Як самому розмістити аутріч: 3 складності, з якими можна зіткнутися
Текст, текст, текст … і в одному скромному місці посилання. Швидше за все ви читаєте статтю-аутріч — статтю, яка розміщена на цьому ресурсі за гроші, не тільки з метою рекламування товару або послуги, а й з метою просування сайту. Адже аутріч — один з ефективних інструментів лінк білдінгу.Ми вже писали про користь і важливість Outreach для бізнесу. У цій статті ми хочемо розглянути 3 найпоширеніших труднощі, з якими може зіткнутися клієнт, якщо вирішить розміщувати статті на сайтах ЗМІ самостійно.
Від автора: «Все описане — досвід агенства інтернет-маркетингу Inweb. Всі збіги з реальними історіями — випадкові ;)»
Труднощі першого контакту
Встановлення та налагодження контактів з різними ЗМІ вимагає багато часу. Це елемент формування взаємної довіри, необхідного для продуктивної роботи з розміщення матеріалів.
Важливим фактором є спілкування з вебмайстром і вміння поставити потрібні питання, які допомагають визначити оптимальні способи і місця розміщення статей. Причому, якщо для публікації SEO-статті досить розглянути загальні параметри сайту і його трастовість (з точки зору передбачуваної оцінки передачі «ваги» на сайт-акцептор), то комплексне PR- і SEO-розміщення вимагає проведення повноцінного аналізу. У тому числі повну оцінку аудиторії і її поведінки на сайті.
Проблеми на етапах встановлення контакту можуть носити технічний і особистісний характер. Деякі ЗМІ далеко не одразу відповідають на запити. З нашого досвіду відповідь може прийти навіть через місяць.
Сценарій перший. Ви взагалі не отримали відповідь
Якщо ви не отримали відповідь, надіславши лист-запит за вказаними адресами, не турбуйтеся. Це можливо. Найімовірніше ваше повідомлення, з яких-небудь причин, потрапило в папку «Спам».
Сценарій другий. Ви отримали неінформативну відповідь
Ви отримали відповідь, але вона «сухувата». Але ж ви сформували докладний запит з усіма пунктами-параметрами, які цікавлять:
- які технічні вимоги та формати матеріалів;
- які можливі місця розміщення;
- яку кількість посилань можна розмістити в тексті і якого формату;
- чи можна прикріплювати фото і відео до статті;
- яка ціна розміщення;
- чи є можливість попереднього перегляду тексту перед публікацією.
Якщо на всі ці питання у відповідь ви отримали скупе односкладове «так», наберіться терпіння і будьте готові до того, що спілкування з вебмайстром, м’яко кажучи, затягнеться. Недостатньо інформативна відповідь може пояснюватися як технічними, так і особистісними факторами.
Сценарій третій. Ви отримали змістовну відповідь
Оперативна, зрозуміла і якісна відповідь — це добра ознака видання, яка націлена на роботу з замовниками. З таким ЗМІ сподобається працювати і ви повернетеся до нього ще раз.
Важливо! Неінформативна відповідь, ігнорування деяких питань, граматичні помилки в тексті не завжди є провісниками проблем в комунікації. У нашій практиці траплялися такі ситуації, коли з першого контакту «не пішло», а в підсумку вийшла злагоджена робота. Ще і такі, коли рівно навпаки 🙂 Але якщо побіжно проаналізувати весь досвід роботи із засобами масової інформації, проблеми все ж частіше можна виявити вже на початку знайомства.
Труднощі прозорості цін
Найважливішим параметром для більшості замовників розміщення статей є ціна. Теоретично зрозуміло, що вона корелює не тільки зі статусом видання, його трастовістю, відвідуваністю, а ще й з об’ємом розміщуваних матеріалів, типом наданих посилань і місцем розміщення.
На практиці ж все набагато складніше. І ми, у даному випадку, говоримо не про комплексну оцінку і самооцінку видання. А про цінову політику видань, так би мовити, як про явище «деякої речі в собі».
- Ціни завжди зростаютьПричому ростуть щорічно, а іноді піднімаються і кілька разів на рік. Винятки бувають, але дуже рідко і носять тимчасовий характер. Видання може піти на зниження цін для залучення клієнтів.
- Використання коефіцієнтівБагато ЗМІ використовують, так звані, коефіцієнти. Вони бувають сезонними (рекомендуємо обов’язково враховувати під час планування бюджету розміщення) і тематичними. Тематичні — це, як правило, націнка у півтори чи два рази на конкретні теми. Наприклад, азартні ігри, алкоголь, політична агітація. Але тут є свої нюанси, що стосуються подачі теми. Є певні можливості для маневру. Розповідаємо на прикладі кейсу.Кейс з аутріч-просуванням великої виноробні
Подача матеріалів в лоб — про вироблене вино і його якості — неминуче тягла за собою накладення підвищувальних коефіцієнтів. Але грамотна зміна акцентів в сторону історії виноробства в цьому регіоні, з органічним включенням згадок і посилань, дозволила не просто розміститися на місцевому порталі-лідері, а ще й зробити це за стандартною ціною.
Про що це ми? Про те, що в багатьох виданнях готові йти назустріч вашій винахідливості. Звичайно, не скрізь і не завжди це проходить. Головне, щоб від вашого тексту, фігурально кажучи, не тхнуло алкоголем 🙂
- Оцінка обсягу матеріалуЯкщо ми говоримо про розміщення власних матеріалів, то треба враховувати, що різні видання практикують різний підхід до розрахунку текстових обсягів, що впливає на кінцеву ціну:
- є ЗМІ, які вказують ціну за мінімальний обсяг знаків для того чи іншого формату розміщення, а потім беруть доплату за додаткові тисячі;
- є ті, які вказують певний діапазон — наприклад, не менше 1,5 тис. і не більше 3 тис.;
- є майданчики, які виставляють оплату за число знаків з пробілами, хоча більшість рахує знаки без пробілів.
