Кейс SEO: зростання органічного трафіку на 317% для сервісу доставки товарів Megazakaz

Кейс SEO: зростання органічного трафіку на 317% для сервісу доставки товарів Megazakaz Послуга: комплексне SEO-просування.
Тематика: доставка товарів з США, Європи і Китаю.
Регіон: Україна.
Термін співпраці: з вересня 2017 року по червень 2019 року.

Опис проекту

Megazakaz.com — сервіс, який надає посередницькі послуги з викупу товарів на зарубіжних сайтах (США, Європа, Китай) і доставці їх в Україну. Специфіка сайту в тому, що він показує товари в продажу, наприклад, на ebay.com, кожен з яких можна купити через кошик на сайті. Крім того, відвідувач може оформити заявку на доставку вже купленого товару в Україну або звернутися до служби підтримки через Jivosite або телефон.

Телеграм-канал Media Inweb

Цілі проекту

Основна мета проекту на етапі старту робіт — зростання органічного трафіку.

Але перш ніж її досягти, потрібно було відновити показники відвідуваності сайту до рівня 2016 року. Ресурс втрачав позиції в органічному трафіку, в зв’язку з переїздом на новий сайт.

Динамика трафика до того, как клиент обратился в Inweb

Як видно на графіку, на момент початку співпраці з проектом трафік просів майже в два рази.

Ми склали стратегічний план робіт, який складався з наступних дій:

  • провести аудит і виявити основні причини зниження трафіку;
  • виправити знайдені помилки і зупинити просідання;
  • скласти план подальших робіт просування і розвитку проекту.

Які помилки ми виявили

З огляду на те, що після перенесення старого сайту на новий у нього була відсутня «батьківська опіка» з боку SEO-фахівця, в пошукову видачу потрапили дублі і сміттєві сторінки. Веб-сайт не був оптимізований і містив велику кількість технічних помилок:

  • всі сторінки каталогів нового сайту містили слеш в кінці URL-адреси, при цьому в пошуковій видачі були проіндексовані сторінки старого сайту без слеша;
  • некоректно формувалися хлібні крихти для сторінок категорій в каталогах;
  • багато сміттєвих сторінок у видачі, як результати пошуку по сайту;
  • некоректно працювала пагінація в каталогах, створюючи безліч неіснуючих сторінок;
  • на багатьох сторінках сайту були відсутні заголовки h1 та/або не були прописані метатеги title, description;
  • сайт містив велику кількість посилань, які вели на неіснуючі сторінки;
  • та інші помилки.

Процес виправлення технічних помилок

На відміну від сайтів-конкурентів, які працюють з одним закордонним каталогом (Ebay або Amazon), на сайті Megazakaz було відразу 6 повноцінних каталогів, кожен зі своїми товарами та аукціонами. Просканувати сайт вдавалося лише частково, тому пошук, виявлення причин і усунення помилок відбувалися поетапно.

Робота зі сміттєвими сторінками

Кожна перевірка сайту знаходила різні сміттєві сторінки. Що ми зробили, щоб це виправити:

  1. Змінили роботу фільтрації на сайті: при виборі будь-яких параметрів та їх варіацій всі результати фільтрації формувалися через get-параметр. Статичними залишили тільки фільтр для брендів.
  2. Виправили роботу пагінацію з усіх сторінок, де в URL-адресу зустрічається “?page=1” і прописали 301 редірект на відповідну категорію.
  3. Виправили проблему з регістрами в URL-адресах сторінок. Наприклад, кожна сторінка магазину мала кілька дублів за типом:
    • https://megazakaz.com/shops/hugoboss
    • https://megazakaz.com/shops/HugoBoss
    • https://megazakaz.com/shops/HUGOBOSS
    • https://megazakaz.com/shops/HUGoBOSS
Исправили проблему с регистрами в URL-адресах страниц

Оптимізація метатегів

Через особливості роботи API на сайті було багато схожих категорій з однаковою назвою. Щоб зробити метатеги унікальними, ми використовували складні шаблони для генерації title, description.

    1. Для початку виправили формування заголовка h1 для вкладених категорій з прив’язкою до вищестоящої категорії.
    2. Потім прописували такі шаблони для метатегів:

title: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] — купити на eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну | Megazakaz.com
description: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] з Німеччини. Купівля і доставка товарів з інтернет-аукціону eBay.de (Німеччина) зі 100% гарантією. Простота пошуку, зручність замовлення, гарантія доставки.
h1: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] (Німеччина)

title: {Назва магазину} Україна — доставка товарів з магазину — {Назва магазину} | Megazakaz.com
description:Купівля і надійна доставка товарів з магазину {Назва магазину} зі 100% гарантією. Простота пошуку, зручність замовлення, гарантія доставки.
h1: Магазин {Назва магазину}</em

    1. Щоб зробити унікальними метатеги для карток товарів прописали шаблон з додаванням країни.

title: {Назва товару} (Номер лота товару) — купити на eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну | Megazakaz.com
description: Швидко і зручно купити {Назва товару} (Номер лота товару) на інтернет-аукціоні eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну зі 100% гарантією.
h1: {Назва товару} (Номер лота товару) — (Німеччина)</em

Робота над підвищенням якості сторінок

Пошукова система Яндекс не індексувала багато сторінок сайту, так як вони були недостатньо якісними (з її точки зору). Як наслідок — сайт не отримував трафік.

