Дослідження: чи впливатимуть генеративні відповіді у пошуку Google — SGE — на рейтинг сайту
Компанія Authoritas провела дослідження технології генеративних відповідей Google SGE у пошуку. Ділимося матеріалом із вами та розповідаємо, чи вплине генеративна видача на ранжування та позиції сайту.На презентації Google I/O 2023 компанія представила оновлений вигляд пошукової видачі Google, або ж, точніше, інструмент персоналізованого штучного інтелекту, який генеруватиме коротку відповідь для користувача. Search Generative Experience (SGE) — генеративна пошукова видача — впроваджена від грудня 2023 року у деяких англомовних користувачів і доступність поступово розширюється.
Компанія Authoritas провела дослідження SGE на різних акаунтах і понад 1000 запитах, ми ж переклали його і проаналізували з нашими експертами SEO. Тож, ділимося висновками.
Що таке Search Generative Experience (SGE)
Відповідно до Google, Search Generative Experience (SGE) або генеративна пошукова видача — це алгоритм, який аналізує запит користувача в пошуку і, за допомогою штучного інтелекту та обробки природної мови, надає персоналізовану відповідь. Це інформація, яка генерується, спираючись на топ видачі із сайтів, соціальних мереж та блогів.
Як зазначає Authoritas, це одна з найбільших змін пошукової системи за останнє десятиліття. І, попри те, що наразі SGE доступний для обраних, у 2024 році Google планує розгорнути генеративну видачу для всіх. Тож експертам SEO та зацікавленим у просуванні бізнесу, блогу, сайту потрібно бути готовими до нововведень.
Як впливає SGE на пошукові запити
Authoritas проаналізували 1000 пошукових запитів за 10 тематиками:
- Автомобілі.
- eCommerce.
- Розваги.
- Мода та одяг.
- Фінанси.
- Їжа та напої.
- Здоров’я та самопочуття.
- Юриспруденція.
- Технології.
- Подорожі та готельний бізнес.
До кожної тематики вони підібрали по 100 запитів різної конкуренції: від високої до низької. Приклади запитів: «журнали про подорожі та дозвілля», «програми для редагування фотографій«, «масажна терапія», «індивідуальний пенсійний рахунок» тощо.
У 86,83% випадків запитів зʼявлялася генеративна видача.
При цьому є дві опції продовження генеративної видачі: «generate_button» (згенерувати далі) та «show_more» (показати ще). Перший тип пропонує отримати генеративну видачу і він був поширенішим 65,9%, тоді як другий тип вже мав генеративний текст і зʼявлявся у 34,1% запитів.
Вплив SGE на органічні запити
Впровадження SGE візуально знижує позиції лідерів видачі, оскільки займає весь верхній простір і відтісняє увагу шукача від запропонованих сайтів. Якщо взяти десктоп версію відступ складає приблизно 940 пікселів з урахуванням вертикального простору, зайнятого верхнім і нижнім колонтитулами вашого браузера.
Для кожного ключового слова відступ зверху буде різним, що демонструє діаграма. В середньому лідери органічних сторінок у видачі втрачають приблизно 1500 пікселів зверху на ПК версії. Мобільна версія не тестувалася у дослідженні.
В контенті SGE, згідно з дослідженням, на сторінках результатів пошуку Google в середньому зустрічається 10.2 посилань, які походять з приблизно 4 різних доменів (сайтів). З цих посилань, в середньому, 4.4 є унікальними, що вказує на певне повторення одних і тих же посилань у контенті SGE. Також на кожен домен припадає від 2 до 3 посилань, що знаходяться в одному і тому ж контенті SGE.
При аналізі того, як органічні рейтинги використовуються у генеративних посиланнях, виявлено, що більшість генеративних URL (93.8%) не збігаються з жодною URL-адресою на першій сторінці органічних результатів пошуку. Лише приблизно 4.5% генеративних URL точно відповідають URL органічних результатів, тоді як близько 1.6% генеративних URL відповідають доменам органічних результатів, але не є точними сторінками. Це показує, що Google SGE часто пропонує унікальний або додатковий контент, якого немає серед топових органічних результатів.
