Словник термінів digital-маркетолога: 300+ професійних визначень

Digital-маркетинг розвивається і разом з ним з’являється багато нових термінів. Їх може бути непросто зрозуміти тим, хто тільки починає чи не працює в цій галузі кожен день. Ми в агенції digital-маркетингу Inweb, створили «Словник термінів digital-маркетолога», щоб допомогти краще розібратися у визначеннях.

Цей словник містить важливі терміни з усіх аспектів диджитал-маркетингу. Він буде корисний як новачкам, так і досвідченим маркетологам, які хочуть оновити свої знання та ефективніше працювати у цій сфері.

Загальні терміни digital-маркетолога

Загальні терміни digital-маркетолога

Ecommerce (електронна комерція) — купівля та продаж товарів або послуг через інтернет.

Тайм-менеджмент — процес керування своїм часом, налаштування його та оптимізація процесів з метою отриманням максимальної продуктивності.

Міт або Кол — відео- чи аудіозустріч онлайн, щоб узгодити якісь питання з командою чи замовниками.

Офер — пропозиція роботи з описом вакансії та вимогами, які пропонує вам компанія.

Ніша — специфічна область ринку з особливими потребами або інтересами.

Brand Voice (ToV, Tone of Voice) — стиль спілкування бренду, який допомагає виразити його особистість та цінності через слова та манеру висловлювання. Він допомагає створити впізнаваний імідж серед аудиторії.

Лонч (launch product) — це етап маркетингової кампанії, коли новий продукт випускають на ринок.

Маржа — це різниця між вартістю продажу товару чи послуги та її собівартістю, яка виражає прибуток від продажу. Вона може бути представлена як відсоток від ціни продажу або як абсолютна сума.

Націнка — це різниця між кінцевою вартістю продукту з усіма витратами на нього і собівартістю. Націнку помилково приймають за маржу, але це різні поняття.

Сейлз — спеціаліст, який відповідає за продажі продукції чи послуги.

CRM (Customer Relationship Management) — система для управління та роботи з клієнтами, допомагає вести базу даних та історію спілкування з ними.

B2B (Business to business) — формат взаємодії між компаніями, коли одна фірма продає товари чи послуги іншій фірмі, а не кінцевому споживачу. Це модель, зосереджена на обслуговуванні потреб бізнесу, а не індивідуальних покупців.

B2C (Business to consumer) — модель ведення бізнесу, при якій компанії продають товари чи послуги безпосередньо кінцевим споживачам. Вона орієнтована на прямі продажі між бізнесом і клієнтами.

Кейс — демонстрація результатів співпраці з агенцією чи спеціалістом.

Дедлайн — терміни, до яких має бути завершений певний проєкт чи задача.

Таска — задача, яку потрібно виконати.

Мануал — це докладний посібник або інструкція, що містить інформацію про використання, обслуговування чи ремонт продукту. Він допомагає користувачам зрозуміти функції та правильну експлуатацію обладнання чи програмного забезпечення.

Автентичність — справжність і непідробність чогось, відповідність його оригінальній ідентичності.

Колаборація, колаба — це процес співпраці між двома чи більше особами, компаніями, брендами для досягнення спільної мети в маркетингу.

GA4 (Google Analytics 4) — оновлена версія інструменту аналітики Google, що використовує модель, засновану на подіях, а не на сеансах. Це дозволяє глибше аналізувати шлях користувача до конверсії, а також краще відстежувати дані з сайтів і застосунків.

Лідмагніт — безкоштовний контент, пропозиція, що надається з метою залучення потенційних клієнтів (лідів) та збору їх контактних даних.

Валідація — процес підтвердження, що продукт відповідає очікуванням користувачів і задовольняє їхні потреби. Вона охоплює тестування та оцінку продукту, щоб переконатися, що він відповідає заданим вимогам і специфікаціям.

Лідформа — це онлайн-форма на сайті чи в рекламі, призначена для збору контактної інформації потенційних клієнтів (лідів).

Спринт — короткий, чітко визначений проміжок часу, впродовж якого команда зосереджується на виконанні певного набору завдань. Зазвичай, спринт триває від 2 до 4 тижнів, і на його початку команда чітко визначає мету та завдання, які планує виконати.

Стейкхолдери — всі особи, які зацікавлені в діяльності компанії: клієнти, партнери, співробітники.

USP або УТП (унікальна торговельна пропозиція) — конкретна перевага, відмінність товару чи послуги, що виділяє їх на тлі конкурентів. Вона формулюється таким чином, щоб переконати потенційного покупця в тому, що саме ця пропозиція є найкращим вибором.

Амбасадор (Бренд-амбасадор) — людина, яка офіційно представляє бренд і активно просуває його продукти чи послуги серед своєї аудиторії. Вони часто укладають формальні угоди з брендом і отримують за це винагороду.

Інфлюенсер — особа зі значним числом послідовників у соціальних мережах, яка може впливати на їхні рішення через свій контент. Відносини з брендами можуть бути як формальними, так і неформальними. Інфлюенсер та бренд можуть працювати разом короткостроково.

Блогер — людина, яка веде блог, регулярно публікуючи матеріали на певну тематику. Блогери можуть співпрацювати з брендами, але їхня основна діяльність зосереджена на створенні контенту, а не на прямому представництві бренду.

UPD або апдейт — скорочення від update. Оновлення статусу задачі або нова інформація, яка зʼявилася нещодавно.

Чатбот — це штучний співрозмовник, створений за алгоритмом, з яким можна спілкуватися як з живою людиною. Він може відповідати на питання, надавати інформацію, виконувати прості завдання.

Чекліст — список, може бути як списком задач, так і списком у статті тощо.

Google Business — інструмент Google, який дозволяє додати свою компанію на Google Карти. Завдяки цьому можна підвищити видимість бізнесу та спілкуватися з клієнтами як представник компанії. Для підтвердження власності на бізнес зазвичай потрібно ввести спеціальний код, отриманий поштою.

Чекаут — перевірка, звірка чогось на завершальному етапі.

Вебінар — онлайн-семінар або лекція.

Віджет — елемент інтерфейсу, який виконує певну функцію на сайті або в програмі.

Терміни SEO-спеціалістів

SEO терміни

SEO (Search Engine Optimization) — набір методів і практик, спрямованих на підвищення видимості сайту у пошукових системах для залучення більшої кількості відвідувачів. SEO-спеціалісти роблять це через оптимізацію контенту, структури сайту та інших елементів, щоб сайт краще відповідав критеріям пошукових систем.

