Навіщо використовувати QA-тестування в SEO
При просуванні сайту будь-якого масштабу важливо вчасно виявити не тільки помилки з точки зору оптимізації, а й проблеми мобільної адаптації, кросбраузерності, безпеки та функціоналу сайту. Тому в рамках SEO-просування ми проводимо QA-тестування сайту.Що таке QA?
QA (Quality Assurance, забезпечення якості) — це різноманітні дії на всіх етапах життєвого циклу проєкту, спрямовані на те, щоб забезпечити необхідний ступінь якості продукту.
Тестування — технічний прийом із забезпеченням якості. Це проведення набору тестів для виявлення, чи працює все так, як задумано.
У широкому сенсі тестування — проведення набору тестів з метою виявлення відповідності між очікуваним і фактичною поведінкою.
Переваги QA тестування
Перше, що робить SEO-спеціаліст проєкту — ставить завдання тестувальнику на виконання повної перевірки сайту замовника. В рамках аналізу тестувальник виконує аналіз:
- мобільності,
- кросбраузерності,
- безпеки,
- функціоналу.
Після виконання тестування ми дізнаємося основні проблеми в роботі сайту, які необхідно виправити в найкоротші терміни.
За знайденими помилками фахівець готує технічне завдання і програміст виправляє поточні проблеми в роботі сайту.
Які помилки ми знаходимо?
Під час тестування виявляються помилки різних рівнів важливості:
- помилки в верстанні;
- помилки у відображенні зображень;
- помилки у відображенні елементів сторінок сайту за певної роздільної здатності екрану;
- невірне відображення елементів сайту на мобільних пристроях;
- можливість вносити некоректні дані в форми на сайті;
- неробочі форми на сайті;
- неможливість здійснити покупку під час використання фільтрів;
- неможливість оформити замовлення з мобільного пристрою;
- уразливості сайту, через які зловмисники можуть впровадити шкідливий код і таке інше. Li>
Тестувальники знаходять на кожному сайті велику кількість серйозних помилок, виправлення яких істотно поліпшить взаємодію користувача з сайтом та усуне технічні несправності в роботі функціоналу.
Ми дуже часто виявляємо досить серйозні проблеми, наприклад:
- Під час використання деяких фільтрів в інтернет-магазині на Opencart переставала працювати кнопка “купити” на картці товару – під час натискання на неї нічого не відбувалося.
- На сторінці оформлення замовлення неможливо зменшити кількість товарів, доданих до кошика, тільки збільшити.
- У разі, якщо користувача залогінено,товари, додані в Wishlist з’являлися в підвалі на кожній сторінці сайту, що призводило до проблем у верстанні.
- У формах зворотного зв’язку не працювала валідація введеної інформації. У полі для номера телефону можна написати своє ім’я та заявка буде успішно відправлена.
- За наявністю декількох мовних версій сайту більша частина функціоналу не переведена.
- В особистому кабінеті клієнта не працює функціонал, який закладено в CMS (історія замовлень, адреси, зміна контактної інформації).
- При одночасному застосуванні трьох чи більше фільтрів товари не завантажуються, хоча картки товарів задовольняють вимоги.
Висновок
Проведення QA тестування на першому етапі робіт дає суттєву перевагу як замовнику, так і агентству. Оскільки допомагає виявити проблеми, які з часом можуть серйозно “відгукнутися” проєктові.
В рамках SEO-просування ми користуємося послугами тестувальників, виявляємо помилки, які SEO-фахівцям через іншу спрямованість спеціалізації знайти важко, в той час, як у тестувальника кваліфікація та експертність в цій сфері набагато вище.