Як змінилися алгоритми пошуку Google за 2023-й рік
Google продовжує оновлювати алгоритми пошукової системи, щоб оптимізувати її під сучасного користувача. Кожне оновлення має свою специфіку, яка може вливати на рейтинг сайтів у видачі, тому SEO-спеціалістам варто слідкувати за динамікою оновлень.Ми зібрали найголовніші оновлення 2023 року, щоб допомогти розібратися, що змінилося в алгоритмах пошуку за минулий рік.
Підписуйтеся на телеграм-канал Inweb, щоб не пропустити статті та новини, які допоможуть покращити видимість сайтів у видачі, а також просувати його за допомогою інших digital-каналів.
Про перше важливе оновлення Google у 2024 році можна прочитати тут.
Хронологія оновлень Google за 2023 рік
За 2023 рік Google зробили 10 важливих оновлень алгоритмів.
Лютий: оновлення щодо оглядів продуктів
Оновлення алгоритмів Google від лютого до березня 2023 року стосувалося відгуків та оглядів продуктів. Раніше Google робили схожі оновлення, проте цього разу апдейт поширився на 10 мов:
- англійську;
- іспанську;
- німецьку;
- французьку;
- італійську;
- в’єтнамську;
- індонезійську;
- голландську;
- португальську;
- польську;
- російську.
Оновлення спричинило значні зміни в тому, як Google оцінює та ранжує вміст оглядів. Тепер система надає пріоритет оглядам, які пропонують цінну інформацію, думки експертів та детальний аналіз. Також Google опублікували памʼятку, як написати якісний відгук на продукт.
Зазначимо, що Google і далі продовжує вдосконалювати алгоритми аналізу відгуків та оглядів.
Березень: оновлення ядра
У березні 2023 року, Google випустив оновлення основного алгоритму, відоме як Broad Core Update. Воно вплинуло на весь контент у всіх регіонах і на всіх мовах. Оновлення мало покращити систему оцінювання контенту в цілому.
Після цього оновлення Goole рекомендував зосередитися на створенні якісних сторінок, які надають корисний контент, забезпечують хороший досвід користувачів і відповідають стандартам E-E-A-T.
Квітень: оновлення алгоритму відгуків та оглядів
У квітні 2023 року Google випустив оновлення алгоритму, яке вдосконалює пошук інформації у відгуках про продукти та послуги. Це оновлення, важливе для бізнесів, що залежать від відгуків клієнтів — надавання послуг, ігрового бізнесу, сервісів для фільмів та серіалів, сайтів з оцінками та іншого.
Під час впровадження SEMRush Sensor зафіксував високу волатильність 20, 23 і 25 квітня.
Google радить писати якісні відгуки, які показують експертизу, надають докази та обговорюють плюси та мінуси продуктів чи послуг. Це допоможе користувачам ухвалювати обґрунтовані рішення. Для створення корисних відгуків важливо дивитися на продукти з погляду користувача, порівнювати альтернативи та використовувати корисні ресурси.
Травень: оновлення алгоритмів для Новин
У Google є система Topic Authority, яка допомагає видавати релевантний та інформативний контент в Пошуку та Новинах. Вона безпосередньо пов’язана з E-E-A-T.
У травні 2023 року Google оголосив, що оновлена система буде краще відображати новини та пошуковий контент. Система використовуватиме такі фактори, як репутація джерела, його популярність у певній місцевості, впливовість та оригінальність, але не обмежуючись ними.
Це оновлення варто переглянути тим, хто працює з пошуковими запитами у спеціалізованих сферах, таких як охорона здоров’я та фінанси тощо.
Серпень: оновлення ядра
22 серпня 2023 року Google випустив оновлення свого основного алгоритму. Це оновлення було спрямоване на покращення загального оцінювання контенту. Внаслідок змін деякі сторінки могли показувати кращі результати у пошуку, але також можливий був і протилежний ефект.
Процес впровадження оновлення завершився 7 вересня 2023 року. Якщо сайт постраждав після оновлення, Google надали загальні рекомендації, як це можна виправити.
Рекомендації Google складно розібрати самостійно, якщо не знати, що шукати. Тому радимо звернутися до наших SEO-спеціалістів агенції digital-маркетингу Inweb, щоб покращити позиції вашого сайту.
Вересень: оновлення системи корисного контенту
Це оновлення змінило спосіб, яким Google оцінює та ранжирує контент. Воно зосередилося на контенті, який створювався для SEO, а не для людей.
Основна увага оновлення була на корисності та відповідності контенту запитам користувача. Це оновлення суттєво вплинуло позиції сайтів у пошуку.
Також було впроваджено поліпшений класифікатор, який винагороджує корисний, відповідний та орієнтований на користувача контент. З часом після оновлення почали знижуватися позиції сайтів із контентом низької якості та застарілим дизайном (UX).
Оновлення вплинуло на сайти всіма мовами. Щоб відновитись після його впливу, Google порадили ідентифікувати некорисний контент на сайті, видалити або оновити його на контент, який був би зручним для користувача.
Жовтень: оновлення щодо спаму
Це оновлення було спрямоване на покращення захисту від спаму для користувачів по всьому світу. Воно збіглося з основним оновленням ядра у жовтні 2023 року.
Оновлення було націлене на кілька мов. Власники сайтів і пошукові оптимізатори повинні були переглянути свої сайти, щоб видалити спамний вміст.
Жовтень: оновлення ядра
Це було третє велике оновлення року та одне з найважливіших оновлень алгоритму пошуку Google у 2023 році. Воно спричинило зміни в рейтингах.
Оновлення зосередилося на основних системах ранжування в алгоритмах пошукової системи Google. Його метою було підвищити якість пошуку і зменшити кількість контенту низької якості та спаму у результатах пошуку. В оновленні також було виправлено помилку, яка впливала на трафік від Discover.
Якщо сайт просів у видачі після цього оновлення, зосередьтеся на створенні корисного контенту, позитивному досвіді користувачів та поступовому покращенні UX.
Листопад: оновлення ядра
Google випустив два великих оновлення одночасно, що стало рідкісним явищем.
Основна мета цього апгрейду ядра полягала у поліпшенні результатів пошуку та підвищенні якості пропонованого контенту. Оновлення внесло зміни в оцінку якості контенту, користувацький досвід, мобільність сайтів та локальне SEO.
Це мало значний вплив на видимість багатьох сайтів у органічному пошуку. Якщо ваш сайт також відчув наслідки цього оновлення, зверніть увагу на оновлені рекомендації Google.
Листопад: оновлення щодо відгуків та оглядів
Оновлення щодо відгуків розпочалося 8 листопада 2023 року і закінчилося 7 грудня 2023 року. Після нього система оглядів буде оновлюватися регулярно. Це оновлення винагороджує вищими позиціями огляди продуктів та послуг з глибоким аналізом і оригінальними дослідженнями від експертів.
Алгоритм сконцентрований на оцінці статей, блогів та іншого подібного контенту, який включає рекомендації, експертні думки або аналіз.
Власникам сайтів варто ознайомитися з порадами Google, щоб навчитися створювати якісні огляди. Контент повинен надавати докази щодо використання і детально аналізувати переваги та недоліки продукту чи послуги. Це допоможе користувачам приймати обґрунтовані рішення.
Покращення якості контенту може допомогти покращити позиції сайту в пошукових результатах, хоча це лише один із багатьох факторів, що впливають на рейтинг.
Загальний огляд оновлень Google за 2023: що змінилося
У 2023 році Google провів декілька оновлень, які вплинули на пошукову видачу.
Які зміни варто розглянути:
- Зосередження на корисному контенті: Google тепер надає пріоритет сайтам, що пропонують корисний, інформативний та якісний контент, який відповідає потребам користувачів.
- Боротьба зі спамом: в алгоритми впровадили нові методи для виявлення та ранжування сайтів, що займаються спамом та іншими маніпулятивними SEO-практиками.
- Зміни щодо оглядів та відгуків: також Google оновив свої алгоритми для кращої оцінки якості та корисності оглядів. Експертам та власникам сайтів з відгуками потрібно мотивувати написання якісних та всебічних оглядів й детальних відгуків від користувачів.
- Оновлення ядра: впродовж року Google вніс декілька оновлень ядра, які загалом вдосконалювали алгоритми ранжування. Вплив цих оновлень відчувався в різних тематиках.
У 2024 році Google продовжив роботу над впровадженням змін до своїх алгоритмів. Перше березневе оновлення викликало багато суперечок, щодо «несправедливого» заниження позицій на фоні поширення SGE (генеративної видачі). Це доводить, що, для результативного SEO, необхідно потрібно постійно слідкувати за оновленнями та працювати зі спеціалістами.