Як змінити домен і зберегти позиції в пошуковій видачі: рекомендації та конкретні приклади

Як змінити домен і зберегти позиції в пошуковій видачі: рекомендації та конкретні приклади

Переїзд сайту — це дії, при яких необхідно замінити домен або CMS сайту. 

Домен — це унікальне ім’я сайту в інтернеті, яке вводять у браузері для його відкриття. Наприклад, в адресі “inweb.ua” “inweb” — домен, “.ua” — це доменна зона. Він дозволяє користувачам легко потрапити на сайт.

CMS (Content Management System) — це система для управління контентом сайту, яка дозволяє створювати та редагувати сторінки без спеціальних знань програмування. Популярні CMS — WordPress, Joomla, Shopify. Вони полегшують роботу над сайтом, надаючи інтуїтивний інтерфейс для керування контентом.

Переїзд сайту — розповсюджена задача. Тож далі ми розберемо всі можливі причини, надамо рекомендації, а також покажемо на конкретних прикладах: як робити, а як — ні. 

Навіщо здійснювати переїзд

Причин для перенесення сайту достатньо багато, тож ми розпочнемо з найбільш поширених серед власників бізнесу. 

Схема варіантів переїзду сайту: заміна CMS (погана підготовка, стара система, висока вартість) та переїзд на інший домен (ребрендинг, проблеми з доменом, злиття бізнесу, юридичні проблеми)

Переїзд через потребу замінити CMS

  • Сайт було створено поспіхом або без належної підготовки, — і тепер немає можливості підтримувати його в актуальному становищі або попрацювати над ним.
  • Сайт було створено на старій та неактуальній системі, яка більше не підтримується або обмежена за функціоналом. 
  • Сайт дорого обходиться в обслуговуванні через складну CMS або через те, що він написаний на фреймворку.

Переїзд сайту на інший домен

Домен — це унікальна адреса сайту в інтернеті, яку користувачі вводять у рядок браузера для доступу до ресурсу. Ситуацій, коли необхідно змінювати домен, насправді небагато, і вони зазвичай обґрунтовані серйозними причинами.

Ось найбільш поширені причини, через які власники сайтів вирішують перейти на новий домен:

  • Ребрендинг — може бути так, що компанія змінює назву, і без нового домену не обійтись. Також, новий домен може краще відображати новий імідж або краще запам’ятатись. 
  • Проблеми з наявним доменом — якщо теперішній домен маю погану репутацію, яка пов’язана з негативним користувацьким досвідом або санкціями пошукових систем, то варто його замінити.
  • Злиття або розділення бізнесу — найчастіше відбувається так, що партнери розпочали вести його разом, а згодом розділяють його між собою.
  • Проблеми домену з правами або з доменною зоною —  бувають випадки, коли ім’я домену порушує чиїсь права на інтелектуальну власність або знаходяться у визначеній доменній зоні, через яку можуть виникнути юридичні проблеми.
Тож, ми розглянули основні причини, а тепер перейдемо до практично-технічної частини.

Які є варіанти переїзду

Існує кілька варіантів перенесення сайту на новий домен, і кожен з них вимагає різного обсягу роботи як від програміста, так і від SEO-спеціаліста. Обраний підхід залежить від ваших цілей та технічних можливостей, а також від того, наскільки важливо зберегти наявні SEO-позиції та трафік.

Схема варіантів переїзду сайту: зліва — без зміни домену (заміна структури повністю, збереження структури); справа — зі зміною домену (заміна структури повністю, збереження структури з редиректами), з прикладами для кожного варіанту.

Розглянемо деякі з цих варіантів:

Варіант №1. Переїзд без зміни домену

У цьому варіанті є декілька вирішень, тому що все це залежить від специфіки ситуації. Дизайн та CMS у такому випадку не відіграє важливої ролі.

Рішення 1. Заміна структури повністю

За таких умов є ризик втратити майже весь трафік, який був до цього. Це може відбутись через те, що старі сторінки та категорії будуть видалені, а нові будуть заново проходити процедуру сканування, індексації та ранжування у Google.

Плюси: 

  • Якщо бренд добре розвинений, то зростання сторінок відбуватиметься швидше.
  • Якщо є брендові запити, за якими користувачі шукають ваш сайт — зростання також відбудеться швидше.
  • Не потрібно спонукати SEO-спеціаліста до налаштування 301 редиректа.

Мінуси: 

  • Втрата 90% трафіку.
  • Просування відбуватиметься практично з нуля.
  • Незручний дизайн зможе погіршити поведінкові фактори, що уповільнить просунення.

Рішення 2. Збереження структури (посилань на категорії та сторінки) 

Якщо ви вирішили розширити структуру або переробити її у новій CMS, але при цьому URL-адреси категорій не змінюються —   проблем не виникне.

Плюси: 

  • Трафік не змінюється.
  • Нові сторінки можуть швидше набирати трафік, якщо вони тематично пов’язані з уже наявними. Наприклад, якщо ви розширюєте категорію «Ноутбуки», можна додати підкатегорії, такі як «Ноутбуки за брендом» або «Ноутбуки для різних користувачів». 
  • Не потрібно спонукати SEO-спеціаліста до налаштування 301 редиректа.

Мінуси:

  • Незручний дизайн може погіршити поведінкові фактори, і тим самим уповільнити просування.

Варіант №2. Переїзд зі зміною домену

Цей вид переїзду є найскладнішим і вимагає особливої уваги, тому варто залучити SEO-спеціаліста. Якщо не оптимізувати структуру сайту, URL-адреси та інші важливі елементи SEO, є великий ризик втратити позиції в пошукових системах.

Програмісти, хоча й володіють технічними навичками, через що можуть виникнути помилки під час переїзду. Проте, якщо розробник працював із SEO-спеціалістами або сам добре розбирається в SEO, переїзд може пройти успішно.

Рішення 1. Заміна структури повністю

Є ризик втратити весь попередній трафік, оскільки для Google новий домен сприймається як новий сайт, який почне процес ранжування з нуля.

Щоб уникнути цього, важливо залучити SEO-спеціаліста, який допоможе створити добре продуману структуру сайту. Така оптимізація може забезпечити плавний старт для сайту за низькоконкурентними запитами та заощадити час у майбутньому.

Пропонуємо розглянути цей варіант на прикладі інтернет-магазину.

Наприклад, спочатку була створена структура, яка містить у собі основні напрямки: 

  • відеокарти;
  • материнські плати;
  • процесори;
  • корпуси;
  • оперативна пам’ять.

Фільтри на сайті, наприклад вибір за брендом чи обсягом пам’яті, покращують зручність користування, але в більшості випадків вони не допомагають залучити трафік. Відповідно, ви втрачаєте можливість отримати трафік за середньо- та низькочастотними запитами, наприклад, «категорія + бренд». 

Якщо взяти 10 основних категорій і додати для кожної по 5-7 брендів, це створить 50-70 сторінок. У конкурентів такі сторінки, швидше за все, вже є, і вони приносять їм трафік та дохід, тоді як у вас цей потенціал не використовується.

Такий підхід допоможе зекономити час для наступних етапів:

  • Розробка нової структури — якщо все продумати заздалегідь, не доведеться охоплювати та переробляти всю структуру пізніше.
  • Адаптація під наявну структуру — це стосується товарного асортименту та функціоналу сайту. Наприклад, може буде потреба переналаштувати синхронізацію з системами 1С, або переносити товари вручну, що вимагає додаткових зусиль.
  • Реалізація на основі вже наявної структури — використовувати тимчасові рішення або продумати розширення сайту за допомогою фільтрів, підкатегорій тощо. Це також включає їх правильну прив’язку до товарів та категорій.

Рішення 2. Збереження структури

Якщо вас влаштовує CMS і структура сайту, але ви всеодно вирішуєте перейти на новий домен, тимчасова втрата трафіку неминуча.

Однак частину трафіку можна зберегти, оскільки при такому переїзді буде створено таблицю з редиректами, яка перенаправлятиме старі сторінки на нові, щоб зберегти зв’язок між ними для пошукових систем.

Редиректи — це механізм автоматичного перенаправлення користувача або пошукових систем з однієї URL-адреси на іншу. Це важливо для збереження трафіку та SEO-позицій, оскільки в такому випадку пошукові системи розуміють, що сторінка змінила адресу, а не зникла. Найпоширеніший тип — це 301 редирект, який вказує на постійне перенесення сторінки.

Користувачі та пошукова система буде скерована зі старих сторінок на нові, поки старі не вийдуть з індексу Google. 

Плюси: 

  • Частина трафіку залишиться завдяки перенаправленню зі старого сайту.
  • Потенційно, новий сайт може зрости швидше, також завдяки перенаправленню та поведінковим факторам.
  • Можливе очищення репутації (позитивної чи негативної) у випадку, якщо змінюється не лише домен, а й назва компанії.

Мінуси:

  • Втрата близько половини трафіку (якщо такий був).
  • SEO-спеціаліста, який зробить таблицю з редиректами, бо це дуже важливо.

Надаємо приклад пропрацьованої структури (це лише 20% від усієї структури):

Фото: Пропрацьована структура сайту

Коли переїзд потрібен, а коли — ні: конкретні приклади

Переїзд сайту на новий домен або зміна його структури — це серйозне рішення, яке може як покращити, так і зашкодити бізнесу. Перед тим, як ухвалити таке рішення, важливо зрозуміти, у яких випадках зміна домену чи структури дійсно необхідна, а коли краще залишити все без змін.