Недостаточно качественные страницы сайта с точки зрения Яндекса

Яндекс в Україні заблокований і трафіку з цієї пошукової системи не багато, але така помилка в Яндекс вебмайстрі показала нам низьку якість документів.

Щоб це виправити, роботи проводили відразу в декількох напрямках:

    1. SEO-тексти. Наповнювали якісним контентом сторінки категорій каталогу Ebay США, Ebay Німеччина. Щомісяця писали близько 50 тисяч символів контенту.
    2. Рандомна лінковка з текстовим блоком відгуків. Вивели блок з 6-ма відгуками на всіх сторінках каталогу — на категоріях, підкатегоріях, картках товарів, сторінках магазинів.Покупці часто пишуть відгуки на сайті, адміністрація їм відповідає — це дозволяє текстового блоку постійно оновлюватися.Отзывы покупателей на сайте
    3. Оптимізація сторінок магазинів. Наповнили контентом сторінки магазинів — додали інформацію, якої не було: назва та відгуки.Заказов товаров по ссылкеУ новому дизайні і з усіма доробками дані сторінки мають інший вигляд:
      Заказ товаров по ссылке в новом интерфейсе

    4. Переклад каталогів. Разом з програмістами і контент-менеджерами виконали дуже великий, тривалий і копіткий обсяг роботи: зробили коректний переклад назв категорій з англійської, німецької, польської на російську мову в усіх каталогах.Процес перекладу ускладнювався тим, що:



        • автоматичний переклад реалізувати не вдалося з декількох причин: по-перше, все одно доводилося вручну виправляти помилки після Google перекладача, по-друге, це давало додаткове навантаження на сайт і погіршувало показники швидкості завантаження;

        • каталоги постійно оновлювалися. До моменту додавання виконаного і перевіреного перекладу з’являлися нові категорії. По суті, процес оновлення перекладів був на постійному контролі у контент-менеджерів. Перший переклад, зі зрозумілих причин, був найоб’ємнішим: зайняв приблизно місяць роботи контент-менеджера.




      Динамика трафика после переводов каталога сайта

      На скріншоті можна побачити динаміку зростання трафіку після реалізації перекладу каталогу Ebay DE.


    5. Редактура шаблону генерації тегів заголовків. Додали в шаблон генерації h1 для карток товарів назву категорії.
Отредактировали шаблон генерации тегов заголовков

  1. Роботи для прискорення індексації сайту. Створили блоки з перелінковкою:



      • на картках товарів додали блок «Бренди категорії {Назва категорії}», в якому вивели посилання на всі бренди певної категорії;

      • на картках товарів додали блок «Вас може зацікавити». В цьому модулі вивели рандомно товари головної категорії;

      • використовували футер для створення лінковки категорій пріоритетного каталогу Ebay US. У ньому статично вивели по 3 посилання з кожної батьківської категорії;




    Использовали футер для создания линковки категорий приоритетного каталога




      • на сторінках магазинів вивели модуль «Популярні категорії», в якому статично вивели сторінки категорій і підкатегорій;

      • для кращої індексації категорій каталогу Ebay US створили блок лінковки, в якому статично вивели посилання на певні сторінки категорій 4-5 рівня вкладеності;

      • на сторінках магазину створили блок, в якому статично вивели будь-яку підкатегорію основної категорії магазину Ebay US.




    Создали блок, в котором вывели статично любую подкатегорию основной категории

  2. Вивантажили з Google Search Console сторінки, які не міг просканувати гугл бот. Щомісяця створювали окремі нові xml-карти, додаючи їх в Search Console, щоб пошуковик примусово їх почав сканувати і додавати в індекс.
  3. Розділили html-карту сайту https://megazakaz.com/ebay/allcategory на сторінки пагінації, на кожній, з яких, вивели приблизно по 500 найменувань.
  4. Провели оптимізацію коду сайту. Максимально зменшили кількість рядків html-коду. Зробили для того, щоб за 1 візит на сторінку Google бот міг з першого разу просканувати код сторінки цілком. Це значно вплинуло на швидкість індексації сторінок сайту і на зменшення «неякісних сторінок».
  5. Оптимізували код фільтрації. Прибрали всі посилання на фільтри з get-параметром з коду. Це було необхідно тому, що, не дивлячись на заборону сканування даних сторінок у файлі Robots.txt, Google їх додає в індекс. Як наслідок — сміттєві сторінки почали потрапляти в індекс.Оптимизировали код фильтрации, убрав все ссылки на фильтры с get-параметром из кода.

Робота з зовнішніми факторами ранжування

Коли проект надійшов в роботу, на нього вже вело досить велика кількість посилань. Наше завдання було продовжити якісно нарощувати кількість посилань з різних джерел.

Неякісні посилання, які були розміщені раніше, ми зняли, а ті, які зняти не було можливості — відхилили через інструмент Disavow Links.

Для нарощування посилальної маси використовували такі типи посилань:

  1. Щомісяця розміщували якісні крауд ​​посилання на тематичних форумах.
  2. Розміщували посилання в коментарях під відео на YouTube.
  3. Outreach. Підбирали якісні новинні ресурси, писали рекламний матеріал і розміщувалися безпосередньо.

Ми провели аналіз поточної посилальної маси: знайшли посилання з якісних донорів, які вели на неіснуючі сторінки сайту. Прописали посторінкові редіректи з неіснуючих сторінок на схожі матеріали, з метою зберегти хороші посилання. Це допомогло залучити додатковий трафік:

Провели анализ текущей ссылочной массы и привлекли дополнительный трафик

Робота над українською версією сайту

Паралельно з розвитком основних каталогів, клієнт і команда проекту прийняли рішення — розвивати українську версію сайту.

З цією метою ми провели ряд робіт:

  • створили українську версію сайту і каталогу Ebay US в підпапці /ua;
  • переклали всі метатеги на українську мову;
  • переклали всі інформаційні сторінки;
  • переклали українською всі тексти для каталогу Ebay US;
  • створили окремі html і xml-карти сайту;
  • для прискорення індексації сторінок каталогу української версії сайту систематично проводили роботу з крауд-посиланнями: протягом 7-8 місяців.

Досягнуті результати

Через усі вишезгадані роботи досягли наступних результатів:

  1. Зростання органічного трафіку склало 317,6%.Рост органического трафик составил 317,6%
  2. Покращилися максимальні показники найбільш вдалого року по трафіку за весь період роботи сайту (з 2016 року).Улучшились максимальные показатели наиболее удачного года по трафику за весь период работы сайта (с 2016 года).
  3. Досягли п’ятикратного зростання кількості пошукових фраз за даними Serpstat.Достигли пятикратного роста количества поисковых фраз по данным Serpstat
  4. Поліпшили позиції сайту по основних частотних запитах.Улучшили позиции сайта по основным частотным запросам

Команда проекту

Команда проекта

  • Тетяна Авксентієва — Middle Project Manager;
  • Євген Кравчук — SEO Team Lead.

Відгук клієнта про роботу з командою

Відгук фахівця про роботу з проектом

Тетяна, менеджер проекту

«Працювати було цікаво, хоч і дуже складно. Проект таких масштабів вимагав повного занурення і постійної участі, робота проводилася відразу за багатьма напрямками. Потрібно було враховувати велику кількість чинників і дій. Раді, що вдалося досягти помітного результату, хоча зупинятися рано. Співпраця з клієнтом завершилося, оскільки він найняв фахівця з SEO-просуванню в штат, і тепер перед ним стоїть завдання довести розпочате до ще більш значущих показників».

Висновки

  1. Якщо новий сайт після запуску, деякий час функціонує без уваги SEO-фахівця, він може містити багато технічних помилок. У видачу, з високою ймовірністю, потраплять сміттєві сторінки і дублі. Чим раніше ці помилки будуть виправлені, тим ефективніше сайт буде залучати органічний трафік.
  2. Індексацію виправлених сторінок сайту можна прискорити за допомогою:
    • окремих блоків з перелінковкою;
    • звернення примусової уваги з боку Google Search Console вручну на окремі xml-карти обраних сторінок;
    • розподілу xml-карти сайту на сторінки пагінації;
    • оптимізації коду сайту;
    • оптимізації коду фільтрації.
  3. Робота зі зовнішніми факторами ранжування, за рахунок нарощування посилальної маси, має відбуватися одночасно з регулярним аналізом і відключенням/видаленням неякісних або неефективних посилань.
  4. З огляду на набрання чинності «Закону про державну мову», не можна залишити без уваги українську версію сайту, оптимізації якої слід приділити достатньо часу.

Пишемо, редагуємо та публікуємо для вас.
Більше цікавого