Пошукова система — це система, що дозволяє користувачам виконувати пошук в інтернеті за ключовими словами чи фразами, надаючи список сторінок, які відповідають цим запитам. Вона сканує інтернет, індексуючи зміст сторінок, щоб швидко надавати релевантну інформацію користувачам.

SEO-аудит — детальна чи часткова оцінка сайту для ідентифікації та усунення проблем з його просуванням у пошуку.

Інформаційний запит — запит, спрямований на отримання інформації про певну тему: «симптоми грипу», «історія Римської імперії».

Навігаційний запит — використовується, коли користувач хоче потрапити на певний сайт чи сторінку: «Facebook вхід», «YouTube головна сторінка».

Транзакційний запит — виникає, коли користувач має на меті здійснити покупку, завантаження або іншу транзакцію: «купити iPhone 13», «завантажити Adobe Photoshop».

Локальний запит — спрямований на пошук інформації чи ресурсів у конкретному географічному регіоні: «кафе поруч», «розклад автобусів Київ».

Комерційний запит — часто пов’язаний з дослідженням перед покупкою, коли користувачі шукають відгуки, порівняння та іншу інформацію про продукти або послуги перед тим, як зробити вибір. Приклади запитів: «найкращий смартфон 2023», «відгуки про електросамокати».

On-page SEO — це оптимізація елементів на рівні сайту, включно із контентом, заголовками, метатегами, технічними процесами та внутрішніми посиланнями. Процес необхідний для покращення видимості сайту та ранжування у пошукових системах.

Off-page SEO — це процес SEO-оптимізації за межами вашого сайту. До нього можна віднести: здобуття зовнішніх посилань (беклінків), набуття соціальних сигналів та репутації бренду. Комплекс off-page SEO допомагає покращити сприйняття сайту пошуковими системами як авторитетного та релевантного ресурсу.

Топ видачі Google — це перелік найбільш релевантних та корисних сторінок, які пошукова система Google показує на перших позиціях у відповідь на пошуковий запит користувача. Ці результати визначаються за допомогою складних алгоритмів, що оцінюють якість, актуальність контенту та авторитетність сайтів. Знаходження на топових позиціях забезпечує високу видимість для сайтів та може збільшити їхній трафік.

Ключове слово — слово або фраза, яку люди вводять у пошукових системах, щоб знайти інформацію.

Асесор — це фахівець, який оцінює якість та релевантність сторінок, реклам, пошукових результатів чи іншого контенту в інтернеті. Ця робота допомагає пошуковим системам Google та Bing вдосконалювати алгоритми ранжування, забезпечуючи користувачам точніші відповіді на їхні запити. Асесори аналізують контент за певними критеріями та надають оцінку, яка враховується при вдосконаленні пошукових сервісів.

Пошуковий робот або краулер — це програма, що автоматично переглядає сторінки, щоб індексувати їхній вміст для пошукових систем. Він переходить по посиланнях між сторінками, збираючи дані про сайт для поліпшення результатів пошуку.

Інтент — це намір або мета, яку має користувач при здійсненні пошукового запиту в інтернеті. Він вказує на те, що користувач шукає: інформацію, конкретний продукт, послугу чи відповідь на питання. Розуміння інтенту допомагає пошуковим системам та маркетологам надавати релевантні та корисні результати, задовольняючи потреби користувачів.

ВЧ (високочастотний) запит — це загальний та часто вживаний пошуковий запит, який має велику кількість пошуків на місяць. Такі запити зазвичай короткі (1-2 слова) і дуже конкурентні: «книги», «готелі».

СЧ (середньочастотний) запит — запит, який має середню кількість пошуків. Такі запити можуть бути трохи довшими та конкретнішими, порівняно з ВЧ запитами, і забезпечують баланс між обсягом пошуку та конкуренцією: «купити дитячі книги».

НЧ (низькочастотний) запит — це вузький пошуковий запит з невеликою кількістю пошуків на місяць. Ці запити зазвичай довші (long-tail keywords) і менш конкурентні, але можуть приваблювати більш цільову аудиторію: «купити дитячі книги з ілюстраціями».

МНЧ (дуже низькочастотний) запит — специфічний запит, який використовується рідко. Такі запити можуть не приносити великої кількості трафіку, але є високоцільовими та можуть мати високу конверсію, оскільки відповідають конкретним запитам та потребам користувачів.

Backlink (Зворотне посилання) — посилання з одного сайту на інший. Використовується для покращення SEO та авторитетності сайту, адже свідчить про те, що інші ресурси вважають його корисним та цінним.

Domain Authority (Авторитет домену) — метрика, яка показує, наскільки сайт є авторитетним в очах пошукових систем.

Ранжування — процес визначення позиції сайту у результатах пошукової системи за певними запитами. Базується на різних факторах: релевантність вмісту, авторитетність сайту та користувацький досвід.

SERM (Search Engine Reputation Management) — це процес управління та покращення онлайн-репутації бренду за допомогою пошукових систем. Він включає: моніторинг, аналіз та вплив на вміст у видачі пошукових систем, щоб позитивно впливати на сприйняття цільовою аудиторією. Основна мета — зменшити видимість негативних відгуків та збільшити присутність позитивного контенту про компанію або особу.

PageRank — це алгоритм ранжування посилань, який показує значущість сторінки для пошукових систем. Чим більше якісних посилань на сторінку, тим вище її PageRank.

SERP (Search Engine Results Page) — сторінка результатів пошукової системи, яка відображається після введення запиту у браузері. Видача містить список сторінок, рекламу, сніпети та інші елементи, які відповідають запиту користувача.

Meta-теги — HTML-теги, які допомагають пошуковим системам розуміти, про що сторінка.

Alt-текст — опис зображень на сайті, який допомагає пошуковим системам розуміти зображення.

Anchor (Анкор) — видимий текст посилання на сайті, який може впливати на пошукову оптимізацію та підтягувати зображення у видачу.

Friendly URL — зрозуміла та проста адреса сторінки, яка зазвичай включає ключові слова, описуючи її зміст, з відсутністю складних символів чи кодів. Такі URL спрощують користувачам запам’ятовування адрес, а також покращують SEO, оскільки допомагають пошуковим системам краще розуміти зміст сторінки.

Bounce Rate (показник відмов) — це відсоток користувачів, які зайшли на сайт і одразу ж його покинули, не переглянувши інші сторінки. Високий Bounce Rate може негативно впливати на ранжування сайту в Google.
Bounce Rate = (Кількість користувачів, які відкрили одну сторінку / загальна кількість відвідувачів сайту) × 100%.

