Основні причини блокування Merchant Center

Основні причини блокування Merchant Center
Google Merchant Center (GMC) — важливий інструмент для маркетологів та бізнесу, який дозволяє завантажувати та оновлювати інформацію про свої продукти для показу в Google Shopping та через Performance Max.

Однак GMC можуть заблокувати, якщо порушуються правила політики Google. Це робить неможливим показ реклами, що негативно впливає на продажі. У цій статті ми розглянемо основні причини блокування Merchant Center.

Матеріал перевірила на відповідність актуальним трендам PPC Наталя Жихарева — PPC Team Lead в агенції диджитал-маркетингу Inweb.

Причини блокування Merchant Center

Як показує практика та відгуки спеціалістів, заблокувати GMC можуть як у початківця, так і в магазину, який працює з Google Shopping й Performance Max вже не один рік. Найпопулярніша причина, яку вказує Google — «введення в оману».

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

1. Реклама заборонених товарів

У Google є правила щодо продуктів, які можна рекламувати через GMC.

Відсутність відповідності цим правилам, наприклад, реклама заборонених товарів (підробленої продукції, товарів, що суперечать етичним нормам), може загрожувати блокуванням облікового запису.

До заборонених також відносяться копії відомих брендів.

На це важливо звернути увагу, тому що в Україні є тенденція на просування копій чохлів Apple, або зарядок, копій брендових речей (одяг, аксесуари, взуття тощо).

Такі товари не можна додавати до GMC.

2. Копія сайтів з неунікальними контактами

GMC також вимагає, щоб сайти були унікальними. Унікальний сайт сприяє довірі з боку покупців, демонструючи експертність. Крім того, унікальний контент позитивно впливає на SEO, підвищуючи позиції сайту в результатах пошуку, адже пошукові системи надають перевагу оригінальному контенту.

Копії сайтів з однаковими контактними даними можуть блокувати через порушення політик щодо дублювання контенту.

Google суворо контролює унікальність контенту і сайтів, оскільки прагне забезпечити користувачам доступ до корисної та унікальної інформації. Без унікальності порушується політика GMC, тому обліковий запис можуть заблокувати.

Унікальні контактні дані забезпечують прозорість. Використання однакових контактних даних на різних сайтах може викликати підозру в шахрайстві або введенні в оману покупців, тож це може стати причиною блокування GMC.

3. Перебільшення в описах товарів і кампаній

Перебільшення в описі компанії або товарів і вживання фраз «тільки у нас», «унікальний», «найкращий» можуть стати причиною блокування профілю GMC. Подібну інформацію Google може розцінити як введення користувачів в оману. Адже подібні висловлення порушують політику компанії щодо достовірності рекламних матеріалів.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

Твердження «найкращий продукт» без відгуків чи нагород, які товар отримав від відомих медіа, може сприйматися GMC як необґрунтоване. Google перевіряє рекламні матеріали на відповідність фактам і може заблокувати обліковий запис, якщо виявить порушення.

Тому уникайте перебільшень і надавайте конкретні факти, які підтверджують ваші заяви. А також проводьте регулярний аудит контенту з експертами з PPC, щоб відповідати політикам Google.

4. Некоректні мовні версії

Якщо сайт призначений для міжнародної аудиторії, він повинен підтримувати відповідні мовні версії. Неправильні або некоректні мовні версії, наприклад, якщо весь сайт написаний однією мовою, але банери або інші елементи представлені іншою мовою, можуть викликати плутанину у користувачів.

Також якщо сайт не підтримує мову, на яку націлені рекламні кампанії, це може бути розцінено як порушення політик Google Merchant Center.

Наприклад, якщо ви рекламуєте товари для англомовної аудиторії, але ваш сайт доступний лише українською, це може стати причиною блокування облікового запису.
Фото: Основні причини блокування Merchant Center

Для одномовного сайту варто упевнитися, що:

  • головні сторінки сайту та службові сторінки відображаються коректно, однією мовою;
  • сторінки товарів, категорій, банерів, метатегів вказані однією мовою з контентом;
  • всі дані у віді для Google однією мовою.

Для багатомовного сайту, врахуйте:

  • щоб не було помилок при перекладі товарів, категорій, текстів основних сторінок;
  • щоб мови не змішувалися;
  • щоб була окрема версія фіду для кожної мови;
  • щоб мовні версії були зв’язані через параметр hreflang.

Забезпечте коректну локалізацію вашого сайту, додавши підтримку всіх мов рекламних кампаній. Уникайте змішування мов, перевіряйте всі елементи сайту (банери, зображення та текст, кнопки тощо), щоб вони відповідали мові цільової аудиторії.

5. Помилки у товарах

Часто блокування GMC спричинене неправильними даними у товарах чи конкретних розділах, що стосуються товарів.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

Наприклад, бажано не тримати один товар в акційних понад 6 місяців. А для акцій повинен бути окремий розділ, куди варто додавати тільки акційні товари. При цьому вони не можуть складати понад 10% усього асортименту.

Товари «Не в наявності», необхідно позначати у фіді. Бажано, щоб їх було небагато, а основну масу складали товари «У наявності».

Бажано не ставити у фід товари «під замовлення», «виготовлення за Х днів» тощо. Необхідно, щоб у фіді фіксувалися товари лише «У наявності» та «Не в наявності». Якщо ж у вас є товари під замовлення, їх необхідно вказати у фіді «У наявності» з чіткими термінами доставки.

Також бажано додавати у товари не тільки фото, а й відео. Це додає впевненості у тому, що товар насправді є у наявності й залучає покупців.

6. Некоректно прописаний розділ сайту «Про нас»

У розділі «Про нас»міститься основна інформація, яка допомагає формувати довіру у користувачів, а Google за нею може підтверджувати легітимність бізнесу. Якщо цей розділ прописано некоректно, або в ньому немає відповідної інформації, профіль GMC, який просуває цей сайт, можуть заблокувати.

Важливо, щоб на сторінку «Про нас» було посилання у футері.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

Що повинно бути у розділі «Про нас», щоб профіль GMC не заблокували:

  • тематика сайту, або чітке визначення сфери;
  • товари чи послуги, які пропонує продавець;
  • розкриття проблем, які закриває товар чи послуга;
  • вказані УТП для продуктів та послуг, або УТП в межах компанії;
  • скільки років компанія на ринку, коли створена та ким;
  • контактна інформація, посилання на соцмережі, які підтверджують наявність команди.

Бажано регулярно оновлювати цей розділ, щоб він відображав актуальну інформацію, адже компанія може розвиватися, додавати нові товари чи послуги, отримувати нагороди тощо.

7. Відсутність прозорих даних щодо онлайн оплат

Google вимагає, щоб сайти, які використовують GMC для реклами товарів, мали прозору та зрозумілу інформацію про процес оплати. Якщо ця інформація відсутня, некоректна, або відображається на різних мовах по-іншому, можуть виникнути проблеми.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

Що слід вказати:

  • доступні методи оплати — кредитні картки, PayPal, банківські перекази тощо;
  • у назві способу оплати слід прописати — онлайн та картою;
  • пояснення заходів для захисту даних користувачів. Наявність SSL сертифікатів, шифрування даних;
  • у футері слід додати значки Visa, Mastercart та інших систем, які приймає магазин;
  • інформація про те, як переглядати та підтверджувати свої замовлення;
  • умови повернення товарів і відшкодування коштів;
  • мінімальна сума замовлення, якщо вона є;
  • відповідність на всіх мовних версіях способів та умов оплати.

Важливо, щоб оплата карткою (онлайн) була доступна для всіх способів доставки, включно з самовивозом — цей пункт досить часто ігнорують.

Також необхідно, щоб сума товарів у кошику збігалася з сумою, яку списує платіжний сервіс. І було сповіщення чи сторінка з підтердженням оплати, можна додати поле для відправки чеку на email.

Як і розділ «Про нас», розділ щодо оплат варто актуалізовувати та час від часу перевіряти, щоб запобігти блокуванню GMC.

8. Некоректні дані у розділі «Контакти»

Контактні дані необхідні для того, щоб підтвердити, що сайт не є шахрайським і відповідає вимогам Google. Блокування акаунту Merchant Center можливе, якщо інформація з розділу контактів не збігається з даними на вашому сайті чи у футері.

Тому необхідно, щоб інформація у футері сайту, розділі «Контакти» та Merchant Center була однаковою та актуальною.

У контактах додайте ці дані та слідкуйте за їх актуальністю:

  • розмістіть однакову інформацію щодо контактів у футері сайту та Merchant Center;
  • зазначте фізичну адресу з індексом;
  • вкажіть актуальні номери телефону (краще, коли їх декілька);
  • зазначте контактну особу, до якої можна звернутися за виникнення проблем;
  • додайте електронну пошту, на які можна написати;
  • вкажіть графік роботи;
  • бажано додати форму зворотного зв’язку.

Також важливо, щоб сайт був зареєстрований чи перебував у статусі очікування в Google My Business.

9. Відсутні чи некоректні дані щодо доставки товару

За відсутності даних про доставку, або відмінності їх між GMC та сайтом, може виникнути конфлікт сервісів Google, який стане причиною блокування облікового запису Merchant Center. Адже Google вимагає прозорості та точності інформації щодо умов доставки.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

На що звернути увагу:

  • якщо є виключення по доставці в межах країни, необхідно їх вказати та актуалізувати у картках товарів, розділі про доставку та Merchant Center;
  • вказати про наявність чи відсутність кур’єрської доставки;
  • чітко зазначити терміни та вартість доставки (можна зазначати, за тарифами основного перевізника);
  • необхідно чітко вказати терміни опрацювання та відправлення замовлення;
  • якщо є міжнародна доставка, необхідно окремо описати цей пункт з деталями.

Дуже важливо, щоб інформація про доставку була однакова в Merchant Center, розділі «Доставка та оплата», у картці товару та на сторінці оформлення замовлення.

10. Помилки у розділі «Обмін та повернення»

Розділ «Обмін та повернення» теж є важливим як для користувачів, так і для сервісів Google. Помилки у ньому, несинхронізована та неструктурована та нечітка інформація може створити проблеми з GMC.

Необхідно чітко вказати, які товари не підлягають обміну або поверненню, описати умови повернення та обміну товарів належної та неналежної якості.

Що варто вказати у розділі «Обмін та повернення»:

  • товари не підлягають обміну та поверненню, законні причини до відмови повернення чи обміну цих товарів;
  • чіткі умови повернення й обміну товарів належної та неналежної якості;
  • терміни повернення товару;
  • дані про те, хто сплачує доставку повернення;
  • процес повернення. Наприклад, якщо необхідний час на підтвердження повернення чи діагностика, пропишіть це і вкажіть, скільки часу це займе;
  • контакти та адресу, куди надсилати товар для обміну чи повернення;
  • способи повернення коштів й терміни їх повернення.

Відсутність цих деталей може стати причиною блокування Merchant Cente, оскільки це порушує політику прозорості Google.

11. Відсутність розділів та категорій на головній сторінці сайту

Головна сторінка сайту повинна бути зручною для користувача і пошукових роботів Google. Це необхідно не лише для SEO, а й для PPC, зокрема для Merchant Center.

Фото: Основні причини блокування Merchant Center

На головній сторінці має бути чітка структура:

  • вказані назва сайту, інформація про товари;
  • зазначені категорії та присутня навігація по ним;
  • встановлені банери відповідною мовою;
  • у футері мають бути основні інформаційні сторінки — «Доставка та оплата», «Обмін повернення», «Про нас», «Політика конфіденційності», «Публічна оферта», «Контакти» тощо.

При цьому на відповідних сторінках в маєте вказати як збираєте дані й використовуєте їх, включаючи лічильники Google Analytics, Meta Pixe тощо. А також з якою метою використовуєте ремаркетинг, розсилки, чи використовуєте SMS-розсилки, для яких можуть знадобитися дані із профілів користувачів.

Для Європи, важливо, щоб була сторінка «Terms and Conditions» й усі лічильники були вимкнені, поки користувач не надасть згоду.

Без цих даних сайт можуть сприйняти як шахрайський, тому варто додати всю необхідну інформацію і синхронізувати її з GMC. Важливо перевірити наявність та актуальність цієї інформації перед тим, як запускати рекламу Google Shopping та Performance Max.

12. Google Ads

Необхідно, щоб товари в Google Merchant Center були активні впродовж 10 днів. Вони не повинні мати проблем з модерацією, перед створенням рекламних кампаній Google Standard Shopping та PMax.

Також необхідно використовувати новий унікальний спосіб оплати в Google Ads, якщо було створено новий рекламний кабінет після попереднього блокування. Врахуйте, що цей спосіб оплати не має раніше застосовуватися в сервісах Google.

Перед запуском Google Standard Shopping та Performance Max рекомендуємо витратити принаймні $100 на інші рекламні кампанії.

Це можуть бути пошукові, відео, медійні або локальні кампанії. Лише після цього можна запускати Standard Shopping та PMax, щоб забезпечити стабільність та відповідність вимогам Google.

Додаткові причини блокування GMC

Окрім зазначених вище, існують ще кілька маркерів, які можуть стати причинами до блокування акаунту Merchant Center.

Серед цих причин:

  • відсутність оптимізованої мобільної версії сайту, або наявність помилок у мобільній версії;
  • погана швидкість завантаження сайту, особливо мобільної версії;
  • на сайті багато банерів, спливаючих вікон, які заважають перегляду;
  • наявність великої кількості орфографічних помилок на головній сторінці, у картках товарів, категоріях, на основних сторінках;
  • вік сайту менше 6 місяців;
  • у Google Merchant Center має бути підтверджений сайт і додані брендові кольори, лого. Також він має бути підтверджений через SMS по номеру, вказаному на сайті та у футері;
  • у Search Console немає XML-карти сайту, або вона неактуальна;
  • відсутність Robots.txt з доданим посиланням на Sitemap.xml;
  • наявність пустих категорій, або категорій де усі товари «не в наявності»;
  • наявність пустих сторінок, на яких немає інформації, товарів і які відкриті для індексування;
  • номер у Merchant Center не відповідає номеру, який зазначений на сайті;
  • некоректно складені документи у розділі «Публічна оферта»;
  • немає сторінки відгуків і можливості залишити новий відгук;
  • багато сторінок не в індексі Google (бажано, щоб було понад 80% індексованих);
  • вказані контакти, які були вже вказані в заблокованих рекламних акаунтах.

Ці пункти теж необхідно перевірити, якщо акаунт Merchant Center заблокували. Проте краще впевнитися, що порушення немає на етапі підготовки до запуску реклами. Адже процес розблокування може бути довгим.

Про автора

Софія Старк
Софія Старк
, Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого