Як змінити домен і зберегти позиції в пошуковій видачі: рекомендації та конкретні приклади
Переїзд сайту — це дії, при яких необхідно замінити домен або CMS сайту.
CMS (Content Management System) — це система для управління контентом сайту, яка дозволяє створювати та редагувати сторінки без спеціальних знань програмування. Популярні CMS — WordPress, Joomla, Shopify. Вони полегшують роботу над сайтом, надаючи інтуїтивний інтерфейс для керування контентом.
Переїзд сайту — розповсюджена задача. Тож далі ми розберемо всі можливі причини, надамо рекомендації, а також покажемо на конкретних прикладах: як робити, а як — ні.
Навіщо здійснювати переїзд
Причин для перенесення сайту достатньо багато, тож ми розпочнемо з найбільш поширених серед власників бізнесу.
Переїзд через потребу замінити CMS
- Сайт було створено поспіхом або без належної підготовки, — і тепер немає можливості підтримувати його в актуальному становищі або попрацювати над ним.
- Сайт було створено на старій та неактуальній системі, яка більше не підтримується або обмежена за функціоналом.
- Сайт дорого обходиться в обслуговуванні через складну CMS або через те, що він написаний на фреймворку.
Переїзд сайту на інший домен
Домен — це унікальна адреса сайту в інтернеті, яку користувачі вводять у рядок браузера для доступу до ресурсу. Ситуацій, коли необхідно змінювати домен, насправді небагато, і вони зазвичай обґрунтовані серйозними причинами.
Ось найбільш поширені причини, через які власники сайтів вирішують перейти на новий домен:
- Ребрендинг — може бути так, що компанія змінює назву, і без нового домену не обійтись. Також, новий домен може краще відображати новий імідж або краще запам’ятатись.
- Проблеми з наявним доменом — якщо теперішній домен маю погану репутацію, яка пов’язана з негативним користувацьким досвідом або санкціями пошукових систем, то варто його замінити.
- Злиття або розділення бізнесу — найчастіше відбувається так, що партнери розпочали вести його разом, а згодом розділяють його між собою.
- Проблеми домену з правами або з доменною зоною — бувають випадки, коли ім’я домену порушує чиїсь права на інтелектуальну власність або знаходяться у визначеній доменній зоні, через яку можуть виникнути юридичні проблеми.
Які є варіанти переїзду
Існує кілька варіантів перенесення сайту на новий домен, і кожен з них вимагає різного обсягу роботи як від програміста, так і від SEO-спеціаліста. Обраний підхід залежить від ваших цілей та технічних можливостей, а також від того, наскільки важливо зберегти наявні SEO-позиції та трафік.
Розглянемо деякі з цих варіантів:
Варіант №1. Переїзд без зміни домену
У цьому варіанті є декілька вирішень, тому що все це залежить від специфіки ситуації. Дизайн та CMS у такому випадку не відіграє важливої ролі.
Рішення 1. Заміна структури повністю
За таких умов є ризик втратити майже весь трафік, який був до цього. Це може відбутись через те, що старі сторінки та категорії будуть видалені, а нові будуть заново проходити процедуру сканування, індексації та ранжування у Google.
Плюси:
- Якщо бренд добре розвинений, то зростання сторінок відбуватиметься швидше.
- Якщо є брендові запити, за якими користувачі шукають ваш сайт — зростання також відбудеться швидше.
- Не потрібно спонукати SEO-спеціаліста до налаштування 301 редиректа.
Мінуси:
- Втрата 90% трафіку.
- Просування відбуватиметься практично з нуля.
- Незручний дизайн зможе погіршити поведінкові фактори, що уповільнить просунення.
Рішення 2. Збереження структури (посилань на категорії та сторінки)
Якщо ви вирішили розширити структуру або переробити її у новій CMS, але при цьому URL-адреси категорій не змінюються — проблем не виникне.
Плюси:
- Трафік не змінюється.
- Нові сторінки можуть швидше набирати трафік, якщо вони тематично пов’язані з уже наявними. Наприклад, якщо ви розширюєте категорію «Ноутбуки», можна додати підкатегорії, такі як «Ноутбуки за брендом» або «Ноутбуки для різних користувачів».
- Не потрібно спонукати SEO-спеціаліста до налаштування 301 редиректа.