GET-параметр або CGI-параметр — частина URL, яка використовується для передачі даних серверу через URL адресу. Розміщується після знаку питання (?) в URL і містить пари ключ-значення, розділені амперсандами (&). GET-параметри дозволяють передавати інформацію між сторінками для пошукових запитів, фільтрації продуктів, частину процесу навігації на сайті. Цей метод передачі даних є частиною протоколу HTTP. Щоб пошукові роботи не індексували такі сторінки, необхідно налаштувати канонічні адреси, файл robots.txt та інструмент Google Search Console «Параметри URL».

CTR (Click-Through Rate) — це відсоток користувачів, які побачили сайт у результатах пошуку Google і клікнули на нього. Високий CTR свідчить про те, що сайт релевантний для запитів користувачів і відповідає запитам.
CTR = (Кількість кліків / Кількість показів) × 100%.

Canonical tag (канонічний тег, канонікал) — це HTML-тег, який використовується для вказівки пошуковим системам на «оригінальну» версію сторінки. Це допомагає уникнути проблем з дублікатом контенту, коли однакова інформація доступна за різними URL-адресами.

Content Marketing (Контент-маркетинг) — створення та розповсюдження корисного контенту для приваблення аудиторії.

Вертикальний пошук — спеціалізований тип пошукової системи, який фокусується на конкретній сфері діяльності, галузі чи типі контенту, на відміну від загальних пошукових систем, які надають результати з різних джерел. Вертикальні пошукові системи можуть спеціалізуватися на вакансіях, нерухомості, освітніх матеріалах чи туристичних послугах. Такий підхід дозволяє користувачам ефективніше знаходити потрібну інформацію в певній галузі.

Конверсія (Conversion) — дія, яку ви хочете, щоб відвідувач зробив на вашому сайті (наприклад, купівля).

Title — це HTML-тег, який описує зміст сторінки. Він відображається у результатах пошуку, у вкладці браузера та в закладках. Title є важливим фактором ранжування в Google, тому не повинен бути довше 60 символів й має містити ключові слова.

Description — це HTML-тег, який включає короткий текст, що описує контент сторінки. Відображається у видачі під заголовком та впливає на рейтинг сторінки, потенційно на кількість переходів.

API (Application Programming Interface) — інструменти, які дозволяють програмам зв’язуватися з іншими сервісами і сайтами для додавання нових можливостей. У сфері SEO, API використовують для автоматизації різних задач: пошуку ключових слів, перевірці сайтів, відстеженні ранжувань, аналізу конкурентів та багато іншого, що допомагає економити час і покращувати результати.

CMS (Content Management System) — це система керування вмістом сайту. Вона дозволяє створювати та оновлювати сторінки без знань програмування. Завдяки CMS можна: додавати текст, зображення, відео та інші елементи, а також керувати дизайном та структурою сайту. Прикладом CMS є WordPress.

Duplicate Content (дубльований контент, дубль) — це ідентичний чи схожий контент, який з’являється на кількох сторінках чи сайтах і може шкодити SEO.

Перелінковка — процес створення внутрішніх посилань між сторінками сайту, що пришвидшує навігацію користувачам та пошуковим системам. Перелінковка сприяє покращенню структури сайту, розподілу ваги та збільшенню видимості контенту в пошукових системах.

Парсинг — автоматизований процес збору інформації з різних сайтів за допомогою спеціального програмного забезпечення. Він дозволяє швидко збирати доступні дані та мінімізувати помилки, які можуть виникнути при ручному зборі.

Щільність ключових слів (Keyword Density) — відсоток, який показує, наскільки часто ключове слово зустрічається на сторінці.
Keyword Density = (Кількість разів, коли ключове слово з’являється в тексті / загальна кількість слів у тексті) × 100%.

Лендинг (Landing Page) — сторінка компанії чи послуги, товару, створена спеціально для маркетингової або рекламної кампанії.

Long Tail (Довгі ключові слова) — специфічні фрази, які є менш популярними, але можуть привести до більш цільового трафіку.

Mobile Optimization (Оптимізація під мобільні пристрої) — адаптація сайту для користувачів мобільних пристроїв.

Апдейт Google — це оновлення алгоритмів ранжування та баз даних пошукової системи Google, яке впливає на позиції сайтів у видачі за певними запитами. Google запускає до 10 оновлень на рік, які можуть стосуватися спаму, семантичного ядра, оглядів та інших інструментів.

Nofollow — тег чи тип посилання, який каже пошуковим системам ігнорувати певне посилання і не передавати вагу сайту, якщо за ним переходять люди.

Dofollow — тег чи тип посилання, який каже пошуковим системам передавати частину ваги сайту з кожним переходом з посилання.

Органічний трафік, органіка — тип трафіку за яким відвідувачі, котрі приходять на сайт знаходять його через пошукові системи за запитами, а не через рекламу.

Page Speed — швидкість завантаження сайту, важлива для користувачів та оптимізації пошукової системи.

Ranking Factors — фактори ранжування як критерії, за якими пошукові системи визначають позицію сайту в результатах пошуку.

Редирект — автоматичне перенаправлення користувачів з однієї сторінки на іншу, створене автоматично для заміни URL. Буває 301 типу, який передає вагу основної сторінки, та 302, який є тимчасовим і не передає вагу попередньої сторінки.

Robots.txt — текстовий файл на сервері сайту, який вказує пошуковим роботам, які сторінки або секції сайту їм слід ігнорувати під час індексації. Це дозволяє власникам сайтів контролювати доступ пошукових роботів до певних частин сайту.

Schema Markup — код схеми розмітки, який допомагає пошуковим системам розуміти контент вашого сайту.

Sitemap — файл, який містить перелік усіх сторінок сайту, доступних для індексації пошуковими системами. Він допомагає пошуковим роботам ефективніше сканувати сайт, забезпечуючи кращу видимість сторінок у пошуковій видачі.

Social Signals — взаємодії в соціальних мережах, які можуть впливати на SEO.

Spam Score — метрика, яка показує ймовірність того, що сайт може бути сприйнятий як спам.

Technical SEO — оптимізація сайту на рівні коду програміста та інфраструктури для поліпшення індексації та ранжування.

Структура URL — організація та формат адрес сторінок на вашому сайті, важлива для SEO.

User Experience — загальний досвід користувача при взаємодії з вашим сайтом.

Voice Search Optimization — оптимізація для пошукових запитів, зроблених за допомогою голосу.

Link Building, лінкбілдінг — процес отримання гіперпосилань з інших сайтів на свій, щоб підвищити авторитет свого сайту в очах пошукових систем. Це важлива частина стратегії SEO, яка допомагає покращити позиціонування сайту у пошуковій видачі.

Keyword Research — процес дослідження та вибору ключових слів, за якими ви хочете ранжуватися.

Семантичне ядро — це узагальнений набір ключових слів та фраз, які найбільш точно відображають тематику сайту, продуктів або послуг, що пропонуються. Використовується для оптимізації сайту під пошукові запити користувачів, допомагаючи залучити цільову аудиторію.

Local SEO — оптимізація для покращення видимості в локальних пошукових запитах.

SGE (Search Generative Experience) — пошукова генеративна видача, оновлення Google, яке за допомогою штучного інтелекту генерує текст чи список, відповідаючи на запитання.

E-E-A-T (Experience, Expertise, Authority, Trust) — критерії Google для оцінки якості контенту, які допомагають визначити, наскільки матеріал корисний і достовірний для користувачів, з акцентом на практичний досвід автора у відповідній галузі.

Сніпет — короткий фрагмент тексту, який відображається у пошуковій видачі, щоб дати користувачам попереднє уявлення про зміст сторінки. Він, зазвичай, містить заголовок сторінки, URL і важливу інформацію по запиту, допомагаючи користувачам вирішити, чи відповідає сторінка їхньому запиту.

Індексація — процес, за допомогою якого пошукові системи збирають, аналізують та зберігають дані про сторінки на сайті, щоб включити їх у свою пошукову базу. Це дозволяє сторінкам з’являтися у пошуковій видачі, коли користувачі шукають інформацію.

Кластеризація — процес групування ключових слів із семантичного ядра у тематичні категорії або кластери на основі їх змістовної близькості та контексту. Створює цілісну та організовану структуру сайту, покращуючи як його індексацію пошуковими системами, так і навігацію для користувачів.

404 — помилка чи сторінка, яка виникає на сайті, коли URL неможливо знайти, або ж коли сторінка вже недоступна.

Хлібні крихти (Breadcrumbs) — це елемент навігації на сайті, який візуально ієрархічно показує шлях користувача від головної сторінки до поточної. Крихти виглядають подібним чином: Головна / Категорія / Підкатегорія / Поточна сторінка. Крихти можуть бути таких типів: зворотні, лінійні, атрибутивні та комбіновані. На сайті бажано використовувати не менше двох типів різних хлібних крихт.

Крауд — дії з отримання посилань на ваш сайт з коментарів, форумів, соціальних мереж та інших публічних місць в інтернеті, щоб збільшити видимість сайту та його авторитет домену.

Аутрич — процес розміщення рекламних чи SEO-статей через звернення до інших сайтів, блогерів, журналістів або власників медіа. Проводиться для підвищення авторитету домену.

Дзеркало сайту — це повна або часткова копія сайту, яка доступна за іншою адресою. Дзеркала створюються з технічних причин (наприклад www та без www) або цілеспрямовано (для резервного копіювання, покращення доступності або для type-in трафіку). Пошукові системи сприймають дзеркала як окремі сайти, тому їх потрібно склеювати, щоб уникнути проблем з SEO.

Google Analytics — сервіс Google, який дозволяє відстежувати та аналізувати відвідуваність сайту, трафіку та конверсій.

Терміни PPC-спеціалістів

Терміни PPC спеціалістів

PPC-спеціаліст — спеціаліст, який відповідає за налаштування та аналіз рекламних кампаній в інтернеті, які оплачуються за кожне натискання на рекламу. Основна мета PPC-спеціаліста — залучити якомога більше цільового трафіку на сайт клієнта або лендинг з мінімальними витратами.

PPC (Pay-Per-Click) — це модель реклами в інтернеті, де рекламодавці платять певну суму кожного разу, коли на їхню рекламу клікають. Це спосіб купівлі відвідувань на сайт замість їх органічного залучення. PPC використовується для просування сайтів, товарів або послуг через рекламні платформи Google Ads чи Facebook Ads.

Рекламний кабінет — онлайн-інструмент або платформа, яка дозволяє рекламодавцям створювати, керувати та аналізувати свої рекламні кампанії в інтернеті.

Performance Max — тип кампанії в Google Ads, який використовує машинне навчання для оптимізації рекламних оголошень через всі можливі канали Google, включаючи пошук, дисплейну мережу, YouTube, Gmail та інші. Це дозволяє рекламодавцям максимізувати конверсії, охоплюючи широку аудиторію через різноманітні платформи з однієї кампанії.

Pixel, піксель — невеликий фрагмент коду, який вставляється на сайт або в email для відстеження поведінки користувачів та ефективності рекламних кампаній.

Конверсія — дія, яку виконує користувач після натискання на рекламу. Це може бути покупка, реєстрація тощо.

Conversion Rate — відсоток перетворень від загальної кількості відвідувань.

CPC (Cost-Per-Click) — вартість одного натискання на рекламне оголошення, використовується для вимірювання витрат на рекламні кампанії.
CPC = Загальні витрати на рекламу / Кількість кліків по рекламі.

CPM (Cost Per Mille) — ціна за тисячу показів реклами.
CPM = (Вартість розміщення рекламного блоку / кількість переглядів) × 1000.

CTR (Click-Through Rate) — відсоток натискань на рекламне оголошення від загальної кількості показів, використовується для оцінки ефективності оголошення.
CTR = (Кількість кліків / кількість показів) × 100.

CPA (Cost Per Action) — ціна отримання клієнта або конверсії.
CPA = Вартість реклами / на кількість цільових дій.

ROI (Return on Investment) — показник, який вимірює прибутковість інвестицій, показуючи відсоток повернення вкладених коштів відносно їх початкової вартості. Він використовується для оцінки ефективності інвестицій або порівняння ефективності різних інвестиційних проєктів.
ROI = (Дохід від вкладень – розмір вкладень) / розмір вкладень × 100%.

ROMI (Return On Marketing Investment) — коефіцієнт, що визначає ефективність інвестицій у маркетинг, показуючи відношення отриманого прибутку до витрачених на маркетинг коштів. Дозволяє оцінити, наскільки кожна вкладена гривня або долар у рекламні кампанії сприяє збільшенню доходу компанії.

Quality Score — оцінка якості реклами, ключових слів та цільових сторінок, що впливає на вартість та позицію реклами.

