З семантики в структуру

Просування сайту починається зі збору семантичного ядра на всі сторінки сайту і складання структури, тільки після цього потрібно переходити до наступних етапів роботи. Сьогодні ми з вами на прикладі розберемо як потрібно складати структуру сайту виходячи з семантичного ядра.

1. Почнемо зі збору семантики:

Як приклад візьмемо категорію товарів «мікрохвильові печі» і на її прикладі складемо структуру сайту.

Ми не будемо зупинятися на зборі семантики, не бачу сенсу писати полотно тексту про те як це робити. В інтернеті на кожному блозі / форумі присвяченому seo є безліч методів збору семантичного ядра.

Я наведу лише невеликий шматочок семантики, який необхідний для ілюстрації принципу побудови структури, це не вся семантика на дану категорію.

Семантичне ядро:

  • купити мікрохвильову піч
  • мікрохвильовка ціна
  • купити свч
  • мікрохвильовки Київ
  • мікрохвильовка Samsung
  • купити свч самсунг
  • мікрохвильова піч Gorenje
  • мікрохвильовка Gorenje
  • мікрохвильова піч Panasonic
  • мікрохвильовка Panasonic
  • мікрохвильовка з грилем
  • мікрохвильовка без гриля
  • мікрохвильовка з конвекцією
  • мікрохвильовка без конвекції
  • мікрохвильові печі з грилем

Семантика заснована на асортименті сайту.

Бажано, при підборі семантики, аналізувати конкурентів, можна це робити за допомогою сервісу Serpstat.com. При аналізі конкурентів, я виявив на популярному магазині фільтр «мікрохвильові печі з грилем» подивившись частотність я переконався в тому що користувачі цікавляться такими моделями свч і додав запит в СЯ.

Кластеризація запитів:

Тепер виходячи з отриманої семантики необхідно розбити її по сторінках, для великих семантичних ядер використовують різні кластерізатори (just magic, key Assort, Key Collector і багато інших), але оскільки у нас семантики не багато, зробимо це руками.

Я розподілив ось так:

Мікрохвильові печі:

  • купити мікрохвильову піч
  • мікрохвильовка ціна
  • купити свч
  • мікрохвильовки Київ

Samsung:

  • мікрохвильовка Samsung
  • купити свч самсунг

Gorenje:

  • мікрохвильова піч Gorenje
  • мікрохвильовка Gorenje

З грилем:

  • мікрохвильовка з грилем

Без гриля:

  • мікрохвильовка без гриля

З конвекцією:

  • мікрохвильовка з конвекцією

З грилем та конвекцією:

  • мікрохвильові печі з грилем та конвекцією

1

На сайті у категорії «мікрохвильові печі» обов’язково повинні бути наступні підкатегорії (фільтри, теги):

  • Samsung;
  • Gorenje;
  • З грилем;
  • Без гриля;
  • З конвекцією;
  • З грилем і конвекцією.
Логіка наступна: якщо створивши окрему сторінку під групу запитів ми допоможемо користувачеві швидше знайти те, що він шукає, і якщо це обумовлено попитом – треба робити.
Якщо ж створення додаткової сторінки тягне за собою якісь спамні мети – не варто цим займатися.

Користувач вводить запит «мікрохвильові печі з грилем» він вже визначився зі своєю потребою і точно знає що він хоче. Ми, в свою чергу, показуємо йому сторінку каталогу на якій знаходяться тільки мікрохвильові печі з грилем, такий документ є більш релевантним.

Таким чином всі у виграші:

  • користувач швидко знайшов потрібну сторінку з товарами;
  • пошукова система дала користувачеві релевантну відповідь;
  • магазин отримав цільовий трафік.

1. Як визначити чи потрібно створювати сторінку під групу запитів?

Це дуже складне питання, для того, щоб на нього відповісти потрібно вирішити чи потрібна ця сторінка користувачеві, чи дійсно вона буде корисна. Тут існує дуже тонка грань між спамом і поліпшенням структури сайту. Завжди потрібно дивитися в видачу пошукових систем і аналізувати що хоче бачити пошукова система за запитом.

