Де брати теми для створення контенту про товари та послуги

Чим більше ваш клієнт знає про те, що ви пропонуєте, тим простіше вам довіритися. Ви прозорі – значить безпечні. Такому краще довіряють. А про що ж розповісти, де взяти натхнення і найголовніше – теми для публікацій? Розкажемо про це, дамо джерела ідей та конкретні формулювання.

Кожен продукт завжди спершу розглядайте з погляду потенційних питань вашої цільової аудиторії. Це найперше, на що варто відповісти у публікаціях. Є питання, відповіді на які у вас мають бути ще на першому етапі створення бізнесу. Вони й допоможуть у складанні первинного пулу тематик.

Запитуємо про послугу

Відповіді на ці запитання допоможуть створити вам затребуваний контент про послугу:

  1. Кому підійде послуга і чому?
  2. Чому послуга не підійде?
  3. Послуга як сервіс: що чекає на клієнта після укладання контракту? Road map вашої взаємодії.
  4. У чому переваги послуги? Без самореклами оціночних суджень чи критики конкурентів.
  5. Чому ми додали до послуги новий компонент?
  6. Що зміниться в житті клієнта, якщо він скористається послугою?
  7. З чого складається ціна на послугу? Пояснюємо на прикладі, але без примітивної ілюстрації на чашках кави, будь ласка.
  8. Хто робить цю послугу? Як ми підбираємо команду та чому нам можна довіряти? Не лише обличчя, а й особистості.нова пошта про команду
  9. Як можна заощадити? Наша програма лояльності, що реально вигідна.
  10. Як ми доводимо послугу до ідеалу?
  11. Як ми збираємо фідбек без редактури та купюр?
  12. Хто з зірок кіно/блогерів/політиків/ важливих людей для вашої цільової аудиторії користується такою послугою? Необов’язково, щоб саме вашою.

Запитуємо про товар

«Товарний» контент завжди відрізнятиметься від того, який розповідає про послугу.

  1. З чого складається ваш товар? До складу/комплектації можуть бути питання, перерахуйте які.
  2. Які в товару властивості? Тут теж перелік питань та переваги.
  3. Для якої категорії споживачів/покупців цей товар? Складаємо теми за таким принципом: [Товар] [для таких людей]. Наприклад: «Шкільна форма для дівчинки 10-12 років». Виходячи з цього, формуємо низку можливих тем.
  4. У товару є сезонність? Наприклад, дитячі осінні вбрання: для дитячого садка, для дому, складання «капсул» для дитячого гардеробу.
  5. Які обставини, у яких використовується товар? Наприклад, «Особливо міцний намет для екстремальних туристів».
Актуально. До речі, зараз туристичні товари отримали нове призначення – військове. Тому термобілизна, шкарпетки, тактичні рюкзаки, рушники, посуд, одяг взагалі – все це тепер також підноситься через призму користі для ЗСУ.

Так, «Епіцентр» з початком повномасштабної війни розширив асортимент бронежилетами, розвантаженнями, військовою формою, маскувальними сітками.

военное снаряжение

На темах у блозі це позначилося також, і з’явилися актуальні статті з ілюстраціями:

актуальные статьи в блоге

Ще один приклад: «Вбрання для випускного чи вечірки». Виходячи із такого призначення, розвиваємо, про що можна розповісти чи що порадити.

  • Чи можна скласти з товарів топ? Наприклад, «Топ-5 столів для малогабаритних квартир», або «Топ зимових комбінезонів для хлопчика».
  • Як зробити щось? Наприклад, «Як вибрати крутий електродриль» – матеріал з опорою на ваш асортимент.
    Чи можна скласти чек-листи? Збір в армію/пологовий будинок/школу. До важливих подій завжди ретельно готуються. Допоможіть своїм клієнтам з корисним списком, що потрібно купити та зробити.
  • На що можна зробити огляди? Візуал завжди працює добре, хоча це й більш витратно, ніж унікальний текст із картинками.

Випадок із досвіду. Нещодавно я консультувала засновницю туристичного сервісу. Продають сплави річками та обладнання до цих сплавів, або дають напрокат. Запит від клієнтки був такий: як відрізнятись у контенті від конкурентів? Я порадила робити відео на такі теми:

  • що робить човен стійким;
  • з якого матеріалу зроблено;
  • чи є обмеження за вагою та обсягом: на прикладі різних людей, які в неї сідають. Це також опрацювання можливих сумнівів;
  • топ товарів одного бренду.
Для товару відео, особливо, під час прямого використання або 3D-модель, працюють краще за 1000 слів у прямому та переносному сенсі. Додайте точні, грамотні та гуморні коментарі – і ви будете цікаві потенційним клієнтам. Таким оглядом легко поділяться.
У такий спосіб генерування тим я користуюся на консультаціях. Можна багато встигнути, навіть якщо це безплатна бліц-консультація на 30 хвилин. Записатися можна за посиланням.

Фіксуємо питання та уточнення користувачів

Дізнайтеся, що турбує покупців і залишається для них незрозумілим:

  1. Зберіть працівників відділу продажу та поставте задачі зібрати питання від клієнтів.
  2. SMMник, що відповідає в соцмережах та директі, може надати свій топ питань від аудиторії.
  3. Влаштовуйте регулярні мозкові штурми, де обговорюйте всі питання і можливі формати відповідей на них.

Приклад. В акаунті виробника взуття є які завгодно фото та відео, крім тих, де модель просто стоїть і фото на повний зріст. Не кожна покупниця може роздивитися, як товар буде виглядати в перспективі на ній. У відповідь на такий запит магазин знову надіслав відео, де черевики показані на повне зростання близько трьох секунд. А потрібно лише фото, де модель просто стоїть рівно без спеціальної пози, в першій чи другій позиції ніг, з різних ракурсів.

До такого фото можна додати варіанти вбрання, стилі предметів гардероба, які потенційно можуть поєднуватися з таким взуттям. Ось і тема для публікації.

запрос в директ

Вивчаємо галузеві заходи

Припустимо, у вашій ніші регулярно відбуваються тематичні заходи.

  1. Для пошуку сторінок цих заходів введіть у пошуку «конференція з відеомаркетингу» або «семінар аграріїв» – те, що пов’язане з вашою діяльністю, та знайдіть минулі та майбутні заходи.
  2. На сторінці шукайте програму заходу або розділ із нею.
  3. Випишіть теми, що зазвичай повторюються на різних івентах або не втрачають актуальності останні 3-5 років.
Бонус. У галузі завжди є лідери думок та експерти, які виступають частіше за інших. Вони знають ринок найкраще. Шукайте їхні акаунти в соціальних мережах, дивіться, про що вони пишуть, і на які теми сперечаються підписники в коментарях. Що запитують?

І одразу приклад такого заходу з іменами доповідачів. Це з першого сайту за запитом «семінар аграріїв програма», тому що мене цікавлять саме українські компанії та експерти:

темы с мероприятия

Інсайти гарантую. Додайте експертів у друзі, щоб ваша стрічка була наповнена потрібними цікавими людьми, їхніми думками, актуальною аналітикою та дискусіями під постами.

Шукайте нішеві подкасти

Знайдіть круті подкасти у вашій темі та послухайте, про що говорять. Наприклад, я – контент-маркетолог, і хочу писати про контент-маркетинг. Дивіться, скільки тем я знайшла у профільному блозі:

темы из подкастов

Повністю з важливими темами про контент можна ознайомитись тут

Читаємо книги

Так, шлях самурая. Де взяти час, щоб прочитати книгу, яка рекомендована для вашої діяльності? Але треба. Як?

  • Спокійно та вдумливо читайте. Щоденне читання радять навіть психотерапевти.
  • Робіть нотатки.
  • Шукайте додаткову інформацію.

Це інвестиція у свою експертність та інсайти, але можна і схитрувати.

Лайфхак. Якщо ви знаєте експертів вашої ніші або підписані на тематичні блоги, цілком можливо, хтось із фахівців вже висловив свою думку про книгу і дав короткий саммарі, який дозволить вам не шукати тези в книзі самостійно.

Проводимо опитування в соціальних мережах

У профільних групах або просто у себе в акаунті. Цей спосіб підходить ще й тим, хто готується до інтерв’ю.

Я не раз збирала цікаві питання у профільних спільнотах, бо дві голови добре, а багато голів – краще. Збираємо питання від людей із різним життєвим досвідом. Можна висвітлити проблему з усіх боків, домовитися про інтерв’ю та розкрити у ньому співрозмовника.

Вивчаємо блоги конкурентів

Це шлях художника, який креативно краде. Я пропоную не брати саме таку тематику, а зробити трохи інакше:

  • Уважно вивчіть, чим можна посилити, покращити та актуалізувати тему. Що автор забув сказати? Який блок можна додати на основі нової інформації? Які технології, свіжі та очікувані, можна описати?
  • Досліджуйте акценти. Якщо ваш конкурент наголошує на своїй перевазі, переграйте тему по-своєму. Наприклад, акцентуйте на вашому підході, програмі, цінності. Грубо кажучи, не йдіть шляхом реклами, а дайте користь, але на ту ж тему.
  • Промоніторьте запит теми в тих же блогах, на форумах, якщо у вашій ніші вони ще є, в спільнотах.

Дивимося YouTube

Дійте тут, як у пошуковій або соціальній мережі. Дивіться відео, виписуйте теми та заодно ідеї, про що, наприклад, не сказано в ролику. У коментарях під відео знайдете питання вашої цільової аудиторії, що також є джерелом тем.

Вивчаємо пошукові запити та підказки

Раджу сходити до колег у блог Serpstat та вивчити тему досконально. Де шукати? А ось тут:

Де брати теми для створення контенту про товари та послуги

Шукаємо в Telegram

Тут також є пошуковик. Шукайте за ключовими словами профільні канали та моніторьте теми, які активно обговорюються.

Дивимося в Instagram, Facebook, Twitter

Схема пошуку така сама. Підглядаємо за конкурентом, за відомим блогером у вашій ніші, за коментарями та питаннями. Шукайте активні спільноти та гарячі обговорення.

Вивчаємо профільні ЗМІ та блоги

Можна скласти список читання за ранковою кавою. Там точно будуть підказки: що популярно/обговорюємо цього сезону, над чим люди сміються. Там же можна знайти авторів-експертів, їхніх соцмереж, і стежити, що пишуть і радять, про що сперечаються.

Як бачимо, теми є практично скрізь. Виділіть на пошук пару годин, введіть найпопулярніші пошукові запити зі своєї сфери буквально скрізь – від Google до Твіттера, і у вас вийде до двох десятків тем відразу.

Якщо ваша ніша унікальна, і пошуки зупинилися, звертайтесь до нас!