Чорна пʼятниця в аналітиці — 10 даних, на які потрібно звернути увагу бізнесу

Чорна пʼятниця в аналітиці — 10 даних, на які потрібно звернути увагу бізнесу

Чорна п’ятниця — це шанс для бізнесу суттєво збільшити продажі. Знаючи актуальні дані про поведінку споживачів та тренди 2023 року, компанії зможуть підготуватися до сезону знижок у 2024-му. 

Зібрали 10 статистичних фактів, які допоможуть краще зрозуміти тенденції.

Фото: Що показали на Tesla Robotaxi 2024 — Robovan, Cybercab та танцюючі роботи Optimus

1. 50% українців зазвичай купують під час Чорної п’ятниці

За дослідженням Kantar у 2023 році, приблизно 50% із тих, хто знає про Чорну пʼятницю (а це 85% опитаних) купують товари у цей період.

Купівельна спроможність українців під час розпродажів — чорна пʼятниця 2024

Частіше купує молодь у віці 18-29 років (60%) та люди у містах 500 тис.+ (57%).

Серед тих, хто знає про Black Friday, 57% висловили намір придбати які-небудь товари під час розпродажу (проти 64% у 2021 році).

2. Понад 90 мільйонів людей робили покупки онлайн на Чорну п’ятницю 2023

У 2023 році понад 90 мільйонів споживачів у США обрали онлайн-платформи для шопінгу на Чорну п’ятницю, порівняно з 87.2 мільйонами у 2022 році. Це вказує на потенціал електронної комерції та зростання популярності онлайн-шопінгу.

Кількість споживачів, які здійснили покупки під час розпродажів 2023 — чорна пʼятниця 2024

В Україні минулого року теж monobank теж виявив, що 66.4% з усіх покупок у період Чорної пʼятниці 2023 проводилося в онлайн-магазинах.

Розподіл онлайн та офлайн шопінгу в Україні під час розпродажів — чорна пʼятниця 2024

Цьогоріч бізнесу варто подбати про зручність та оптимізацію сайтів, а також забезпечити швидку обробку замовлень. Магазини можуть скористатися цією тенденцією, пропонуючи знижки за самовивіз або додаткові акції на сайтах.

3. Чорна п’ятниця згенерувала $298 мільярдів з онлайн-продажів у світі

Компанія Salesforce відзначила, що у Cyber Week 2023: глобальні онлайн-продажі зросли на 6% до $298 мільярдів, з яких $70.8 мільярда припадає на США. Зростання було зумовлене збільшенням кількості замовлень. 

Продажі на Чорну пʼятницю та Кіберпонеділок мали такі результати:

  • Чорна пʼятниця: +8% глобально, +9% у США, +8% у Європі.
  • Кіберпонеділок: +5% глобально, +3% у США, +10% у Європі.

Загальний трафік у дні розпродажів зріс на 5%.

4. 79.3% трафіку у Чорну пʼятницю 2023 в Україні йшло з мобільних телефонів

Rozetka, підбиваючи підсумки Чорної пʼятниці 2023 року, зазначили, що 79.3% трафіку йшло зі смартфонів, і тільки 20.7% із desktop-пристроїв.

Розподіл трафіку на Чорну пʼятницю 2023 серед українців — чорна пʼятниця 2024

Forbes USA теж повідомили, що 54% онлайн-покупок на Чорну пʼятницю 2023 у США робили з мобільних пристроїв. Це на 10.4% більше, ніж минулого року.

5. 48% онлайн-покупців шукали пропозиції знижок в соціальних мережах

Tidio проводили опитування у якому дізнавалися про наміри користувачів до Чорної пʼятниці 2023.

Де користувачі шукають знижки на Чорну пʼятницю 2024 та Кіберпонеділок

48% онлайн-покупців у США повідомили, що шукатимуть пропозиції знижок в соціальних мережах у 2023 році. 

Приблизно 13% покупців моніторили розпродажі в Google, порівняно з 25% у 2023 році. І 19% звертатимуться безпосередньо на сайтах компаній. 

6. Понад половина українців уникає реклами

Згідно з дослідженням Kantar, 54% українців свідомо скорочують час, витрачений на перегляд реклами.

Ставлення українців до реклами у період розпродажів — Чорна Пʼятниця 2024

Основні причини — надмірна кількість рекламних повідомлень (41%), відсутність інтересу до них (38%) та недовіра до рекламного контенту (19%). Ще 20% респондентів зазначили, що не мають часу на рекламу, а 15% прагнуть зменшити її вплив через бажання уникнути негативу.

Водночас українці все частіше виражають невдоволення рекламним контентом у традиційних медіа, таких як газети, телебачення та радіо.

7. Понад 2 млн українців мають картки Нацкешбеку

Додатковою можливістю залучити клієнтів у період Чорної пʼятниці для українських виробників може бути національний кешбек. Адже, за даними Юлії Свириденко, міністерка економіки України, понад 2 млн українців мають картки Нацкешбеку. 

З початку дії програми українцям нарахували понад 73,2 млн грн. Наразі у програмі зареєструвалися 260 тисяч найменувань товарів та 610 ритейлерів.

8. 78.8% українців перевіряють бренди та компанії на вихід з рф

У травні 2024 року видання AIN провело опитування, за яким виявили, що 78.8% опитаних перевіряють бренди та компанії на вихід з рф.

Чи перевіряють українці бренди та компанії на вихід з рф — Чорна Пʼятниця 2024

Відповідно, попит на продукти компаній, які вийшли з рф може бути більшим, з етичних міркувань. Брендам і компаніям варто обережно ставитися до продуктів компаній, які не вийшли з рф.

Радимо підсвічувати факт виходу з рф компаній на сайті, або додати позначку українського виробництва.

9. 32% людей починають купувати перед Чорною п’ятницею

Згідно з дослідженням, 32% опитаних NiQ у США скористалася ранніми знижками Чорної пʼятниці 2023, доступними за кілька днів чи тижнів до основного дня розпродажу, що свідчить про зростання популярності триваліших періодів покупок.

Поведінка користувачів під час знижок Чорної пʼятниці 2023-2024

24% споживачів вирішили дочекатися дня Чорної п’ятниці та купували онлайн, щоб скористатися знижками. Ще 19% чекали на можливість придбати товари в фізичних магазинах у день розпродажу.

10. Під час Чорної п’ятниці розсилається понад 1.83 млрд рекламних email

За даними маркетингової комунікаційної платформи Sinch, загальна кількість рекламних email, надісланих у Чорну п’ятницю, досягла 1.83 мільярда, що на 13% більше, ніж у 2022 році.

Попри поширеність соціальних мереж, 69% респондентів із 2073 опитаних у США та Європі, надають перевагу email-листам про святкові пропозиції. 

Більш ніж половина (57%) респондентів хочуть отримувати інформацію про знижки за декілька днів до Чорної п’ятниці, а 36% – якомога раніше.


Аналіз поведінки споживачів під час Чорної п’ятниці 2023 року надає важливі інсайти для бізнесу, який готується до майбутніх розпродажів. 

Зростання онлайн-продажів, активне використання мобільних пристроїв та соціальних мереж, а також наявність етичних міркувань при виборі товарів демонструють, що компаніям варто адаптувати свої маркетингові стратегії. Фокус на зручність сайтів, швидкість обробки замовлень, правильне використання email-розсилок і підготовка до тривалого розпродажного періоду можуть суттєво підвищити ефективність кампаній. 

Використання цих даних може допомогти брендам краще орієнтуватися у вподобаннях аудиторії та збільшити свої продажі у 2024 році.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого