Як підвищити впізнаваність бренду в 2024 — поради від CMO Weblium

Підвищення впізнаваності бренду — складний та відповідальний процес, який потребує уваги до дрібниць та багато часу на формування маркетингової стратегії. Втім, фінальний результат вартий інвестицій, адже впізнаваний бренд, про який говорять клієнти, дає можливість отримувати більше прибутку.

Богдан Тимошенко, — CMO українського конструктора сайтів Weblium, поділився порадами: як власники бізнесу можуть працювати над впізнаваністю бренду, та які переваги вони можуть отримати у результаті.

Чому важливо формувати впізнаваність бренду

Впізнаваність дає результати. Звісно, мова йде про позитивну репутацію. Намагатися використовувати певні скандали, або ж чорний піар доволі ризиковано. Це ставить бренд на тонку кригу, де кожен невірний рух може призвести до катастрофи.

Результати, яких прагнуть компанії включають:

  • Підвищення прибутку. Чим більша у клієнтська база, тим більше буде продажів у компанії.
  • Формування позитивного іміджу. Не важливо, чи це продаж певного продукту чи послуги, чи персональний бренд, треба фокусуватися на створенні позитивного іміджу.
  • Формування лояльності до бренду. Вибудова міцних та довірливих стосунків з клієнтами буде призводити до того, що серед великої кількості конкурентів, клієнт буде обирати той бізнес, який до нього найближче.

Втім, до отримання бажаного результату, бренд може стикнутися з великою кількістю викликів. Специфіка деяких компаній дозволяє їм досягти мети за допомогою активного ведення TikTok та декількох вдалих відео. Шлях інших брендів буде потребувати набагато більших зусиль та інвестицій.

В деяких випадках буде достатньо декількох матеріалів, які оперативно підхоплять ЗМІ та блогери та допоможуть зробити бізнес впізнаваним. В інших випадках доведеться вибудовувати стратегію місяцями, стабільно створювати велику кількість публікацій, займатися просуванням, а результат буде, м’яко кажучи, незадовільним.

Інструменти, щоб підвищити впізнаваність бренду

Як підвищити впізнаваність бренду в 2024: Поради та кейси від CMO Weblium

Є низка інструментів, які добре працюють для просування та подальшого підвищення впізнаваності бізнесу. Вони універсальні для бізнесів різного розміру та спрямованості.

Weblium активно використовує ці методи у своїй роботі, тому ми можемо поділитися нашими успішними кейсами.

Формування брендової стратегії

Реклама — це частина взаємодії з аудиторією. Втім, необхідно підготуватися.

  • Аналіз ринку та потреб клієнта. Проводити опитування, а інколи навіть й повноцінні інтерв’ю — це чудовий підхід, який як дасть клієнтам можливість відчувати себе важливішими у роботі бізнесу, так і дозволить самому бізнесу ліпше розуміти, в якому напрямку рухатися.
  • Створення брендбуку. Завдяки цій універсальній інструкції, у бізнесу є можливість відобразити свою місію, візію, мотивацію, цінності, пояснити, які кольори використовує бренд, який тон спілкування та чому обрані саме ці конкретні рішення.

Часто трапляються випадки, коли компанії доводиться будувати свою брендову стратегію з нуля.

Якщо проаналізувати кейс Weblium, то до повномасштабного вторгення компанія орієнтувалася переважно на європейський чи американський ринок. Втім, подальший аналіз показав, що клієнти цінують конструктор сайтів саме за українське походження, а цільова аудиторія складає не лише власників бізнесу, але й дизайнерів. Це дозволило вчасно змінити підхід до стратегії просування та вибудувати міцніший зв’язок з аудиторією.

Просування у ЗМІ

Як підвищити впізнаваність бренду в 2024: Поради та кейси від CMO Weblium

Є два основні типи просування через ЗМІ:

  • Корисні гест-пости. Поради, інсайти, можливість поділитися досвідом — все це дозволяє краще взаємодіяти з аудиторією. Подібні публікації дозволяють писати про те, на чому представник бізнесу розуміється та доводити свою експертність.
  • Неординарні історії. У бізнесу може бути цікава історія становлення, певні неординарні ініціативи. Про них також можна розповідати, адже вони не лише можуть мотивувати клієнтів, але й додатково нагадувати про вашу компанію.

Щодо гостьових постів, то їх створюють самостійно, для кожного ЗМІ або блогу окремо. Треба розуміти, що таку публікацію не «підхоплять» інші портали, але вона точно зацікавить аудиторію сайту і людей, які випадково на неї натраплять.

Публікації про цікаві ініціативи та неординарні історії вже можуть бути предметом для обговорення, тому їх точно можуть взяти інші ЗМІ та зробити додаткову згадку про вас в мережі.

Вимоги до публікацій різні, але варто дотримуватися наступних правил:

  • Корисність. Поради описані в статті мають давати чіткі рішення певних проблем чи запитів. Написати, умовно, текст на 1000 слів, основним меседжем якого буде «чіткого рішення немає» — це помилкове рішення.
  • Унікальність. Неможливо написати один матеріал та віддати його в декілька блогів або ЗМІ одночасно. Варто враховувати, що кожне медіа, яке зголошується опублікувати ту чи іншу статтю хоче отримати трафік і для себе.
  • Практичність. Стаття, звісно, може вирішувати проблеми, але якщо рішення, описані в ній, недоступні більшості користувачів (до прикладу, купівля надто дорогого обладнання), вона не буде цікава людям.
  • Натхнення. Інколи достатньо просто надихнути користувача, але це більше стосується екстраординарних історій. Якщо є можливість показувати прикладом, що не існує нічого неможливого — треба це робити.

Написання статей не надто складний процес. Часто для нього залучають копірайтера зі штату, але в деяких випадках за додаткову платню ЗМІ може запропонувати послугу написання тексту.

Щодо досвіду Weblium у цій сфері, то велика кількість згадок про компанію з’явилися після повномасштабного вторгнення, після запиту людей на відмову від російських конструкторів сайтів.

Спеціальні та акційні пропозиції

Спеціальні умови для клієнтів — це та точка дотику, яка слугує основою для створення міцних стосунків між бізнесом та його цільовою аудиторією. Кожен хоче отримати щось за меншу ціну, або взагалі безкоштовно. Цінова політика, втім, відрізняється суттєво в кожного бізнесу, тому радити певну цінову політику буде дещо помилково.

До прикладу, взяти кейс Weblium. З початку повномасштабного вторгнення, доступ до конструктора сайтів залишається безкоштовним для благодійних фондів, просвітницьких ініціатив, громадських організацій.

Окрім цього, гостро стояла проблема викорінення російських сервісів з життя українців, тому, щоб дати клієнтам можливість перейти на українську платформу, Weblium надавав користувачам, знижки. Так, перший рік війни була знижка до 50%.

Окрім цього, треба чітко розуміти, які саме умови треба давати, тому треба говорити з клієнтом. Опитування, форми, інколи навіть інтерв’ю, постійний моніторинг коментарів в соціальних мережах — все це дозволяє чітко розуміти, чого хоче цільова аудиторія компанії.

Колаборації з іншими брендами

Співпраця з іншим бізнесом це завжди цікавий досвід. Для того, щоб знайти компанію, з якою ви будете вести справи, достатньо дотримуватися простого алгоритму:

  • Шукайте компанії, що знаходяться у дотичній до вас сфері. Це правило далеко не обов’язкове, адже бувають випадки, коли Укрзалізниця робить колаборації з іншими брендами, до яких входять і магазини з солодощами, і ювелірні магазини. Втім, якщо колаборація передбачає інтеграцію інструментів з однієї сфери до іншої, то треба обирати серед наближених до ваших потреб сфер.
  • Постійна комунікація. Бізнес — це не місце, де треба боятися говорити з потенційними партнерами. Необхідно знаходити компанії, з якими планується співпраця, Розсилка листів або комунікація через соціальні мережі дозволяють зв’язатися з представниками бізнесу та запропонувати свої умови.

Звісно, на практиці подібні колаборації не завжди працюють так, як того хочуть обидві сторони. З позитиву, можна виділити підвищення впізнаваності від колаборації та можливість задовольнити потреби клієнтів шляхом імплементації певного функціонала від партнера.

З іншого боку, треба бути готовим і до викликів. Основний — це дотримання умов. Обидві компанії, що мають певні партнерські зобов’язання можуть так чи інакше не дотримуватися дедлайнів, розставляти пріоритети інакше. Кожен бізнес — це одна екосистема, яка має свої процеси, тому варто розуміти, що завжди будуть якісь непередбачені зміни в планах.

Нові підходи для набуття впізнаваності у 2024 році

Як підвищити впізнаваність бренду в 2024: Поради та кейси від CMO Weblium

Найбільш актуальний підхід станом на зараз — максимальне занурення клієнтів до бізнесу. Клієнт має розуміти бізнес, співпереживати йому, підтримувати та рекомендувати.

Серед планів Weblium, наприклад, можна виділити:

  • Залучення партнерів. Робити так, щоб клієнт був не просто клієнтом, але партнером — це важливо. Успіхи бізнесу та нововведення будуть сприйматися ще краще та ближче. Використання партнерських програм, або ж реферальних, підійде для багатьох бізнесів, окрім тих, що з низькою маржинальністю.
  • Взаємодія з різними організаціями. Наразі Weblium долучився до збору на потреби благодійного фонду KOLO. Окрім цього, відбувається співпраця з асоціацією IT Ukraine, а саме з ініціативою «Ворожий софт», де стоїть на меті викорінення російського ПЗ з українського ринку.
  • Співпраця з клієнтами. Weblium працює в напрямку об’єднання користувачів у велику спільноту, де як компанія так і самі користувачі діляться та обмінюються досвідом. Для користувачів — це відчуття максимальної наближеності до компанії, з якою вони працюють, а для бізнесу — можливість отримувати всі запити та побажання з перших вуст.

Взаємодіяти з різними організаціями — це великий плюс, який не лише дозволяє підвищувати впізнаваність бізнесу, але й долучитися до корисної ініціативи, зайвий раз нагадати не лише клієнтам, але й іншим українським бізнесам про корпоративну відповідальність.

Формулювання впізнаваності бренду у 2024 — фокус на взаємодії

Головний тренд формування впізнаваності — це максимальне наближення клієнтів до бізнесу. Бізнес має сприйматися не як щось чуже та відсторонене, а як близька, інколи невід’ємна частина рутини клієнта.

Долучення до різних ініціатив, корисні та мотивуючі публікації, спеціальні пропозиції та нагода для клієнтів стати максимально наближеними до бізнесу — все це позитивно впливає на впізнаваність, мотивує покупців повертатися до обраної компанії та рекомендувати її іншим користувачам.

Ми сподіваємося, що ці поради допоможуть вам обрати стратегію просування та підвищення впізнаваності бізнесу.