Мінуси:
- Незручний дизайн може погіршити поведінкові фактори, і тим самим уповільнити просування.
Варіант №2. Переїзд зі зміною домену
Цей вид переїзду є найскладнішим і вимагає особливої уваги, тому варто залучити SEO-спеціаліста. Якщо не оптимізувати структуру сайту, URL-адреси та інші важливі елементи SEO, є великий ризик втратити позиції в пошукових системах.
Програмісти, хоча й володіють технічними навичками, через що можуть виникнути помилки під час переїзду. Проте, якщо розробник працював із SEO-спеціалістами або сам добре розбирається в SEO, переїзд може пройти успішно.
Рішення 1. Заміна структури повністю
Є ризик втратити весь попередній трафік, оскільки для Google новий домен сприймається як новий сайт, який почне процес ранжування з нуля.
Щоб уникнути цього, важливо залучити SEO-спеціаліста, який допоможе створити добре продуману структуру сайту. Така оптимізація може забезпечити плавний старт для сайту за низькоконкурентними запитами та заощадити час у майбутньому.
Пропонуємо розглянути цей варіант на прикладі інтернет-магазину.
Наприклад, спочатку була створена структура, яка містить у собі основні напрямки:
- відеокарти;
- материнські плати;
- процесори;
- корпуси;
- оперативна пам’ять.
Фільтри на сайті, наприклад вибір за брендом чи обсягом пам’яті, покращують зручність користування, але в більшості випадків вони не допомагають залучити трафік. Відповідно, ви втрачаєте можливість отримати трафік за середньо- та низькочастотними запитами, наприклад, «категорія + бренд».
Якщо взяти 10 основних категорій і додати для кожної по 5-7 брендів, це створить 50-70 сторінок. У конкурентів такі сторінки, швидше за все, вже є, і вони приносять їм трафік та дохід, тоді як у вас цей потенціал не використовується.
Такий підхід допоможе зекономити час для наступних етапів:
- Розробка нової структури — якщо все продумати заздалегідь, не доведеться охоплювати та переробляти всю структуру пізніше.
- Адаптація під наявну структуру — це стосується товарного асортименту та функціоналу сайту. Наприклад, може буде потреба переналаштувати синхронізацію з системами 1С, або переносити товари вручну, що вимагає додаткових зусиль.
- Реалізація на основі вже наявної структури — використовувати тимчасові рішення або продумати розширення сайту за допомогою фільтрів, підкатегорій тощо. Це також включає їх правильну прив’язку до товарів та категорій.
Рішення 2. Збереження структури
Якщо вас влаштовує CMS і структура сайту, але ви всеодно вирішуєте перейти на новий домен, тимчасова втрата трафіку неминуча.
Однак частину трафіку можна зберегти, оскільки при такому переїзді буде створено таблицю з редиректами, яка перенаправлятиме старі сторінки на нові, щоб зберегти зв’язок між ними для пошукових систем.
Користувачі та пошукова система буде скерована зі старих сторінок на нові, поки старі не вийдуть з індексу Google.
Плюси:
- Частина трафіку залишиться завдяки перенаправленню зі старого сайту.
- Потенційно, новий сайт може зрости швидше, також завдяки перенаправленню та поведінковим факторам.
- Можливе очищення репутації (позитивної чи негативної) у випадку, якщо змінюється не лише домен, а й назва компанії.
Мінуси:
- Втрата близько половини трафіку (якщо такий був).
- SEO-спеціаліста, який зробить таблицю з редиректами, бо це дуже важливо.
Надаємо приклад пропрацьованої структури (це лише 20% від усієї структури):
Коли переїзд потрібен, а коли — ні: конкретні приклади
Переїзд сайту на новий домен або зміна його структури — це серйозне рішення, яке може як покращити, так і зашкодити бізнесу. Перед тим, як ухвалити таке рішення, важливо зрозуміти, у яких випадках зміна домену чи структури дійсно необхідна, а коли краще залишити все без змін.
