Як відстежувати ефективність роботи підрядників самостійно і за допомогою звітів

На чому будується Ваша довіра з підрядниками?
Наша на результатах і звітності.

Ваше завдання як клієнта просити звіти про виконану роботу в кінці кожного звітного періоду, який ви обумовите з підрядником.

Звіт повинен бути вашою мовою, щоб страшні слова «ранжування», «індексація» не лякали вас. Якщо ви не розумієте значення ключових параметрів, попросіть фахівця розповісти про їхнє значення. Читання звіту не повинно стати для вас проблемою. Перед укладенням договору обговоріть ті моменти, які ви хочете бачити в звіті. Вам обов’язково потрібно знати перелік виконаних робіт. Це те, що дозволяє оцінити ефективність вкладених інвестицій в рекламу.

У статті розповімо, які звіти ми надаємо нашим клієнтам, працюючи з оптимізацією сайту і контекстній рекламі. А також, як за допомогою Serpstat відстежити ефективність робіт самостійно.

Звіт для клієнта за послугою – контекстна реклама

На прикладі розширеного звіту з контекстної рекламі, ми покажемо, на що звертаємо увагу свою і клієнта. Звіти ми формуємо в Google Data Studio. Поїхали! Якщо в кінці залишаться питання за показниками, ставте їх у коментарях.

Блок 1 містить загальні дані про діючі рекламні кампанії за звітний період (стандартно це місяць, 30 днів з моменту старту роботи):

Отчет по платному трафику

Звіт платного трафіку

  • 1 рядок в блоці 1 показує загальну кількість показів, кліків, СTR (показник клікабельності), середню вартість кліків і загальні витрати на рекламу всіх діючих кампаній в аккаунті;
  • 2 рядок в блоці 1 показує дані, які припадають лише на кампанії, що працюють в пошуковій мережі Google;
  • 3 рядок в блоці 1 показує дані, які припадають лише на кампанії, що працюють в контекстно-медійній мережі (на сайтах партнерів гугл).

Блок 2 містить таблицю даних по всіх кампаніям, які працюють в акаунті з дрібненням по групах оголошень в цих кампаніях. Як правило в кампаніях містяться групи оголошень з інформаційними запитами (запити, метою яких є отримання будь-якої інформації) і конверсійними запитами (запити, що приносять високий ступінь конверсії, від переходу по оголошеннях). За таких умов добре видно скільки показів, кліків припадають на кожну групу оголошень.
Кампанії, які містять в назву «SER» відносяться до пошукових кампаній.

Эффективность поисковых кампаний

Ефективність пошукових кампаній

Кампанії, які містять в назву «GDN» відносяться до контекстно-медійної мережі.

Эффективность контекстно-медийной сети

Ефективність контекстно-медійної мережі

Блок 3 містить статистику пошукових запитів.

Статистика поисковых запросов

Статистика пошукових запитів

Блок 4 показує джерела трафіку по Google Analytics. Бачачи, який канал приносить вам більше трафіку, ви можете продовжувати інвестувати його. Або перевести кошти на нові джерела. На прикладі звіту, бачимо, що органічна і платна реклама гугл лідує.

Отчет по источникам

Звіт за джерелами трафіку Google Analytics

Блок 5 показує ефективність рекламних кампаній Google Analytics. Різниця з блоками 2 і 3 за ефективністю пошукових кампаній і контекстно-медійній мережою Google Adwords в тому, що в першому звіті ми бачимо реакцію користувачів на рекламну кампанію, в другому – поведінку користувачів на сайті.

Эффективность рекламных кампаний GA

Ефективність рекламних кампаній Google Analytics

Блок 6 містить графіки динаміки зміни кількості показів і кліків по днях за звітний період в пошуковій і контекстно-медійній мережі. У звіті простежуємо залежність показу оголошень і кількості кліків. Робимо висновки щодо встановлення бюджету на майбутній період.

Динамика поиска

Динаміка пошуку

Блок 7 містить карту кліків по областях України: чим яскравіше і більше кружок, тим більше переходів за оголошенням було з цієї області.

Распределение сеансов по местоположению

Розподіл сеансів за місцем розташування

Висновки

  1. За запитом клієнта ми коригуємо звіт згідно цілям і задачам проекту, доповнюючи або прибираючи інформаційні блоки.
  2. Під час skype-call або особистій зустрічі обговорюємо отримані результати за звітний період і погоджуємо план робіт на наступний звітний період.
  3. На підставі результату за поточний період складаємо прогноз і план завдань на наступний звітний період, розподіляємо бюджет виходячи зі стратегії завдань проекту.

Звіт для клієнта з оптимізації сайту

Звіти із SEO збираються вручну зі звітів декількох сервісів нашими співробітникам. Звіт і план робіт на наступний місяць складає SEO IM і передає його SEO PM.

Чи знаєте ви, чому варто з презирством ставитись до гарантій в SEO? Ми даємо відповідь.
Звіти за період ми формуємо в Google Docs за структурою:

Блок 1 — звіт по виконаних роботах за період:

Отчет по выполненным работам за период

Звіт по виконаних роботах за період:

У документі вказуємо, що було зроблено командою проекту за звітний період:

  • розмістили статті на блозі за узгодженими раніше темами;
  • сформували завдання для текстів статей для копірайтера;
  • перевірили розміщення текстів на головній сторінці;
  • сформували завдання для текстів на сторінці галереї;
  • перевірили впровадження технічного завдання програмістом;
  • сформували метатеги і заголовки H1 для сторінок статей;
  • перевірили сайт на наявність помилок і сформували технічне завдання їх усунення.

Блок 2 містить плани робіт на наступний звітний період:

 Планы работ на следующий отчетный период

Плани робіт на наступний звітний період

Блок 3 показуємо видимість сайту за даними Serpstat:

Serpstat — це сервіс, який відстежує зміни позицій ключових фраз в пошукових системах, динаміку зміни видимості сайту, його позицій і сумарного трафіку.

Видимость сайта по данным Serpstat

Видимість сайту за даними Serpstat

Видимість – це видимість домену в пошуковій мережі Google. Згодом видимість сайту повинна зростати, оскільки пошуковим роботам необхідно певний час на сканування та індексування змін на сайті.

Сумарний трафік – це трафік, який сайт отримує в місяць з пошукової мережі Google.

Ключові фрази – це сумарна кількість ключових фраз за якими домен ранжується в топ-100 пошукової мережі Google.

История изменения видимости в органике по данным Serpstat

Історія зміни видимості в органіці за даними Serpstat

Изменение количества фраз в органике по данным Serpstat

Зміна кількості фраз в органіці за даними Serpstat

Страницы сайта с наибольшей видимостью

Сторінки сайту з найбільшою видимістю

Топ запросов по данным Serpstat

Топ запитів за даними Serpstat

Блок 4 Включає огляд аудиторії за даними Google Analytics. На прикладі звіту ми бачимо, що безкоштовний трафік за звітний місяць збільшився на 5,30% в порівнянні з даними за попередній період.

Показники безкоштовного трафика:

  1. Кількість користувачів – 7552.
  2. Кількість сеансів – 6869.
  3. Сеансів на користувача – 1,21.
  4. Кількість переглядів сторінок – 17 958.
  5. Глибина перегляду – 1,96 сторінок \ сеанс.
  6. Середня тривалість сеансу – 2,09 м.
  7. Показник відмов – 64,91%.
Показатели бесплатного трафика

Показники безкоштовного трафіку

Показники безкоштовного трафіку включають огляд джерел безкоштовного трафіку.
Основне джерело безкоштовного трафіку Google – 97,41%:

основне джерело трафіку

Аналіз досягнутих цілей

Достигнутые цели

Досягнуті цілі

На прикладі звіту всього за період було досягнуто:

  • всього цілей – 260;
  • коефіцієнт конверсії склав: 2,84%;
  • переходів на сторінку контакти (рос) – 219;
  • успішна відправка форми зі сторінки «Питання і відповіді» – 3;
  • успішна відправка повідомлення зі сторінок послуг – 9;
  • додати відгук – 0;
  • відправка форми «Записатися на прийом» – 6;
  • натискання на кнопку «Записатися на прийом» – 0;
  • відправка розширеної форми «Запис на консультацію» – 3;
  • натиснути на кнопку «Поставити питання» – 0;
  • натискання на кнопку «Зв’яжіться зі мною» – 20.

Якщо бажаєте самостійно відстежувати динаміку зростання вашого бізнесу протягом звітного періоду і не чекати звітів від менеджера, подружіться з Serpstat і самостійно стежте за змінами.

Наприкінці періоду з менеджером зможете обговорити всі цікаві спостереження.

Почнемо з того, що потрібно зрозуміти, наскільки сайт було «видно» пошуковикам до початку SEO-просування і що змінилося після робіт в цьому напрямку.

Видимість сайту і трафік

Це просто відстежити самому, використовуючи функціонал Serpstat. Введіть адресу домену в пошуковий рядок сервісу і виберіть цікаву для вас базу даних. У вкладці «Аналіз сайту» відкрийте «Аналіз домену», а потім «Сумарний звіт». У вікні, надана вся загальна статистика за доменом.

Общая статистика по домену

Загальна статистика за доменом

В першу чергу нас цікавить видимість сайту. Спустіться трохи вниз, щоб побачити графік видимості.

Видимость сайта

Видимість сайту

Параметр показує, наскільки пошукові системи бачать сайт. Чим за більшою кількістю фраз ваш сайт ранжируется в топ-20, тим вище видимість. Зростання видимості щомісяця свідчить про зростання вашого проекту. Якщо на графіку падіння або стагнація, то треба запитати у підрядників причини.