Розглянемо приклади: 

При наявності трафіку на сайті

Проблеми з:Який переїзд потрібен:
додаванням нових категорій, сторінок і т.д;На нову CMS.
створенням та виведенням статичних фільтрів;На нову CMS. 
конверсією (додавання нових кнопок, форм або перероблення кошика);На нову CMS. Сайт має приносити прибуток, а не просто бути красивим.
масовим наповненням або зміною товарів та їх характеристик;На нову CMS. Сайт без асортименту – погано ранжується, а залучати контент-менеджера — зайва витрата грошей.
високою вартістю доопрацювань на поточному сайті (незручна CMS, дорогі програмісти);
На нову CMS.
дизайном і функціоналом;На нову CMS.

Якщо у вас немає проблем із перерахованими аспектами, переїзд сайту вам не потрібен.

Незалежно від того, що говорять нові маркетологи чи знайомі, просування в пошукових системах потребує багато часу. Іноді може здаватись, що проєкт просувається без видимих результатів. Але якщо вже є стабільний трафік і немає серйозних технічних проблем, то немає сенсу проводити переїзд.

Перш ніж ухвалювати рішення щодо зміни домену або структури сайту, обов’язково проконсультуйтеся з SEO-спеціалістом або замовте аудит сайту, уточнивши, що розглядаєте можливість переїзду. 

У більшості випадків вам нададуть чітке уявлення про те, чи варто це робити, і чому. Остаточне рішення буде за вами.

Якщо на сайті немає трафіку

У такому випадку ви не ризикуєте втратити щось важливе, тому можна починати працювати над покращенням сайту відповідно до сучасних трендів і конкурентів у вашій сфері діяльності. На цьому етапі може допомогти послуга SEO під час розробки, що також заощадить час у майбутньому.

Проте, якщо ви вирішили залучити спеціалістів для розробки структури сайту, важливо переконатися, що всі рекомендації, зазначені в документах, будуть реалізовані повністю. Тільки за цієї умови послуга буде ефективною та з часом принесе позитивні результати.

Чому важливо слідувати документації: конкретні кейси агенції Inweb

Кейс №1: Редизайн сайту

Сайт на медичну тематику був на просуванні трохи більше ніж рік — і вдалось досягти хорошого зростання. Але в один момент, на проєкті змінився маркетолог, тож він пішов від нас і через певний час ми побачили оновлений дизайн. 

А трафік почав стрімко падати, як можна спостерігати на графіку. 

Фото: Трафік сайту на медичну тематику

Кейс №2. Сайт після послуги SEO на етапі розробки сайту

Сайт-магазин італійського одягу та взуття. Після отримання необхідних документів відійшли на розробку, але повернулися з результатом, де на сайті було реалізовано лише 20-30% від усіх важливих пунктів. 

У підсумку структура виявилася неповною, заплановані статичні фільтри не були впроваджені, тексти відсутні, а метатеги працювали некоректно. Через це сайт майже не росте, часу витрачено багато, а реалізовано мало.

Фото: Трафік сайту-магазину італійського одягу і взуття

Якщо ви не хочете витрачати зайві кошти на доробки, то раджу перед розробкою сайту знайти досвідченого програміста і довести справу до кінця згідно з рекомендаціями — це основа для хорошого старту та швидкого результату.

Кейс №3. Переїзд з домену на домен зі збереженням структури без SEO-спеціаліста

Сайт інтернет-магазину електроніки та продукції Apple. Клієнт звернувся до нас для SEO-просування після того, як самостійно здійснив переїзд з одного домену на інший. Після цього сайт ще три місяці продовжував втрачати позиції. 

Однак, завдяки ретельній роботі з програмістами клієнта, нам вдалося закрити багато непотрібних сторінок, досягти стабілізації, і після цього сайт почав рости в пошукових результатах.

Фото: Трафік сайту інтернет-магазину електроніки та продукції Apple

Тож, переїзд сайту або будь-які зміни в його структурі — це відповідальний процес, який вимагає ретельної підготовки. Щоб уникнути помилок і не втратити важливий трафік, дотримуйтесь цих основних рекомендацій:

  • Визначте проблеми та їх можливі вирішення.
  • Переконайтесь, що нічого не втрачаєте при переїзді.
  • Зверніться за консультацією або аудитом, щоб зрозуміти — чи варто здійснювати переїзд.
  • Знайдіть досвідчених програмістів, які не зламають ваш проєкт.

Ми — digital-агенція Inweb, яка надає послуги у сфері SEO, можемо запропонувати вам наступне:

  • SEO на етапі розробки — щоб одразу зробити все правильно і досягти результатів, про які йшлося вище.
  • Послуга з переїзду сайтів — для якісного перенесення, оцінки ризиків, надання порад і рекомендацій на майбутнє, або навіть для того, щоб відмовити вас від переїзду, якщо це не виправдано.

Віталій Назаренко
Віталій Назаренко
• SEO Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
Працюю SEO в Inweb, круто підіймаю сайти на вершини пошукових систем. Використовую всі SEO-трюки, щоб наші клієнти завжди були в топі.
Більше цікавого