Розглянемо приклади:
При наявності трафіку на сайті
Проблеми з: | Який переїзд потрібен: |
додаванням нових категорій, сторінок і т.д; | На нову CMS. |
створенням та виведенням статичних фільтрів; | На нову CMS. |
конверсією (додавання нових кнопок, форм або перероблення кошика); | На нову CMS. Сайт має приносити прибуток, а не просто бути красивим. |
масовим наповненням або зміною товарів та їх характеристик; | На нову CMS. Сайт без асортименту – погано ранжується, а залучати контент-менеджера — зайва витрата грошей. |
високою вартістю доопрацювань на поточному сайті (незручна CMS, дорогі програмісти); | На нову CMS. |
дизайном і функціоналом; | На нову CMS. |
Незалежно від того, що говорять нові маркетологи чи знайомі, просування в пошукових системах потребує багато часу. Іноді може здаватись, що проєкт просувається без видимих результатів. Але якщо вже є стабільний трафік і немає серйозних технічних проблем, то немає сенсу проводити переїзд.
Перш ніж ухвалювати рішення щодо зміни домену або структури сайту, обов’язково проконсультуйтеся з SEO-спеціалістом або замовте аудит сайту, уточнивши, що розглядаєте можливість переїзду.
У більшості випадків вам нададуть чітке уявлення про те, чи варто це робити, і чому. Остаточне рішення буде за вами.
Якщо на сайті немає трафіку
У такому випадку ви не ризикуєте втратити щось важливе, тому можна починати працювати над покращенням сайту відповідно до сучасних трендів і конкурентів у вашій сфері діяльності. На цьому етапі може допомогти послуга SEO під час розробки, що також заощадить час у майбутньому.
Проте, якщо ви вирішили залучити спеціалістів для розробки структури сайту, важливо переконатися, що всі рекомендації, зазначені в документах, будуть реалізовані повністю. Тільки за цієї умови послуга буде ефективною та з часом принесе позитивні результати.
Чому важливо слідувати документації: конкретні кейси агенції Inweb
Кейс №1: Редизайн сайту
Сайт на медичну тематику був на просуванні трохи більше ніж рік — і вдалось досягти хорошого зростання. Але в один момент, на проєкті змінився маркетолог, тож він пішов від нас і через певний час ми побачили оновлений дизайн.
А трафік почав стрімко падати, як можна спостерігати на графіку.
Кейс №2. Сайт після послуги SEO на етапі розробки сайту
Сайт-магазин італійського одягу та взуття. Після отримання необхідних документів відійшли на розробку, але повернулися з результатом, де на сайті було реалізовано лише 20-30% від усіх важливих пунктів.
У підсумку структура виявилася неповною, заплановані статичні фільтри не були впроваджені, тексти відсутні, а метатеги працювали некоректно. Через це сайт майже не росте, часу витрачено багато, а реалізовано мало.
Якщо ви не хочете витрачати зайві кошти на доробки, то раджу перед розробкою сайту знайти досвідченого програміста і довести справу до кінця згідно з рекомендаціями — це основа для хорошого старту та швидкого результату.
Кейс №3. Переїзд з домену на домен зі збереженням структури без SEO-спеціаліста
Сайт інтернет-магазину електроніки та продукції Apple. Клієнт звернувся до нас для SEO-просування після того, як самостійно здійснив переїзд з одного домену на інший. Після цього сайт ще три місяці продовжував втрачати позиції.
Однак, завдяки ретельній роботі з програмістами клієнта, нам вдалося закрити багато непотрібних сторінок, досягти стабілізації, і після цього сайт почав рости в пошукових результатах.
Тож, переїзд сайту або будь-які зміни в його структурі — це відповідальний процес, який вимагає ретельної підготовки. Щоб уникнути помилок і не втратити важливий трафік, дотримуйтесь цих основних рекомендацій:
- Визначте проблеми та їх можливі вирішення.
- Переконайтесь, що нічого не втрачаєте при переїзді.
- Зверніться за консультацією або аудитом, щоб зрозуміти — чи варто здійснювати переїзд.
- Знайдіть досвідчених програмістів, які не зламають ваш проєкт.
Ми — digital-агенція Inweb, яка надає послуги у сфері SEO, можемо запропонувати вам наступне:
- SEO на етапі розробки — щоб одразу зробити все правильно і досягти результатів, про які йшлося вище.
- Послуга з переїзду сайтів — для якісного перенесення, оцінки ризиків, надання порад і рекомендацій на майбутнє, або навіть для того, щоб відмовити вас від переїзду, якщо це не виправдано.