Сервіс показує інформацію про зміну видимості за останній рік або з дня запуску проекту.

Суммарный отчёт

Сумарний звіт

У сумарному звіті також є інформація про органічний трафік, який сайт отримав з обраної пошукової системи за останній місяць.

Блок «ключові фрази» показує загальну кількість фраз в топ-100 Google. Нижче графіка видимості можна подивитися динаміку зміни ключових фраз в розрізі року або з дня створення проекту.

Динамика изменения ключевых фраз

Динаміка зміни ключових фраз

Щоб детально переглянути, які ключові фрази приносять вам максимальний трафік і топ запитів за доменом, перейдіть в інструмент «SEO аналіз», а потім «Позиції». Serpstat одразу покаже ключові фрази, за якими ваш сайт займає 1-е місце у видачі.

Позиции

Щоб подивитися, які сторінки приносять максимальний трафік, перейдіть у вкладку «Сторінки-лідери». У ній ви побачите сторінки з найбільшою кількістю ключових слів і шейрм в соціальних мережах. Стовпець «потенційний трафік» показує, на скільки переходів можна розраховувати, якщо вивести сторінку на перше місце у видачі по всім ключовим словами, що зараз в топ-20.

Страницы-лидеры

Зворотні посилання

Якщо підрядник працює над збільшенням посилальної маси, то ви можете промоніторити приріст посилань та їх якість.

Для цього відкрийте «Аналіз посилань». У розділі «Сумарний звіт» є інформація про всі ресурси, а також Serpstat Trust Rank і Page Rank. Чим більший відсоток STR і SPR, тим вище рівень довіри пошукових систем до вашого сайту.

Суммарный отчёт

Нижче представлений графік посилань за останні 120 днів. Якщо в цьому напрямку ведеться робота, то і шкала графіка теж повинна зростати. Але зауважимо, якщо кількість посилань росте, а рівень довіри до сайту падає, то варто поговорити з підрядником. Швидше за все, SEO-фахівці, що займаються вашим просуванням, просто закуповують посилання поганої якості на нецільових ресурсах або сайтах з низькою репутацією.

Посилаючі сторінки

На графіку «Нові та втрачені посилання» і «Нові домени, що посилаються» можна побачити скільки і коли з’явилися посилання. Для вас важливо, щоб цей графік постійно був вищим за нуль.

Як отримати детальну інформацію щодо роботи над проектом та його позицій?

Для детальної інформації про зростання позиції сайту необхідно, щоб ваші підрядники налаштували щоденний моніторинг позицій. Наполягайте, щоб дали доступ до перегляду всієї інформації з цього блоку. Дізнайтесь, як не втратити свій сайт, віддаючи доступи.

У звіті будуть згруповані за тегами всі ключові слова. Ви зможете легко подивитися, як змінювалися позиції за кожним словом, стільки ключових слів у топ-20, топ-10, топ-5, топ-3 і топ-1.

У вкладці «Історія» наочно показано динаміку зміни позицій по топах останнім часом.

Історія зміни позицій

Перейшовши у вкладку «Конкуренти», можна відстежити, яку частку трафіку та ринку за різними категоріями запитів займаєте ви та ваші найближчі конкуренти. У цьому вікні показана історія розподілу трафіку між вами і конкурентами.

Конкуренти

Щоб отримувати детальні звіти щодо виконаних завдань seo-відділу, наполягайте, щоб усі завдання велися через планувальник Серпстату. У сервісі є шаблони для більшості стратегій просування та аналізу ринку, маси посилань і оптимізації контенту. Якщо в жодному чек-листі не буде необхідних завдань, то завжди можна створити свій.

Попросіть свого підрядника дати вам доступ до перегляду планувальника і тоді ви зможете постійно перевіряти, як просувається робота по SEO. Маючи інформацію щодо виконаних завдань, ви завжди знатимете, що слід запитати у виконавця насамперед.

Аналіз бізнесу

Підсумки

У більшості випадків головна проблема просування сайту – це відсутність діалогу між замовником та виконавцем. Замовник очікує не те, що може запропонувати йому підрядник, а той, у свою чергу, може давати неповну або неякісну інформацію у звітах, тому що клієнт нічого не розуміє.
Щоб цього уникнути:

  1. Домовтеся, щоб сеошники вели список завдань і надавали вам доступ до всіх звітів.
  2. Домовтеся про щоденний моніторинг позицій та користувальницький доступ, щоб ви самостійно могли бачити всі зміни.
  3. Використовуйте Serpstat або сервіси з подібним функціоналом, аналізуйте зміни видимості та трафіку, маси посилань і ваших позицій.
  4. Запитуйте у підрядника про всі питання, що вас цікавлять, ґрунтуючись на отриманій інформації.