Коли вони не потрібні: 5 типових проблем посадкових сторінок
SEO-фахівець агентства Inweb Владислав Наумов деякий час тому в колонці для «Нетології» вже обмірковував,чи дійсно кожному бізнесу потрібно створювати свою посадкову сторінку і чи не принесе вона зайвих проблем за умов нерозумного використання. Сьогодні в нашому блозі ми покажемо вам публікацію цієї статті.
Останнім часом створення лендінгів стало дуже популярним. Одразу хочу зауважити що під Landing page я маю на увазі лише односторінковий сайт на якорях.
Типові приклади лендінгів:
На кожному розі компанії пропонують створення односторінкових сайтів. Клієнтам розповідають про те що у лендінгів маса переваг, серед яких:
- Висока конверсія;
- Простота аналітики;
- Швидка розробка;
- Відносно низька вартість;
- Так модно, все роблять лендінгі.
Такі компанії всіляко схиляють клієнта в сторону створення landing page, хоча не факт що клієнту він взагалі потрібен і буде ефективним рішенням для його бізнесу. Питання ефективності даного рішення для клієнта відходить на другий план, головне пообіцяти що все буде класно, конверсія буде висока і просувати такі сайти легко.
Клієнт вірить, створює гарний лендінг і тут виникає необхідність в рекламі сайту і з’являються перші проблеми. Так ось про можливі проблеми та підводні камені ми й поговоримо.
Ніяких проблем не буде якщо лендінг розрахований на продаж однієї послуги або ж одного товару.
Проблема №1 – повнота інформації:
Необхідно розуміти що односторінкові сайти призначені й дуже добре працюють для надання інформації про одну послугу або один товар. Але якщо у Вас, наприклад, юридична фірма, яка надає 30 різних послуг – landing page не для Вас.
Тому що не вийде розмістити на одній сторінці детальну інформацію про 30 послуг. Або це вийде величезне полотно, в якому щось зрозуміти буде дуже проблематично.
Резюме:
Проблема №2 — SEO:
Основна проблема просування landing page в пошукових системах – відсутність цільових сторінок.
Під кожну послугу / товар / категорію необхідна цільова сторінка, яка буде оптимізована під певну групу запитів. Без цільових сторінок можна просувати тільки головну сторінку за загальними запитами, що не принесе значного результату.
Пошукова система не буде ранжувати високо одну сторінку по абсолютно різнім кластерам запитів, не буде одна і та сама сторінка знаходиться в топі за запитами:
- “юридичні послуги Одеса”
- “закриття СПД в Одесі”
- “реєстрація ТОВ в Одесі”
- “реєстрація ПП Одеса”
Користувач, ввівши запит «реєстрація ТОВ в Одесі» хоче побачити окрему сторінку під цю послугу на якій буде повно і коротко описано суть даної послуги, терміни виконання, ціну, гарантії, номер телефону та адреса компанії.
Резюме:
Проблема №3 — PPC:
Проблема з веденням контекстної реклами в принципі та ж що і з просуванням в пошукових системах. Потрібні цільові сторінки під послуги. У разі якщо вести весь трафік з контекстної реклами на одну сторінку, буде низький показник якості та отже висока ціна за клік.
Резюме:
Проблема №4 — конверсія:
Дійсно у лендінгів високий коефіцієнт конверсії, але за умови що він створений хорошими фахівцями зі знанням справи та досвідом.
Тому під час замовлення лендінга вимагайте надати кейси з розробки та результатами конверсії, якої вдалося досягти.
У разі якщо такі кейси є і компанія може надати всю необхідну інформацію, яка підтверджує ефективність створених ними лендінгів, можна сміливо у них замовляти цю послугу.
У більшості випадків лендінги роблять дуже низької якості, зроблені вони з якихось шаблонів, а не індивідуально для певної задачі клієнта.
Адже вся фішка лендінга у високій конверсії трафіку, а якщо підрядник не може цього забезпечити, то це гроші на вітер.
Резюме:
Проблема №5 — відсутність аналітики:
Для того, щоб мати якісь дані про взаємодію користувачів з сайтом необхідно встановити системи аналітики, налаштувати цілі, відстежувати ефективність, проводити тестування різних елементів сайту і багато іншого.
На жаль, цього ніхто не робить. Максимум поставлять Google Analytics і дивляться на кількість трафіку, який коливається від 2 до 3 унікальних відвідувачів.
Аналізувати лендінги простіше, адже потрібно відстежувати ефективність тільки 1 сторінки. До того ж це дуже цікаво, проводити А / Б тести та дивитися як змінюється поведінка користувачів виходячи з внесених змін.
Резюме:
Висновки:
-
- Landing Page — приголомшливий метод досягнення високої конверсії, але тільки в умілих руках.
- Лендінги гарні для реклами однієї послуги / товару, для презентації безлічі товарів або послуг лендінг не підходить.
- Велику увагу потрібно приділяти аналітиці, для того, щоб досягти високої ефективності потрібно постійно аналізувати результат. Робити правильні висновки та тестувати різні зміни.
- Лендінги необхідно використовувати тільки за призначенням.