Чому мобільний додаток не індексується за ключовими запитами: 10 можливих причин з рішеннями

Тепер ви часто зустрічатимете в нашому блозі абревіатуру ASO. Що це таке? Якщо у вас є мобільний додаток, це буде вашим орієнтиром та метою. Тим більше, якщо ви плануєте зробити додаток популярним та успішно монетизувати.

Що таке ASO?

ASO (App Store Optimization) – це оптимізація сторінки мобільного додатка. Здійснюється в App Store та Google Play (навіть не зважаючи на назву). Це різні способи покращення видимості мобільного додатка. Бажаний результат – щоб відвідувачі активніше завантажували та користувалися цією програмою. Сюди входить:

  • оптимізація заголовка мобільного додатку;
  • робота над текстовим описом згідно вимог магазину та регіональних правил;
  • оптимізація зображень з урахуванням специфіки індексації.

Коли все оптимізовано правильно, додаток отримує найкращі позиції в рейтингу. Це результати видачі за ключовими запитами, де магазини вишиковуються по порядку від найбільш якісних та оптимізованих до найменш. Також збільшується кількість органічних установок після перегляду користувачем сторінки додатку. У разі високої конкуренції це необхідність.

ASO включає роботу з такими елементами:

  • Ключові слова та продуманий заголовок.
  • Ключевики: спеціальне поле є в App Store. У Google Play немає, але рекомендуємо складати семантичне ядро ​​на основі функціоналу вашої програми.
  • Опис: часто впливає на рішення користувача та індексацію в Google Play.
  • Вбудовані покупки.
  • Найменування розробника: має вагу в Google Play.
  • Іконка.
  • Скріншоти (для смартфона, планшета).
  • Відео.
  • Рейтинг та відгуки користувачів.
  • Вага або розмір програми часто впливає на те, чи користувач скачає його. Справа в тому, що iOS пропонує завантажити через мобільний інтернет до 200 Мб, в Google Play – до 100 Мб.
  • Оновлення програми та «Що нового».
  • Локалі (далі читайте про них докладніше).
  • Посилання (впливають на SEO).

Тільки в App Store:

  • Підзаголовок.
  • Рекламний текст.

Навіщо потрібно ASO?

Конкуренція серед мобільних додатків стає жорсткішою. Виграє той, хто вміє знайти та залучити цільову аудиторію, подати свій продукт настільки вигідно, щоб його завантажували, користувалися та рекомендували.

Користувачі дізнаються про нові мобільні програми з пошуку в Google Play і App Store, топів, фічерингу. Перші позиції необхідні, якщо є мета стати успішним.

Оптимізація мобільних додатків потрібна ось чому:

  • Вас немає в топі видачі за ключовими словами? Виходить, вас немає взагалі. Принаймні у полі зору цільової аудиторії.
  • Ви є ​​у видачі, але через іконку, назву або рейтинг користувачі не тиснуть на скачування? Це втрата аудиторії.
  • Користувач натиснув, але опис програми чимось не сподобався? Якась кількість скачувань втрачена.

Ваше завдання тут зробити так, що максимум користувачів звернули увагу на додаток, зацікавилися, скачали і користувалися ним.

Індексація в App Store та Google Play: схожість та відмінності

App Store

  • Алгоритм індексує ключові слова з того моменту, коли програму подано на перевірку.
  • Результати індексації можуть бути наступного дня після оновлення текстових елементів.
  • Якщо ви публікуєте новий додаток, то перші два тижні ви матимете високі позиції за тими ключами, які проіндексувалися. Але не тіштеся: це тимчасова акція від App Store.

Ключові слова та їх поєднання тут індексуються з таких джерел:

  • заголовок;
  • підзаголовок;
  • блок із ключовими словами;
  • найменування розробника;
  • внутрішні покупки.

Зверніть увагу. В App Store опис не індексується і не впливає на просування, хоча для заповнення є три поля. Але для однієї країни можуть індексуватися кілька локалів (як це використовувати читайте далі).

Google Play

  • Штучний інтелект аналізує безліч факторів ранжирування.
  • Точних термінів індексації немає. Приблизно сім днів треба, щоб оцінити результати того, що зроблено, і приймати нові рішення. Цей фактор потрібно враховувати і не зневірятися, а постійно працювати над якістю додатку.
  • Не чекайте індексації, якщо програма не має ваги, тобто мінімальної уваги аудиторії.

Як збільшити вагу програми?

  • Запускайте рекламні кампанії в Google Ads.
  • Проводіть тестування A/B з текстовими елементами.

Алгоритми сканують релевантні ключі у таких джерелах:

  • метадані;
  • метадані в доплокалях;
  • категорії;
  • ваги;
  • відгуки;
  • не дивуйтеся – поштова адреса розробника.

У Google Play контент має меншу роль, але індексується. Є три поля – Title, Subtitle та Keywords з обмеженням символів. Усі ключі слід вписати в одну локаль.

У Google Play можна і корисно прописувати головний ключ у заголовку, короткому і повному описах програми. Завжди пам’ятайте, що щільність ключів має бути 2%. В AppStore так робити не можна.

Для зручності всі описані фактори ранжування ми представили вам у зручній табличці. Зберігайте її собі, щоби була під рукою.

Таблиця

Що індексується і як

  • Назва програми. 30 знаків у App Store та Google Play. Для топу відберіть найвідповідніші ключі та впишіть у назву.
  • Підзаголовок та короткий опис. 30 символів у App Store та 80 – для Google Play.
  • Блок із ключовими запитами. Доступний у App Store. Як користуватись?

 

  • 100 символів.
  • Пробіли після коми не ставте.
  • Вписуйте запити, які створюють комбінації з ключовими ключами із заголовка.

Щоб ключ в App Store індексувався, пишіть його у заголовку, підзаголовку, блоці для ключових слів.

  • Повний опис. 4000 знаків із пробілами для Google Play, але оптимально зайняти до 3000 і не менше 2000.

Зверніться до класифікації опису Google Play у Natural Language API. Сервіс покаже, як визначає текст і дасть йому коефіцієнт «впевненості». Він має бути не менше 0.8. Вище – краще.

API природної мови

  • Найменування розробника. Додайте ключові слова сюди. Тільки от зміна назви через багато років роботи може призвести до втрати позицій у видачі та зменшити покази програми у добірках. Для трафіку це ризик, тому краще зверніться до фахівців.
  • Вбудовані покупки. В App Store вони є результатами пошуку. Кожен IAP має назву на 30 символів та опис – 45. Впишіть релевантні ключові слова в заголовок IAP. Вони повинні бути пов’язані із суттю покупки.
  • Email розробника. У Google Play відіграє невелику роль, але не пропускаємо такої можливості зміцнити позиції.
  • Відгуки. У Google Play мобільні програми з гідним рейтингом виводяться вище. Ключі звідси теж індексуються. Відгуки впливають на SEO у Google Play та App Store однаково.
  • Теги. Підказують Google Play тематику програми. Ви можете додати до п’яти штук – про зміст та функціонал. На їх основі магазин об’єднує додатки до груп та видає користувачеві на запит.

10 причин, чому мобільний додаток може не індексуватися в магазині

  1. Потрібні ключі вказані у слабкому полі. Найсильніші – назва чи заголовок. Пропишіть ключ якомога вище, щоб магазин індексував його в першу чергу. Так це виглядає в Google Play:
    Пропишите ключ как можно выше, чтобы приложение индексировало его в первую очередь
    Наглядно з App Store:
    Наглядно з App Store
  2. У метаданих – лише частина запиту, а не весь він. Всі поля, крім заголовка та опису, у Google Play мають спадне значення. Наприклад, вам потрібен ключ «шахи для дітей віком від 10 років». При цьому слово з нього «шахи» вказано у заголовку, а продовження «для дітей віком від 10 років» – ніде. Звичайно, індексації чекати не доводиться.
  3. Форма запиту відрізняється від потрібної. Для App Store, слово в однині і множині – це різні ключі. Тому якщо ви хочете, щоб індексувалося слово «кросворд», не пишіть «кросворди».
  4. Запити вказані у доплокалі. Ключі звідси індексуватимуться і в основній локалі. Якщо ключа немає, не ризикуйте. Пропишіть важливий вам ключ в основний локаль і простежте після цього за індексацією.
    Локалі — це країни, для яких може відображатися програма. Є основна країна, на яку працює магазин мобільних програм. Але, крім неї, також можна вказати від однієї до чотирьох мов. Така програма буде відображатися в пошуковій видачі для однієї країни за релевантними ключами, але різними мовами.
  5. Запит один, але поділений на локалі. Наприклад, «шахи для дітей віком від 10 років»: ключ «шахи» прописано «в Україні», а «для дітей віком від 10 років» прописано «в Німеччині». У такому разі ключ повністю у вас індексуватися не буде, тому що розділиться на два окремі ключі в різних локалях. Спробуйте вказати їх в одній локалі або доплокалі для вашого регіону.
    Додаток може індексуватися відразу місцевою мовою, а також додатково англійською. Справа в тому, що United Kingdom – це доплокаль для багатьох країн.
    Наприклад, версія програми для України проіндексується за запитами з назви, опису та блоку для ключових слів (UA). За запитами, що залишилися, воно також проіндексується і по блоку ключів локалі United Kingdom. Пам’ятайте, що тут за умовчанням стоїть британська англійська, якщо не змінити мову.
    Особливу роль це відіграє для країн, де англійські слова використовують у розмовній мові: для Іспанія, Франція, Нідерланди. Більше додаткових локалей у App Store – більше пошукових запитів у додатку.
    Докладніше про кількість знаків для локалі. У нас є по 30 знаків у назві та підзаголовку. Ще 100 знаків отримуємо у блоці для ключових слів. Тобто, сумарно це 160 символів в одній локалі, наприклад, у Німеччині. Для неї є доплокаль – Великобританія. Тобто, додаємо і від неї ще 160 символів. Разом виходить 320 знаків для прописування запитів.
  6. Ви використовуєте спеціальні символи, що склеюють слова. Щоб заощадити знаки, іноді пробіли замінюють на /, –, & або такий, що фізично займає одне місце, але для користувачів він помітний як два символи. Наприклад, двокрапка та пробіл. Такі символи склеюють слова, розділені ними. Перевірте їх наявність, особливо якщо замовляли послугу просування у малодосвідченого фахівця. Цілком можливо, що він використовував цей прийом і слова не індексуються. Але буває так, що використання певних символів не призводить до склеювання – тут потрібний досвід на основі експериментів.

    Не рекомендуємо займатися цим самостійно, тому що можна значно втратити існуючі позиції. Відновлювати їх складніше, ніж одержати з нуля.

  7. У слові частина літер набрано в іншій розкладці. Наприклад, у слові “Вишивка” літера В набрано в англійській розкладці. Візуально помилок немає, але отримуємо зовсім інше слово, яке не індексується.
  8. Використання ключів бренду. Використовувати свій брендовий запит у полях метаданих є сенс тільки в тому випадку, якщо у вас є частотність, інакше ви витратите найважливіші місця на порожній ключ. Чужі товарні знаки та назви брендів використовувати у сторонніх програмах не можна. Система може заблокувати ранжування за цим ключовим словом або навіть зовсім видалити програму з магазину. Але й інші ситуації.
    Наприклад, у вашого конкурента назва програми My Water Shop. Ви можете використовувати комбінацію слів “water” та “shop”. Окремо ці слова не формують товарний знак, але пошукові системи з’єднують ці слова за одну фразу і можуть ранжувати вже як комбінацію.
  9. Зайві слова. iOS має безкоштовні ключові слова для англійської версії. Вони автоматично індексуються. Щоб індексуватися потрібні ключі, переконайтеся, що ви не прописали безкоштовні в полі.
    Apple, звичайно ж, не вказує всі “безкоштовні” запити. За досвідом автоматично індексуються слова: app, free, my, your, iPhone, iPad, назви категорій.
    Емодзі, спецсимволи, прийменники, спілки, сполучні слова як ключові слова для iOS не застосовуйте. Кращої видачі вони не допоможуть.
  10. Немає роботи з відгуками. Це важлива частина кампанії з просування програми, тому що:
    • рейтинг та відгуки впливають на встановлення програм та лояльність користувачів. Чим вона вища, тим охочіше купують;
    • за даними Apptentive, підвищення рейтингу з 3 до 5 зірок може додати додатку до 97% трафіку;
    • в Google Play на видимість впливають ключі у блоці відгуків.

Лайфхаки

  • Якщо ваш новий додаток не відображається у видачі, завантажте його за прямим посиланням. Google Play іноді пропускає програми, що тільки що вийшли. Які ключові слова він помітить і як їх проіндексує, незрозуміло, але це допоможе йому бачити вашу програму і видавати за запитами користувачів у результатах.
  • У Google Play часте використання ключів у метаданих не покращить ваші позиції. Він сприймає це як спам
  • У App Store знаки в ключових ключах не замінять прогалини.
  • Важливо: у Google Play тексти на іконках та скріншотах також індексуються.

Неможливо оптимізувати мобільний додаток раз і назавжди. Це постійний процес із нескінченною кількістю ітерацій. Немає строгих правил – досвід та експерименти визначають усі. Вам потрібен спеціаліст, який оптимізує додаток та підвищить його позиції? Звертайтеся за послугою просування мобільних програм в Inweb. У нас є копірайтери, дизайнери, оптимізатори, які працюють саме з додатками, добре орієнтуються у специфіці та діють на основі різноманітного досвіду.

Не пропустіть