Як клієнти Inweb працюють під час війни. Продовження
Це продовження статті про клієнтів Inweb, які працюють, і цим підтримують економіку України під час війни. На щастя, цих людей так багато, що їх історії ми не змогли вмістити в один матеріал. Отже, ми задали працюючому бізнесу декілька питань:
- У яких містах України знаходяться офіси компанії та співробітники? Довелося змінювати місцезнаходження чи бізнес територіально залишився у своєму місті?
- Який вибір зробили для себе співробітники компанії: продовжувати працювати, займатися волонтерською діяльністю чи йти на фронт?
- Як ви підтримуєте працівників?
- Який ваш товар має найбільший попит під час війни?
- Які спеціальні пропозиції діють зараз для ваших клієнтів?
- Як виживати бізнесу під час війни: особистий досвід, пропозиції, рекомендації.
- Розкажіть про випадок, пов’язаний з вашим бізнесом під час війни: те, що ви особливо запам’ятали.
Їх відповіді — це реальні приклади незламності і патріотизму. Наша команда хоче, щоб якомога більше людей знали, що бізнес працює, не здається, шукає шляхи для подолання труднощів. І наша команда в цьому питанні разом з нашими клієнтами.
Повна зарплата при неповній роботі
«Super Pupers». Магазин подарунків. Офіс знаходиться в Києві.
Владислав, власник:
«Наша команда вирішила для себе — продовжувати працювати. Тільки так бізнес може вижити. Ми підтримуємо працівників тим, що виплачуємо повну зарплату при неповній роботі. В нас немає спеціальних акцій, але є так звані хіти — продукція, яку купують найбільше.
Не можу привести прикладу щодо особливих подій у роботі магазину під час війни, а от з іншим бізнесом, кафе, був випадок.
На телефоні в додатку охорони спрацьовує 4 сигналізації. У кафе розбиті 3 вікна, відкриті двері.Ми одразу подумали, що то мародери. І тут чуємо величезний вибух…. Прилетіло в ТРЦ «Ретровіль», а наше кафе поряд».
Говорити і домовлятися з партнерами
«MARGO». Гіпермаркет меблів. Офіс знаходиться у Києві.
Олександр, Project Manager компанії:
«Наш офіс у Києві, але фізичні магазини і склади знаходяться як у Києві, так і у Маріуполі, Одесі, Хмельницькому.
Офіс працює віддалено, приблизно половина працівників або виїхали, або зараз служать у ЗСУ, друга половина продовжує працювати.
Всі магазини і склади працюють в залежності від міста, в якому вони знаходяться. Якщо в Маріуполі все знищено і, звичайно, всі працівники виїхали звідти, то в інших містах частина залишилась і ми намагаємось запускати роботу, виплачуючи хоча б частину заробітної плати усім нашим працівникам.
Меблі важко назвати товарами першої необхідності і ми тільки почали запускати наші магазини, але бачимо, що попит зростає, особливо на дивани і крісла.
Зараз дуже багато проблем з логістикою, закупівлею і тд., але ми до останнього намагаємось втримати ціни на наші товари.
Щодо конкретних порад про те, як вживати бізнесу, їх в мене декілька:
- по-перше, максимально скорочувати витрати, де це можливо, крім зарплати для своїх людей;
- по-друге, важливо розуміти, зараз всі ми в одному човні, тому треба вміти говорити і домовлятися з партнерами; (орендодавці, виробники і тд.), багато хто йде на поступки і допомагає;
- по-третє, не зупинятися, а працювати, працювати, працювати, навіть якщо здається, що в цьому немає сенсу, в решті решт це дасть результат.
Дуже хотілось би підкреслити те, як бізнес об’єднався і почав разом працювати на армію і країну, це дуже мотивує і надихає».
10% з кожного продажу — на допомогу ЗСУ
«Mushka». Магазин шкарпеток. Компанія знаходиться у місті Одеса.
Лариса, співзасновник компанії:
«Компанія знаходиться у місті Одеса. Фабрика, з якою мали довгострокові стосунки, була у місті Рубіжному і вона знищена.
Більшість працівників компанії поїхали до Молдови і там займаються волонтерською діяльністю. А люди, що працювали на фабриці — до Західної України. Хто зміг продовжити працювати, продовжує.
Наш товар — це яскраві шкарпетки, перший місяць ми передавали безкоштовно частину товару ЗСУ та теробороні. На продаж не працювали. Потім відв’язали із фабрикою зі Львова нові шкарпетки у патріотичному стилі і запустили продажі знову. На даний момент ці шкарпетки становлять більший відсоток продажів.
Спеціальних пропозицій для клієнтів немає. Але 10% з кожного продажу йде на допомогу ЗСУ. Рандомно даруємо додаткові шкарпетки клієнтам, які перебувають у найбільш постраждалих від обстрілу містах.
Щоб вижити під час війни, треба продовжувати працювати та адаптуватися під реалії. Якщо товар, послуга стають неактуальними, але є база постійних і хороших клієнтів, потрібно змінювати товар, послугу для своєї аудиторії та виробляти продукт, який є актуальним та корисним. Так само, за можливості, інтегруватися на європейський ринок.
Під час війни багато компаній показали себе з хорошого боку, допомагали ЗСУ, використовували свої виробничі потужності для створення термінових та необхідних товарів. Але з’явилися й ті, які в такий складний час стали обманювати та красти. Ми зіткнулися з тим, як наші малюнки та дизайни вкрали кілька цілком пристойних виробників шкарпеток, яким важко придумати щось своє. З виправданням, що це нормально. Це вкрай неприємно і неприйнятно, тому що ми намагаємося підтримувати дизайнерів, платимо за малюнки, знаходимо варіанти допомагати українцям, а хтось просто краде, не переживаючи на рахунок авторського права і зовсім не оплачуючи працю українців у такий час».
Реклама — зброя українського бізнесу
Як використати можливості Instagram в умовах війни
Я хочу швидко вийти на закордонний ринок
Як прибутково продавати на Amazon
Легкий старт продажів через Amazon: питання та відповіді
Робота дасть свої плоди
«Новини планети». Портал новин, працює з 2013 року.
Денис, власник:
«Наш бізнес територіально залишився у своєму місті. Команда продовжує працювати та займається волонтерством, я кажу всім працівникам, що все буде добре, і ми пройдемо цей важкий період.
Наразі найбільшим попитом користується розміщення рекламних статей, а для постійних клієнтів ми робимо знижки.
Потрібно працювати, хоч дохід упав. Рано чи пізно це дасть свої плоди. У перші дні війни кілька днів взагалі не працювали, була дуже складна ситуація».
Не здаватися та продовжувати працювати
«Matla Flowers» інтернет-магазин з продажу саджанців квітів. Офіс знаходиться у Тернопільській області, с.Лошнів.
Тарас, власник:
«Ми залишилися у своєму населеному пункті. Продовжили працювати та частково займаємось волонтерською діяльністю.
Ми розпланували роботу так, щоб в кожного працівника була робота і ще взяли декілька працівників з частково окупованої території.
Зараз особливим попитом у нам користується лляний килимок для вирощування мікрогріну.
В нас розпочався сезонний розпродаж, тому на весь асортимент квітів весняної посадки діє знижка від 10 до 40%. Також діють знижки на саджанці троянд та клематисів.
Хочу побажати всім колегам по бізнесу не здаватися та продовжувати працювати, наскільки це можливо. Вірити в те, що навіть в війну ваш товар чи послуга, якою б вона не була, буде комусь потрібна. Рекомендація по рекламі: використовуйте дані від власних клієнтів, а не тільки їх збирайте.
Ми виростили більше 100 тис. тюльпанів та купили 35 тис. голландських для перепродажу і з всього цього продали максимум 40 тис. Наш бізнес зазнав великих збитків, але ми не здалися і цей час я запам’ятаю назавжди, тепер ми стали ще сильнішими».
В першу чергу повертати робочі місця
«Чіла», інтернет-магазин з продажу побутової хімії і госптоварів. Офіс знаходиться у місті Ірпінь.
Наталія, маркетолог:
«Співробітники компанії знаходяться зараз частина — закордоном, частина — на Західній Україні, частина вже в Ірпіні.
Роботу відновлювати почали ще в березні місяці, коли частина команди знаходилась ще в м. Тернопіль, звідти і замовлення відправляли. Та в травні, як тільки зʼявилась можливість, вже частково повернулись в Ірпінь. На сьогодні ми працюємо звідти.
