Як дізнатися відвідуваність сайту конкурента: кілька популярних способів

Як дізнатися відвідуваність сайту конкурента: кілька популярних способів

Навіщо знати відвідуваність сайту-конкурента

Щоб успішно вести будь-який бізнес, необхідно враховувати чимало різних чинників: бізнес-середовище, тенденції поведінки ніші, потенційні шляхи розвитку, роботу з сайтом, що вимагає постійного поліпшення власних позицій. У всьому цьому допоможе знання відвідуваності сайту конкурента. Давайте розбиратися як саме.

При правильному аналізі, ви можете отримати відповіді на наступні питання:

  • звідки приходить трафік і як взаємодіє з сайтом;
  • які реальні обсяги клієнтів в ніші;
  • як сезонність впливає на сферу;
  • які є можливості для зростання за охопленням аудиторії і функціоналу вашого сайту;
  • чи варто розміщувати рекламу на ресурсі;
  • чи варто купувати готовий сайт і чи буде його домен допомагати залучати клієнтів.

Виходячи з отриманих даних ви зможете визначити точки зростання вашого бізнесу та оптимізувати шляхи їх досягнення.

Як дізнатися відвідуваність сайту-конкурента 

Існує кілька різних способів дізнатися відвідуваність сайту-конкурента. Деякі з них застаріли і неактуальні, деякі — побічно, а дані, отримані з їх допомогою, не дозволяють зрозуміти реальний стан речей. Самим практичним і точним способом є використання спеціальних інструментів. Нижче розглянемо кожен з них.

1. Similarweb 

Англомовний інструмент, що дозволяє отримати великий набір даних за мобільними і десктопними версіями сайту, серед яких:

  • кількість трафіку сайту (відвідуваність);
  • середню тривалість сеансу (тривалість відвідування сайту);
  • кількість сторінок, що переглядаються за сеанс;
  • показник відмов.
  • інформацію про гео приналежність трафіку по країнам в процентному співвідношенні, тенденцію до їх зміни, і інформацію про тип пристроїв (мобайл або десктоп), для яких наведені дані.
  • інформацію про джерела трафіку і процентне співвідношення трафіку за джерелами.
  • інформацію про сайти-реферали, з яких відбувається найбільше переходів на аналізований сайт.

Іноді даних для аналізу буває недостатньо. В такому випадку Similarweb дає кілька порад, які можуть допомогти в розвитку сайту.

  • дані про найпопулярніші пошукові запити сайту, і співвідношення платного і безкоштовного трафіку по фразах;
  • кількість трафіку сайту з соціальних мереж, процентне співвідношення трафіку по кожній з них;
  • інформацію про контекстну рекламу сайту. Відсоток трафіку, принесеного контекстною рекламою;
  • сайти, реклама на яких принесла найбільше трафіку;
  • інформацію про співвідношення трафіку з рекламних платформ;
  • інформацію про інтереси аудиторії за категоріями за темам і про те, які ще сайти найчастіше відвідують користувачі;
  • дані про конкурентів і схожі сайти.

Ви можете порівняти сайт конкурента і ваш сайт. Щоб порівняти за всіма параметрами, необхідна RRO версія, але навіть використовуючи Trial версію, ви отримаєте порівняння по трафіку вашого сайту і сайту-конкурента.

Порівняння вашого сайту з конкурентом в Similarweb

Як Similarweb збирає дані

  • З власного плагіна — сервіс обробляє і аналізує власні отримані дані.
  • За даними інших розширень — сервіс обробляє і аналізує дані, що купуються у інших джерел.
  • За даними від провайдерів — Similarweb співпрацює з провайдерами та аналізує отримані від них дані.
  • Краулер — сервіс використовує власних пошукових роботів для збору даних.
  • Прямий підрахунок— деякі сайти надають сервісу доступи до своїх лічильників.

Сервіс працює на основі платної підписки, проте надає можливість скористатися пробним періодом.

2. Serpstat

Ця багатофункціональна платформа дозволяє дізнатися:

  • видимість домену в пошуковій видачі (показник розраховується виходячи зі співвідношення кількості і популярності ключових фраз, за ​​якими сайт знаходиться в топ 20 Google і співвідноситься з максимальною видимістю по мільйону фраз в базі платформи);
  • обсяг органічного трафіку (значення може бути неточним. Розраховується на основі CTR сайту);
  • кількість ключових слів для SEO і PPC. (Кількість фраз за якими сайт знаходиться в топ 100 видачі Google, і кількість фраз, за ​​якими домен закуповує рекламу відповідно);
  • популярність ключових слів (частотність, їх вартість в контекстній рекламі і їх позиції);
  • Звіт SEO-аналіз показує дані за вирослими, впалими і втраченими ключовими словами. Можна дізнатися про зміни позицій сайту за всіма запитами, а також ті, які не охоплені і можуть стати потенційною точкою зростання. Цей звіт вкрай корисний, адже дозволяє визначити перспективний напрямок у розвитку сайту та в разі потреби внести правки до стратегії просування;
  • розподіл фраз за позиціями;
  • конкурентів у видачі;
  • і багато іншого.

Для збору даних Serpstat використовує власних ботів, дані з відкритих джерел і інше. Інструмент платний, є можливість використовувати пробний період.

3. Ahrefs

Аналіз сайту конкурента за допомогою даного інструменту дозволяє отримати дані за багатьма параметрами, серед яких:

  • рейтинг домену;
  • кількість запитів, за якими сайт ранжируется в топ 100 пошукової видачі;
  • обсяг органічного трафіку;
  • динаміку органічного трафіку сайту;
  • динаміку ключових слів проекту;
  • інформацію про гео приналежність трафіку за країнах і його обсяг;
  • дані про конкурентів.

Ahrefs — один з найпотужніших інструментів, якщо мова заходить про аналіз посилань. Він буде незамінний при розробці стратегії нарощування посилальної маси. Ahrefs дозволяє перевірити свій поточний контрольний профіль, виділивши неякісні майданчика. Ви можете проаналізувати контрольний профіль конкурентів і оцінити якість майданчика, на якій плануєте купити посилання.

  • Звіт «Беклінків» — містить дані про всі посиланнях на ваш сайт, їх DR, кількість вхідних / вихідних посилань на домен, анкор і беклінков;
  • Звіт «Биті» в беклінків — містить інформацію про те, на які сторінки з кодом відповіді 404 вашого сайту посилаються донори;
  • Звіт «Домени-донори» — містить інформацію про всі посилаються доменах на ваш сайт, їх DR, трафік і інші параметри;
  • Звіт «Анкор» — містить інформацію про анкор-листи аналізованого сайту: найпопулярніші анкор, кількість посилань за такими анкорами сторінок і інше.

Інструмент є платним, однак дозволяє використовувати безкоштовний пробний період.

4. Alexa.com

Сервіс, що використовує дані з власного додатка — Alexa Toolbar, а також з розширень браузерів. Дозволяє отримати дані про:

  • ключових словах в різних уявленнях;
  • схожих сайтах;
  • джерелах трафіку;
  • рейтингу сайту;
  • геолокації відвідувачів;
  • і багато іншого.

Сервіс працює за передоплатою, є можливість скористатися безкоштовним пробним періодом.

5. Semrush

Ще один сервіс, що дозволяє проаналізувати сайт і отримати такі дані:

  • рейтинг домену;
  • обсяг трафіку з пошукової видачі;
  • ключові слова;
  • кількість доменів що посилаються;
  • обсяг контекстної реклами;
  • показники залученості;
  • дані географічної приналежності відвідувачів за країнами.

Сервіс — платний, але надає можливість скористатися безкоштовним пробним періодом.

Дізнатися відвідуваність відразу декількох ресурсів

Якщо ви використовуєте відразу кілька сервісів і хочете дізнатися відвідуваність декількох ресурсів — скористайтеся програмою Netpeak Checker.

Для цього:

Крок 1. Вкажіть список доменів для аналізу зручним вам способом;

Крок 2. Позначте необхідні параметри у випадаючих меню назв інструментів;

Запустіть перевірку й ознайомтеся з її результатами в основному вікні програми.

Порівняння даних із різних сервісів

Розглянемо і порівняємо отримані дані з різних сервісів для сайту ukr.net.

За трафіком:

  • Similarweb;
  • Serpstat (тільки органічний трафік);
  • Ahrefs (тільки органічний трафік);
  • Semrush (тільки органічний трафік);
  • Pr-cy;

За геопозицією:

  • Similarweb.
  • Ahrefs.
  • Alexa.
  • Semrush.

За джерелами трафіку:

  • Similarweb.
  • Alexa.
  • Semrush.

За конкурентами/схожими сайтами:

  • Similarweb.
  • Serpstat.
  • Ahrefs.
  • Alexa.
  • Semrush.

Висновки після порівняння даних

Ми бачимо, що отримані цифри відрізняються, залежно від використаного інструменту, але навіть за таких умов ми можемо сказати, що:

  • Відвідуваність сайту становить ~ 69,5 млн користувачів загалом, з них ~23 млн користувачів це органіка.
  • Здебільшого відвідувачі сайту з України, але великий відсоток трафіку складають відвідувачі з Польщі, Німеччини, Іспанії.
  • Основним джерелом трафіку для сайту є прямі заходи, пошукові системи та соціальні мережі.

Конкуренти, на яких варто звернути увагу:

  • pravda.com.ua;
  • news.liga.net;
  • unn.com.ua.

Основну частину посилального профілю складають брендові або безанкорні посилання:

Усе це допомагає нам краще зрозуміти обсяг трафіку в області, поведінку цільової аудиторії, виокремити напрямки розвитку та скоригувати стратегію просування.

Висновок

Аналіз відвідуваності сайту-конкурента є важливою, корисною і невід’ємною частиною розвитку власного бізнесу.

Аналіз допомагає розробити та скоригувати стратегію розвитку, зрозуміти поведінку користувачів, їхні потреби та можливості ніші.

Використання різних інструментів є одним із найточніших і найзручніших способів отримати дані про сайт-конкурента.

Захоплююсь фентезі літературою, іграми й фільмами, пишу вірші та невеликі оповідання. Багато говорю і шуткую, хоча гумор в основному чорний. Не люблю коли мені брешуть, і коли обговорюють позаочі. Людина в основному закритий, і з новими людьми близько сходжуся вкрай рідко. В SEO потрапив після того, як вирішив, що потрібно щось змінювати в житті. Зараз я на своєму місці та в абсолютному захваті від роботи. У нас найкрутіша команда та офігенна атмосфера. Найбільше мені подобається бачити результат моєї роботи, і розуміти, що саме мої рішення привели до зростання проєкту і розвитку бізнесу клієнта.
Більше цікавого