Seo аналіз конкурентів і як його провести

SEO-аналіз конкурентів потребує кожен сайт, незалежно від того, новий він чи існує давно. SEO-аналіз дозволяє оцінити стратегію просування конкурентів в органічному пошуку і зіставити їх тактику зі своєю, щоб розробити найбільш виграшний сценарій для подальших кроків. Спостерігаючи за сильними конкурентами, ви зможете почерпнути їх досвід і використовувати для своїх проектів, аналізуючи слабких – уникнути їх помилок.

У цій статті я, контент-маркетолог Netpeak Software, розповім, з яких етапів складається SEO-аналіз конкурентів, як саме його слід проводити, а також які програми для цього варто використовувати.

План статті буде наступним:

  1. Зберіть перелік конкурентів.
  2. Зберіть дані про основні показники якості сайту.
    • Джерела і обсяг трафіку.
    • Авторитет домену.
    • Посилальна маса.
    • Кількість сторінок в індексі і ІКС.
  3. Проведіть аналіз запитів, за якими ранжуються конкуренти.
  4. Досліджуйте структуру сайту конкурентів.
  5. Зробіть аналіз контенту.

Розглянемо всі кроки детально:

1. Зберіть перелік конкурентів

Основні конкуренти – це сайти, які просуваються за тими самими ключовими словами, що і ви, і змагаються з вашим сайтом за провідні позиції в органічній видачі.

Для автоматизованого пошуку конкурентів, які успішно ранжуються по суміжних з вами ключових запитах, скористайтеся програмою Netpeak Checker:

  1. Відкрийте програму і запустіть вбудований інструмент «Парсер ПС».
  2. У лівій частині вікна на вкладці «Запити» введіть ключові слова, за якими просувається ваш сайт.
  3. Перейдіть у вкладку «Налаштування» і виберіть пошукові системи, видачу яких необхідно спарсити. Для більш детального налаштування регіональної видачі перейдіть до блоку з додатковими налаштуваннями і відкрийте розділ «Пошукові системи».
    Как провести SEO-анализ конкурентов
  4. Виберіть кількість результатів (оптимальне – до 30). Запустіть аналіз, натиснувши кнопку «Старт».
  5. Дочекайтеся завершення парсингу, щоб отримати список сайтів, які просуваються за заданими ключовими словами, і побачити їх поточні позиції.
  6. За допомогою кнопки «Експорт» вивантажите результати сканування: таким чином ви отримаєте список конкурентів в табличному вигляді.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

Ще один спосіб скласти список конкурентів – скористатися сервісом Serpstat.

  1. Введіть ключове слово, виберіть потрібну пошукову систему і натисніть «Знайти».
  2. Перейдіть в розділ «SEO-аналіз» → «Конкуренти».
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  3. Експортуйте отримані дані.

Потім на основі отриманих результатів складіть список основних конкурентів і додайте їх в таблицю для подальшої роботи.

2. Зберіть дані про основні показники якості сайту

Для порівняння свого сайту з конкурентами необхідно, в першу чергу, визначити показники, за якими воно буде проводитися. Я виділила кілька основних порівняльних параметрів, які допоможуть скласти цілісну картину конкурентного аналізу:

  • джерела і обсяг трафіку;
  • авторитет домену;
  • посилальна маса;
  • кількість сторінок в індексі;
  • ІКС.

Нижче розглянемо, як отримати показники за цими параметрами.

2.1. Джерела і обсяг трафіку
Щоб швидко дізнатися приблизний обсяг пошукового трафіку ваших конкурентів, скористайтеся фірмовим розширенням Similar Web для Chrome.

Воно дозволяє визначити:

  • орієнтовний місячний обсяг трафіку сайту;
  • середній час відвідування сайту і рівень показника відмов;
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  • джерела трафіку;
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  • топ країн, що генерують трафік;
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  • топ ресурсів, які найчастіше посилаються на сайт і на який посилається сайт;
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  • розподіл трафіку по соцмережах;
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

2.2. Авторитет домену
Авторитет домену є одним з ключових параметрів під час проведення конкурентного SEO-аналізу. Порівняння цих показників мотивує замислитися над змінами на сайті, які будуть сприятимуть розвитку і випередженню конкурентів.

