Методи оптимізації пагінації для SEO

Для успішного SEO-просування сайту необхідно уникати наявність внутрішніх дублікатів і низькоякісних сторінок. Сторінки пагінацію можуть сприйматися пошуковими системами частковими або повними дублями. І тут виникає питання «Як правильно виконати оптимізацію сторінок пагінацію?» Раніше ми вже розповідали, як оптимізувати пагінацію на Opencart, в цій статті докладно розберемо існуючі методи.

Що таке сторінки пагінації і навіщо потрібні?

Сторінки пагінації — пронумеровані сторінки одного розділу / категорії або підкатегорії. Поділ матеріалу на сторінки комфортніший для сприйняття великого обсягу даних як для користувача, так і для швидкості завантаження сторінок сайту.

Найчастіше пагінацію можна побачити в інтернет-магазинах, інформаційних ресурсах з великим об’ємом сторінок.

Способи реалізації пагінації

    1. Нумерація. Більш поширений спосіб — інформація в межах одного розділу розбивається на пронумеровані сторінки:
      нумерація
    2. Алфавітна пагінація. Можна побачити в довідниках, словниках та на інформаційних ресурсах:

алфавітна пагінація

  1. Датована пагінація. Зустрічається на інформаційних ресурсах, де важлива дата публікації:
    датована пагінація
  2. Кнопка «Показати ще» («Дивитися ще» або інші подібні слова). Такий функціонал реалізується через AJAX. Контент завантажується після натискання на кнопку. Досить часто можна зустріти комбінування використання AJAX-прокрутки і пронумерованих сторінок:показати ще
  3. Нескінченна прокрутка. Такий спосіб можна зустріти на сторінках соціальних мереж: прокрутка новинних стрічок.

Проблеми з індексацією сторінок пагінації

  1. Дублювання контенту. Найчастіше можна побачити, що сторінки пагінації мають схожий або навіть однаковий контент, як і на основній сторінці: title, заголовок h1, description, текст. Пошукові системи можуть прийняти такі сторінки за дублі і вони будуть конкурувати між собою, що може негативно вплинути на ранжування сайту.
  2. Неправильне визначення релевантної сторінки у видачі. Замість першої сторінки у видачі може з’явитися будь-яка інша сторінка пагінації.
  3. Труднощі в індексації та витрата краулінгового бюджету. Роботам пошукових систем потрібно витрачати свої ресурси на індексацію сторінок сайту, помічаючи, що дублюються сторінки. В межах одного такого ресурсу вони все рідше повертаються на сайт для повторення цієї процедури. Якщо подібна проблема не буде усунена, а тільки погіршуватися, то індексація сайту може взагалі припинитися.

Рекомендації Google

До березня 2019 року Google пропонували три способи оптимізації сторінок пагінації:

  • не діяти. Пошуковик самостійно визначить релевантну користувачеві сторінку;
  • створити сторінку «Показати все». Формується окрема сторінка з усіма товарами, категоріями. На неї прописується атрибут rel = “canonical” з усіх сторінок пагінації (в тому числі і з першої).
  • Застосування атрибутів rel = “next” і rel = “prev”. Раніше Google рекомендував використовувати даний метод для оптимізації сторінок пагінації.

Пошуковик за допомогою атрибутів next, prev розумів, що сторінки йдуть одна за одною, і видавав в пошуку першу. Але ця директива зараз не враховується Google, про це написали представники цієї пошукової системи в березні 2019 року в офіційному Twitter-акаунті Google Webmasters.

Якщо ви вже впровадили атрибут rel=prev/next. на своєму сайті, то не поспішайте видаляти, — пагінацію продовжують підтримувати інші пошукові системи, такі як, Bing. Також, Джон Мюллер не рекомендує позбавлятися rel=prev/next.

Зараз же, представники Google говорять, що сторінки пагінації слід пов’язувати між собою звичайними посиланнями. І цього вистачить, щоб пошукова система зрозуміла, що це сторінки пагінації.

Найкраще, щоб сторінка пагінації посилалася тільки на одну наступну сторінку, а не на кілька одночасно. Якщо ви бачите, що сторінка пагінації з великим індексом ранжується краще сторінки пагінації з меншим індексом, то проблема швидше за все у внутрішніх посиланнях.

Методи SEO-фахівців для оптимізації сторінок пагінації

Закрити від індексації пагінацію за допомогою тега <meta name=”robots” content=”noindex, follow”/>

В даному випадку роботи рейтингів не індексують сторінки пагінації, але можуть переходити за посиланнями, які знаходяться на ній.

Плюси:

  • найпростіший і швидкий метод;
  • відмінний спосіб вилучити всі сторінки пагінації з індексу, при цьому картки товарів братимуть участь в індексі.

Мінуси:

  • виключає контент з індексу на сторінках пагінації, але ж на багатьох типах сайтів сторінки пагінації приносять трафік;
  • товари, які глибоко знаходяться в каталозі, будуть довго індексуватися, тому слід використовувати xml-карту сайту. Як говорить Джон Мюллер: «З часом follow станє для Google nofollow».

Атрибут rel=”canonical” на першу сторінку з усіх сторінок пагінації

Основні моменти:

  1. Прибрати посилання на першу сторінку пагінації «1»https://site.com/category/page-1/ з усіх сторінок категорії. Сторінка пагінації «1» повинна бути основна категорія https://site.com/category/.
  2. Зі сторінки https://site.com/category/page-1/ налаштувати 301 редірект на https://site.com/category/
  3. Текст залишаємо тільки на першій сторінці.
  4. Прописати унікальні метадані, заголовок h1 для сторінок пагінації на основі шаблону.

