Чорна пʼятниця в аналітиці — 10 даних, на які потрібно звернути увагу бізнесу
Чорна п’ятниця — це шанс для бізнесу суттєво збільшити продажі. Знаючи актуальні дані про поведінку споживачів та тренди 2023 року, компанії зможуть підготуватися до сезону знижок у 2024-му.
Зібрали 10 статистичних фактів, які допоможуть краще зрозуміти тенденції.
1. 50% українців зазвичай купують під час Чорної п’ятниці
За дослідженням Kantar у 2023 році, приблизно 50% із тих, хто знає про Чорну пʼятницю (а це 85% опитаних) купують товари у цей період.
Частіше купує молодь у віці 18-29 років (60%) та люди у містах 500 тис.+ (57%).
Серед тих, хто знає про Black Friday, 57% висловили намір придбати які-небудь товари під час розпродажу (проти 64% у 2021 році).
2. Понад 90 мільйонів людей робили покупки онлайн на Чорну п’ятницю 2023
У 2023 році понад 90 мільйонів споживачів у США обрали онлайн-платформи для шопінгу на Чорну п’ятницю, порівняно з 87.2 мільйонами у 2022 році. Це вказує на потенціал електронної комерції та зростання популярності онлайн-шопінгу.
В Україні минулого року теж monobank теж виявив, що 66.4% з усіх покупок у період Чорної пʼятниці 2023 проводилося в онлайн-магазинах.
Цьогоріч бізнесу варто подбати про зручність та оптимізацію сайтів, а також забезпечити швидку обробку замовлень. Магазини можуть скористатися цією тенденцією, пропонуючи знижки за самовивіз або додаткові акції на сайтах.
3. Чорна п’ятниця згенерувала $298 мільярдів з онлайн-продажів у світі
Компанія Salesforce відзначила, що у Cyber Week 2023: глобальні онлайн-продажі зросли на 6% до $298 мільярдів, з яких $70.8 мільярда припадає на США. Зростання було зумовлене збільшенням кількості замовлень.
Продажі на Чорну пʼятницю та Кіберпонеділок мали такі результати:
- Чорна пʼятниця: +8% глобально, +9% у США, +8% у Європі.
- Кіберпонеділок: +5% глобально, +3% у США, +10% у Європі.
Загальний трафік у дні розпродажів зріс на 5%.
4. 79.3% трафіку у Чорну пʼятницю 2023 в Україні йшло з мобільних телефонів
Rozetka, підбиваючи підсумки Чорної пʼятниці 2023 року, зазначили, що 79.3% трафіку йшло зі смартфонів, і тільки 20.7% із desktop-пристроїв.
Forbes USA теж повідомили, що 54% онлайн-покупок на Чорну пʼятницю 2023 у США робили з мобільних пристроїв. Це на 10.4% більше, ніж минулого року.
5. 48% онлайн-покупців шукали пропозиції знижок в соціальних мережах
Tidio проводили опитування у якому дізнавалися про наміри користувачів до Чорної пʼятниці 2023.
48% онлайн-покупців у США повідомили, що шукатимуть пропозиції знижок в соціальних мережах у 2023 році.
Приблизно 13% покупців моніторили розпродажі в Google, порівняно з 25% у 2023 році. І 19% звертатимуться безпосередньо на сайтах компаній.
6. Понад половина українців уникає реклами
Згідно з дослідженням Kantar, 54% українців свідомо скорочують час, витрачений на перегляд реклами.
Основні причини — надмірна кількість рекламних повідомлень (41%), відсутність інтересу до них (38%) та недовіра до рекламного контенту (19%). Ще 20% респондентів зазначили, що не мають часу на рекламу, а 15% прагнуть зменшити її вплив через бажання уникнути негативу.
Водночас українці все частіше виражають невдоволення рекламним контентом у традиційних медіа, таких як газети, телебачення та радіо.
7. Понад 2 млн українців мають картки Нацкешбеку
Додатковою можливістю залучити клієнтів у період Чорної пʼятниці для українських виробників може бути національний кешбек. Адже, за даними Юлії Свириденко, міністерка економіки України, понад 2 млн українців мають картки Нацкешбеку.
З початку дії програми українцям нарахували понад 73,2 млн грн. Наразі у програмі зареєструвалися 260 тисяч найменувань товарів та 610 ритейлерів.
8. 78.8% українців перевіряють бренди та компанії на вихід з рф
У травні 2024 року видання AIN провело опитування, за яким виявили, що 78.8% опитаних перевіряють бренди та компанії на вихід з рф.
Відповідно, попит на продукти компаній, які вийшли з рф може бути більшим, з етичних міркувань. Брендам і компаніям варто обережно ставитися до продуктів компаній, які не вийшли з рф.
9. 32% людей починають купувати перед Чорною п’ятницею
Згідно з дослідженням, 32% опитаних NiQ у США скористалася ранніми знижками Чорної пʼятниці 2023, доступними за кілька днів чи тижнів до основного дня розпродажу, що свідчить про зростання популярності триваліших періодів покупок.
24% споживачів вирішили дочекатися дня Чорної п’ятниці та купували онлайн, щоб скористатися знижками. Ще 19% чекали на можливість придбати товари в фізичних магазинах у день розпродажу.
10. Під час Чорної п’ятниці розсилається понад 1.83 млрд рекламних email
За даними маркетингової комунікаційної платформи Sinch, загальна кількість рекламних email, надісланих у Чорну п’ятницю, досягла 1.83 мільярда, що на 13% більше, ніж у 2022 році.
Попри поширеність соціальних мереж, 69% респондентів із 2073 опитаних у США та Європі, надають перевагу email-листам про святкові пропозиції.
Більш ніж половина (57%) респондентів хочуть отримувати інформацію про знижки за декілька днів до Чорної п’ятниці, а 36% – якомога раніше.
Аналіз поведінки споживачів під час Чорної п’ятниці 2023 року надає важливі інсайти для бізнесу, який готується до майбутніх розпродажів.
Зростання онлайн-продажів, активне використання мобільних пристроїв та соціальних мереж, а також наявність етичних міркувань при виборі товарів демонструють, що компаніям варто адаптувати свої маркетингові стратегії. Фокус на зручність сайтів, швидкість обробки замовлень, правильне використання email-розсилок і підготовка до тривалого розпродажного періоду можуть суттєво підвищити ефективність кампаній.
Використання цих даних може допомогти брендам краще орієнтуватися у вподобаннях аудиторії та збільшити свої продажі у 2024 році.