Для аналізу скористаємося програмою Netpeak Checker, в якій можна воєдино збирати дані з різних сервісів в зручну таблицю.

  1. Відкрийте програму.
  2. На бічній панелі «Параметри» відзначте наступні пункти:
    • Moz → External links, Domain Authority (авторитет домену згідно сервісу MOZ).
    • Ahrefs → Backlinks, Dofollow Backlinks, Rank, Domain Rating (рейтинг домену по Ahrefs).
    • Majestic → Citation Flow (кількість сайтів, що посилаються на цільовий URL), External Backlinks.
    • Alexa → Sites Linking In.
    • Google SERP → Згадки.
  3. Вставте перелік сайтів-конкурентів будь-яким зручним способом: введіть вручну, завантажте з файлу або вставте з буфера обміну.
  4. Натисніть «Старт» для запуску аналізу.
  5. Після завершення ознайомтеся з даними в основній таблиці і за необхідності завантажте їх на комп’ютер за допомогою кнопки «Експорт».

Seo аналіз конкурентів і як його провести

2.3.Посилальна маса
Відстежуючи кількість посилань ваших конкурентів, ви можете дізнатися, з якою швидкістю вони отримують беклінки і з яких сайтів, на основі чого створювати власну тактику побудови довідкового профілю і отримувати посилання з ресурсів, які посилаються на ваших конкурентів.

Перелік доменів, що посилаються ви можете подивитися за допомогою сервісу Ahrefs:

  1. Введіть домен сайту-конкурента.
  2. Перейдіть в розділ «Посилальний профіль» і подивіться список беклінків і доменів-донорів.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  3. На вкладці «Обзор» → «Нормативний профіль» подивіться графік динаміки посилального профілю.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

Також дані можна отримати за допомогою інструмента «Аналіз зворотних посилань» в Serpstat.

Seo аналіз конкурентів і як його провести

2.4. Кількість сторінок в індексі і ІКС
Подивитися, скільки сторінок в індексі ваших сайтів-конкурентів, можна за допомогою пошукового оператора «site:». Зверніть увагу, що цей метод дає лише приблизне розуміння, а не точні цифри.

Seo аналіз конкурентів і як його провести

Показники ІКС ми будемо збирати, щоб подивитися, наскільки ваші конкуренти є корисними для користувачів з точки зору пошукової системи Яндекс.

Щоб дізнатися ІКС, перейдіть в Яндекс.Вебмастер і вставте домен сайту.

Seo аналіз конкурентів і як його провести

Прискорити процедуру перевірки кількості сторінок в індексі і показника ІКС своїх конкурентів ви можете за допомогою вищезгаданого Netpeak Checker.

  1. Завантажте пеелік сторінок.
  2. В параметрах відзначте пункти «Індексація» в розділах з назвами пошукових систем, а в розділі «Яндекс Вебмайстер» відзначте пункт «ІКС».
  3. Запустіть сканування і після завершення ознайомтеся з отриманими даними в основній таблиці.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

3. Проаналізуйте запити, за якими ранжуються конкуренти

Пошук і аналіз запитів конкурентів, які приносять трафік на сайт, допоможуть вам розширити свою семантику і дізнатися, що ви упустили, або навпаки, вибрати для просування свого сайту інші запити, щоб знизити рівень конкуренції.

Проаналізувати семантику конкурентів ви можете в сервісі Serpstat.

  1. Введіть домен сайту.
  2. Відкрийте вкладку «Сумарний звіт», де будуть представлені ключові фрази, а також їх позиції, частотність, трафік тощо.

Seo аналіз конкурентів і як його провести

Також дізнатися ключові слова конкурентів допоможе Ahrefs. У сервісі необхідно:

  1. Вставити домен сайту, натиснути кнопку пошуку.
  2. У розділі «Органічна видача» вибрати пункт «Ключові слова».
  3. Ознайомитися з переліком ключових слів, які приводять органічний трафік.

Seo аналіз конкурентів і як його провести

4. Досліджуйте структуру сайту конкурентів

Аналіз структури сайтів конкурентів дозволяє зрозуміти логіку її організації і масштабування, і на основі цього доопрацювати і поліпшити структуру власного сайту.

Для вивчення структури конкурентів скористаємося краулером Netpeak Spider.

  1. Зайдіть в програму і перейдіть до бічної панелі, де необхідно встановити шаблон параметрів «Мінімум»: це дозволить збільшити швидкість сканування.
  2. Перейдіть в меню «Налаштування» → «Основні» і відзначте пункт «Сканувати всі піддомени».
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  3. За необхідності увімкніть облік інструкцій по індексації на вкладці «Просунуті»: це дозволить вам зрозуміти, які зі сторінок конкуренти вважають за краще приховувати від роботів пошукових систем.
  4. Після сканування перейдіть на вкладку «Структура сайту» на бічній панелі.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  5. Для детального аналізу вивантажте структуру через меню «Експорт» → «Структура сайту», таким чином ви отримаєте зручний звіт щодо структури сайту з кінцевими сторінками, рівнем вкладеності URL і значеннями проаналізованих параметрів.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

5. Зробіть аналіз контенту

Для аналізу найбільш популярного контенту на сайтах конкурентів я буду використовувати два способи: парсинг показників залученості на сайті (це показує популярність певних посад) і пошук сторінок з найбільшою видимістю.
Перший спосіб я реалізую за допомогою краулера Netpeak Spider.

  1. Перейдіть на будь-яку сторінку з контентом.
  2. Виділіть показник залученості (перегляд сторінок, коментар, шейр в соцмережах та інше).
  3. Відкрийте вихідний код і скопіюйте селектор.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  1. У Netpeak Spider відкрийте вкладку «Парсинг» в меню «Налаштування» і вставте скопійований селектор. Потім виберіть тип сканування CSS-селектор і область пошуку «Внутрішній текст». Дайте назву потоку – це потрібно для зручності перегляду результатів парсинга.
  2. Повторіть процедуру з іншими показниками залученості.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  3. Збережіть умови парсинга.
  4. Пропишіть домен сайту, з якого ви будете парсити дані і запустіть сканування.
  5. Після закінчення перейдіть на вкладку «Парсинг» бічної панелі, щоб ознайомитися з результатами.
    Seo аналіз конкурентів і як його провести

Експортуйте отримані дані у вигляді таблиці на свій комп’ютер для подальшої роботи з ними. На сторінках з найбільшою видимістю ви можете вивчити теми, а також проаналізувати важливі елементи контенту (title, description, заголовки), дані які ви можете отримати, просканувавши перелік вивантажених сторінок з урахуванням відповідних параметрів.

Для пошуку сторінок з найбільшою видимістю я буду використовувати Serpstat. Щоб отримати дані, виконайте наступні дії:

  1. Введіть домен сайту та натисніть кнопку «Знайти».
  2. Перейдіть в розділ «Аналіз доменів» → «Сумарний звіт» і перейдіть до пункту «Сторінки з найбільшою видимістю». У цьому звіті ви побачите сторінки сайту-конкурента з високою видимістю в пошуку, і вони можуть відрізнятися від тих, які ви знайшли за допомогою парсинга. Ви також можете зберегти список цих сторінок, щоб дослідити їх контент і реалізувати аналогічний.Seo аналіз конкурентів і як його провести
  3. Потім перейдіть в розділ «SEO-аналіз» і відкрийте звіт «Сторінки-лідери».
    Seo аналіз конкурентів і як його провести
  4. Експортуйте отримані результати.
  5. Також ви можете вивантажити ключові слова зі сторінок-лідерів і проаналізувати їх більш детально. Особливо, якщо це не інформаційні сторінки, а лендінги.

Ці два способи допоможуть вам зібрати список найпопулярніших сторінок ваших сайтів-конкурентів для дослідження контенту.

Підбиваємо підсумки

Аналіз конкурентів відкриває можливості для розвитку і поліпшення власного сайту. Щоб провести аналіз, вам необхідно:

  • зібрати перелік конкурентів;
  • зібрати дані про важливі показники;
  • провести дослідження запитів, за якими ранжуються конкуренти;
  • досліджувати структуру сайту конкурентів;
  • провести аналіз популярного контенту.

А як часто ви проводите аналіз конкурентів? Що досліджуєте і якими методами це робите?

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди