Букмарклети для SEO-фахівця: що це і як їх використовувати

Кожен сеошник працює в режимі «ні хвилини без спостереження» — за нами пильнує не тільки клієнт, але і Big Brother Google зі своїми весь час змінюючимися алгоритмами. І щоб за змінами встигати, необхідно щодня дивитися веб-сторінки, шукати нові способи поліпшення сайту і бути завжди «напоготові» в роботі з пошуковими системами.

Поєднавши свої тимчасові витрати на аналіз сторінки і спроби з’ясувати, який SEO-інструмент потрібно використовувати, ви напевно отримаєте велику цифру витраченого часу. Щоб його оптимізувати і прискорити процес виконання завдань, ми рекомендуємо використовувати букмарклети. Вперше чуєте? Тоді сміливо читайте це статтю! А якщо ви вже знайомі з цим терміном, все одно рекомендую ознайомитися з матеріалом — описав декілька must have букмарклетів для SEO-фахівця, про які, можливо, ви не знали.

Що таке букмарклети?

Букмарклети — невелика JavaScript-програма. Букмарклети схожі на звичайні закладки, які є у вашому браузері. Але замість того, щоб закладати URL-адресу, ви закладаєте короткі фрагменти коду JavaScript, які діють як «кнопки» на панелі закладок.

Ось приклад:

Наведений вище код відкриває веб-сайт, на якому ви перебуваєте, в Bertal всього в один клік. Це досить просто, чи не так?

Їх дуже легко змінити, якщо у вас є схожий рядок URL для використовуваного сервісу або інструменту. Чесно кажучи, я не спец з Javascript-коду, отже якщо я можу їх створювати, то будь-хто може. Просто протестуйте для ваших персональних завдань — ви зможете робити дійсно класні речі: від виділення елементів на сторінці до виявлення технічних проблем, і все це — в один клік.

Як зберегти SEO букмарклети

  1. Знайдіть назву букмарклета, який ви хочете зберегти (назва кожного букмарклета містить код Javascript).
  2. Перетягніть назву букмарклета на панель закладок.
  3. Готово. Ви можете переходити до «танцю з бубнами» і «чаклунства» за вашими SEO проектами, використовуючи зручні фішечки.

Ми в Inweb зібрали перелік букмарклетів для оптимізації задач за проектами клієнтів, а також для проведення SEO-аудитів.

Деякі ми використовуємо щодня, інші — тільки один раз на місяць, а решта, на наш погляд, просто круті та заслуговують того, щоб ними поділитися.

Приклад того, як буде виглядати ваш набір букмарклетів в закладках:

Набір букмарклетів

Ми підготували вже зібраний і готовий пакет букмарклетів за цим посиланням. Ви можете імпортувати його в свій браузер і переходити до вивчення ефективності швидких javascript-кнопок.

Приклад з імпорту js файлу

Все що вам необхідно зробити — клікнути на «Виберіть файл» та імпортувати наш JS-файл з букмарклетів.

Переходимо до огляду корисних фішечек для SEO-оптимізаторів.

Статус індексу URL-адреси

Цей букмарклет відображає наявність конкретної веб-сторінки в індексі Google. Це хороша перевірка, щоб оперативно переглянути індексованих сторінки пошуком, коли ви знайомитеся з веб-сайтом і знаходите незвичайні сторінки і потенційні проблеми.

Код букмарклета:

Приклад:

Статус індексу

Визначає і виділяє заголовки на сторінці (H1, H2, H3)

Цей букмарклет виділить всі мета заголовки, використані на сторінці. Наприклад, буде корисно для виявлення дубльованих заголовків H1 або повної їх відсутності. Завдяки йому можемо оперативно скласти та скорегувати рекомендації з впровадження заголовків на сторінці, щоб пошукові системи звернули увагу на пріоритетний контент.

Код букмарклета:

Приклад:

Перевірка заголовків

Доступ до роботів. Формат txt.

Цей букмарклет відкриє файл robots.txt будь-якого веб-сайту в один клік.

Під час надходження нового сайту в роботу, необхідно одразу проаналізувати все, що може впливати на пошукове просування. В даному випадку, перевіряємо файл robots.txt та виправляємо доступність роботів до сайту.

