
Витрати у святковий сезон 2024 року за поколіннями та статтю
Значна частина святкових витрат у США припадає на період з 15 по 24 грудня, це становить 40% всіх різдвяних розпродажів.
- Покоління Z (1997–2012) — планує збільшити святкові витрати на 59% за останні два роки.
- Міленіали (1981–1996) — збільшать бюджети на 22% порівняно з попереднім роком, залишаючись основними драйверами витрат.
- Покоління X (1965–1980) — скоротить витрати на 9% у порівнянні з 2022 роком.
- Бебі-бумери (1946–1964) — урізають свої бюджети на 6% порівняно з попереднім роком.
У середньому у світі, ті, хто планує скоротити свої витрати, очікують витратити $776, що на 10% менше, ніж минулого року. Таких споживачів зараз близько 29%. Водночас 26% покупців, навпаки, готові збільшити свої витрати, піднявши середній чек до $3 076, що на 33% більше, ніж у 2023 році.
34% споживачів із доходом понад $65 000 на рік готові витрачати більше, тоді як серед тих, чий дохід нижчий за цю суму, таку готовність виявляють лише 21%. Ці дані вказують на значну поляризацію у споживчій поведінці, пов’язану не тільки з економічними умовами, але й з рівнем доходів.
Найпопулярніші категорії покупок у різдвяний сезон
54% покупців у США, які планують робити покупки у святковий сезон, зазначили, що цього року купуватимуть подарунки для 2-5 осіб. Ще 30% планують дарувати подарунки 6-10 людям, і 9% запланували дарувати подарунки більш ніж 10 людям.
Серед усіх респондентів діти були найпоширенішою групою для покупок. Проте 66% з покоління Z планують купувати подарунки для друзів. Серед бебі-бумерів лише 33% планують купувати подарунки друзям.
Основні категорії подарунків за популярністю:
- Одяг, аксесуари та взуття — 60%.
- Подарункові картки — 58%.
- Іграшки, товари для дітей та малюків — 43%.
- Електроніка — 41%.
- Книги, відеоігри та інші медіа — 41%.
- Ювелірні вироби — 32%.
- Товари для краси — 32%.
- Їжа — 25%.
Плани щодо подарунків на різдвяні свята у різних поколінь
Серед поколінь відзначається розбіжність у виборі категорій подарунків. Наприклад, 60% бебі-бумерів обирають сертифікати — це найпопулярніша категорія для цього покоління. Тоді як лише 38% покоління Z планують дарувати їх на різдвяні свята.
Найбільший попит на одяг, аксесуари й взуття у покоління X (63%) і міленіалів (61%), які розглядають одяг як універсальний подарунок.
50% міленіалів та 43% покоління X обирають електроніку на подарунок. Покоління Z (31%) та бебі-бумери (25%) обирають дешевші та простіші подарунки.
Міленіали, люди віком від 28 до 43 років, найчастіше купують іграшки для дітей — 57%. Тим часом покоління Z (48%) та бебі-бумери (31%) демонструють сильний інтерес до книг і медіа.
Люди від 12 до 27 років у 43% обирають для подарунків косметику та догляд. Попит на цю категорію різко знижується у покоління X (27%) і бебі-бумерів (14%).
Найменш популярні категорії подарунки у святковий сезон
Серед найменш поширених категорій подарунків у різдвяний сезон для всіх поколінь:
- Товари для тварин — 23%.
- Товари для дому і саду — 16%.
- Товари для здоровʼя — 15%.
- Спортивні товари — 14%.
- Автомобільні товари — 7%.
Найбільш популярні подарунки з категорії для тварин у покоління Z (26%) — люди 12-27 років, також вони готові інвестувати в подарунки з категорії дому і саду (26). Бебі-бумери готові обирати товари для здоровʼя у 18% випадків, а в 15% вони проявляють інтерес до товарів для спорту, як подарунки.
Як бізнесу залучити покупців у святковий сезон 2024 року
У 2023 році близько 34% покупців використовували платформи соціальних мереж, щоб шукати або купувати товари у різдвяний період.
Серед усіх респондентів дослідження tinuiti у 2024 році, 38% знаходитимуть святкові подарунки в соціальних мережах, 64% — покоління Z.
- TikTok як платформа для пошуку подарунків домінує серед покоління Z (67%), тоді як у бебі-бумерів лише 9% використовують його для пошуку ідей щодо подарунків.
- YouTube є популярною мережею для пошуку натхнення щодо подарунків для 41% загалом і для 51% покоління Z, 28% бебі-бумерів.
- Facebook найбільш популярний у бебі-бумерів (41%), і всього 39% покоління Z використовує його для пошуку подарунків.
- Pinterest для ідей подарунків використовує 43% покоління Z, серед бебі-бумерів — 15%.
50% опитаних серед покоління Z у світі використовують штучний інтелект для дослідження інформації про товари, порівняно з лише 29% серед бебі-бумерів.
89% покупців у 2024 році стверджують, що контент брендів у соціальних мережах безпосередньо впливає на їхні рішення щодо святкових покупок.
80% вважають, що інфлюенсери в соціальних мережах є основним джерелом натхнення для святкових покупок. А наноінфлюенсери (ті, у кого 1000-5000 підписників) мають найвищий рівень залученості – 2,19%.
Комунікація з брендами у святковий сезон
Приватні повідомлення — найпопулярніша форма для комунікації з брендами, 70% планує зв’язуватися з брендами у святковий період таким чином. Близько третини споживачів взаємодіють із брендами через коментарі та згадки, очікуючи прозорості та швидкої відповіді протягом 24 годин, особливо у періоди підвищеної активності.
Більшість споживачів роблять покупку, коли впливова особа або бренд діляться промокодом. Коди не тільки приваблюють покупців, які шукають знижку, але й створюють відчуття терміновості та ексклюзивності, що спонукає до миттєвих дій.
Який контент найбільше впливає на ймовірність покупки у бренду під час святкового сезону:
- Промокоди.
- Контент від звичайних користувачів соціальних мереж (не інфлюенсерів).
- Органічні публікації бренду (не реклама), що демонструють продукт або послугу в дії.
- Таргетована реклама бренду в соціальних мережах.
- Спонсорований контент від інфлюенсерів, що рекламують певний бренд.
- Публікації інфлюенсерів.
Тренди на пошукові запити серед українських споживачів у різдвяний сезон
В Україні у передсвятковий період значно зростає кількість запитів, пов’язаних з ідеями подарунків та конкретними товарами. Згідно з Google Trends, у грудні зростає кількість запитів за такими термінами, як «подарунки» та «новорічні подарунки».
Під кінець листопада українці шукають подарунки на День Миколая — кількість запитів на ці теми помітно зростає. Тож бізнес може робити подібні підбірки у себе на сайті чи в соцмережах, аби закрити потребу в інформуванні.
Крім того, підвищений інтерес в пошукових запитах спостерігається до категорій електроніки, аксесуарів та декору для дому.
Акції та чутливість покупців до цін у святковий період 2024 року
З наближенням різдвяного сезону 2024 року на поведінку споживачів помітно впливає цінова чутливість, при цьому значна увага приділяється знижкам, промокодам, пропозиціям кешбеку та програмам лояльності.
Значна частина споживачів активно шукає знижки перед здійсненням покупок у святковий сезон. 78% покупців планують розпочати шопінг раніше, ніж зазвичай, причому половина з них вказує на ранні пропозиції та акції як на основний мотиватор.
70% споживачів надають перевагу ціні, а 31% планують робити покупки під час рекламних акцій. 35% покупців з більшою ймовірністю збільшать розмір свого замовлення, щоб отримати додатковий бонус.
Лише 6% респондентів у США обрали безкоштовну доставку як найвпливовіший фактор у своїх рішеннях щодо святкових покупок.
Схильність до імпульсивних покупок у святковий сезон
73% американців зазначили, що більшість їхніх покупок є імпульсивними чи незапланованими. При цьому 72% онлайн-покупців імпульсивно купили товар завдяки рекламованій знижці.
25% покупців під час зимових свят роблять незаплановані покупки на суму понад $100. Крім того, 46% покупців «Чорної п’ятниці» повідомили, що зробили принаймні одну імпульсивну покупку, причому найвищий показник (84%) серед осіб віком від 18 до 29 років.
Різдвяний сезон продовжує залишатися важливим періодом для бізнесу, зокрема в ecommerce та роздрібній торгівлі. Очікується, що витрати у святковий період сягнуть $240,8 мільярда, причому мобільні пристрої стануть головним каналом для покупок, забезпечуючи понад половину онлайн-продажів.
Покоління Z та міленіали визначають нові тренди у споживчій поведінці, зростаючи як головні драйвери витрат.
Соціальні мережі та інфлюенсери залишаються ключовими джерелами натхнення, тоді як email-маркетинг демонструє високий ROI. Поляризація споживчої поведінки залежно від доходів та зростання цінової чутливості створюють потребу у ранніх акціях, промокодах і програмам лояльності. Імпульсивні покупки продовжують домінувати, особливо серед молодої аудиторії.
Ці інсайти допоможуть бізнесу адаптувати свої стратегії до актуальних змін, забезпечуючи ефективне залучення аудиторії та збільшення продажів у різдвяний період.