Приклад:

Title:{Title основної сторінки} – Сторінка №{Номер сторінки}

Description:{Description основної сторінки} – Сторінка №{Номер сторінки}

H1: {H1 основної сторінки} – Сторінка №{Номер сторінки}

  1. З усіх сторінок пагінації налаштувати rel=”canonical” на першу сторінку категорії. Наприклад, на сторінці пагінації https://site.com/category/page-2/ повинен бути атрибут <link rel=”canonical” href=”https://site.com/category/”/>.

Плюси:

  • дані на сторінках пагінації індексуються пошуковими системами.

Мінуси:

  • може ігноруватися Google;
  • сторінки пагінації все-одно є в індексі, але не всі.

Атрибут rel=”canonical” з усіх сторінок пагінації, включаючи першу, на сторінку з усіма товарами — pageall

Основні моменти:

  1. Створюємо загальну сторінку з усіма товарами, наприклад https://site.com/category/page-all/”>https://site.com/category/page-all/.
  2. З усіх сторінок пагінації, включаючи першу сторінку, налаштувати <link rel=”canonical” href=”https://site.com/category/page-all/”/>.
  3. Текст варто розміщувати на сторінці з усіма товарами і не дублювати його на сторінках пагінації.

Можливі проблеми з реалізацією:

  1. Сторінка повинна швидко завантажуватися. Можна додати кнопку «Показати ще» (назву можна вибрати будь-яку), при натисканні якої виводяться додаткові одиниці товару.
  2. На більшості CMS-систем реалізувати цей метод практично неможливо.

Плюси:

  • рекомендація Google;
  • весь вміст пагінації буде в індексі через сторінку «Дивитися все»

Мінуси:

  • може погіршитися швидкість завантаження сторінок;
  • сторінки пагінації все-одно будуть в індексі;
  • не на всіх CMS можна реалізувати.

Що не рекомендуємо робити

  • нічого не робити. Бездіяльність може призвести до появи дублів. В результаті пошукові системи можуть індексувати нерелевантні сторінки, викидати з індексу важливі сторінки. Наявність великої кількості дублів може пессімізувати сайт в пошуковій видачі.
  • закривати від індексації сторінки пагінації в файлі robots.txt. Таким чином може погіршитися індексація сторінок (товарів, статей), які знаходяться на сторінках пагінації.

Важливо: сторінки пагінації можуть приносити трафік на сайт, тому, закриваючи їх від індексації, ви втрачаєте потенційних клієнтів.

Які методи ще використовуються

Часто можна почути про оптимізацію сторінок пагінації під різні запити. При такому методі унікалізіруются сторінки під пошукові запити, прописуються метадані та унікальні тексти. Такий метод витратний і може не дати потрібного ефекту.

Тут можуть вплинути такі фактори:

  • наявність офлайн точки в містах, під які заточуються сторінки;
  • наявність асортименту;
  • трастовість ресурсу.

Цей приклад оптимізації сторінок пагінації зроблений на сайті rozetka.com.ua, але не варто забувати, що це ROZETKA і сайт в ТОПі може бути вже зовсім з інших причин :)

Переваги і недоліки методів оптимізації сторінок пагінації

Стратегія
Переваги
Недоліки
Використання тега <meta name=”robots” content=”noindex, follow”/> на сторінках пагінації.Виключається проблема дублювання.

Дані індексуються на сторінках пагінації.

Втрата посилальної ваги з зовнішніх ресурсів в разі їх наявності на сторінці пагінації.
Налаштувати атрибут rel=”canonical” на першу сторінку.Дані індексуються на сторінках пагінації.Може ігноруватися Google.
Налаштувати атрибут rel=”canonical” на сторінку з усіма товарами pageall.Є рекомендацією Google.

Виключається проблема дублювання.

Не на всіх CMS можна реалізувати.

Для сайтів з великим асортиментом товарів такий варіант не підійде.

Нічого не робити.Не потрібно нічого робити.Проблема дублювання лишається актуальною
Видалити сторінки пагінації в robots.txt.Виключається проблема дублювання.Погіршується індексація сторінок, які знаходяться на сторінках пагінації.
Використати атрибути rel=”prev” та rel=”next”.Рекомендація Google.Більше не підтримується.

Які стратегії використовують великі сайти

Сайт
<meta name=”robots” content=”noindex, follow”/>
rel=”canonical” на першу сторінку
rel=”canonical” на сторінку pageall
Сторінки закриті в robots.txt
Наявність rel=”prev” и rel=”next”
moyo.uaтактакнініні
hotline.uaнітакнінітак
comfy.uaнітакнінітак
allo.uaтактакнінітак
olx.uaнітакнінітак
work.uaнітакнініні

Бачимо, що:

  • ніхто не використовує rel=”canonical” на сторінку pageall;
  • вся користуються rel=”canonical” на першій сторінці.

Висновки

Неправильна оптимізація сторінок пагінації може нашкодити просуванню вашого ресурсу — пошукові системи можуть не індексувати важливі сторінки або визначити їх неякісними. Щоб не допустити втрату цільового трафіку, важливо правильно виконати оптимізацію сторінок.

Ми рекомендуємо використовувати такі методи оптимізації сторінок пагінації:

  • атрибут canonical з усіх сторінок пагінації на основну сторінку категорії;
  • закриття пагінації за допомогою <meta name=”robots” content=”noindex, follow”;
  • атрибут rel=”canonical” на сторінку з усіма товарами pageall.

Одного універсального рішення для пошукових систем — немає. Ми описали плюси і мінуси кожного. Який метод обрати саме для вашого сайту і ніші — вирішувати вам.