Ad Rank — ранг реклами, який визначає її положення на сторінці видачі.

Креатив — фото-, відео- чи анімаційний матеріал, який використовують для показу у рекламі оголошення.

Conversion Rate Optimization (CRO) — процес оптимізації сайту з метою збільшення відсотка відвідувачів, які здійснюють цільову дію чи покупку.

Ключові слова (кейвордс, keywords) — це слова, за якими реклама показується користувачам.

Мінус-слова (negative Keywords) — слова, за якими ви не хочете, щоб ваша реклама показувалася.

Ad Extensions — додаткова інформація в рекламі: адреса, телефон, посилання, що веде на сторінки сайту.

Bid — ставка, сума, яку рекламодавець готовий платити за кожне натискання на рекламу.

Impressions — кількість показів реклами.

Display Network — мережа сайтів, де можна розмістити рекламу, не пов’язану з пошуковими запитами.

Search Network — мережа, де реклама показується у відповідь на пошукові запити.

Ремаркетинг — форма реклами в інтернеті, що дозволяє показувати рекламні оголошення користувачам, які раніше відвідували ваш сайт або використовували ваш застосунок, але не здійснили покупку або не виконали цільову дію. Він використовується для збереження інтересу потенційних клієнтів та збільшення ймовірності їх повернення на сайт для завершення транзакції.

Геотаргет — націлення реклами на користувачів в певному географічному регіоні.

Ad Campaign — рекламна кампанія, серія рекламних оголошень, націлених на досягнення певної мети.

Ad Group — група реклам у межах однієї рекламної кампанії, об’єднаних за темою або ключовими словами.

Split Testing або A/B тестування — метод, який використовується для порівняння двох версій сайту, або застосунку між собою, щоб визначити, яка з них краще працює для досягнення визначених цілей, наприклад,— збільшення конверсії. У процесі тестування, аудиторія розділяється на групи, кожна з яких отримує одну з версій, дозволяючи аналізувати ефективність кожної за допомогою зібраних даних. Це дає можливість приймати обґрунтовані рішення щодо вдосконалення продукту й рекламної стратегії.

Conversion Tracking — відстеження конверсій, щоб дізнатися, які рекламні кампанії ефективні.

Click Fraud — шахрайство з натисканнями, коли натискання генеруються штучно для збільшення витрат рекламодавця.

Dynamic Ads — динамічні пошукові оголошення, які автоматично створюються на основі вмісту сайту.

Cost Per Engagement (CPE) — вартість за залучення за взаємодію з контентом, коли плата стягується за певні завершені дії користувачів і фокусується на залученні.
CPE = Вартість розміщення / кількість взаємодій із нею.

Call to Action (CTA) — заклик до дії, фраза, яка мотивує користувача виконати певну дію.

Display Ads — рекламні банери або графічні оголошення на сайтах мережі.

Search Engine Marketing (SEM) — маркетинг у пошукових системах, включає PPC та SEO.

Text Ads — текстові рекламні оголошення, які з’являються в пошукових системах.

Cost Per View (CPV) — вартість за перегляд, використовується в відеорекламі. CPV використовується, коли мета рекламної кампанії — збільшити впізнаваність бренду, або збільшити трафік на сайт. Оплата за оголошення стягується лише коли користувач повністю переглядає відеорекламу.
CPV = Вартість витрат на рекламу / Кількість переглядів.

Лід — потенційний клієнт, який проявив інтерес до продукту або послуги.

Нативна реклама — вид реклами, де оголошення оформлене у вигляді звичайного контенту на сайті.

Ретаргетинг — варіант ремаркетингу, націлений на користувачів, які вже відвідували сайт.

Click-to-Call — рекламна функція, яка дозволяє користувачам здійснювати дзвінки безпосередньо з реклами.

AdWords — платформа від Google для розміщення рекламних оголошень у пошуковій системі та інших сервісах Google.

Cost-Per-Lead (CPL) — вартість отримання одного потенційного клієнта, визначається як загальні витрати на рекламу, поділені на кількість лідів.
CPL = загальні витрати на рекламу / кількість отриманих лідів.

Pay-Per-Lead (PPL) — модель оплати в digital-маркетингу, де рекламодавець платить за кожного потенційного клієнта, який здійснив цільову дію на сайті.
PPL = загальні витрати на рекламу / кількість оформлених лідів.

Lookalike (LaL) аудиторія — це метод у digital-маркетингу, який використовується для ідентифікації нових користувачів, що мають подібні характеристики або поведінку до вже наявної бази клієнтів. Рекламні платформи Facebook або Google Ads, аналізують дані про вашу поточну аудиторію і знаходять нових людей, схожих на неї, з метою збільшення ефективності рекламних кампаній. Це дозволяє рекламодавцям розширювати свою аудиторію, залучаючи потенційних клієнтів, які найімовірніше зацікавлені в їхніх продуктах чи послугах.

Фід у PPC — це файл або каталог з даними про контент, який можна передавати різним сервісам. Фіди допомагають рекламувати, інформувати та оптимізувати ваш бізнес.

Арбітраж — це процес купівлі трафіку на одних рекламних платформах і його продажу на інших за вищою ціною для отримання прибутку.

Терміни SMM-спеціаліста

Терміни спеціаліста соціальних мереж

SMM (Social Media Marketing) — частина маркетингу, націлена на просування товарів, послуг або брендів через соціальні мережі.

Контент — матеріал, який публікується в соцмережах у вигляді фото, відео, або анімацій.

Залучення (Engagement) — показник, який показує взаємодію користувачів із контентом: лайки, коментарі, репости, збереження.

Гештег (#) — ключове слово або фраза, що іде після символу #, допомагає знайти контент за темою.

Охоплення — кількість унікальних користувачів, які побачили публікацію.

Покази — загальна кількість переглядів публікації.

Алгоритм — програмний код, який визначає, який контент показувати користувачам у їхніх стрічках.

Таргет — процес налаштування рекламних оголошень на показ конкретній аудиторії людей, відібраних по інтересах, геолокації тощо.

Інфлюенсер — особа, людина з активною аудиторією в соцмережах, яка може впливати на її думки та поведінку.

Фід в SMM — стрічка, послідовність публікацій в соціальній мережі.

Сториз — короткотривалі відео або зображення в Інстаграм, Телеграм чи інших мережах, які зазвичай зникають через 24 години.

Директ — приватне повідомлення в соцмережах.

Віральний контент — вірусний контент, який швидко набирає популярність через поширення користувачами.

UGC (User Generated Content) — це будь-який тип контенту, який був створений та опублікований користувачами як відгук на використання продуктів чи послуг. Цей тип контенту вважається важливим для маркетингових стратегій, оскільки він сприяє автентичності бренду, залученню аудиторії та може впливати на рішення про покупку. UGC допомагає підвищити довіру до бренду, оскільки споживачі схильні більше довіряти рекомендаціям один одного, ніж традиційній рекламі.

KPI (Key Performance Indicator) — ключовий показник ефективності, метрика для вимірювання успіху.

Воронка — модель, яка описує шлях клієнта від знайомства з товаром до покупки.

Інфопривід — дата чи подія, яку можна конвертувати у цікавий контент.

Спонсорований контент — це контент, за публікацію якого платить рекламодавець чи бренд.

SWOT-аналіз — метод оцінки сильних, слабких сторін, можливостей та загроз для організації або проєкту. Він допомагає в ідентифікації ключових факторів, що впливають на успіх. А також сприяє розробці стратегій, заснованій на аналізі внутрішнього середовища та зовнішнього контексту. SWOT-аналіз використовується для планування стратегічних ініціатив, виявлення нових напрямків розвитку та оптимізації управлінських рішень.

Влог — короткий відеоблог чи серія відеороликів, які публікуються в інтернеті.

Інфлюенс маркетинг — стратегія просування товарів чи послуг через популярних людей в соцмережах.

Мем — зображення, відео або текст, який швидко поширюється в інтернеті і має зазвичай комічний підтекст.

Тренд — тема або контент, який стає популярним у короткий термін.

Тред — так називають низку постів у соцмережі X та Thread. Особливість у тому, що він пишеться поступово, розбираючись на окремі маленькі пости однієї тематики.

Аватар — зображення профілю користувача в соціальних мережах.

Біо — біографія, короткий опис профілю в соціальних мережах, де зазвичай вказуються основні дані про користувача або бренд.

Карусель — формат публікації в соціальних мережах, який дозволяє переглядати кілька зображень або відео, пролистуючи їх.

Дашборд — панель управління, інтерфейс, що дозволяє користувачу взаємодіяти з даними, аналітикою або налаштуваннями.

Пруф — соціальне фото- чи відеопідтвердження. Доказ й використання відгуків, рекомендацій для підвищення довіри до продукту або бренду.

Фоловер — послідовник, підписник. Користувач, який підписався на оновлення від іншого користувача або бренду.

Геотег — мітка геолокації на пості чи в сториз, як відмітка місця перебування.

Нікнейм — унікальне ім’я користувача або бренду в соцмережах.

Репост — поширення публікації вже наявного контенту своїм підписниками.

Подкаст — серія аудіо- або відеозаписів на певну тему, які можна слухати або дивитися онлайн.

Терміни Email-маркетолога

Терміни Email-маркетолога

Email-маркетинг — використання електронної пошти для просування товарів або послуг та для залучення клієнтів.

Підписник — людина, яка погодилась отримувати від вас листи.

Open Rate у контексті email-маркетингу — це відсоткове співвідношення між кількістю людей, які відкрили email, до загальної кількості відправлених email (враховуючи лише ті, що були доставлені). Цей показник використовується для вимірювання ефективності email-кампаній, допомагаючи маркетологам зрозуміти, наскільки зацікавленою є аудиторія в отриманні та відкритті їхніх листів.
Open Rate = (Кількість відкриттів email / (кількість відправлених email – кількість недоставлених email)) × 100%.

Click-Through Rate (CTR) — відсоток людей, які натиснули на посилання у вашому email.
CTR = (Кількість кліків / Кількість доставлених листів) × 100%.

Conversion Rate в email-маркетингу — це відсоток отримувачів email, які виконали певну цільову дію (конверсію) після відкриття email. Це може бути: реєстрація на сайті, завершення покупки, завантаження матеріалу тощо. Conversion Rate є ключовим показником, що дозволяє оцінити ефективність email-кампаній у стимулюванні отримувачів до вчинення цільових дій.
Conversion Rate = (Кількість отримувачів, які виконали цільову дію / загальна кількість відправлених email) × 100%.

Bounce Rate — відсоток email, які не були доставлені до поштової скриньки отримувача, або повернулися. Високий відчоток BR може вказувати про проблеми з базою.
Bounce Rate = (Загальна кількість відправлених email / кількість невідправлених email​) × 100%.

Спам — небажані email, які відправляються без дозволу отримувача.

Сегментація — це процес поділу аудиторії на менші групи (сегменти) на основі певних критеріїв або характеристик: вік, стать, географічне розташування, історія покупок, поведінка на сайті, інтереси. Це дозволяє створювати персоналізовані email для кожного сегмента, підвищуючи ефективність комунікації.

Персоналізація — налаштування листів під конкретного отримувача за допомогою додавання інформації про користувача.

A/B тестування — експеримент з двома чи більше версіями листа для визначення ефективнішого в залученні.

Тригери — це автоматизовані листи, які відправляються користувачам у відповідь на певні дії або події: реєстрація на сайті, додавання товару до кошика, день народження користувача, довгий час без активності. Тригерні листи допомагають підтримувати зв’язок з аудиторією, надаючи актуальну інформацію або пропозиції.

Хедер — заголовок листа, що містить інформацію про відправника, отримувача та тему листа.

Футер — нижня частина email, яка часто містить контактну інформацію та посилання на відписку.

Чорний список — список IP-адрес або доменів, з яких відправляється спам, що може вплинути на доставленість.

Білий список — список довірених відправників, листи від яких не вважаються спамом.

Посилання для відписки — посилання, яке дозволяє підписнику легко відписатися від розсилки та розміщується внизу email.

Sender Reputation — це оцінка, яку пошукові системи та сервіси приписують відправникам email. Ця репутація визначається різними факторами: частота скарг на спам від отримувачів, кількість відправлених email, як часто відправлені листи відкриваються та чи є в них кліки по посиланнях. Висока репутація відправника сприяє більшій ймовірності того, що ваші email потраплять у вхідні скриньки, а не у спам.

Фішинг — вид інтернет-шахрайства, спрямований на отримання конфіденційної інформації.

Аутентифікація Домену — процес верифікації домену відправника для підвищення доставленості.

Терміни копірайтерів та контент-менеджерів

Терміни копірайтерів та контент-менеджерів

Копірайтер — спеціаліст, який працює з контентом та текстами: слоганами, статтями, лендингами.

