Як знання англійської мови впливають на кар’єрне зростання у сфері цифрового маркетингу
Маркетологу важко обійтися без англійської, оскільки інструменти для роботи, професійна література та перспективні замовники зазвичай є англомовними. Для читачів Медіа Inweb викладачі школи Green Forest розповідають, чи можна потрапити у цифровий маркетинг без знання іноземної, та як курси з вивчення англійської мови допомагають у кар’єрному зростанні та підвищенню рівня зарплатні.
Як часто роботодавці вимагають знання іноземних мов та сертифікати про завершені курси англійської мови
Якщо ми відкриємо на Work.ua категорію «Маркетинг, реклама, PR», то отримуємо 5 468 пропозицій. Серед них знання англійської вимагають в 1 196 вакансіях, тобто, у 22% випадків. А ще є кілька десятків пропозицій про роботу для маркетологів зі знанням інших іноземних мов — польської (18), німецької (17), турецької (5) та багатьох інших.
Зазвичай роботодавці бажають наймати кандидатів, які мають досить високий рівень володіння англійською мовою — середній або ж вище середнього. Згідно з міжнародною класифікацією, це рівні B1 (Intermediate) та B2 (Upper intermediate).
Сфера цифрового маркетингу охоплює багато професій — тому ми розглянули, наскільки часто вимагають володіння англійською для різних спеціальностей:
Професія | Загальна кількість вакансій | Кількість вакансій з вимогою про знання англійської | Рівень англійської, який вимагають найчастіше (кількість вакансій) |
Інтернет-маркетолог | 283 | 80 | В1(36), В2(35) |
Копірайтер | 178 | 65 | В2(29), С1(17) |
Вебдизайнер | 89 | 26 | В1(12), В2(8) |
SMM | 1 162 | 196 | В1(86), В2(67) |
SEO | 220 | 61 | В1(28), В2(23) |
PPC | 133 | 40 | В1(19), В2(19) |
Вебаналітик | 15 | 3 | В2(3) |
Зауважимо, що роботодавці не завжди прямо вказують у вакансії англійську як обов’язкову навичку для кандидатів. Часом цю вимогу просто зазначають у тексті пропозиції або ж роботодавець очікує цього за замовчуванням.
Також, якщо володієте лише розмовними навичками, варто попрацювати й над письмовими, наприклад, підтягнувши граматику сучасної англійської мови на курсах з досвідченим викладачем.
Чи залежить рівень заробітної плати від володіння іноземною мовою
Володіння англійської — це +40% до заробітної плати. Саме такими є результати останнього дослідження аналітиків сайту пошуку роботи Work.ua. Показник зарплати також зростає відповідно до рівня володіння іноземною мовою — спеціалісти, які вільно розмовляють нею, отримують приблизно на 60% більше, аніж ті, що мають лише базові знання.
Якщо розглядати в розрізі конкретних професій, то володіння іноземними мовами допомагає вебдизайнерам заробляти приблизно на 38% більше. А ось продакт-менеджери можуть отримувати прибуток, вищий на 47%. Середня зарплата у вакансіях для таргетологів складає 22 500 грн.
Тож, англійська є однією з важливих навичок для будь-якого спеціаліста у сфері цифрового маркетингу — завдяки іноземним мовам можна збільшити свій дохід приблизно на половину.
Як двомовність впливає на кар’єрний ріст у сфері цифрового маркетингу
Навіть у США більше цінують двомовних співробітників. Згідно зі звітом GITNUX 2024, 60% компаній надають перевагу спеціалістам, які знають й інші мови, окрім англійської. Такі працівники зазвичай отримують зарплатню, більшу на 5-20%. Та найголовніше, що двомовним фахівцям вдається у 2 рази швидше просуватися кар’єрними сходами.
Ось які можливості відкриває володіння англійською мовою у сфері цифрового маркетингу:
- Робота з іноземними клієнтами. Українських маркетологів цінують за кордоном — варто згадати лише успіх PR-агенції Gres Todorchuk, яка посіла третє місце в рейтингу незалежних агенцій у світі за версією Effie Index 2023.
- Працевлаштування в міжнародних компаніях. Зазвичай у таких компаніях спеціалісти потрапляють в інтернаціональне середовище, де англійська стає єдиною мовою корпоративного спілкування.
- Залучення в роботу англомовних інструментів. Такі інструменти, як Google Analytics, Facebook Ads, SEMrush, Ahrefs та інші зазвичай мають лише англомовний інтерфейс.
- Доступ до навчальних матеріалів. Велика кількість досліджень та посібників з цифрового маркетингу публікуються саме англійською. Знання мови дає можливість вчитися в найкращих іноземних спеціалістів — слідкувати за ними в соцмережах, дивитися відео на YouTube та слухати подкасти.
- Можливість конкурувати з досвідченими спеціалістами. Ви можете бути слабшими у своїх знаннях як професіонал, проте додаткове знання іноземної може підвищити шанси отримати вакансію.
Як опанувати мову за допомогою курсів англійської та не тільки — п’ять порад
Опанування нової мови потребує великої кількості часу та зусиль. Володіння мовою охоплює кілька аспектів — мовлення, письмо, слухання та читання. Тому нерідко випускники курсів засвоюють велику кількість нових слів та легко читають, проте відчувають складнощі в спілкуванні чи розумінні співрозмовника.
Тому зібрали 5 порад від викладачів англійської школи Green Forest, які допоможуть вам ефективно вивчити мову:
- Визначте свій рівень. Якщо він початковий, варто пройти базовий курс. Якщо вже є певні знання — можна зосередитися на професійній англійській. Важливо навчатися в групі зі своїм рівнем, інакше можна зустрітися з великим внутрішнім опором та іншими труднощами.
- Зробіть навчання регулярним. Ми швидко забуваємо нову інформацію — за місяць у пам’яті залишається не більше 20% від вивченого (згідно з кривою Еббінгауза) — тому важливо займатися щодня.
- Вивчайте англійську комплексно. До курсів слід додати подкасти, фільми, читання професійних блогів. Важливо максимально зануритися в англомовну атмосферу, аби у вас не було шансу не почати говорити цією мовою.
- Практикуйтеся. Хорошу практику дають групові заняття, де можна спілкуватися в безпечній атмосфері та отримувати поради викладача. Проте також добре допомагають і мовні клуби та спілкування в соцмережах.
- Застосовуйте знання в роботі. Це дасть змогу відразу відчути результат. Почніть з простого — шукайте потрібну інформацію англійською, вводячи запит у пошуковий рядок без попереднього використання перекладача. Далі переходьте на англомовні інструменти, читайте професійну літературу, і так далі, поки англійська не стане чимось звичним.
Тож, якщо говорити цифрами, то знання англійської розширює можливість для працевлаштування на понад 20%, а для зростання в кар’єрі — на 50%. Іноземна не лише допоможе роботодавцям побачити ваші вміння, а й сприятиме у розвитку професіоналізму. Завдяки знанню мови ви зможете навчатися в найкращих колег з усього світу або ж стати прикладом для когось.