Ретаргетинг для інтернет-магазину та соціальних мереж: як повертати відвідувачів та збільшувати продажі
Ретаргетинг вигідний інтернет-магазину та економить його гроші. Дешевше залучити того, хто вже контактував з вами, починав робити замовлення та додав товари до кошика або залишав заявку на зворотній дзвінок. Такі люди завжди більш схильні до відновлення контакту.Ретаргетинг – інструмент маркетингу, що дозволяє повертати на сайт користувачів, які вже проявили інтерес до продукту чи послуги. У його основі – робота з аудиторіями, націлення на потрібні сегменти з винятком тих, які не становлять інтересу.
Ретаргетинг ефективний, тому що:
- Реклама показується тим користувачам, які вже знайомі з продуктом, тому ймовірність здійснення покупки вища, ніж при націленні на нових користувачів.
- Дозволяє точно відстежувати результативність рекламної кампанії та коригувати її в реальному часі.
- Не вимагає великих витрат на рекламний бюджет, оскільки він націлений на вже зацікавлених користувачів. Ціна залучення клієнта буде нижчою, ніж холодніших аудиторій.
Відмінний інструмент для тематик із тривалим терміном прийняття рішення. Наприклад, товар коштує дорого. Ретаргетинг дозволяє повертати користувачів на сайт, але тут важливо, щоб ціна на товар не була вищою, ніж у конкурентів.
Сценарії ретаргетингу
Існує кілька типів сценаріїв ретаргетингу, які можна використовувати залежно від того, який контент користувач бачив на сайті. Деякі з них:
- Повернення користувачів, які переглядали товари, але не здійснили покупку. Тут добре працюватимуть кампанії «Динамічного ремаркетингу». Для роботи таких кампаній потрібно встановити тег динамічного ремаркетингу на сайт. Він відстежуватиме дії користувачів і збиратиме їх в аудиторії.
- Ретаргетинг на користувачів, які додавали товари в кошик, але не завершили оформлення замовлення. Таргетуватися потрібно на аудиторію користувачів, які додали товар у кошик на сайті, і обов’язково виключити аудиторію користувачів, які здійснили покупку.
Налаштування аудиторії в GA4
На скриншоті нижче бачимо три кроки для створення аудиторії Google Analytics 4 – людей, які додали в кошик за останні 30 днів, але не здійснили покупку – цільову дію.
Знайти цей звіт можна так: вкладка Admin > пункт Audience > кнопка New audience
Тут бачимо різницю між кількістю тих, хто додав товар до кошика та тих, хто здійснив покупку. Перші і будуть цільовою аудиторією для майбутнього ретаргетингу та повернення до оформлення замовлення.
Налаштування аудиторії у Facebook
Таку саму аналітику ми можемо побачити і для Facebook. Верхній параметр – ті, що додали в кошик. Нижній – користувачі, які завершили замовлення.
Щоб створити таке відстеження, натисніть на «Аудиторії»:
Шукайте звіт через вкладку Всі інструменти > пункт Аудиторії > Створити аудиторію
Потім натисніть «Створити аудиторію»:
Налаштування аудиторії в Google Ads
Та ж статистика в Google Ads виглядає таким чином: вищі користувачі, які додали до кошика, нижче – ті, що сплатили замовлення.
Знайти відстеження можна через Налаштування > Менеджер аудиторій
Поетапно налаштування такого відстеження виглядає так:
Знайти відстеження можна через Налаштування > Менеджер аудиторій
- Повернення тих, хто переглядав сторінку певної категорії товарів, але не купив. Для цього створюємо спеціальну аудиторію та виключаємо в кампанії аудиторію користувачів, які здійснили покупку. Тут встановлено параметр page_view (перегляд сторінки) і встановлено значення для URL, щоб ретаргетуватися на людей, які відвідали певну сторінку або кілька сторінок:
Це параметр у вікні створення аудиторії в Google Analytics 4
- Ретаргетинг на користувачів, які вже купили, але можуть зацікавитися додатковими товарами або послугами. Тут можна поділити на типи:
- Пропозиція супутніх товарів або послуг, які ви можете запропонувати своїм покупцям або клієнтам.
- Промо для повідомлення постійних покупців про знижки або акції.
- Сповіщення покупців про новинки.
Як зрозуміти, кого повертати, а кого виключати
Для успішного ретаргетингу потрібно розуміти, кого повертати на сайт, а кого виключати із рекламної кампанії. Деякі групи користувачів, наприклад, ті, хто вже купив, можуть бути виключені з ретаргетингу. А кого ж повертати? Існує кілька груп користувачів:
- Власна база клієнтів. Ретаргетинг на користувачів, які вже робили покупки на сайті. Цей спосіб підходить для сфер, де користувачі постійно купують товар (наприклад, продукти, побутова хімія) або замовляють послугу. Тут не можна виключати нікого: аудиторія і так обмежена користувачами зі списку клієнтів.
- Користувачі, які виявили інтерес, але не здійснили покупку. Ретаргетинг користувачів, які переглядали сторінки товарів, додавали товари в кошик, але не оформляли замовлення. Тут для націлювання використовуємо аудиторію користувачів, які здійснювали необхідну нам цільову дію.
Обов’язково виключіть користувачів, які вже здійснили покупку, щоб не витрачати бюджет на людей, які не входять до аудиторії, і не планують нову покупку так швидко.
Яка має бути посадкова сторінка для ретаргетингу
Важливо, щоб посадкова сторінка показувала товар, який зацікавив клієнта вперше. Тобто користувач дивився товар з вашого асортименту – смартфон Xiaomi Redmi Note 12 Pro 8/256 Graphite Gray, і ви йому показуєте той же – у тому ж кольорі, році виробництва та ціні (це важливо, але можна запропонувати знижку, це теж приваблює тих, хто пішов зі сторінки товару без покупки саме через вартість).
Також на сторінці має бути яскрава та помітна кнопка «Купити» або «Оформити замовлення», щоб користувач міг швидко перейти до здійснення покупки.
Інформативні якісні картинки в достатній кількості, що показують товар з усіх боків, відгуки реальних покупців, рейтинг. Ось приклад такої сторінки:
У разі кампаній «Динамічного ремаркетингу» посадочною сторінкою буде сторінка самого товару.
Клієнт додав товар у кошик, а потім пішов із сайту, не здійснивши покупку. Картинка цього товару показуватиметься йому в контекстно-медійній мережі Google та вибраних плейсментах (Facebook).
Якщо ми ретаргетуємося на користувачів, які відвідали певну сторінку, вести їх потрібно саме на цю сторінку.
Як визначити бюджет ретаргетингу
Бюджет ретаргетингу визначається за кількома факторами:
- Кількість користувачів, на яких націлена кампанія ретаргетингу. Ви можете переглянути в Google Analytics 4:
Показник кількості користувачів на тій же вкладці «Аудиторія» в GA4
Ви знайдете цю статистику в два кліки, як показано на скриншоті нижче. Вибирайте аудиторію залежно від завдань ретаргетингу, але основне правило просте – що більше аудиторія, то краще, тому що тоді вона працює коректніше.
Для цього клацніть на Налаштування, потім на Менеджер аудиторій
У Google Ads чисельність аудиторій виглядає так:
У Facebook (Всі інструменти > Аудиторії) дивимося зразковий розмір аудиторії, яка вас цікавить (саме на неї потрібно клікнути):
- Мінімальний розмір аудиторій для медійної мережі – 100, для Facebook – 1000. З такими аудиторіями кампанії запустяться, але не працюватимуть. Google і Facebook люблять працювати з великими аудиторіями, де можна отримати більше даних і приносити хороший результат, інакше їм просто важко навчитися та оптимізуватися.
- Мета кампанії: наприклад, повернути користувачів на сайт, продати супутній товар, залучення нових покупців тощо.
- Результати попередніх ретаргетингових кампаній.
- Розмір рекламного бюджету.
- Вартість кліку на рекламне оголошення.
Крім того, важливо визначити ROI (повернення інвестицій) від кампанії ретаргетингу та регулярно аналізувати результати для внесення коригувань до бюджету.
ROI = Дохід – Витрати / Витрати * 100
Чим більше аудиторія, залежно від того, на користувачів за якою дією чи поведінкою ми хочемо ретаргетувати, тим вище потрібний бюджет.
Якщо є кампанії, які дають стабільно хороший результат, то на ретаргетинг можна взяти додатково 10-20% від поточного рекламного бюджету. Якщо бюджет маленький, і кампанії не дають хороших результатів, то можна сміливо 50% бюджету забирати на ретаргетинг.