Від нуля до 20 000 користувачів на місяць: SEO-кейс офтальмологічної клініки

В Україні активно відкриваються офтальмологічні центри та клініки, незважаючи на непрості умови:

  • висока конкуренція;
  • сформований ринок, куди важко потрапити;
  • дорогий бізнес через необхідність постійно оновлювати обладнання;
  • високі вимоги до сервісу;
  • є обмеження щодо рекламних активностей через специфічну тематику тощо.

Кейс корисний не лише новачкам, а й клінікам, які давно на ринку, але тільки планують серйозно зайнятися просуванням бренду у пошукових системах.

Старт просування клініки розпочався під час другого локдауну через коронавірус. На той час було дозволено лише ургентні операції, а на косметичні, як необов’язкові, діяла заборона.

Команда проєкту

Артем Лебедєв
Артем Лебедєв
Upper Junior SEO IM
Максим Григор'єв
Максим Григор'єв
Middle SEO PM

Період просування – 1.04.2021, на момент публікації продовжуємо роботу.
Регіон просування – Київ, Україна.

Про проєкт

Ochiclinic – сучасна, одна з провідних офтальмологічних клінік у Києві, яка має у штаті більше 10 хірургів-офтальмологів із досвідом роботи в офтальмохірургії: професори, доктори та кандидати медичних наук, хірурги-офтальмологи вищої категорії, на рахунку яких понад 100 000 успішних операцій.

Клініка пропонує весь спектр послуг хірургії ока: катаракта, сітківка, лазерна корекція.

  • Клініка працює з клієнтами різного віку.
  • Хірургія катаракти від 9000 грн.
  • Консультація офтальмолога з діагностикою від 600 грн.
  • Працює сім днів на тиждень.
  • Зручне розташування медичного центру: п’ять хвилин від Південного вокзалу (для іногородніх), центр міста (для молоді), поряд м. Вокзальна (для тих, кому важко йти далеко).
  • Лазерна корекція зору 6D німецьким апаратом Schwind.
  • Автономне забезпечення клінік світлом, теплом, водопостачанням, зв’язком.
  • Пацієнти будь-якого віку.
  • Більше 10 хірургів-офтальмологів.

Оскільки сайт медичної тематики, то вимоги до якості та достовірності контенту істотно вищі, через існування алгоритму YMYL («Твої гроші, або твоє життя»).

YMYL – термін у Google для позначення сайтів з інформацією, яка може вплинути на здоров’я або фінансове благополуччя користувача, що вивчає її.

Причина звернення до Inweb

Клієнт запустив сайт у грудні 2021 року. Згодом вирішив звернутися до фахівців, щоб вийти на новий рівень та досягти кращих результатів у залученні клієнтів.

За словами клієнта, вибрали Inweb через наш досвід у комплексній оптимізації сайтів і такого ж підходу до роботи.

Завдання клієнта

На старті робіт ми сфокусувалися насамперед на послугах лікування катаракти, глаукоми, відшарування сітківки, діабетичної ретинопатії (офтальмологічне ускладнення цукрового діабету). Пізніше фокус змістили на лазерну корекцію, тому що клініка придбала обладнання для її проведення та виділила хірургів з відповідною кваліфікацією.

Основне завдання агентства диджитал-маркетингу Inweb було в тому, щоб досягти хороших позицій щодо пріоритетних послуг по Києву. Прогноз на той момент було важко давати, бо сфера має високу конкуренцію.

Сильні сторони клієнта

Насамперед це професійні лікарі, які, окрім основної роботи, знаходили час писати матеріали на блог. Так сайт здобув сильний експертний контент. Також деякі сторінки лікарів приносять стабільний трафік і зараз. Сайт став формувати ще більше довіри у пошукової системи, яка й відстежує дотримання алгоритму YMYL.

Лікарі

Також допомагало те, що клієнт нам довірився та оперативно узгоджував нові завдання щодо покращення сайту. Майже всі рекомендації щодо on-page & off-page-стратегіям (внутрішньої та зовнішньої оптимізації) впроваджувалися на сайт.

Не було обмежень щодо впровадження технічних завдань та експериментів, що давало нам тестувати гіпотези та отримувати хороші результати.

Згодом ми запропонували передати нам на реалізацію ще частину завдань, і процес почав працювати ще швидше. Це теж довіра, яку ми дуже цінуємо. Включеність клієнта у процеси – завжди більшість позитивних результатів.

Складнощі та обмеження

На жаль, на старті були складнощі із впровадженням технічних завдань через затримки з боку підрядників клієнта. Згодом ми запропонували цю частину робіт передати нам, щоб комплексно працювати та не зупиняти процеси оптимізації. Саме від безперервності та оперативності багато в чому залежить позитивний результат просування.

SEO-просування на постійній основі завжди буде нести більше цінності, ніж просування з паузами або з повільними впровадженнями технічних завдань.

І найскладніше. У процесі аудиту сайту та перед початком SEO-просування ми виявили метатег <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”> для всіх сторінок сайту. Тобто сайт був невидимий для пошукової системи та не індексувався. Користувачі не могли його бачити у видачі, коли вводили запит у пошуку, а пошукові роботи не могли просканувати та дати хоч якісь позиції та «бали» сайту.

Для нас це означало, що проєкт доведеться розвивати з нуля, хоча сайт існував вже шість місяців і міг отримати перші позиції. Це стало черговим викликом для фахівців Inweb, тому що сфера офтальмологічних клінік у Києві має високу конкурентність, заходити до неї з новим сайтом ще складніше.

Як діяла команда Inweb

Оптимізували сторінки фахівців на сайті клініки згідно з вимогами алгоритму YMYL. Оптимізація цих сторінок дозволяє користувачеві та пошуковій системі переконатися в якості послуг та кваліфікації фахівців, що працюють у клініці.

Оптимізували сторінки послуг, орієнтуючись на те, які сторінки конкурентів вже в топі. Утримати сторінку в топі буде складно без достатньої оптимізації, навіть якщо є всі корисні блоки для користувача та пошукової системи, навіть за наявності конкурентної кількості посилань на сторінку, що просувається.

Ми додали на сайт такі корисні блоки:

  • FAQ Page з відповідями на запитання, що часто ставлять.
  • Google Maps, щоб спростити пошук адреси компанії.
  • Таблиці з цінами всіх доступних у клініці послуг та консультацій.
  • Блок із даними про фахівців, які відповідають за проведення кожної послуги.
  • Блок перелінкування релевантного контенту з блогу сайту, що допомагає користувачам додатково ознайомлюватися з інформацією щодо кожної з послуг.
  • Блок «Обладнання», щоб показати клієнтам технічне обладнання клініки та його можливості.
  • Блок відгуків, що показує відгуки інших клієнтів по кожній окремій послузі.

Написали релевантні статті для кожної сторінки послуги, виходячи зі специфіки офтальмологічної клініки. Розповіли про підготовку до процедур, показання та протипоказання, додали відео для кожної послуги, показали реальні переваги вибору процедури саме в Ochiclinic.

Дооптимізували контент, розширювали семантичне ядро ​​сторінки. Коли сторінки почали добре ранжуватися і приносити сайту перший органічний трафік, ми додали втрачені першому етапі пріоритетні ключові слова з Google Search Console. Такі втрати неминучі за такої кількості семантики, тому дооптимізація – природний етап у просуванні проєктів. Вона покращує ранжування сторінок, її ми виконуємо протягом усього співробітництва.

Аналізували посилальну масу конкурентів та виділили пріоритетні тематичні майданчики, де вони є. Присутність конкурентів на тих самих майданчиках цілком природно для сфери з високою конкуренцією, її не треба боятися. Ми вивчили пріоритетних конкурентів за допомогою сервісів Ahrefs та Serpstat. На основі даних звідти ми склали прогноз нарощування маси посилань, який актуалізуємо і перебудовуємо виходячи. Декілька конкурентів вже перегнали за якістю посилальної маси і продовжуємо роботу.

Створили сторінки з тестами «Перевірка зору онлайн», які показали хороші результати та дають трафік і зараз.

Статистика за сторінками з Google Search Console

Статистика сторінок Google Search Console

Оптимізували технічний стан сайту, а саме:

 

  • виправили биті посилання та редиректи;
  • оптимізували метадані всіх сторінок на основі семантичного ядра;
  • додали ALT-теги до зображень сайту;
  • зробили внутрішню перелінковку;
  • оптимізували атрибути title для посилань та атрибут canonical;
  • дубльований контент;
  • коректно продали атрибути hreflang;
  • заповнили файл Robots.txt та сформували XML -карти сайту;
  • виправили внутрішні посилання з HTTP-протоколом тощо.

Досягнення команди Inweb за цим проєктом

На момент звернення на сайті Ochiclinic фіксувалося 595 сеансів на місяць.

На скриншоті бачимо кількість сеансів (Sessions) на вересень 2023 року – 23 075

На скриншоті бачимо кількість сеансів (Sessions) на вересень 2023 року – 23 075

Динаміка з органічного трафіку, тобто переходів із пошукової системи за результатом видачі:

Зростання з 200 сеансів на місяць до 26 000 сеансів (відвідувань). Старт робіт – 1.04.2021 року

Зростання з 595 сеансів на місяць до 26 000 сеансів (відвідувань). Старт робіт – 1.04.2021 року

Динаміка позицій Serpstat, релевантні ключові слова, які потрапили в топи запитів:

Семантика за даними Serpstat. «Провали» – це точки, де сервіс мав проблеми в роботі, внутрішні збої, тому аналіз даних вівся некоректно

Семантика за даними Serpstat. «Провали» – це точки, де сервіс мав проблеми в роботі, внутрішні збої, тому аналіз даних вівся некоректно

Динаміка Google Search Console. Сервіс показує дані за певний останній період, не весь час:

Динаміка по Google Search Console

Крім дооптимізації та додавання ключових слів ми також постійно оптимізуємо макети сторінок, щоб бути зрозумілішим відвідувачу та формувати позитивний користувальницький досвід.

Коментар Project Manager проєкту, Максима Григор’єва:

«Досягти таких результатів вдалося багато в чому завдяки тому, що не намагалися діяти «по накатаній», а наголошували на тому, що давало результат і оперативно коригували стратегію. Побачили, що блог приносить більше трафіку — наголосили на нього, а не тільки на комерційних сторінках.

Клієнту завжди було дуже цікаво, які роботи ми робимо, і всі наші рішення щодо розвитку проєкту приймалися спільно, щоби проєкт максимально відповідав цілям і пріоритетам клініки. Якщо клієнт залучений, то наша оптимізація приносить позитивні результати. Дякую за сприяння!».

Відгук клієнта

Коментар маркетолога Ochiclinic, Марини Денисенко:

Коментар маркетолога Ochiclinic, Марини Денисенко

Також дякуємо компанії за відгук на нашій сторінці «IT-рейтинг України».

Актуальна ситуація по проєкту

Зараз Ochiclinic займає топові позиції з пріоритетних послуг та має на блозі сайту трафікові інформаційні матеріали, які допомагають розібратися в ситуації зі здоров’ям очей, а також звернутися до потрібного фахівця клініки.

Завдяки обраній стратегії, сайт розвивається у трьох напрямках — комерційному зі сторінками послуг, інформаційному зі статтями на блозі та за допомогою розділів з перевірки зору онлайн. Всі типи сторінок дають органічний трафік, тобто люди приходять сюди природно, без рекламної стимуляції, також ці переходи дають реальних клієнтів, які отримують відповіді на свої запитання у контенті, і готові записатися на консультацію.

Вважаємо, що ми успішно виконуємо поставлені завдання. Впевнені, що проєкту Ochiclinic є куди зростати, і новим результатам ми присвятимо ще один матеріал!

Не пропустіть