Код букмарклета:

Приклад:

Доступ до роботів

Перегляд кешованої сторінки

Такий букмарклет відкриває останню кешовану версію сторінки Google. Допомагає SEO-фахівцю швидко переглянути велику кількість сторінок, виявити проблеми з індексацією проекту і визначити проблемні точки, яким необхідно приділити пріоритет у виправленні.

Код букмарклета:

Приклад:

Перегляд кешованої сторінки

Перевірка структурованих даних

Використовуйте інструмент тестування структурованих даних Google (валідатор мікророзмітки) для будь-якої URL-адреси в один клік. Семантична розмітка покаже веб-майстру, чи присутні необхідні теги і атрибути, які описують вміст сторінок роботам пошукових систем.

Код буркмарклета:

Приклад:

Перевірка структурованих даних

Перевірка швидкості завантаження сайту (Pagespeed insights)

Перевіряє швидкість завантаження сторінки для будь-якої URL-адреси в один клік. Робить це за допомогою інструменту PageSpeed Insights від Google.

Код букмарклета:

Приклад:

Pagespeed insights

Тест на оптимізацію сайту під мобільні пристрої за допомогою Mobile-friendly

Перевіряйте мобільність будь-якої сторінки одним клацанням миші за допомогою тесту Google для мобільних пристроїв. Код дозволяє визначити адаптацію ваших сторінок сайту для мобільних пристроїв і усунути помилки, якщо вони присутні.

Код букмарклета:

Приклад:

Mobile-friendly

Парсинг пошукової видачі (Google SERP Scraper)

Витягує все URL-адреси з результатів пошуку (сторінка результатів пошукової системи).

Для комфортного і масового вивантаження всіх сторінок збільшуйте кількість результатів на сторінці для більшої кількості URL-адрес. Перейдіть в налаштування в Google > налаштування пошуку > змініть «результатів на сторінку» на 100.

Код букмарклета:

Java-script код цього букмарклета досить об’ємний, тому ми винесли його в цей документ.

Приклад:

Google SERP Scraper

Whois пошук

Автоматично завантажуйте інформацію Whois для домену, в якому ви перебуваєте, одним клацанням миші. Whois покаже вам базу даних, яка містить важливу інформацію про домен. За допомогою Whois можна перевірити доступність домену, термін його дії та інформацію про його власника.

Код букмарклета:

Приклад:

Whois поиск

Ahrefs

Дозволяє автоматично завантажувати дані Ahrefs для домену або поточної URL-адреси, на якому ви перебуваєте в один клік.

Код букмарклета:

Приклад:

Ahrefs

Перевірка Web-archive

Показує попередні версії URL-адрес на Wayback Machine (Веб-архів). Вриваємося в минуле і дивимося, як виглядали сайти, наприклад, в 2007 році. Це допомагає проаналізувати проект, визначивши як він виглядав в минулому. Такий функціонал допомагає веб-майстрам відслідковувати зміну на власних проектах, а також на сайтах конкурентів.

Код букмарклета:

Приклад:

Перевірка Web-archive

Перевірка HTTP заголовку

Він перевіряє HTTP-заголовок веб-сайту і відображає дані, які веб-сервер повертає під час запиту сторінки.

Код букмарклета:

Приклад:

Перевірка HTTP заголовку

Перевірка метатегів на сторінці сайту

Цей скрипт допомагає відобразити метатеги обраної веб-сторінки в один клік. Наявність правильно складених метатегів важливо для пошукового просування.

Код букмарклета:

Приклад:

Перевірка метатегов

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновки або як краще використовувати букмарклети

Наш досвід роботи з букмарклетами підказує, що використовувати їх не тільки можна, а й треба: вони дозволяють оптимізувати час на виконання завдання – з їх допомогою її просто можна виконати швидше. Переваги повного архіву букмарклета полягають в тому, що він не вимагає тривалого процесу установки (просто перетягніть посилання на панель закладок) і дозволяє вирішити багато питань в один клік. Організуйте перелік, відповідно до ваших потреб, використовуючи каталоги закладок для простого і швидкого використання.

Ми хочемо зробити цей перелік найбільш корисним ресурсом букмарклетів для SEO та інтернет-маркетингу в цілому, тому будемо постійно додавати букмарклети до нього в міру просування. Якщо ви використовуєте букмарклети, які ми могли пропустити, або, якщо є букмарклети, який заслуговують бути в переліку, а його в ньому немає, залиште коментар нижче, ми обов’язково розглянемо його і, якщо він виявиться крутим і корисним, додамо в наш перелік.


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди