$10 000 на рекламу неприбуткової організації: як отримати Google Ad Grants

$10 000 на рекламу неприбуткової організації: як отримати Google Ad Grants Google Ad Grants — це грантова програма від Google, яка дає змогу неприбутковим організаціям щомісяця отримувати на свій рекламний рахунок $10 000 на місяць. Кошти можна витрачати виключно на контекстну рекламу в пошуковій системі Google.

Google Ad Grants
Ось такі рекламні оголошення ви можете зробити за допомогою Google Ad Grants

Що дає благодійному фонду або громадській організації Google Ad Grants

  • Економія коштів. Грант дозволяє зменшити маркетингові витрати. Зекономлені кошти на рекламі в Google можна направити на рекламу в Meta, маркетингові івенти та PR. Навіть якщо ви готові виділяти гроші на платну рекламу в Google, грантова реклама тільки підсилить результати від неї, бо ви зможете безплатно збирати аудиторію і показувати ваші платні оголошення максимально «в ціль» за допомогою інструментів ретаргетингу.
  • Поширення місії організації. Реклама допомагає розповісти про місію організації серед більш широкої аудиторії та залучитися підтримкою для її реалізації.
  • Підвищення впізнаваності. Рекламні кампанії забезпечують більшу видимість та впізнаваність організації. Користувачів, які потрапили на ваш сайт, ви також можете залучати слідкувати за вами в соціальних мережах.
  • Залучення донорів, партнерів, волонтерів. Реклама допомагає залучити людей, які важливі для діяльності вашої неприбуткової організації.
  • Таргетинг аудиторії. Реклама може бути спрямована на конкретні географічні області та цільові групи.
  • Вимірювання результатів. Інструменти вимірювання ефективності дозволяють оцінювати результати рекламних кампаній. Ви бачите, скільки людей і з яких оголошень перейшло на ваш сайт, скільки людей зробили бажану дію (залишили пожертву, заповнили форму, перейшли на соціальні мережі), а за допомогою таких інструментів, як Microsoft Clarity можете навіть відслідковувати поведінку людей на сайті.
  • Безплатні сервіси. Неприбуткові організації також можуть користуватися набором хмарних сервісів Google Workspace.

Хто може взяти участь в програмі Google Ad Grants

Якщо ми кажемо про неприбуткові організації України, участь у програмі можуть брати:

  • Благодійні організації, громадські об’єднання, релігійні організації та публічні бібліотеки, які внесені у Реєстр неприбуткових організацій України.
  • Міжнародні неприбуткові організації, які працюють в Україні.

Організація має бути зареєстрованою в реєстрі неприбуткових організацій з відповідними кодами неприбутковості: 0005 (0036), 0006 (0032), 0013 (0035), 0011 (0048) або публічною бібліотекою.

Будь-які державні структури, зокрема школи та медичні установи, не можуть брати участь в отриманні гранту.

Тут ви можете дізнатись, в яких ще країнах працює програма.

Вимоги до сайту, який може отримати рекламний грант Google Ad Grants

Для отримання гранту сайт повинен відповідати певним вимогам програми. Розгляньмо їх детальніше.

Технічні вимоги

  • Хороша швидкість завантаження сайту.
  • Сайт повинен працювати на захищеному протоколі HTTP. За необходіності, треба зробити переїзд з HTTP на HTTPS.
  • На сайті не повинно бути неробочих посилань та помилки 404 (сторінка не існує). Перевіряйте їх наявність за допомогою сервіса Screaming Frog.
  • На сайті не повинно бути «спірних» зовнішніх посилань. Складність в тому, що Google не дає чітких критеріїв, які це посилання. З нашого досвіду знаємо, що посилання на сервіси для донату або соціальні мережі не є проблемними.
  • Доменне ім’я (адреса, яку ви бачите в браузерній строці) сайту повинно належати вашій організації.
  • Сайт адаптивний. Більше 50% потенційних користувачів вашого сайту будуть переглядати його зі смартфона або планшета. Оскільки у цих пристроїв розмір екрану набагато менший, потрібно переконатися, що сайт буде зручно переглядати користувачам цих пристроїв, через що їх не можна переглянути досить швидко. Перевірте, як ваш сайт виглядає на різних пристроях.
  • Політика конфіденційності — це юридична угода, в якій пояснюється, яку особисту інформацію ви збираєте від відвідувачів сайту або додатку, як її використовуєте та захищаєте. Посилання на неї обов’язково повинно бути розміщене на сайті, наприклад, у футері (внизу сайту).

Політика конфіденційності в футері сайті БФ «Повернись живим»
Політика конфіденційності в футері сайті БФ «Повернись живим»

Вимоги до контенту

Контент має бути корисним, унікальним та мати заклики до дії. Використовуйте тільки свої фотографії (ніяких стоків) і тексти на сайті. Контент на сайті відповідає вашій місії та діяльності. Зробіть чіткі і зрозумілі заклики до дії: зробіть донат, зателефонуйте, прийдіть, заповніть форму тощо.

Зробіть сайт зрозумілим та зручним у навігації. Це треба, щоб користувач завжди розумів, на якій сторінці він знаходиться зараз, і як йому знайти потрібну інформацію. Читайте детальніше про структури сайтів неприбуткових організацій.

На сайті має бути чітко визначена місія організації. Вона може бути розміщена на головній сторінці або в окремому розділі, але повинна чітко відображати, що ви робите і для кого.

Місія благодійного фонду «Хвиля’91»
Місія благодійного фонду «Хвиля’91»

Звітність. Якщо ви збираєте гроші (донати) на сайті свого благодійного фонду або громадської організації, на сайті мають бути звіти про те, куди ці гроші йдуть. Наприклад, PDF-файли для завантаження або окрема сторінка з інфографікою.

Контакти. Для цього можна зробити окрему сторінку або розмістити їх в футері. Залиште всі способи зв’язатись з вами: фізична адреса, електронна пошта, номери телефонів, соцмережі.

Важливо: У вас повинен бути доступ до пошти, яка вказана на сайті. В подальших кроках подачі заявки на Google Ad Grants на вказану на сайті пошту може прийти лист-підтвердження. Бажано, щоб це була Google-пошта, бо на інші лист не завжди приходить корректно.
Сторінка контактів української асоціації в Іспанії «Джерело»
Сторінка контактів української асоціації в Іспанії «Джерело»

Також бажано додати на сайт сторінки Про нас, Блог або Новини.

Якщо ви маєте питання щодо контенту на сайті вашого благодійного фонду або громадської організації, наприклад не знаєте як оформити сторінку звітності або картку донату, краще зробити навігацію або про що писати на блозі, ви можете отримати безоплатну консультацію, просто обравши зручний час за посиланням.

Як отримати грант на $10 000 рекламного бюджету щомісяця для вашого благодійного фонду або громадської організації

Для того, щоб дізнатись більше про програму Google Ad Grant, ви можете прочитати довідку від Google. Але ми виділили головне, додали свій чотирирічний досвід отримання гранту від Google для неприбуткових організацій і підготували для вас покрокову інструкцію.

Заходимо в необхідний Google-аккаунт і переходимо на сторінку Google for Nonprofits. Це може бути поточний аккаунт, а можна створити новий під грант.

Важливо, щоб з вашого аккаунту раніше не запускалась платна реклама в Google.
Google for Nonprofits

Натискаємо кнопку «Почати».
Обираємо необхідний обліковий запис. Якщо ви виконуєте дії в режимі інкогніто або в окремому акаунті Google Chrome, він буде один. Натискаємо «Далі».

Обираємо необхідний обліковий запис. Якщо ви виконуєте дії в режимі інкогніто або в окремому акаунті Google Chrome, він буде один. Натискаємо «Далі».

Ознайомлюємось з інформацією і натискаємо «Далі».

Ознайомлюємось з інформацією і натискаємо «Далі»

Обираємо країну, в якій зареєстрована ваша організація.

Обираємо країну, в якій зареєстрована ваша організація.

Знову натискаємо «Почати».

Знову натискаємо «Почати».

Перший етап подачі заявки – верифікація організації платформою Percent. Ви можете зареєструватись на платформі окремо, але процес там менш інтуїтивно зрозумілий. Тому ми рекомендуємо подавати заявку в Percent саме на сторінці Google for Nonprofit. Натискаємо «Далі».

Перший етап подачі заявки – верифікація організації платформою Percent.

Вводимо в це поле код ЄДРПОУ і натискаємо на лупу. Якщо ви раніше не реєструвались в Percent, то ви не знайдете свою організацію. Натискаємо «Не можу знайти свою організацію».

ЄДРПОУ

Заповнюємо дані своєї організації так, як вони вказані в документах. Для українських організацій в «Назва реєстру» обираємо «Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». В поле з документом треба завантажити «Витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій» в одному з запропонованих форматів. Натискаємо «Далі».

«Витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій»

Вказуємо адресу сайту організації, і натискаємо «Далі».

Вказуємо адресу сайту організації, і натискаємо «Далі».

Вводимо фізичну адресу організації, вказану в документах, натискаємо «Далі».

Вводимо фізичну адресу організації, вказану в документах, натискаємо «Далі».

Вкажіть місію вашої організації і обрати її категорію з запропонованого списку. Бажано вказати місію так, як вона вказана на вашому сайті. Якщо не знаходите своєї категорії радимо обрати те, що найближче підходить. Натискаємо «Далі».

Вкажіть місію вашої організації і обрати її категорію з запропонованого списку.

Вводимо свої контактні дані: ПІБ, посаду, пошту. Натискаємо «Далі».

Вводимо свої контактні дані: ПІБ, посаду, пошту. Натискаємо «Далі».

Важливо: Percent може надіслати додатковий лист-підтвердження на пошту, яку ви тут вкажете або пошту, вказану на сайті організації. Ще раз наголошуємо, що обидві ці пошти мають бути активними і у вас має бути до них доступ.

Ставимо галочку і натискаємо «Надіслати».

Ставимо галочку і натискаємо «Надіслати».

Отримуємо таке повідомлення і чекаємо листа на пошту. Перевірка Percent займає до 14 робочих днів.

Отримуємо таке повідомлення і чекаємо листа на пошту. Перевірка Percent займає до 14 робочих днів.

Після успішної перевірки ви отримаєте листа на пошту, з якої подавали заявку. Натискаємо «Активувати продукти». Переходимо на сторінку подачи заявки в Google Ad Grants. На першому кроці знову вказуємо сайт організації.

Після успішної перевірки ви отримаєте листа на пошту, з якої подавали заявку. Натискаємо «Активувати продукти».

На другому переглядаємо відео і засвідчуємо це відповідною галочкою.

На другому переглядаємо відео і засвідчуємо це відповідною галочкою.

Натискаємо «Надіслати запит на активацію» і чекаємо.

Натискаємо «Надіслати запит на активацію» і чекаємо.

Якщо сайт пройшов перевірку, на пошту прийде три листа.

Якщо сайт пройшов перевірку, на пошту прийде три листа.

В першому листі треба двічі натиснути «Прийняти».

Увага: є тільки два тижні, щоб прийняти запрошення в листі! Якщо ви не встигнете, доведеться писати в підтримку для повторного запрошення.
В першому листі треба двічі натиснути «Прийняти».

Другий лист

У другому листі натискаємо там, де підкреслено червоним на скриншоті. Третій лист суто інформаційний і не потребує конкретних дій.

Лист Google

Вітаємо, тепер ви можете запускати пошукову рекламу по програмі Google Ad Grants! На сторінці, де ви раніше перевіряли статус заявки, тепер з’явиться номер грантового акаунту. Натисніть «Увійти в Ad Grants» та переконайтеся, що номер аккаунта в правому верхньому кутку співпадає з ним.

Ідентифікатор клієнта

Google Ad Grants

На жаль, навіть коли здається, що всі вимоги для грантової програми виконані, вам може прийти відмова. Google в такому випадку не завжди дає чіткі пояснення, що саме і де треба виправити, але може повідомити, що проблема полягає в відсутності закликів до дії чи незрозумілій навігації. Після того, як ви внесете зміни на сайт, можете одразу ж подати заявку повторно.

Якщо хочете отримати грант від Google для своєї неприбуткової організації, спеціалісти Inweb залюбки допоможуть вам: ми зробимо аудит сайту, складемо ТЗ для змін, візьмемо на себе комунікацію з Percent та Google у випадку відмови. Для зв’язку з менеджером заповніть форму.

Як отримати користь з коштами від Google Ad Grants

Саме тільки отримання гранту від Google не допоможе в просуванні вашої організації, це лише інструмент з безоплатним ресурсом. Ось що потрібно, щоб досягти цим інструментом бажаних результатів:

Ефективне налаштування рекламної кампанії

Тут ми можемо порадити декілька варіантів:

Якщо ви маєте час, можете навчитись налаштовувати рекламні кампанії за допомогою нашої Академії Nonprofit-маркетингу від Inweb — це безоплатна навчальна платформа на базі AcademyOcean, на якій ми створили курс про Google Ad Grants і завжди тримаємо інформацію в ньому актуальною. Також на платформі ви знайдете інші корисні курси, пов’язані з диджитал-маркетингом для неприбуткових організацій.

Якщо ви маєте можливість залучати людей до свого проєкту, можете знайти фрилансера-волонтера, який буде вести ваш рекламний акаунт. Для цього, наприклад, можна звернутися до курсів, які готують PPC-спеціалістів, і запропонувати вашу неприбуткову організацію як реальну практику.

Якщо ви маєте бюджет на маркетинг, можете звернутись за ефективним налаштуванням рекламних кампаній до Inweb. Наша команда професійно займається налаштуванням грантових рекламних акаунтів неприбуткових організацій з 2020 року і постійно супроводжує близько 30 рекламних акаунтів благодійних фондів та громадських організацій.

Робота з контентом на сайті

За допомогою контенту на сайті ви можете зацікавити користувача статтями на вашому блозі, залучити підписатись на розсилання, перейти на соціальні мережі, прийняти участь в дослідженні або опитуванні, зробити донат, поширити інформацію про проєкт за допомогою репосту, стати вашим партнером або волонтером.

Контекстна грантова реклама лише приводить користувачів на ваш сайт. Як надовго вони там залишаться, залежить від того, який контент користувач побачить після того, як клікне по рекламному оголошенню.

Більше про те, як робити ефективний контент для сайту неприбуткової організації і іншу корисну інформацію про диджитал-маркетинг для неприбуткових організацій ви можете дізнатися, підписавшись на наш Телеграм-канал.

Микола Данченко
Микола Данченко
• Head of Nonprofit Marketing
Агенція digital-маркетингу Inweb
Керую ініціативами з цифрового маркетингу, які підтримують некомерційні організації. Спеціалізуюся на розробці стратегій, які збільшують обізнаність та залученість до нонпрофіт-проєктів.
Більше цікавого