Як самому розмістити аутріч: 3 складності, з якими можна зіткнутися

 Як самому розмістити аутріч: 3 складності, з якими можна зіткнутися Текст, текст, текст … і в одному скромному місці посилання. Швидше за все ви читаєте статтю-аутріч — статтю, яка розміщена на цьому ресурсі за гроші, не тільки з метою рекламування товару або послуги, а й з метою просування сайту. Адже аутріч — один з ефективних інструментів лінк білдінгу.

Ми вже писали про користь і важливість Outreach для бізнесу. У цій статті ми хочемо розглянути 3 найпоширеніших труднощі, з якими може зіткнутися клієнт, якщо вирішить розміщувати статті на сайтах ЗМІ самостійно.

Від автора: «Все описане — досвід агенства інтернет-маркетингу Inweb. Всі збіги з реальними історіями — випадкові ;)»

Труднощі першого контакту

Пример первого письма-запроса о сотрудничестве

Встановлення та налагодження контактів з різними ЗМІ вимагає багато часу. Це елемент формування взаємної довіри, необхідного для продуктивної роботи з розміщення матеріалів.

Важливим фактором є спілкування з вебмайстром і вміння поставити потрібні питання, які допомагають визначити оптимальні способи і місця розміщення статей. Причому, якщо для публікації SEO-статті досить розглянути загальні параметри сайту і його трастовість (з точки зору передбачуваної оцінки передачі «ваги» на сайт-акцептор), то комплексне PR- і SEO-розміщення вимагає проведення повноцінного аналізу. У тому числі повну оцінку аудиторії і її поведінки на сайті.

Проблеми на етапах встановлення контакту можуть носити технічний і особистісний характер. Деякі ЗМІ далеко не одразу відповідають на запити. З нашого досвіду відповідь може прийти навіть через місяць.

Сценарій перший. Ви взагалі не отримали відповідь

Якщо ви не отримали відповідь, надіславши лист-запит за вказаними адресами, не турбуйтеся. Це можливо. Найімовірніше ваше повідомлення, з яких-небудь причин, потрапило в папку «Спам».

Сценарій другий. Ви отримали неінформативну відповідь

Пример неинформативного ответа на первое письмо-запрос
Ви отримали відповідь, але вона «сухувата». Але ж ви сформували докладний запит з усіма пунктами-параметрами, які цікавлять:

  • які технічні вимоги та формати матеріалів;
  • які можливі місця розміщення;
  • яку кількість посилань можна розмістити в тексті і якого формату;
  • чи можна прикріплювати фото і відео до статті;
  • яка ціна розміщення;
  • чи є можливість попереднього перегляду тексту перед публікацією.

Якщо на всі ці питання у відповідь ви отримали скупе односкладове «так», наберіться терпіння і будьте готові до того, що спілкування з вебмайстром, м’яко кажучи, затягнеться. Недостатньо інформативна відповідь може пояснюватися як технічними, так і особистісними факторами.

Сценарій третій. Ви отримали змістовну відповідь

Оперативна, зрозуміла і якісна відповідь — це добра ознака видання, яка націлена на роботу з замовниками. З таким ЗМІ сподобається працювати і ви повернетеся до нього ще раз.

Важливо! Неінформативна відповідь, ігнорування деяких питань, граматичні помилки в тексті не завжди є провісниками проблем в комунікації. У нашій практиці траплялися такі ситуації, коли з першого контакту «не пішло», а в підсумку вийшла злагоджена робота. Ще і такі, коли рівно навпаки 🙂 Але якщо побіжно проаналізувати весь досвід роботи із засобами масової інформації, проблеми все ж частіше можна виявити вже на початку знайомства.

Труднощі прозорості цін

Найважливішим параметром для більшості замовників розміщення статей є ціна. Теоретично зрозуміло, що вона корелює не тільки зі статусом видання, його трастовістю, відвідуваністю, а ще й з об’ємом розміщуваних матеріалів, типом наданих посилань і місцем розміщення.

На практиці ж все набагато складніше. І ми, у даному випадку, говоримо не про комплексну оцінку і самооцінку видання. А про цінову політику видань, так би мовити, як про явище «деякої речі в собі».