Ще один важливий ціновий момент, який особливо помітний на великих майданчиках медіахолдингів. Оплата може включати ПДВ або вказуватися без нього. З огляду на те, що ПДВ в Україні становить 20%, під час розміщення матеріалу за ціною в 10000 грн, ви повинні сплатити ще 2000 грн через те, що ціна на розміщення була вказана без урахування ПДВ. А ви цього і не помітили.
Хвилюватися не варто, варіанти оптимізації є. Розповідаємо про них далі.
Знижки для рекламних агенств. Всі або майже всі ЗМІ пропонують знижки агенствам. Розбіг в середньому становить від 5% до 20%. Тобто інтернет-агенство, яке надає послуги аутріч, запропонує вам більш вигідну ціну за розміщення в ЗМІ, ніж вам запропонує це ж ЗМІ під час звернення до них у редакцію безпосередньо. За умови пакетного розміщення агенство отримує знижки за кількість розміщених матеріалів.
Важливо! Якщо ви просуваєте один або два ресурси, замовляти пакетне розміщення з 5 або 10 вихідними посиланнями з одного майданчика на ваш сайт — не найвірніша стратегія формування довідкового профілю. Швидше за все це буде неефективним використанням бюджету без результату.
Як працюємо ми? Інтернет-агенство має можливість замовити пакет одразу для декількох клієнтів — розміщувати посилання кожного з клієнтів, попередньо отримавши їх згоду, з одного ресурсу за істотно більш вигідною ціною, ніж якби це було за умовою роздільного розміщення.
Треба сказати, що знижки за таким пакетним розміщенням іноді досягають 50%.
Відповідні тематики і гео майданчики. Більш доступний варіант, де ви можете отримати пакетне розміщення від медіахолдінгу або якоїсь приватній сітки сайтів — це відповідна тематика ресурсу і вашого матеріалу. Але тут є нюанси.
- Тематично вам може підходити для розміщення тільки один ресурс якогось холдингу. Інші, відвідувані і трастові — не підходять.
- Використовувати мережі новинних регіональних сайтів — добре, але у них сильно різняться показники. Ті, шо працюють по франшизі сітки, вірніше, франшизодавці, на яких ви виходите для пакетного розміщення, схильні усереднювати ціну розміщення для якісних і не дуже сайтів, що входять в мережу. Тобто, може виявитися так, що ви просто переплатите за пакет.
- Геолокаційний таргетинг. Можливо, вам елементарно не потрібні посилання з інших регіонів.
Повертаючись до початку цінового блоку, слід зазначити, що вибудовуючи довгострокові відносини зі ЗМІ агенство інтернет-маркетингу може розраховувати на отримання певних преференцій. У нашому випадку це:
- заморожування цін на певний період, як правило, не менше півроку;
- це обнулення сезонних коефіцієнтів;
- це бонусні розміщення. Ми працюємо з майданчиками, які роблять знижку 50% на кожне третє розміщення.
Важливо! Всі ці бонуси розраховуються не від стандартної ціни, а від вже зниженої ціни для нас, як для рекламного агенства.
Форматування, узгодження і посилання
Різні видання вимагають різних форматів подачі матеріалу для публікації: комусь необхідна html-розмітка, а хтось категорично вимагає прибрати її; деяким підходить один формат, розмір фотографій і текстових файлів, комусь потрібен зовсім інший. Вимоги істотно різняться від видання до видання. Крім того, не завжди структура контенту сайту відповідає тій, яку ви прописуєте. Особливо, це стосується підзаголовків і переліків, які у багатьох українських сайтів все ще реалізовані погано.
Саме тому оптимально працювати з сайтами, які надають попередній перегляд. На цій стадії можна внести всі необхідні правки. За час роботи з закордонними замовниками і розміщенні їх у національних ЗМІ необхідно враховувати особливості місцевого правового регулювання друку. У деяких країнах, окрім вичитування редактором, матеріали проходять і юридичний аналіз.
Який статус посилання в тексті та тривалість його життя
Вічне розміщення посилання. Яке є однією з головних цілей аутрічу, як інструменту просування сайту. Купуючи таке розміщення, важливо розуміти, що посилання має потребу в регулярній верифікації. Воно може пропасти з технічних і не тільки причин, ресурс може бути закрито або продано. У будь-якому з цих випадків висока ймовірність втрати посилання. Але за умови розміщення на якісних майданчиках-донорах, шанси відновлення посилань або їх компенсації досить високі.
Прийоми майданчиків, які розміщують посилання. Наприклад, великий і добре відвідуваний майданчик, готовий розмістити ваш матеріал з відкритим посиланням і за чималою ціною. Але при цьому сторінка, на якій розміщується стаття, закрита від індексації.
Відкриття посилання на певний період. За його продовження представники сайту-донора пропонують регулярно доплачувати. Тобто це така собі реінкарнація орендних посилань в сфері аутріч, де царюють вічні посилання. З урахуванням того, що вартість посилань в аутріч і без того висока, рекомендуємо обходити такі ресурси стороною, якщо інше не передбачено стратегією просування.
Висновки
Ця стаття не просто матеріал про труднощі, які, на наш погляд, найпоширеніші у сфері аутріч. Вона є аналізом нашої роботи і співпраці з майданчиками. Ми сподіваємося, що за необхідності звернення в ЗМІ для розміщення матеріалів безпосередньо, власник сайту або SEO-спеціаліст, зможе врахувати ті нюанси, про які ми написали. А з якими підводними каменями стикалися ви під час спілкування з майданчиками? Пишіть в коментарях, ми з радістю подискутуємо.