Рерайтер — спеціаліст, який переписує вже наявні тексти, надаючи їм нову форму або структуру чи додаючи унікальність.

Лід в копірайтингу — перший вступний абзац тексту, який містить головну ідею і пояснює, про що йтиметься у матеріалі.

Сторітелінг — метод розповідання історій, які викликають емоційну реакцію у читачів і сприяють формуванню позитивного іміджу бренду, компанії, продукту або особи. Сторітелінг є потужним інструментом для будування зв’язків з аудиторією. Через розповіді бренди можуть ділитися своїми цінностями, місією, успіхами чи історіями клієнтів, роблячи комунікацію більш особистою та цікавою.

Релевантність — ступінь відповідності контенту запитам користувачів.

FOMO (Fear of Missing Out) — страх пропустити щось важливе, використовується в маркетингу для стимулювання швидких рішень.

Блог — сайт або розділ сайту з регулярно оновлюваними статтями на різні теми.

Дайджест — збірка коротких анотацій або статей на певну тему.

Інфографіка — графічне представлення інформації або даних для швидшого та простішого розуміння.

Evergreen Content — матеріали, які залишаються актуальними та корисними впродовж довгого часу.

Монетизація — процес перетворення контенту або активності в інтернеті в джерело доходу.

Редакційний календар — план публікацій, що допомагає організувати контент-процес.

SEO-копірайтинг — написання текстів з оптимізацією під пошукові системи для підвищення видимості сайту.

Модель AIDA — це модель, яка описує чотири етапи, через які проходить споживач на шляху до покупки: увага, інтерес, бажання, дія. Модель використовується для планування та аналізу рекламних кампаній та стратегій комунікації, спрямованих на залучення уваги потенційних клієнтів, викликання інтересу до продукту чи послуги, стимулювання бажання придбати продукт.

Лонгрид — вживається також довгочит, матеріал великого формату.

Терміни TikTok-спеціалістів та відеомейкерів

Терміни TikTok-спеціалістів та відеомейкерів

FYP (For You Page) — головна сторінка TikTok, де відображаються відео, рекомендовані алгоритмом під інтереси користувача.

Дует — функція, що дозволяє створити відео поруч з уже існуючим, реагуючи на нього або доповнюючи.

Гештег челендж — челендж, до якого можна долучитися, використовуючи певний хештег.

Лайв — пряма трансляція, що дозволяє взаємодіяти з аудиторією в реальному часі.

Футаж — готовий ефект та фільтр, який можна застосувати до відео.

Перехід — частина відео, де два відео у монтажі стикається, у ньому можуть застосовуватися певні ефекти.

Шейри — кількість разів, коли відео поділилися з іншими користувачами.

TikCode — QR-код, який дозволяє швидко знайти профіль користувача.

Watermark — водяний знак TikTok, який автоматично додається до кожного відео.

Discovery Page — сторінка пошуку, де можна знаходити нові відео за хештегами, трендам або інтересам.

Green Screen — ефект зеленого екрана, який дозволяє змінити фон відео.

Loop — петля зациклення, коли відео автоматично повторюється після завершення.

Хук — інтригуючий заголовок для відео, який змушує користувачів дивитися його далі.

Lip Sync — синхронізація руху губ під аудіо, популярний формат відео на TikTok.

Бітрейт — параметр, що визначає якість відео та аудіо, вищий бітрейт забезпечує кращу якість.

Тіньовий бан — приховане блокування, коли контент користувача стає менш видимим без попередження.

Субтитри — підписи, які йдуть разом з відео, щоб користувачі могли дивитися його без звуку.

Анпакинг — формат відео, де людина щось розпаковує.

Cliffhanger у TikTok — це прийом, який залишає історію незавершеною або в моменті найбільшої інтриги, спонукаючи глядачів переглянути наступне відео для розв’язки. Він використовується для підтримки інтересу аудиторії та збільшення залученості.

Split відео — прийом у TikTok, коли два відео, одне з яких цільове, а інше зациклене цікаве, склеєні разом. Він використовується для підвищення глибини переглядів.

Терміни графічних дизайнерів

Терміни графічних дизайнерів

RGB — система кольорів для екранів, де кольори створюються з комбінації червоного, зеленого та синього.

CMYK — система кольорів для друку, де кольори створюються з комбінації голубого, пурпурного, жовтого та чорного.

PPI — показник роздільної здатності зображення, що визначає кількість пікселів на дюйм.

DPI — кількість точок на дюйм при друці, що впливає на якість зображення.

Векторні зображення — зображення, створені з використанням математичних рівнянь, які зберігають якість при масштабуванні.

Растрові зображення — зображення, створені з фіксованої кількості пікселів, які можуть втратити якість при масштабуванні.

Макет — розміщення елементів дизайну на сторінці.

Мудборд (Moodboard) — це візуальна композиція, у якій зібрані: зразки кольорів, текстур, зображень та матеріалів. Мудборд передає загальний стиль або настрій проєкту. Він використовується дизайнерами для координації з командою або клієнтами перед початком роботи над проєктом.

Кернінг — регулювання відстані між парами літер.

Лідінг — вертикальний проміжок між рядками тексту.

Трекінг — регулювання відстані між усіма літерами у слові або абзаці.

Брендбук — документ, що містить основні правила візуальної ідентичності бренду.

Логотип — графічне представлення назви бренду або компанії.

Моноспейс — тип шрифту, де кожен символ займає однакову ширину.

Сансеріф — шрифти без дрібних елементів на кінцях букв.

Серіф — шрифти з дрібними елементами на кінцях букв.

Мокап (Mockup) — візуалізація дизайну в контексті його використання.

Сатурація — інтенсивність кольору.

Типографіка (Typography) — мистецтво правильного використання шрифтів.

Вайрфрейм (Wireframe) — базовий набросок сторінки або інтерфейсу, що показує розташування елементів.

Ітерація — процес повторного вдосконалення дизайну.

Блідінг — частина дизайну, яка виходить за межі стандартного друку, щоб не було білих країв після обрізки.

Гекс-код — шестизначний код, що представляє кольори в HTML та CSS.

Маска — інструмент, що дозволяє приховати частини зображення.

Оверпринт — ефект, що виникає, коли один колір друкується поверх іншого.

Ретуш — процес коригування зображень для покращення або зміни їх вигляду.

Скетч — швидка демонстрація ідеї, швидкий малюнок дизайну для попереднього перегляду.

Фавікон — маленька іконка, асоційована з сайтом або його сторінкою.

Шум — текстурний ефект, що додає до зображення зернистість або нерівномірність.

Flat Design — стиль дизайну, що характеризується мінімалізмом і відсутністю складних елементів, таких як тіні, градієнти чи текстури.

Капітель — великі літери, використовувані для акценту або заголовків.

Патерн — повторюваний декоративний елемент або текстура.

Гайдлайни — набір рекомендацій або правил для створення дизайну.

Терміни сейлзів та продажників

Терміни сейлзів та продажників

Лід у сейлзів — потенційний клієнт, який може бути зацікавлений у вашому товарі чи послузі.

Prospect — особа або компанія, яка проявила інтерес до вашого товару чи послуги і має потенціал стати клієнтом.

Холодний дзвінок — дзвінок невідомій особі або компанії з метою продажу без попереднього інтересу або запиту з їх сторони.

Воронка продажу — послідовність етапів продажу, по якій рухається потенційний клієнт від першого контакту до укладення угоди.

Конверсійність — відсоток перетворення потенційних клієнтів у реальних покупців.

Upselling — пропозиція клієнту купити дорожчий або удосконалений варіант товару чи послуги.

Cross-selling — пропозиція клієнту додаткових товарів або послуг, що доповнюють основну покупку.

MQL (Marketing Qualified Lead) — потенційний клієнт, який виявив зацікавленість у продукті чи послузі компанії й відповідає певним критеріям, визначеним маркетинговим відділом.

SQL (Sales Qualified Lead) — потенційний клієнт, який проявив достатній інтерес до покупки, щоб почати з ним роботу відділу продажів.

NPS (Net Promoter Score) — це метрика, що вимірює лояльність та задоволеність клієнтів шляхом запитання, наскільки ймовірно вони рекомендуватимуть компанію, продукт або послугу своїм друзям чи колегам. Відповіді зазвичай надаються на шкалі від 0 до 10. У ній: від 0 до 6 — критики, від 7 до 8 — нейтральні, від 9 до 10 — лояльні клієнти, промоутери.
NPS = (кількість промоутерів – кількість критиків) / загальна кількість респондентів × 100%.

CAC (Customer Acquisition Cost) — це метрика, яка показує, скільки коштує компанії залучення одного нового клієнта. Вона враховує всі витрати, пов’язані з маркетингом та продажами, що були здійснені для приведення нових клієнтів, поділені на кількість залучених клієнтів за певний період часу.
CAC = (Загальні витрати на залучення клієнтів, включно із зарплатами та послугами, витратами на просування) / (Кількість нових клієнтів).

ASO терміни

Словник термінів digital-маркетолога: 300+ термінів, які допоможуть вам перейти на «ти» зі спеціалістами

ASO (App Store Optimization) — процес оптимізації мобільних застосунків для покращення їх видимості в магазинах застосунків.

Metadata — дані, які описують інші дані,— назву застосунку, опис.

Rating and Reviews — рейтинг і відгуки користувачів, які впливають на рішення потенційних користувачів завантажити програму.

Локалізація — адаптація програми під різні мови та регіони для залучення міжнародної аудиторії.

Інді розробник (Independent developer) — незалежний розробник програмного забезпечення, відеоігор або мобільних застосунків, який працює самостійно або в маленькій групі без прямої підтримки великих компаній чи видавництв.

Lets play — процес проходження гри стримером для глядача, демонстрація геймплею для приваблення користувачів.

Ad network — рекламна мережа, яка дозволяє розміщувати рекламу вашого мобільного застосунку в інших програмах або на сайтах. Це спосіб привернути увагу потенційних користувачів і збільшити кількість завантажень.

Retention Rate — визначає відсоток користувачів, які продовжують використовувати застосунок впродовж певного періоду часу після його завантаження. Він є ключовим показником успішності застосунку, оскільки високий коефіцієнт утримання свідчить про те, що користувачам він подобається.
Retention Rate = (Кількість активних користувачів на кінець періоду / кількість нових користувачів на початок періоду) × 100%.

Search Ads — рекламні оголошення в магазинах програм, які дозволяють застосунку з’являтися вище в результатах пошуку.

Підказки (Suggest) — це рекомендації пошуку в маркетах застосунків, засновані на частих запитах користувачів. Запити, включені до цих рекомендацій, зазвичай залучають більше трафіку.

Переспам — це означає надмірне використання ключового слова в тексті опису програми.

Фрод — це небажаний трафік, який шахраї генерують для маркетингових кампаній, з метою імітації досягнення KPI та отримання винагороди.

Beta Testing — тестування застосунку обмеженою групою користувачів перед його офіційним випуском, для виявлення помилок та покращення якості.

App Store — офіційний магазин програм для iPhone, iPad, Mac та Apple Watch.

Apple Search Ads (ASA) — це рекламна програма App Store, яка дозволяє розміщувати рекламу вашого застосунку в результатах пошуку і на вкладці пошуку. Вона допомагає рекламодавцям знайти релевантну аудиторію, котра шукає програми за ключовими словами.

GooglePlay — офіційний магазин програм для Android.

Прескіт — комплект маркетингових матеріалів про гру для відправки журналістам, що включає короткий продажний опис, історію, графіку, варіанти логотипів та інше.

Фічеринг — вибір застосунків та ігор для розміщення на вкладках Today, Ігри та Програми. Зазвичай, застосунки, які потрапляють у фічеринг, залучають велику кількість нових користувачів та встановлень.

Топчарти — списки популярних застосунків у певний період (безкоштовні, платні, ігри).

Стоп-слова — це ті слова, на які App Store не звертає увагу. Радимо утриматися від їх застосування при створенні метаданих для застосунку.

Видавець (Publisher) — це фірма-продюсер мобільних застосунків, котра допомагає з випуском програми.

IAP (In App Purchases) — функціонал, який дозволяє користувачам купувати цифрові товари або послуги всередині мобільного застосунку. Включення IAP може покращити монетизацію застосунку та вплинути на його розміщення в рейтингах магазинів застосунків.

Видимість застосунку в контексті ASO — це показник легкості, з якою користувачі можуть знайти застосунок у магазині застосунків (App Store або Google Play), через пошук або перегляд категорій. Чим вища видимість застосунку, тим більше потенційних користувачів можуть його знайти.

Не знайшли потрібного терміну? Пишіть нам і ми обовʼязково додамо його визначення до нашого списку, щоб більше digital-маркетологів дізналося про нього. Ну і додавайтеся до нашого Телеграм-каналу Inweb | Стрибай у digital, щоб не пропустити цікаві новини зі світу диджитал.