Кейс SEO: зростання органічного трафіку на 317% для сервісу доставки товарів Megazakaz
Послуга: комплексне SEO-просування.Тематика: доставка товарів з США, Європи і Китаю.
Регіон: Україна.
Термін співпраці: з вересня 2017 року по червень 2019 року.
Опис проекту
Megazakaz.com — сервіс, який надає посередницькі послуги з викупу товарів на зарубіжних сайтах (США, Європа, Китай) і доставці їх в Україну. Специфіка сайту в тому, що він показує товари в продажу, наприклад, на ebay.com, кожен з яких можна купити через кошик на сайті. Крім того, відвідувач може оформити заявку на доставку вже купленого товару в Україну або звернутися до служби підтримки через Jivosite або телефон.
Цілі проекту
Основна мета проекту на етапі старту робіт — зростання органічного трафіку.
Але перш ніж її досягти, потрібно було відновити показники відвідуваності сайту до рівня 2016 року. Ресурс втрачав позиції в органічному трафіку, в зв’язку з переїздом на новий сайт.
Як видно на графіку, на момент початку співпраці з проектом трафік просів майже в два рази.
Ми склали стратегічний план робіт, який складався з наступних дій:
- провести аудит і виявити основні причини зниження трафіку;
- виправити знайдені помилки і зупинити просідання;
- скласти план подальших робіт просування і розвитку проекту.
Які помилки ми виявили
З огляду на те, що після перенесення старого сайту на новий у нього була відсутня «батьківська опіка» з боку SEO-фахівця, в пошукову видачу потрапили дублі і сміттєві сторінки. Веб-сайт не був оптимізований і містив велику кількість технічних помилок:
- всі сторінки каталогів нового сайту містили слеш в кінці URL-адреси, при цьому в пошуковій видачі були проіндексовані сторінки старого сайту без слеша;
- некоректно формувалися хлібні крихти для сторінок категорій в каталогах;
- багато сміттєвих сторінок у видачі, як результати пошуку по сайту;
- некоректно працювала пагінація в каталогах, створюючи безліч неіснуючих сторінок;
- на багатьох сторінках сайту були відсутні заголовки h1 та/або не були прописані метатеги title, description;
- сайт містив велику кількість посилань, які вели на неіснуючі сторінки;
- та інші помилки.
Процес виправлення технічних помилок
На відміну від сайтів-конкурентів, які працюють з одним закордонним каталогом (Ebay або Amazon), на сайті Megazakaz було відразу 6 повноцінних каталогів, кожен зі своїми товарами та аукціонами. Просканувати сайт вдавалося лише частково, тому пошук, виявлення причин і усунення помилок відбувалися поетапно.
Робота зі сміттєвими сторінками
Кожна перевірка сайту знаходила різні сміттєві сторінки. Що ми зробили, щоб це виправити:
- Змінили роботу фільтрації на сайті: при виборі будь-яких параметрів та їх варіацій всі результати фільтрації формувалися через get-параметр. Статичними залишили тільки фільтр для брендів.
- Виправили роботу пагінацію з усіх сторінок, де в URL-адресу зустрічається “?page=1” і прописали 301 редірект на відповідну категорію.
- Виправили проблему з регістрами в URL-адресах сторінок. Наприклад, кожна сторінка магазину мала кілька дублів за типом:
- https://megazakaz.com/shops/hugoboss
- https://megazakaz.com/shops/HugoBoss
- https://megazakaz.com/shops/HUGOBOSS
- https://megazakaz.com/shops/HUGoBOSS
Оптимізація метатегів
Через особливості роботи API на сайті було багато схожих категорій з однаковою назвою. Щоб зробити метатеги унікальними, ми використовували складні шаблони для генерації title, description.
-
- Для початку виправили формування заголовка h1 для вкладених категорій з прив’язкою до вищестоящої категорії.
