Гайд за UTM-мітками: навіщо потрібні, як створювати, де використовувати
Встановлення UTM-міток – один із простих, а тому популярних способів відстеження джерел трафіку на сайті. Ця стаття є справжнім довідником для всіх, хто хоче об’єктивно оцінювати дані від різних каналів просування. Матеріал можна сміливо додавати до закладок, щоб повертатися до нього в процесі роботи з трафіком.Зміст статті
- ⚡ Що таке UTM-мітки?
- ⚡ Навіщо потрібні UTM-мітки
- ⚡ З чого складається UTM-мітка
- ⚡ Приклад посилання з UTM-мітками
- ⚡ Види UTM-міток
- ⚡ Де застосовуються UTM-мітки
- ⚡ Динамічні параметри UTM-мітках
- ⚡ Як додати UTM-мітку до посилання
- ⚡ Поради щодо створення UTM-міток
- ⚡ Де відстежувати UTM-мітки
- ⚡ Що запам’ятати про UTM-мітки
Що таке UTM-мітки?
UTM-мітка (з англійської Urchin Tracking Module) — невеликий фрагмент коду, який додають URL для відстеження трафіку з різних джерел. Всі дані щодо UTM-міток потрапляють в аналітику.
Навіщо потрібні UTM-мітки
Використовуйте UTM-мітки, якщо хочете:
- Оптимізувати ROI – це показник окупності інвестицій. За допомогою UTM-міток можна відстежити трафік з окремих кампаній у соціальних мережах. За їх допомогою ви точно знатимете, з якої кампанії приходять ваші користувачі, і, відповідно, точно знатимете, яка саме кампанія була ефективнішою.
- Ефективність розсилок ви також можете відстежити за допомогою UTM-міток. Зробивши правильні висновки, ви зрозумієте, які розсилки дають найкращий результат.
- Також можна відстежити ефективність публікації вашого матеріалу на сторонніх майданчиках.
- UTM-мітки можуть бути ефективними скрізь, де потрібно провести будь-який аналіз, починаючи від ефективності фінансових витрат на інвестиції, закінчуючи розумінням пріоритетів користувачів. Наприклад, вам потрібно дізнатися, на яку публікацію користувачі будуть реагувати краще: з відео або без. Це можна визначити за допомогою utm_content. Все що вам потрібно – це створити дві UTM-мітки для кожного виду контенту, а потім проаналізувати трафік публікацій на ваш сайт.
До речі, якщо ви хочете зрозуміти, які канали приносять вам більше лідів, потрібно налаштувати веб-аналітику. Звертайтеся.
Тип мітки | Опис |
? utm_source | 1️⃣ Джерело, яке привело користувача на сайт (наприклад, google, newsletter) |
? utm_medium | 2️⃣ Тип трафіку, який привів користувача на сайт (наприклад, email, cpc, banner) |
? utm_campaign | 3️⃣ Кампанія, яка привела користувача на сайт (наприклад, літній розпродаж, акція на новорічні товари) |
? utm_term | 4️⃣ Ключове слово, на яке було оптимізовано рекламний матеріал, за яким користувач перейшов на сайт |
? utm_content | 5️⃣ Додаткова інформація про рекламне оголошення, що дозволяє відрізнити одне оголошення від іншого (наприклад, розмір банера, колір кнопки) |
З чого складається UTM-мітка
Для наочності порівняємо два URL: звичайний і з UTM-міткою:
Звичайне посилання | Посилання з UTM-мітками |
https://inweb.ua/seo/ |
https://inweb.ua/seo/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=inweb_2022 |
З таблиці видно, у звичайному URL немає спеціальних символів, на відміну від URL з UTM-міткою.
Параметри, які повинні містити UTM-мітки:
- Фіксований фрагмент, який слід відстежувати, наприклад – utm_campaign.
- Унікальний параметр, де можна вказати будь-яке слово. Але деякі правила таки є, про них ми розповімо далі.
- Знак «=» з’єднує параметри та їх значення.
- & — амперсанд, що має протилежне значення попередньому, він поділяє параметри UTM між собою.
- ? — знак питання, відокремлює оригінальне посилання від UTM-мітки.
Для наочності побудови UTM-міток перейдемо до прикладів.
Приклад посилання з UTM-мітками
URL-адреса може містити лише п’ять параметрів: 3 обов’язкові та 2 опціональні.
У прикладі додано три обов’язкові: utm_source, utm_medium, utm_campaign. Якщо пропустити один із цих параметрів UTM, решта не виконуватиме свою функцію.
Відсутність додаткових параметрів, utm_term та utm_content, не впливає на працездатність UTM-міток. Однак за їх допомогою ви відстежите важливу інформацію.
Додавати UTM-мітки до посилання можна у довільному порядку. Ці посилання ідентичні:
https://inweb.ua/seo/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=inweb_2022
https://inweb.ua/seo/?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=inweb_2022
Види UTM-міток
В основному є два головні типи UTM-міток – обов’язкові та необов’язкові, вони ж опціональні. Параметри першого типу завжди повинні бути присутніми у посиланні, а ось другий додається за потребою. У кожній групі є по три мітки, до обов’язкових належать такі:
UTM-мітка | Опис | Значення | Приклад |
utm_source | Найменування джерела трафіку, рекламного майданчика | utm_source=Google | |
Google – реклама у Google Adwords | |||
bing – контекстна реклама у пошуковику Bing | |||
facebook – реклама у соціальній мережі Facebook |
|||
utm_medium | Вказує на тип трафіку | organic – безкоштовний перехід | utm_medium=cpc utm_medium=cpm |
cpc (Cost Per Click)у перекладі означає «плата за клік», що використовується для контекстної реклами | |||
email – це поштове розсилання | |||
banner, display чи cpm (Cost Per Mile) позначають медійну рекламу | |||
social – реклама у соціальних мережах | |||
cpv (cost per visitor); cpa (cost per action); cpp (cost per point) чи content-text – інші типи реклами |
|||
utm_campaign | Позначає назву або номер рекламної кампанії, дозволяючи відрізнити одну від іншої у системі статистики | Може задаватися рекламодавцем довільно. Вводиться англійською мовою, можна транскриптом | utm_campaign= vps_dlya_minecraft |
Де застосовуються UTM-мітки
Реклама. Завдяки UTM-міткам можна зрозуміти, за якими запитами користувачі роблять сеанс на ваш сайт. Відстеження та аналіз UTM-міток дозволить вам скоротити витрати на нерелевантні запити, а також сформувати аналіз конверсій та з’ясувати, наскільки ефективний цей канал просування.
Email-розсилка.Сформувавши різні мітки для різних типів листів за формою та змістом, UTM-мітки дадуть можливість проаналізувати, яка з розсилок була найбільш успішною.
Баннерна реклама. UTM-мітки допоможуть зрозуміти, чи окупаються витрати на розміщення банера, скільки трафіку вони приносять і який із банерів є найбільш привабливим.
Динамічні параметри в UTM-мітках
Динамічні змінні в UTM-мітках підтримують більшість рекламних систем.
Ця генерація зручна, якщо у вас налаштована динамічна реклама. У цьому випадку рекламна система автоматично додасть потрібні дані в URL-адресу при кожному переході по об’яві.
У яких випадках це буде зручно:
- якщо ви налаштували велику кількість ключових слів для рекламної кампанії та хочете зрозуміти, які з них краще працюють. У цьому випадку вам не потрібно генерувати окреме посилання для кожного ключа з параметром utm_term, використовуйте динамічне значення.
Як налаштувати:
Динамічний параметр прописується у фігурних дужках, наприклад: utm_term={keyword}.
- щоб дізнатися про тип пристрою, з якого отримано клік. У цьому випадку динамічний фрагмент матиме вигляд – utm_content={device}. При натисканні на посилання з динамічним параметром Google Ads автоматично змінить {device} на тип пристрою, з якого перейшли:
«m» – мобільний телефон;
«t» – планшет;
«c» – компьютер.
Увесь список динамічних параметрів можна отримати у довідках пошукових систем:
Як додати UTM-мітку до посилання
Найпростіший спосіб створити посилання з UTM-міткою – це скористатися безкоштовними генераторами посилань. Ось три популярні безкоштовні генератори посилань:
- Google Analytics Campaign URL Builder — формує UTM-посилання для сайтів;
- Google Play URL Builder — формує UTM-посилання для відстеження додатків у Google Play Market;
- iOS Campaign Tracking URL Builder — формує UTM-посилання для відстеження додатків у App Store.
Усі генератори формують посилання за однаковим принципом. Ви заповнюєте обов’язкові поля, а потім вказуєте опціональні за бажанням. Посилання готове.
Посилання з UTM-мітками для сайтів можна згенерувати за допомогою розширень Chrome, наприклад — UTM.io.
Поради щодо створення UTM-міток
Для ефективності роботи UTM-міток ми написали низку рекомендацій щодо формування посилань:
- Позначте всі обов’язкові позначки: utm_source, utm_medium, utm_campaign. Впустивши одну, решта не працюватиме.
- Не використовуйте UTM-мітки на вашому сайті, вони збивають з пантелику інструменти аналітики і можуть створювати помилки відстеження.
- Єдині правила оформлення UTM-міток. Для того, щоб вам було простіше відстежити UTM-мітки, заздалегідь подумайте, за яким шаблоном формуватимуться посилання для різних категорій.
- Усі значення повинні бути тільки на латиниці, у нижньому регістрі, без пробілів (пробіли ви можете замінити – или _).
- Скорочуйте посилання. Чим довша адреса URL, тим небезпечніша вона виглядає в очах читачів, це може призвести до того, що користувачі просто не перейдуть за посиланням. Для скорочення значення посилання можна використовувати різні послуги, наприклад Bitly.
- Посилання з UTM-мітками — це дублі в очах пошукової системи, що може призвести до песимізації позицій у видачі. Пошукова система Google рекомендує прописувати атрибут canonical на основну сторінку без UTM-мітки.
Довідка Google:
Приклад:
https://inweb.ua/seo/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=inweb_2022
<link rel=”canonical” href=”https://inweb.ua/seo/“/>
Якщо пошукова система не врахує склеювання сторінок з атрибутом “canonical”, рекомендуємо вам закрити сторінки по фрагменту URL, використовуючи <meta name=”robots” content=”noindex,follow” />
- Обов’язково перевіряйте працездатність посилання. Для цього вам необхідно вставити в рядок браузера посилання з міткою та перейти по ньому. Якщо посилання відкрилося, то все гаразд. Ця рекомендація є особливо важливою, якщо ви використовуєте одночасно дві розмітки (наприклад, gclid та UTM).
- Пошукова система може розпізнавати посилання з UTM мітками некоректно, якщо на сайті немає кодування UTF-8.
Де відстежувати UTM-мітки
Відстежувати дані від переходів за UTM-мітками можна в різних системах аналітики, наприклад, Google Analytics.
Для цього потрібно зареєструватися в Google Analytics і додати сайт, тому у вас з’явиться особистий кабінет.
Далі потрібно выбрати «Acquisition» — > «All Traffic». Відкрийте вкладку «Source/Medium», і побачите данні по utm_source и utm_medium.
Інформація по параметрам utm_source и utm_medium у Google Analytics. Решту параметрів можно побачити в «Acquisition» >> «Campaigns» >> «All Campaigns».
Інформація по параметрам utm_campaign, utm_term и utm_content в Google Analytics.
Що запам’ятати про UTM-мітки
- UTM-мітки – це фрагменти коду, вписані у посилання, які сприяють визначенню джерела трафіку;
- UTM-мітка складається з параметра та його значення;
- існує 3 обов’язкові та 2 опціональні UTM-мітки;
- UTM-мітки можна згенерувати, скориставшись онлайн-генератором UTM-міток, але за бажанням ви можете створити їх вручну;
- при генерації посилань з UTM-міткою варто пам’ятати, що типи посилань для веб-сайту, програми Google Play Market і App Store відрізняються;
- відстежити UTM-мітки можна в аналітиці, наприклад, Google Analytics.
Часті питання про UTM-мітки:
Що таке UTM-мітки?
UTM-мітки – це коди, які додаються до URL-адрес веб-сторінок для відстеження трафіку на сайті. Вони дозволяють аналізувати джерела трафіку та розуміти, звідки приходять відвідувачі.
Як створити UTM-мітки?
Для створення UTM-міток необхідно використовувати спеціальні генератори, які доступні онлайн. Найбільш популярними є Google Analytics Campaign URL Builder та UTM.io.
Навіщо використовувати UTM-мітки?
UTM-мітки допомагають розуміти ефективність маркетингових кампаній та визначати, які канали залучають найбільшу кількість відвідувачів. Це дозволяє зосередити зусилля на найбільш ефективних каналах та збільшити конверсію.
Як аналізувати дані UTM-міток?
Для аналізу даних UTM-міток можна використовувати спеціальні інструменти, такі як Google Analytics. Вони дозволяють відстежувати джерела трафіку та розуміти, які канали працюють найефективніше.