Для того, щоб краще з цим розібратися приведу кілька прикладів:

1.Створення сторінок під бренди.

  • Мікрохвильові печі Samsung
  • Мікрохвильові печі Gorenje

Під бренди завжди варто створювати окремі сторінки.

2.Створення сторінок під характеристики товарів.

  • Мікрохвильові печі з грилем
  • Мікрохвильові печі з конвекцією

Такі сторінки генерують найбільше трафіку бо прекрасно відповідають на запит користувача. Користувач хоче купити свч з грилем, навіщо йому показувати весь каталог товарів? Щоб він там ще в фільтрах копався і шукав де вибрати «з грилем»?

Ми це робимо за нього.

3.Створення сторінок під кольори

  • Ціна на білу мікрохвильовку
  • купити синю мікрохвильовку

Тільки якщо обумовлено попитом. Не варто плодити мільйон сторінок з різними кольорами.

4.Створення сторінок під певну ціну

  • vікрохвильовка 150 грн
  • мікрохвильові печі 1500 грн

Це в 99.9% не обумовлено попитом, отже цього робити не варто.

5.Створення сторінок під цінові діапазони

  • мікрохвильові печі недорого
  • дорогі мікрохвильові печі

Я переконаний що для таких груп запитів окремі сторінки не потрібні, через те, що дешевизна або ж дорожнеча поняття суб’єктивні. Такі запити та без окремої сторінки завжди добре ранжуються на основній сторінці категорії.

6.Створення сторінок за регіоном / вулицею

  • Купити мікрохвильову піч в києві
  • Купити мікрохвильову піч в Дніпропетровську
  • Ціни на мікрохвильові печі в Харкові
  • Мікрохвильові печі на вул. Леніна купити

Якщо ви зможете пояснити чим відрізнятимуться дані сторінки – можете створювати.

Для інтернет-магазинів цього робити не потрібно, а ось для сайтів, що займаються нерухомістю – дуже навіть хороше рішення.

Варто створювати окремі сторінки якщо:

  1. Створення доп. сторінки обумовлено попитом;
  2. Список товарів в каталозі буде відповідати запиту і буде відрізнятися від вихідного;
  3. У пошуковій видачі у більшості конкурентів окрема сторінка під цю групу запитів.

3. Оптимізація сторінок підкатегорій

Після створення нової структури сайту дуже важливо оптимізувати нові сторінки, інакше результату ніякого ми не доб’ємося, це дійсно важливо.

Що потрібно зробити:

  1. Прописати релевантні теги Title, Description і заголовок H1 виходячи з семантичного ядра.
  2. Необхідно написати релевантний контент на сторінку для поліпшення текстової релевантності.
  3. Подбати про внутрішню перелінковку, щоб створені сторінки отримували достатньої ваги.

Очікуваний результат

У разі якщо все буде реалізовано вірно, всі запити з семантики будуть вести на релевантні сторінки, то, з часом, створені сторінки сайту будуть приносити трафік. Навіть в конкурентній тематиці такі сторінки в рази простіше просувати, бо конкуренція там значно нижче.

Як мінімум тому що у тисяч сайтів є категорія «мікрохвильові печі», а ось оптимізована сторінка під групу запитів «мікрохвильові печі з грилем» є у десятків.

Отже, просунути ці запити набагато простіше, а трафік з них більш цільовий, оскільки користувач вже визначився з тим, що йому потрібно.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок

Дуже важливо перед початком просування, а ще краще перед створенням ресурсу, зібрати максимально повне семантичне ядро. Це дозволить сформувати коректну структуру сайту, зрозуміти попит і прогнозувати результат просування.

За допомогою побудови структури на основі попиту сайт зможе охопити всю релевантну семантику і не упустити потенційного покупця.


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди