Війна та український Telegram на прикладі «Діджитальні» або Чому вам треба створити cвій канал вже зараз

З початком повномасштабної війни контакти в нашому смартфоні активно стали встановлювати Telegram. І якщо до цього додаток використовували здебільшого команди IT-компаній та молоді спеціалісти, то тепер і в мами, і в сусідки він є з підписками на бота Нафтогазу та мера рідного міста.

Ми поговорили про розвиток з авторами каналу «Діджитальня» про вплив війни на Telegram, стиль публікацій, ріст підписників та найбільшу проблему українського Telegram. Пропонуємо вам питання й відповіді на них у форматі FAQ – на наш погляд, вийшло цікаво та легко, але почнемо зі складнощів, які нам ще треба здолати, і перейдемо до світлих перспектив.

На питання відповіли Роман Шевчук, digital-маркетолог та Христя Сушко – стратег в Insight Agency.

Як все почалося? Який формат Телеграм-каналу ви обрали у 2019 році? І чому тоді вирішили робити проєкт українською?

Від початку це був канал Insight Agency з анонсами наших комерційних проєктів та конференцій. Тобто реклама наших подій та набагато менше – постів іншого формату.

Ми – агенція зі Львова. На сайті, з клієнтами, між собою – ми спілкуємося українською.

Зліва – найперший пост Діджитальні від 2019 року. Праворуч – найсвіжіший пост в новому форматі та Friendly-стилістиці

Зліва – найперший пост Діджитальні від 2019 року. Праворуч – найсвіжіший пост в новому форматі та Friendly-стилістиці

У 2019 році це був канал компанія Insight Agency, де публікувалися анонси конференцій та комерційних проєктів, що організовувала агенція. Постів було мало, більше була реклама подій. Згодом було вирішено перевести канал у новинний формат – це більш цікаво людям. Такий канал простіше зробити популярним.

2 травня 2022 року канал став носити назву «Діджитальня» і анонсував тепер «кейси та факапи бізнесу, креативний SMM, оновлення в соцмережах, українські застосунки та програми, успішний таргет. Актуальні курси, конференції та події зі сфери маркетингу в Україні та багато іншого». Такий канал легше розкрутити та монетизувати.

Скільки людей в команді Діджитальні зараз? Який механізм публікації постів?

Все влаштоване так: команда пропонує новини, а одна людина переписує їх у стилі каналу, також створюється картинка для посту. На ведення каналу треба 2-3 години в день. Близько чотирьох годин треба, щоб публікувати 15-20 новин на день, тому що це не копіювання контенту – новини переписуються під наш формат. Легкий стислий формат, 3-4 речення – це легко прочитати та просто переслати другу.

Якщо у вас, наприклад, Telegram-каналу тематики «Технології», звичайно, немає сенсу додавати 10-15 новин. Якщо ж ви робите велику публікацію, можна робити прогрів – анонсувати, над чим працюєте, щоб викликати інтерес по готової публікації. Це можна робити в Telegram та інших соцмережах. Інфлюенсери таке дуже люблять.

Який Tone of Voice у Діджитальні? В якому стилі ви пишете?

Ми постійно в пошуку, тому тестуємо формати. В процесі тестування і з’явилась Рубрика новин зі #сверхдержавногобізнесу (за цим хештегом зручно шукати всі пости рубрики). Зараз людям бракує гумору. А це просто дуже смішно.

Стилістика доволі «мемна» і зрозуміла кожному українцю. Щось подібне до формату каналу «Боже, яке кончене» команди Олексія Дурнєва

Стилістика доволі «мемна» і зрозуміла кожному українцю.
Щось подібне до формату каналу «Боже, яке кончене» команди Олексія Дурнєва

Подача в нас «від друга для друга» – friendly-спілкування від імені того, хто знайшов новину та поділився нею. Можемо звернутися «Друзі!», запитати «Як вам?», закликати до дії, щоб люди реагували, коментували та не боялися писати.

В нас є улюблені канали, які ми читаємо та черпаємо натхнення:

Прикольний формат у Гороховського з Monobank. Він називає свій канал блогом, і це дійсно так.

Всі ці канали відрізняє від інших насамперед тон голосу (стиль комунікації). Він впізнаваний, дружній, неофіційний, але кожен канал має свою фішку.

Люди щоденно читають багато сухих новин, окрім діджиталу. Ми завжди додаємо трохи легкості у кожну новину. Бажано – додати ще й картинку.

Звідки ви берете новини та як вибираєте потрібні?

Всі правила вибору – відносне питання. Постити треба в першу чергу те, що цікаво і тобі самому, і це буде цікаво аудиторії. Ми беремо пости зі ЗМІ, блогів, Telegram-каналів. Але і про закупівлю 300 тонн солі мережею Сільпо ми теж писали. Це спільний досвід, життєва ситуація. Як і те, що AliExpress відновив роботу. Люди добре реагують на те, що їм знайоме.

Підписники залишаються, якщо у вас цікаво. Часта ситуація – в обговореннях пишуть одні й ті самі лояльні підписники, закидаючи тему, або ж канал наймає людину, що займається «розгоном» дискусії. Так формується ком’юніті.

Як набрати підписників для каналу та виростити число переглядів? В якийсь момент у вас з 100-200 переглядів стало 800-900. Як ви цього досягли?

У нас була база з 10 000 контактів, що назбиралися з подій нашої агенції раніше.

Вони цікавилися маркетингом і отримали пропозицію підписатися на канал, щоб отримати доступ до запису крутої події з маркетингу. Так ми отримали частину аудиторії, що й досі з нами. На записі відеоконференції близько 3000 переглядів – тут ми, перед тим як дати доступ до перегляду, за допомогою бота перевіряли, чи людина підписана на канал. Якщо ні, то пропонували підписатися.

Той самий пост

Той самий пост

Ми пробували трохи заробляти на платній рекламі. Вийшло приблизно 2000 гривень. На ці гроші ми закупили трафік у Facebook та рекламу в інших україномовних каналах. Це добре себе окупає. Кошти на першому етапі треба повертати в канал для його подальшого розвитку.

Також для просування важливий особистий бренд агенції. Аудиторія з Instagram та Facebook перейде на Telegram, якщо контент їм цікавий.
Коли ми запускалися, то орієнтувалися на відомі канали, взяли навіть щось, але зробили своє. Нічого поганого нема у тому, щоб красти як митець. Навіть нормально дивитися відео про розвиток каналу на YouTube.

 

Стрибай у діджитал

 

Від редакції Inweb: ми робимо за кадром величезний список українських Telegram-каналів і тому запрошуємо тебе підписатись на наш канал, щоб нічого корисного не пропустити.

Радимо тим, хто вестиме канал вперше, робити ось таку закріплену публікацію, щоб відвідувачам було ясно, для кого ви і про що.

Стрибай у digital!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скільки коштує зараз реклама в каналі Діджитальня? Чи є логіка накрутити підписників з ботів, щоб продавати рекламу?

Зараз – 300-500 гривень. Більше підписників – вище ціна. Але ми бачимо кількість переглядів посту. Якщо накручено 10 000, а дивляться пост реально – 500 підписників, це одразу викриється. Тому сенсу немає.

Приклад посту в Діджитальні у форматі інших постів каналу

Приклад посту в Діджитальні у форматі інших постів каналу

Христина Сушко, стратег в Insight Agency:

«Якщо ви хочете заробляти на рекламі у тг-каналі, дам вам декілька порад. Перш за все потрібно прокачувати аудиторію, щоб розуміти на який контент читачі більше реагують, набивати собі живої аудиторії. Тоді можна вже розуміти яка реклама піде, що людям потрібно. Будь-який канал треба підготувати перед рекламою (підписники, залученість, активність, періодичність). Бо якщо не буде постів 2 дні, а потім реклама, то не буде результату».

Яка найбільша проблема українського Telegram у нинішній час?

Немає альтернатив російським інструментам, таким як Crosser Bot – перевірка на ботів. Tgstat – сервіс перевірки аудиторії телеграм-каналів. Українських інструментів дуже мало.

Не вистачає ботів для постингу, аналізу, сервісів, що не дуже розвинені й в США. Бот для аналітики дорогий в розробці. А російські інструменти за 2 долари на місяць дають широкий функціонал. Навіть Європа користується російськими сервісами, тому проблема у відсутності неросійських альтернатив.

Що відбувається зараз в українському Telegram? Як на нього вплинула війна?

Ми точно знаємо, що більшість волонтерських місцевих груп створили саме у телеграмі. Люди обирали зміни, коли йти допомагати, шукали транспорт, ліки, гроші. Були групи про поселення за кордоном, допомогу, коли треба було передати щось стареньким родичам, або перевезти людину чи влаштувати на ніч переселенців. Під час Майдану більшість груп з допомогою була у фейсбуці. Але в 2022 році згуртуватися та налагодити «горизонтальні зв’язки» українцям допоміг саме Телеграм. Ми звикли, слідкуємо не тільки за українськими новинами. Наприклад, Білоруський Гаюн інформує про те, що зараз коїться у сусідів.

В Telegram народжуються сучасні інфлюенсери – зірки від політики. Наприклад, зараз в Telegram чи не у кожного міського голови є свій канал. Але справжня зірка – Віталій Кім.

Офіційний Telegram-канал голови Миколаївської ОДА Віталія Кіма з 709 тисячами підписників

Офіційний Telegram-канал голови Миколаївської ОДА Віталія Кіма з 709 тисячами підписників

Також актуальні новини публікують в каналах обласних військових адміністраціях (ОВА).

Український ринок Telegram-каналів в цілому з початком війни отримав імпульс. Він став популярнішим, ринок розширився, і з’явилися вільні ніші. Люди звикають до Telegram, тому саме час створювати нові проєкти та тестувати формати.

Від чого відразу треба відмовитись при просуванні власного телеграм-каналу

Насамперед це – закупівля ботів. У Телеграмі є параметр %ERR (залученість аудиторії), і за використання ботів він матиме неприродний характер. Це легко вирахують інші адміністратори й, швидше за все, відмовляться від співпраці з вами.

Відмовляйте у взаємному піарі каналам з сумнівним контентом або тим, хто працює в сірих тематиках. Навіть попри те, що там багато авдиторії.

Не радимо купляти канали «під ключ». По-перше, це дорого як для звичайного каналу маркетингу. Якщо ви не зумієте вести розкручений канал у тому ж стилі, то читачі одразу помітять зміни та просто відпишуться. Підбірки це добре. Якщо їх робити нечасто. Це коли ви за допомогою підбірки рекламуєте якісь канали, а вони рекламують вас.

Наразі немає жодного українського каталогу каналів. Це прикро, усі інструменти для просування мають російське коріння. Тому це гарна ідея для стартапу. Підкажіть її тому, хто зможе втілити.

Ще ми зібрали для вас усі поради щодо розвитку Telegram-каналів у чек-лист.

10 порад для тих, хто хоче розвивати свій Телеграм-канал

  1. Якщо ви обрали вузьку тематику, наприклад, новини у технологіях, просування сайтів, поради для бізнесу — немає сенсу публікувати 10 постів на день. Ваш об’єм — дві публікації.
  2. Писати треба насамперед про те, що цікаво самому автору каналу. Інакше не буде відчуватись драйв, ви втомитеся вести канал, це буде відчуватися.
  3. Добре подумайте про ToV — тон голосу свого каналу. Для яких людей пишете, як саме будете подавати інформацію, хто буде писати тексти, кому доручити робити візуал. Зберіть референси та продумайте свою особливу фішку.
  4. Добре, коли біля каналу гуртується ком’юніті підписників, є активний чат, де люди обмінюються думками, дають один одному поради, навіть знаходять друзів або колег. Щоб спонукати людей до спілкування потрібен модератор та чіткі правила.
  5. На стадії розкрутки нового каналу використовуйте аудиторію, яка у вас вже є. Розмістить посилання та короткий опис каналу на банерах сайту, у підпису в розсилках, у блозі, у соцмережах.
  6. Головне — не відкладати, а починати вже. А питання щодо розвитку Телеграм-каналу можна задати прямо тут, у коментарях до статті.
  7. Якщо ви хочете заробляти на рекламі, то треба готуватись. Визначтесь, яку рекламу ви готові публікувати, пропишіть правила. Спостерігайте, на які саме теми бурхливо реагує ваша авдиторія, просувайте свій канал за допомогою якісного контенту, щоб підписники були активні.Оцініть свою кількість підписників, залученість, активність, періодичність публікації. Якщо у вас є певний розклад постів, багато ідей, на ваш контент реагують, ви визначилися, що саме можна рекламувати, щоб ці теми органічно вписувалися у тематику каналу, — ви готові.
  8. Інтерактив — це класно. Продумайте, що саме можете зробити, щоб підняти настрій своїм читачам, підбадьорити їх та отримати фідбек. Що це може бути?
    • опитування;
    • публікація історії з питанням, чим вона скінчиться, щоб читач чекав відповіді, чи вірно він вгадав;
    • прохання знайти хибний факт, помилку у тексті за якусь плюшку;
    • гарний/вірусний візуал, яким хочеться ділитись;
    • прямі етери та спілкування з читачами в реальному часі.
  9. Якщо ви створили щось унікальне, дійсно цікаве та корисне, витратили на це багато часу, попросіть своїх підписників репостнути такий пост або запросити друзів почитати ваш крутий контент. Такі прохання можна періодично повторювати, з гумором, або в іншій формі.
  10. Напишіть статтю для крутого майданчика, ЗМІ, підготуйте корисну лекцію та не забудьте поставити посилання на свій Telegram-канал. Пропонуйте ставити 👍, мотивуючи тим, щоб знати, чи сподобався пост та який контент робити у майбутньому.
  11. Юля Заліховська

    Керівник відділу продажів

    Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

    Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

    Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Не пропустіть