Все по можливості: хтось працює, хтось волонтерить, хтось ще на фронті.
Працівників підтримуємо морально, а тих, хто вже має змогу працювати — фінансово.
Найпопулярніші товари зараз у нас — це медичні шприци, перев’язочні матеріали, антисептики, рукавички.
На постійній основі діє програма лояльності «кешбек 3% з кожної покупки на сайті»— вона діє до сих пір, ми точно її не збираємось виключати.
Щодо порад для колег по бізнесу:
- нам всім потрібно памʼятати, що сьогоднішні обставини роблять кожного ще сильнішими та кращими;
- у нас зʼявилось багато вільного часу, за який можна підтягнути всі задачі, які часто відкладались;
- якщо співробітники знаходяться на безпечних територіях, то цей час можна присвятити навчанню, розширити свої знання, розпочати/продовжити вивчення іноземних мов. Це зараз в багатьох випадках безкоштовно.
Я запамʼятала той день, коли отримала відео, на якому був вщент згорівший наш склад, площа якого складала 800 кв.м. Нічого не вціліло, все вигоріло до попелу.
І ось на хвилину думаєш, що все пропало, закінчилось.
Але розумієш, що з тим досвідом роботи, який ти отримав за всі 8 років роботи в цій компанії, точно вдасться все відновити якнайшвидше.
Головне — це наша команда, яка налічувала більше 80 чоловік. В першу чергу потрібно повернути їм робочі місця.
Наша основна ціль зараз — це вийти на ті показники роботи, які були до 24 лютого».
Все — для збереження команди
«Ваш Перевізник». Фірма у сфері вантажоперевезень. Офіс знаходиться у Києві.
Андрій, заступник директора:
«Ми маємо таку ситуацію зараз:
- частина співробітників працює віддалено;
- водії їздять по Києву та Україні;
- частина водіїв — у ЗСУ, деякі на передовій;
- частина — у теробороні;
- інші — працюють або очікують на роботу;
- деякі волонтерять.
Всі хто працює — отримують повну зарплату. Всі, хто в ЗСУ — мінімальну зарплату та підтримку 5000 грн кожен місяць.
Хто зараз не працює — отримує мінімальну зарплату.
Все робиться на перспективу та для максимального збереження команди.
Найбільшим попитом в нас зараз користуються перевезення продуктів харчування, медикаментів, гуманітарки.
На жаль, багато клієнтів поводять себе непорядно, затримують платежі, не оплачують ще довоєнні борги, прикриваються війною і т.д. На цьому ринку завжди намагались вижати з перевізника все, на жаль — нічого не змінилось.
Хочу порадити всім колегам ніколи не здаватись, не панікувати, робити максимально все від тебе залежне, тримати слово і виконувати свої зобов’язання перед партнерами, не дивлячись на обставини.
Не можу привести конкретного випадку, пов’язаного з війною. Але кожен день ми стикаємось з новими викликами, намагаємось вижити та зберегти команду, щоб мати можливість допомагати нашим бійцям в ЗСУ та в майбутньому мати потужності для ефективної роботи та відбудови України».
Робота відволікає, згуртовує та дає змогу допомогти іншим
«HimOpt». Магазин побутової хімії. Офіс знаходиться у місті Ковель.
Вікторія, керівник відділу продажів:
«Ми залишаємось у своєму місті і продовжуємо працювати.
Надаємо кожному робоче місце та вчасно виплачену заробітну плату.
Найбільшим попитом користуються товари першої необхідності — підгузники, засоби догляду, гігієни.
Кожні 2 тижні оновлюємо акції на різні товари, розсилаємо персональні промокоди, надаємо безкоштовну доставку перевізником.
Перш за все бути в безпечному місці з працівниками і мати товар, залишатись актуальними в плані асортименту, ціни та наявності.
Робота відволікає, згуртовує та дає змогу допомогти іншим».
І останнє
Inweb також підтримує бізнес під час війни. Ми працюємо для українського ринку і віримо, що перемога буде за нами. Якщо ви хочете просувати свій сайт, запускати контекстну рекламу, або отримати консультацію по SMM — звертайтесь до нас.
Зараз діє дуже цікава пропозиція для українського бізнесу.
new-business@inweb.ua
+38 (048) 770-10-70