Як впливає генеративна видача SGE на сніпети
В результаті впровадження контенту SGE на сторінках видачі Google, виявлено, що хоча сніпети (Featured Snippets) все ще з’являються в результатах пошуку SGE, вони тепер розташовуються нижче на сторінці. Середній вертикальний зсув цих фрагментів через генеративний контент становить 1478.7 пікселів, що в середньому перевищує висоту області перегляду на 136.9%. Це означає, що користувачам потрібно буде проскролити значно більше, аби побачити виділені фрагменти, які тепер зміщені вниз через генеративну видачу.
Таке зміщення впливатиме на взаємодію користувачів зі сніпетами і ставить під сумнів їх існування у поточній формі, оскільки контент SGE покриває необхідні запити.
Вплив SGE на органічну видачу на прикладі Вікіпедії
Дослідження en.wikipedia.org виявило значні зміни у рейтингу та позиціях сайту у пошуковій видачі після взаємодії користувачів з SGE. Загальний набір ключових слів, від проаналізованих у базі Вікіпедії, становив 343 ключові слова.
Загальний вплив на органічну видимість
Середнє зниження рангу для Wikipedia становить -9.7 позицій, а середнє вертикальне падіння — 1,507 пікселів (139.6% від висоти екрана). Це підкреслює значне зниження органічної видимості, тому що результати пошуку зсуваються вниз.
Вплив на розділ «Люди теж шукають» — People Also Ask
Для розділу PAA падіння позицій Вікіпедії становить -8.5 позицій з середнім вертикальним опущенням розділу на 1,418 пікселя (131.4%). У дослідженні сайт мав 174 рейтинги PAA. Аналогічно, це вказує на значне зниження видимості в цьому конкретному розділі, з результатами, що зсуваються далеко за межі екрана.
Вплив на результати зображень
Видимість зображень зазнає зниження на 9.4 позиції з вертикальним падінням розділу на 590 пікселів (54.6%), що свідчить про помітне зниження видимості зображень на понад половину висоти екрана.
Вплив на видимість для сніпетів
Середнє зниження рангу на -8.8 позицій з вертикальним падінням на 1,388 пікселя (128.6%) підтверджує значне зниження видимості для Featured Snippets, з результатами, що зсуваються на значну відстань вниз.
Відображення у згенерованому контенті
Позитивна динаміка помітна у відображенні URL Вікіпедії у контенті, згенерованим видачею. Для контексту: під час генерування видачі можуть зʼявлятися джерела даних, а можуть і не зʼявлятися. Така поява джерела Вікіпедії спостерігалася у 39 випадків із 358 унікальних запитів.
Домени «улюбленці» SGE
Дослідження виявило 20 найкращих доменів, які мають рейтинги за кожним елементом пошукової видачі. Для цього аналітики перевірили кожен домен, який з’явився в пошуковій видачі за кожним ключовим словом, щоб зрозуміти, які з брендів були вище в органічній видачі та чи змінилося це у новій генеративній видачі.
20 найкращих доменів по органічній видачі
20 найкращих доменів генеративної видачі
20 доменів з найбільшою кількістю сніпетів
Гарною новиною є те, що навіть якщо домен наразі не показує хороших результатів в органічній видачі або рубриці «люди часто шукають», через деякий час з розгортанням SGE він може частіше зʼявлятися у генеративних відповідях з посиланнями. Тому все ще є сенс у створенні унікального та цікавого контенту під ключові запити.
Експерти digital-маркетингу Inweb про SGE
Для того, щоб доповнити дослідження власним досвідом, ми звернулися до Артема Лебедева, Senior SEO-спеціаліста Inweb, за коментарем, щодо можливої зміни стратегії в SEO-стратегії з релізом генеративної видачі. Відповіді експерта допоможуть вам зрозуміти, що потрібно робити вже зараз, щоб не втратити своїх позицій, якщо невдовзі SGE зʼявиться у нашому регіоні.
— Чи вплине SGE на формування SEO-стратегії для нових та наявних сайтів?
Слід розуміти, що SGE видача формується на основі вже готового контенту, опублікованого на різних ресурсах і сформованого в одну відповідь за допомогою ШІ. У цій видачі присутні посилання на джерела, за допомогою яких цю відповідь було сформовано. Про що це нам говорить? Вимоги до цінності контенту, як і раніше, тільки зростатимуть, і контент необхідно буде систематично доопрацьовувати, оновлювати та далі продовжувати працювати над тим, щоб текст, який надається на сторінках вашого сайту, справді допомагав користувачам, справді відповідав на їхні запити якнайкраще та справді задовольняв інтерес користувача в усіх можливих аспектах.
Чим ціннішим буде контент на ваших сторінках — тим краще. Звісно, для того, щоб потрапити в генеративну видачу, ваш контент уже має добре ранжуватися і бути в результатах пошуку. Він має, якщо не займати нульової видачі, то бути максимально наближеним до топу. У такому разі ймовірність, що в SGE видачі буде сформовано лінк саме на вашу сторінку, як одну зі сторінок джерела, інформацію з якої ШІ обробляв під час формування своєї відповіді, буде високою. Чим ваш контент ближче до топу і чим різноманітніше ваш контент надано на сторінці з погляду верстки та оформлення, — тим імовірність отримати лінк у SGE видачі вища.
— Які зміни ви рекомендуєте впровадити для контенту, щоб підвищити органічну видимість сайту, з урахуванням появи SGE?
Як ми вже з’ясували, SGE видача при створенні відповідей формується на інформацію, проаналізовану та зібрану з різних джерел. Отже, робота з E-E-A-T-факторами тут відіграватиме значну роль. Необхідно прагнути до підвищення рівня експертності, авторитетності та надійності контенту на ваших сторінках. Також, якщо в рамках цього проєкту у вас є можливість публікувати матеріали від експертів, — цим обов’язково необхідно займатися.
На якісний та експертний контент люди посилатимуться і наводитимуть ваш контент як приклад. Працюйте над тим, щоб контент на ваших сторінках і експертність вашого тексту працювали на користувача. Цитуйте відомих експертів, залишайте посилання на джерела у ваших статтях, запрошуйте експертів у вашій ніші для додаткового коментаря у вашій статті — тільки тоді ваша сторінка буде повноцінно сприйнята пошуковою системою, і шанси потрапити до SGE видачі будуть тільки збільшуватися.
Також важливим аспектом є те, як контент структурований і сформований на сторінці. Наприклад, у контенті обов’язково мають бути заголовки, списки, таблиці, додаткові блоки FAQ. Контент має бути наданий у різних видах, оскільки пошукова система дуже любить різноманітний контент та інформацію, яка надається на сторінках не полотном тексту, а різними зручними для сприйняття користувачем способами.
Також необхідно працювати над дооптимізацією свого контенту. Аналізувати Google Search Console/Втрачену семантику на основі сторінок конкурентів в Ahrefs і доопрацьовувати контент ключовими словами, які органічно можна вписати в текст і за допомогою цього ключа лише посилити якість контенту та його цінність. Найчастіше такі ключики складно добувати, але саме вони і є своєрідними «діамантами», за допомогою яких лежить шлях до топу.
Актуальність контенту необхідно завжди підтримувати й проводити аналіз на основі конкурентів, намагатися доопрацювати інформацію на своїх сторінках і водночас не втративши вектора, націленого насамперед на задоволення користувальницького інтенту.
Готуйтеся до генеративної видачі вже зараз
Попри те, що SGE ще недоступний в Україні на момент написання статті, Google розширює функцію на більшу кількість англомовних користувачів. Тому це питання часу, коли зміни прийдуть на український ринок.
Поява генеративної видачі — це не «постріл» в органічне просування, а навпаки — нова можливість для SEO-спеціалістів. Адже з грамотно побудованою SEO-стратегією та унікальним якісним контентом у вас є шанс вийти у генеративну видачу навіть тоді, коли сайт перебуває не на кращих органічних позиціях.