Алгоритм зміни домену без втрати позицій

Досить часто виникають ситуації, коли необхідно перенести сайт на новий домен. Дуже важливо зробити це правильно, не втративши позиції в пошукових системах. Під час перенесення сайту потрібно виконати безліч дій. У цій статті ми наведемо перелік того, що потрібно не забути зробити під час переїзду на новий домен.

Вся інформація щодо переїзду сайту на новий домен, крім текстового формату доступна й у форматі вебінару, який ми проводили разом з платформою Хорошоп.

На вебінарі обговорили:

  • як вибрати платформу для онлайн-магазину;
  • що потрібно врахувати на старті переїзду на новий сайт;
  • як на забути про аналітику та Google Search Console;
  • кейсах успішного і не дуже переїзду.
  • Підготовчі роботи перед перенесенням сайту

    Якщо ви купуєте домен, який вже використовувався, перед покупкою обов’язково потрібно переконатися, що попередній сайт не перебував під санкціями пошукових систем, не містить підозрілих, з точки зору якості і походження, зовнішніх посилань і не мав забороненого контенту (казино, дорослий контент, спам).

    Звичайно ж, не можна сказати з 100% вірогідністю, чи знаходиться домен під санкціями перед покупкою, але якщо ви бачите, що на сайт купували дуже багато посилань або ж сам сайт був сумнівної якості — це привід замислитися.
    Пошукова система Яндекс, до всього іншого, рекомендує під час переїзду на новий домен перевірити, чи не є він дзеркалом іншого домену. Це можна зробити за допомогою сервісу повідомити про новий url.

    Якщо новий домен є чиїмось дзеркалом, з’явиться повідомлення: «Зазначений вами сайт є неголовним дзеркалом сайту …».

    Зовнішні посилання можна проаналізувати за допомогою сервісу ahrefs.com, а сам сайт через Web Archive.

    Переходимо до перенесення сайту на інший домен

    Правильно налаштувати переадресацію

    Після того як ви скопіювали сайт на новий домен, потрібно налаштувати на сервері переадресацію HTTP 301. Основне завдання не втратити вагу старого сайту під час переїзду. Тому дуже важливо прописати 301 редіректи з усіх сторінок старого доменного імені на відповідні їм сторінки на новому домені.

    Приклад реалізації:

    Постраничные редиректы со старых страниц на новые

    Для того щоб це зробити потрібно додати в htaccess старого домену кілька рядків:

    Проблеми виникають, коли під час перенесення сайту на новий домен ще змінюються url-адреси, можливо, в наслідок зміни CMS . В даному випадку необхідно зробити наступне:

    1. Вивантажте перелік сторінок зі старого домену (це можна зробити за допомогою програми Netpeak Spider).
    2. Вивантажте перелік сторінок нового сайту.
    3. Залиште таблицю відповідності старих і нових url-адрес.
    4. Пропишіть 301 редіректи зі старих url-адрес на нові.

    Буває таке, що під час перенесення сайту, деякі сторінки сайту відсутні на новому (вирішили видалити деякі категорії / товари), в такому випадку потрібно написати 301 редирект на найбільш релевантну сторінку, а якщо такої немає — на вищу категорію або ж на головну сторінку сайту.

    Складання переліку відповідності url-адрес дуже довгий і важкий труд, який вимагає завзятості і терпіння. Для спрощення процесу можна використовувати відстань Левенштейна. В php навіть функція є стандартна, яку можна використовувати.

    Якщо все буде зроблено правильно, то втрати позицій, якщо і будуть, то зовсім незначні і сайт збереже авторитет в очах пошукових систем. Також ви не втратите вагу після переїзду з існуючих зовнішніх посилань і уникнете появи безлічі сторінок з 404 кодом відповіді сервера.

    Вказати на зміну доменного імені в Search Console

    Обов’язково потрібно вказати пошуковій системі Google про перенесення домену за допомогою сервісу Search Console. Зробити це можна в 4 етапи:

    1. Додати новий домен в Search Console і вибрати його в якості нового домену.
    2. Правильно налаштувати переадресацію зі старого домену на новий.
    3. Переконатися, що для старого і нового сайтів обрані вірні способи підтвердження.
    4. Відправити запит на зміну адреси сайту.

    Изменение адреса сайта в Google Search Console

    Вказати на зміну доменного імені в Яндекс вебмайстрі

    Не варто забувати про пошукову системі Яндекс. В інструментах для веб-майстрів також необхідно повідомити про зміну доменного імені. Для цього потрібно підтвердити права на володіння новим сайтом і вибрати його з переліку в розділі “Індексування” -> “Переїзд сайту”.

    Смена доменного имени в Яндекс Вебмастере

    Не забути про перенесення систем аналітики

    Під час зміни домену обов’язково потрібно правильно перенести системи аналітики Google Analytics і Яндекс Метрика на новий домен. Робиться це в два дуже простих етапи:

    1. Потрібно простежити щоб коди були коректно розміщені на новому домені.
    2. Змінити в інтерфейсі Google Analytics і Яндекс Метрики домен відстеження на новий.

    За умови зміни CMS сайту або ж зміни url –адреси обов’язково необхідно виправити роботу всіх цілей і електронної торгівлі, оскільки вони, швидше за все, перестануть працювати.

    Перевірка коректності перенесення сайту

    Після того як всі попередні пункти виконані, потрібно провести контрольну перевірку сайту на наявність помилок в перенесенні.

    1. Якщо на сайті є багатомовні сторінки і використовується rel-alternate-hreflang , обов’язково потрібно оновити ці теги, відповідно до нових url адресами.
    2. Перевірити, чи є на сайті посилання на старий домен. Їх можна знайти за допомогою сервісу Netpeak Spider . Всі номери старого домену потрібно прибрати.
    3. Перевірити всі тексти і метатеги на згадку старого домену.
    4. Перевірити всі сторінки старого домену, чи коректно вони перенаправляють користувачів і пошукові системи на сторінки нового домену.
    5. Перевірити карту сайту sitemap.xml на новому домені, там повинні бути тільки сторінки нового сайту.
    6. Перевірити наявність файлу robots . txt і коректність його вмісту.
    7. Знайти доменне ім’я компанії в Яндекс Довіднику, соціальних мережах, Google Мій Бізнес та інших сервісах.
    8. Перевірити чи коректно працюють системи аналітики: Яндекс Метрика, Google Analytics.
    9. При значній зміні сайту потрібно перевірити працездатність всіх цілей і електронної торгівлі, оскільки піл час змінм url –адреси що-небудь обов’язково перестане працювати.

    Можливі втрати позицій після перенесення сайту

    Виконавши всі рекомендації ви зможете без проблем перенести сайт на новий домен без значної втрати позицій в пошукових системах. Звичайно ж, на кілька тижнів буде незначна просадка (порядку 10-30%), поки пошукові системи проіндексируют нові сторінки і склеять старий домен з новим. Але якщо все виконано згідно цих інструкцій, то просадка органічного трафіку буде мінімальна.

    Приклад зміни трафіку на сайті після перенесення на нову CMS систему:
    Трафик не изменился на сайте после переезда на новый домен

    Як видно на графіку трафік просів на 15% на 2 тижні, а далі повністю відновився.

    Падіння органічного трафіку неминуче, якщо допустити такі помилки:

    1. Не прописувати редіректи взагалі.
    2. Прописати НЕ 301 редирект, а, наприклад, 302.
    3. Прописати 301 редіректи на нерелевантні документи.
    4. Прописати редіректи з усіх сторінок товарів на вищу категорію.
    5. Не вказати про переїзд на новий домен в інструментах для веб-майстрів.
    6. При повній зміні сайту не перенести всі SEO правки (метатеги, розмітки та інше).
    7. Виконати переїзд з домену А на домен Б, а за місяць знову повернутися на домен А.
    8. Виконати переїзд з домену А на домен Б, і за декілька місяців не продовжити домен А і редирект пропаде.

    Довідкова інформація від пошукових систем

    Дуже рекомендую ознайомитися з рекомендаціями пошукових систем Google та Яндекс по-правильному, з їх точки зору, перенесенню сайту на новий домен.

    Дашборд контролю і відстеження показників

    Якщо ви все-таки плануєте переїзд на новий домен сайту, рекомендуємо контролювати показники такої міграції за допомогою зручного дашборда. Розповідаємо, що це і як з ним працювати!

    Що покаже дашборд?

    Даний звіт наочно покаже результат переїзду і зміни основних показників. А саме:

    • зміни динаміки показів і кліків під час переїзду;
    • динаміку органічного трафіку до, під час і після переїзду;
    • статистику пошукових запитів і цільових сторінок на старому і новому домені.

    Як користуватися?

    Спочатку потрібно перенести собі дашборда, вибравши при цьому свої джерела даних, а саме Google Search Console і Google Analytics :

    новый источник данных

    Примітка . Підключайте свої джерела відповідно до вихідних. Для коректної роботи дашборда у вас має бути два джерела Search Console : для старого і нового сайтів. На даному етапі підключіть один з них, наприклад, новий. Якщо у вас два ресурсу або подання Google Analytics , виконайте аналогічну дію.

    У копії звіту дані старого сайту від даних нового відрізнятися не будуть. Щоб побачити зміни, в кожному блоці необхідно виконати ряд параметрів.

    1. Блок «Основні показники»

      • підключіть коректний джерело Google Search Console в зведення «Кліки» і «CTR» для старого сайту (якщо при копіюванні ви вказали новий):

        корректный источник

      • внесіть зміни в фільтри, які поділяють дані в звітах Google Analytics (якщо ви використовуєте одну виставу до і після переїзду:

        настройка фильтров

      • змініть параметри фільтрів ‘ olddomain ‘ і ‘ newdomain ‘ на відповідні домени.
      Примітка. Якщо ви використовуєте різні уявлення для кожного домена, вкажіть відповідне джерело, як під час налаштування зведень «Кліків» і «CTR» для старого сайту.
    2. Блок «Динаміка показів і клікабельности»

      • як джерело діаграм за даними сайту до переїзду вкажіть старий Search Console: график динамики показов
      • щоб побудувати графіки з перетином даних виділіть діаграми для старого і нового домену. Далі за допомогою правої кнопки мишки викличте спливаюче меню, і виберіть команду «Поєднання даних»:совмещение данных
      • розмістіть створені діаграми на місце неробочих.
    3. Блок «Динаміка органічного трафіку»

      • дана діаграма відображає динаміку органічного трафіку на сайт, використовуючи вбудований сегмент, і не вимагає додаткових налаштувань:

        график органического трафика

    4. Блок «Пошукові запити»

      • підключіть старе джерело Google Search Console для відображення статистики за запитами для старого домену:

        Блок поисховые запросы

    5. Блок «Цільові сторінки»

      • дані таблиці не вимагають додаткових налаштувань. Всі необхідні зміни вже внесені на першому етапі – зміни в фільтри за ім’ям хоста.

        блок целевые страницы

    Юля Заліховська

    Керівник відділу продажів

    Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

    Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

    Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

    Висновки

    Для аналізу переїзду на новий домен потрібно:

    1. Зкопіювати дашборд.
    2. Підключіть Google Search Console (для нового домену) і джерело Google Analytics.
    3. Додати Google Search Console для старого домену до відповідних діаграм.
    4. Внести зміни в фільтри імені хоста для поділу старих і нових даних з Google Analytics.
    5. Виправити дві діаграми зі змішаними даними з двох джерел Google Search Console (старий і новий веб-сайти).

    Після цього ви отримаєте детальний огляд міграції домена і зможете зробити висновок про коректність його проведення. За умов правильного переїзду показники старого сайту повинні йти на спад, а нового — навпаки. Якщо ви бачите інші тенденції, шукайте помилку. Швидше за все ви допустили її під час переїзду. Або пишіть про них в коментарях , будемо розбиратися разом.

    
    Аліна Глазиріна

    головний редактор блогу Inweb

    Підпишіться і будьте в курсі!

    Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
    Користувальницької угоди