- Потім прописували такі шаблони для метатегів:
title: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] — купити на eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну | Megazakaz.com
description: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] з Німеччини. Купівля і доставка товарів з інтернет-аукціону eBay.de (Німеччина) зі 100% гарантією. Простота пошуку, зручність замовлення, гарантія доставки.
h1: {Назва категорії} — [Назва підкатегорії (передостанньої)] (Німеччина)
title: {Назва магазину} Україна — доставка товарів з магазину — {Назва магазину} | Megazakaz.com
description:Купівля і надійна доставка товарів з магазину {Назва магазину} зі 100% гарантією. Простота пошуку, зручність замовлення, гарантія доставки.
h1: Магазин {Назва магазину}</em
-
- Щоб зробити унікальними метатеги для карток товарів прописали шаблон з додаванням країни.
title: {Назва товару} (Номер лота товару) — купити на eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну | Megazakaz.com
description: Швидко і зручно купити {Назва товару} (Номер лота товару) на інтернет-аукціоні eBay.de (Німеччина) з доставкою в Україну зі 100% гарантією.
h1: {Назва товару} (Номер лота товару) — (Німеччина)</em
Робота над підвищенням якості сторінок
Пошукова система Яндекс не індексувала багато сторінок сайту, так як вони були недостатньо якісними (з її точки зору). Як наслідок — сайт не отримував трафік.
Яндекс в Україні заблокований і трафіку з цієї пошукової системи не багато, але така помилка в Яндекс вебмайстрі показала нам низьку якість документів.
Щоб це виправити, роботи проводили відразу в декількох напрямках:
-
- SEO-тексти. Наповнювали якісним контентом сторінки категорій каталогу Ebay США, Ebay Німеччина. Щомісяця писали близько 50 тисяч символів контенту.
- Рандомна лінковка з текстовим блоком відгуків. Вивели блок з 6-ма відгуками на всіх сторінках каталогу — на категоріях, підкатегоріях, картках товарів, сторінках магазинів.Покупці часто пишуть відгуки на сайті, адміністрація їм відповідає — це дозволяє текстового блоку постійно оновлюватися.
- Оптимізація сторінок магазинів. Наповнили контентом сторінки магазинів — додали інформацію, якої не було: назва та відгуки.У новому дизайні і з усіма доробками дані сторінки мають інший вигляд:
- Переклад каталогів. Разом з програмістами і контент-менеджерами виконали дуже великий, тривалий і копіткий обсяг роботи: зробили коректний переклад назв категорій з англійської, німецької, польської на російську мову в усіх каталогах.Процес перекладу ускладнювався тим, що:
- автоматичний переклад реалізувати не вдалося з декількох причин: по-перше, все одно доводилося вручну виправляти помилки після Google перекладача, по-друге, це давало додаткове навантаження на сайт і погіршувало показники швидкості завантаження;
- каталоги постійно оновлювалися. До моменту додавання виконаного і перевіреного перекладу з’являлися нові категорії. По суті, процес оновлення перекладів був на постійному контролі у контент-менеджерів. Перший переклад, зі зрозумілих причин, був найоб’ємнішим: зайняв приблизно місяць роботи контент-менеджера.
На скріншоті можна побачити динаміку зростання трафіку після реалізації перекладу каталогу Ebay DE.
- Редактура шаблону генерації тегів заголовків. Додали в шаблон генерації h1 для карток товарів назву категорії.
- Роботи для прискорення індексації сайту. Створили блоки з перелінковкою:
- на картках товарів додали блок «Бренди категорії {Назва категорії}», в якому вивели посилання на всі бренди певної категорії;
- на картках товарів додали блок «Вас може зацікавити». В цьому модулі вивели рандомно товари головної категорії;
- використовували футер для створення лінковки категорій пріоритетного каталогу Ebay US. У ньому статично вивели по 3 посилання з кожної батьківської категорії;
- на сторінках магазинів вивели модуль «Популярні категорії», в якому статично вивели сторінки категорій і підкатегорій;
- для кращої індексації категорій каталогу Ebay US створили блок лінковки, в якому статично вивели посилання на певні сторінки категорій 4-5 рівня вкладеності;
- на сторінках магазину створили блок, в якому статично вивели будь-яку підкатегорію основної категорії магазину Ebay US.
- Вивантажили з Google Search Console сторінки, які не міг просканувати гугл бот. Щомісяця створювали окремі нові xml-карти, додаючи їх в Search Console, щоб пошуковик примусово їх почав сканувати і додавати в індекс.
- Розділили html-карту сайту https://megazakaz.com/ebay/allcategory на сторінки пагінації, на кожній, з яких, вивели приблизно по 500 найменувань.