  1. Ціни завжди зростаютьПричому ростуть щорічно, а іноді піднімаються і кілька разів на рік. Винятки бувають, але дуже рідко і носять тимчасовий характер. Видання може піти на зниження цін для залучення клієнтів.
  2. Використання коефіцієнтівБагато ЗМІ використовують, так звані, коефіцієнти. Вони бувають сезонними (рекомендуємо обов’язково враховувати під час планування бюджету розміщення) і тематичними. Тематичні — це, як правило, націнка у півтори чи два рази на конкретні теми. Наприклад, азартні ігри, алкоголь, політична агітація. Але тут є свої нюанси, що стосуються подачі теми. Є певні можливості для маневру. Розповідаємо на прикладі кейсу.Кейс з аутріч-просуванням великої виноробні

    Подача матеріалів в лоб — про вироблене вино і його якості — неминуче тягла за собою накладення підвищувальних коефіцієнтів. Але грамотна зміна акцентів в сторону історії виноробства в цьому регіоні, з органічним включенням згадок і посилань, дозволила не просто розміститися на місцевому порталі-лідері, а ще й зробити це за стандартною ціною.

    Пример аутрич-продвижения винодельни

    Про що це ми? Про те, що в багатьох виданнях готові йти назустріч вашій винахідливості. Звичайно, не скрізь і не завжди це проходить. Головне, щоб від вашого тексту, фігурально кажучи, не тхнуло алкоголем 🙂

  3. Оцінка обсягу матеріалуЯкщо ми говоримо про розміщення власних матеріалів, то треба враховувати, що різні видання практикують різний підхід до розрахунку текстових обсягів, що впливає на кінцеву ціну:
    • є ЗМІ, які вказують ціну за мінімальний обсяг знаків для того чи іншого формату розміщення, а потім беруть доплату за додаткові тисячі;
    • є ті, які вказують певний діапазон — наприклад, не менше 1,5 тис. і не більше 3 тис.;
    • є майданчики, які виставляють оплату за число знаків з пробілами, хоча більшість рахує знаки без пробілів.

Ще один важливий ціновий момент, який особливо помітний на великих майданчиках медіахолдингів. Оплата може включати ПДВ або вказуватися без нього. З огляду на те, що ПДВ в Україні становить 20%, під час розміщення матеріалу за ціною в 10000 грн, ви повинні сплатити ще 2000 грн через те, що ціна на розміщення була вказана без урахування ПДВ. А ви цього і не помітили.

Хвилюватися не варто, варіанти оптимізації є. Розповідаємо про них далі.

Знижки для рекламних агенств. Всі або майже всі ЗМІ пропонують знижки агенствам. Розбіг в середньому становить від 5% до 20%. Тобто інтернет-агенство, яке надає послуги аутріч, запропонує вам більш вигідну ціну за розміщення в ЗМІ, ніж вам запропонує це ж ЗМІ під час звернення до них у редакцію безпосередньо. За умови пакетного розміщення агенство отримує знижки за кількість розміщених матеріалів.

Пример предоставления скидки для агентства

Важливо! Якщо ви просуваєте один або два ресурси, замовляти пакетне розміщення з 5 або 10 вихідними посиланнями з одного майданчика на ваш сайт — не найвірніша стратегія формування довідкового профілю. Швидше за все це буде неефективним використанням бюджету без результату.

Як працюємо ми? Інтернет-агенство має можливість замовити пакет одразу для декількох клієнтів — розміщувати посилання кожного з клієнтів, попередньо отримавши їх згоду, з одного ресурсу за істотно більш вигідною ціною, ніж якби це було за умовою роздільного розміщення.

Треба сказати, що знижки за таким пакетним розміщенням іноді досягають 50%.

Відповідні тематики і гео майданчики. Більш доступний варіант,  де ви можете отримати пакетне розміщення від медіахолдінгу або якоїсь приватній сітки сайтів — це відповідна тематика ресурсу і вашого матеріалу. Але тут є нюанси.

  1. Тематично вам може підходити для розміщення тільки один ресурс якогось холдингу. Інші, відвідувані і трастові — не підходять.
  2. Використовувати мережі новинних регіональних сайтів — добре, але у них сильно різняться показники. Ті, шо працюють по франшизі сітки, вірніше, франшизодавці, на яких ви виходите для пакетного розміщення, схильні усереднювати ціну розміщення для якісних і не дуже сайтів, що входять в мережу. Тобто, може виявитися так, що ви просто переплатите за пакет.
  3. Геолокаційний таргетинг. Можливо, вам елементарно не потрібні посилання з інших регіонів.

Повертаючись до початку цінового блоку, слід зазначити, що вибудовуючи довгострокові відносини зі ЗМІ агенство інтернет-маркетингу може розраховувати на отримання певних преференцій. У нашому випадку це:

  • заморожування цін на певний період, як правило, не менше півроку;
  • це обнулення сезонних коефіцієнтів;
  • це бонусні розміщення. Ми працюємо з майданчиками, які роблять знижку 50% на кожне третє розміщення.

Важливо! Всі ці бонуси розраховуються не від стандартної ціни, а від вже зниженої ціни для нас, як для рекламного агенства.

Форматування, узгодження і посилання

Різні видання вимагають різних форматів подачі матеріалу для публікації: комусь необхідна html-розмітка, а хтось категорично вимагає прибрати її; деяким підходить один формат, розмір фотографій і текстових файлів, комусь потрібен зовсім інший. Вимоги істотно різняться від видання до видання. Крім того, не завжди структура контенту сайту відповідає тій, яку ви прописуєте. Особливо, це стосується підзаголовків і переліків, які у багатьох українських сайтів все ще реалізовані погано.

Саме тому оптимально працювати з сайтами, які надають попередній перегляд. На цій стадії можна внести всі необхідні правки. За час роботи з закордонними замовниками і розміщенні їх у національних ЗМІ необхідно враховувати особливості місцевого правового регулювання друку. У деяких країнах, окрім вичитування редактором, матеріали проходять і юридичний аналіз.

Який статус посилання в тексті та тривалість його життя

Вічне розміщення посилання. Яке є однією з головних цілей аутрічу, як інструменту просування сайту. Купуючи таке розміщення, важливо розуміти, що посилання має потребу в регулярній верифікації. Воно може пропасти з технічних і не тільки причин, ресурс може бути закрито або продано. У будь-якому з цих випадків висока ймовірність втрати посилання. Але за умови розміщення на якісних майданчиках-донорах, шанси відновлення посилань або їх компенсації досить високі.

Прийоми майданчиків, які розміщують посилання. Наприклад, великий і добре відвідуваний майданчик, готовий розмістити ваш матеріал з відкритим посиланням і за чималою ціною. Але при цьому сторінка, на якій розміщується стаття, закрита від індексації.

Відкриття посилання на певний період. За його продовження представники сайту-донора пропонують регулярно доплачувати. Тобто це така собі реінкарнація орендних посилань в сфері аутріч, де царюють вічні посилання. З урахуванням того, що вартість посилань в аутріч і без того висока, рекомендуємо обходити такі ресурси стороною, якщо інше не передбачено стратегією просування.

Висновки

Ця стаття не просто матеріал про труднощі, які, на наш погляд, найпоширеніші у сфері аутріч. Вона є аналізом нашої роботи і співпраці з майданчиками. Ми сподіваємося, що за необхідності звернення в ЗМІ для розміщення матеріалів безпосередньо, власник сайту або SEO-спеціаліст, зможе врахувати ті нюанси, про які ми написали. А з якими підводними каменями стикалися ви під час спілкування з майданчиками? Пишіть в коментарях, ми з радістю подискутуємо.

Людмила Міхова
Людмила Міхова
• Head of Linkbuilding Department
Агенція digital-маркетингу Inweb
User-agent: * Disallow: / це все що вам потрібно знати про мене. Як ви зрозуміли, а може і не зрозуміли, я закрита людина, не люблю говорити не тільки про себе, а й взагалі в принципі. Роблю багато, кажу про це мало. Вважаю це своєю проблемою. Люблю каву, котів і пауерліфтинг. І аутріч з краудом, природно.
Більше цікавого