- Провели оптимізацію коду сайту. Максимально зменшили кількість рядків html-коду. Зробили для того, щоб за 1 візит на сторінку Google бот міг з першого разу просканувати код сторінки цілком. Це значно вплинуло на швидкість індексації сторінок сайту і на зменшення «неякісних сторінок».
- Оптимізували код фільтрації. Прибрали всі посилання на фільтри з get-параметром з коду. Це було необхідно тому, що, не дивлячись на заборону сканування даних сторінок у файлі Robots.txt, Google їх додає в індекс. Як наслідок — сміттєві сторінки почали потрапляти в індекс.
Робота з зовнішніми факторами ранжування
Коли проект надійшов в роботу, на нього вже вело досить велика кількість посилань. Наше завдання було продовжити якісно нарощувати кількість посилань з різних джерел.
Неякісні посилання, які були розміщені раніше, ми зняли, а ті, які зняти не було можливості — відхилили через інструмент Disavow Links.
Для нарощування посилальної маси використовували такі типи посилань:
- Щомісяця розміщували якісні крауд посилання на тематичних форумах.
- Розміщували посилання в коментарях під відео на YouTube.
- Outreach. Підбирали якісні новинні ресурси, писали рекламний матеріал і розміщувалися безпосередньо.
Ми провели аналіз поточної посилальної маси: знайшли посилання з якісних донорів, які вели на неіснуючі сторінки сайту. Прописали посторінкові редіректи з неіснуючих сторінок на схожі матеріали, з метою зберегти хороші посилання. Це допомогло залучити додатковий трафік:
Робота над українською версією сайту
Паралельно з розвитком основних каталогів, клієнт і команда проекту прийняли рішення — розвивати українську версію сайту.
З цією метою ми провели ряд робіт:
- створили українську версію сайту і каталогу Ebay US в підпапці /ua;
- переклали всі метатеги на українську мову;
- переклали всі інформаційні сторінки;
- переклали українською всі тексти для каталогу Ebay US;
- створили окремі html і xml-карти сайту;
- для прискорення індексації сторінок каталогу української версії сайту систематично проводили роботу з крауд-посиланнями: протягом 7-8 місяців.
Досягнуті результати
Через усі вишезгадані роботи досягли наступних результатів:
- Зростання органічного трафіку склало 317,6%.
- Покращилися максимальні показники найбільш вдалого року по трафіку за весь період роботи сайту (з 2016 року).
- Досягли п’ятикратного зростання кількості пошукових фраз за даними Serpstat.
- Поліпшили позиції сайту по основних частотних запитах.
Команда проекту
- Тетяна Авксентієва — Middle Project Manager;
- Євген Кравчук — SEO Team Lead.
Відгук клієнта про роботу з командою
Відгук фахівця про роботу з проектом
Тетяна, менеджер проекту
«Працювати було цікаво, хоч і дуже складно. Проект таких масштабів вимагав повного занурення і постійної участі, робота проводилася відразу за багатьма напрямками. Потрібно було враховувати велику кількість чинників і дій. Раді, що вдалося досягти помітного результату, хоча зупинятися рано. Співпраця з клієнтом завершилося, оскільки він найняв фахівця з SEO-просуванню в штат, і тепер перед ним стоїть завдання довести розпочате до ще більш значущих показників».
Висновки
- Якщо новий сайт після запуску, деякий час функціонує без уваги SEO-фахівця, він може містити багато технічних помилок. У видачу, з високою ймовірністю, потраплять сміттєві сторінки і дублі. Чим раніше ці помилки будуть виправлені, тим ефективніше сайт буде залучати органічний трафік.
- Індексацію виправлених сторінок сайту можна прискорити за допомогою:
- окремих блоків з перелінковкою;
- звернення примусової уваги з боку Google Search Console вручну на окремі xml-карти обраних сторінок;
- розподілу xml-карти сайту на сторінки пагінації;
- оптимізації коду сайту;
- оптимізації коду фільтрації.
- Робота зі зовнішніми факторами ранжування, за рахунок нарощування посилальної маси, має відбуватися одночасно з регулярним аналізом і відключенням/видаленням неякісних або неефективних посилань.
- З огляду на набрання чинності «Закону про державну мову», не можна залишити без уваги українську версію сайту, оптимізації якої слід приділити достатньо часу.