Як просувати бʼюті-сферу у 2024 році за допомогою диджиталу

З кожним роком beauty-сфера тільки набирає обертів, на що вказує зростання світового ринку косметичних продуктів з 511 мільярдів доларів у 2021 році до прогнозованих 863 мільярди доларів у 2024, за дослідженням Zion Market Research. У доволі конкурентній сфері важливо слідкувати за трендами та вміти ефективно просувати свій продукт чи послуги.

Тому у цій статті ми зібрали як загальні тренди просування beauty-сфери, так і наші результативні напрацювання стратегій SEO та PPC у цій індустрії.

Підписуйтеся на наш телеграм-канал | Стрибай у digital, щоб не пропустити нові статті та кейси від агенції digital-маркетингу Inweb.

Огляд основних трендів digital-маркетингу для beauty-сфери у 2024

В умовах стрімкого розвитку технологій та змін потреб покупців, beauty-сфера постійно адаптується під запити. Так в Україні популярними стають бренди, які на додачу до послуг чи продуктів пропонують соціальні ініціативи — донати на ЗСУ, допомогу біженцям, дітям, жінкам-військовим, тваринам, або з екологічними акціями. Цікавим є зростаюче явище амбасадорства у beauty-сфері, коли лицем бренду стає його засновник — бренд Florence від Міллі Боббі Браун, Kylie Cosmetics від Кейлі Дженнер, лінійки від українського візажиста AL.RUTKOVSKIY тощо.

У цьому розділі ми коротко зібрали основні вектори маркетингу beauty-сфери, які здобули популярність у 2023 та продовжують набирати обертів у 2024. Однак важливо розуміти, що кожен зі згаданих трендів — це лише дороговкази, у бік яких рухається світ. І їх додатково потрібно адаптовувати під бізнес та сферу послуг, тестувати та впроваджувати, детально аналізуючи цільову аудиторію.

Багатоканальний маркетинг

Лідерами цього напрямку є Sephora, MAC cosmetics, NARS, iHerb, L’Oréal, а також українські MakeUp, EVA, Prostor та Notino.

Вони використовують багатоканальний персоналізований підхід, у якому задіяні:

  • соціальні мережі;
  • застосунки для смартфонів;
  • сайти;
  • Email-маркетинг;
  • офлайн-магазини;
  • push-сповіщення;
  • інфлюєнс-маркетинг.

Оскільки користувачі з кожним роком стають вимогливішими, бренди та мережі мусять забезпечувати не тільки якісну продукцію, але й хороший сервіс, вигідні пропозиції, виділятися на фоні конкурентів завдяки пакуванню, рекомендаціям від блогерів тощо.

Коли косметичні бренди поєднують традиційний і digital-маркетинг, щоб поширювати ту саму пропозицію через три або більше каналів, їхні покупки, як правило, збільшуються майже до 290%, а залучення клієнтів досягає 18% порівняно з 5% для односторонніх маркетингових кампаній.

Контент від користувачів — UGC

Як просувати бʼюті-сферу у 2024 році за допомогою диджиталу

 

Клієнти не довіряють компаніям, як показало дослідження PwC. Проте клієнти охоче довіряють відгукам від простих людей, навіть якщо вони не є відомим блогерами чи інфлюєнсерами. З цієї причини UGC (user-generated content) лише набирає обертів з кожним роком, знову опиняючись у трендах beauty-сфери на 2024 рік.

UGC проявляється по-різному: у якихось випадках бренди закуповують відео чи фото від користувачів, які їм імпонують; також популярною є практика від користувачів (клієнтів) знімати відгуки на продукти, послуги та бренди для переглядів у TikTok, Інстаграм Reels чи X (Twitter). Цікаво, що для UGC немає значення популярність блогера у певній соцмережі, бо на першому місці якість контенту та його цінність для глядача, потенційного клієнта.

Вірусними стають відгуки на салони та послуги, відео GRWM (get ready with me), огляди покупок, розпаковки, тести окремих продуктів, підбірки косметичних засобів на різний бюджет. Форматів для UGC багато й адаптувати їх під сферу beauty доволі просто, тому це один з мастхев трендів для просування цієї сфери.

До того ж UGC — це універсальний контент, який можна використовувати як у соціальних мережах, так і у таргетованій рекламі. Остання стає нативнішою і простіше сприймається глядачем, тож є більше ймовірності що може сходити його до кліку чи покупки.

Інклюзивність та різноманітність

Як просувати бʼюті-сферу у 2024 році за допомогою диджиталу

Користувачі позитивно сприймають бренди, які пропагують інклюзивні цінності — це можна винести із популярності бренду Rihanna Fenty Beauty, який пропонує широку палетку з понад 54 кольорами консилерів, тональних основ та інших засобів під різні відтінки шкіри. Окрім того, тематику інклюзивності підтримує MAC Cosmetics, Bobbi Brown Cosmetics, Lancôme, Maybelline тощо.

Прояв підтримки інклюзивних цінностей не обовʼязково повʼязаний із додатковими витратами на випуск нових лінійок. Це може бути як формування інклюзивності всередині бренду, так і сприяння рівності та справедливості, підтримка фемінізму, обладнання офлайн-магазинів пандусами, створення версій сайтів для людей з вадами зору, відмова від стереотипних стандартів краси на користь натуральності тощо.

Вшиваючи у бренд чи послуги ідею інклюзивності, можна охопити нові категорії споживачів, що добре для масштабування бізнесу. Малий бізнес може починати з ідеї інклюзивності, створюючи рівні умови для всіх покупців, формуючи універсальні продукти, які демонструватимуть різні люди на креативах та у відео.

Персоналізація маркетингу за допомогою штучного інтелекту

Штучний інтелект — це всесвітній тренд 2024 року. Проте з ним у сфері краси потрібно бути обережним, адже все ще тривають дискусії про доречність використання ШІ для створення контенту та реклами. Та штучний інтелект можна задіяти для персоналізації маркетингу.

До прикладу алгоритми штучного інтелекту можуть аналізувати дані клієнтів для надання персоналізованих рекомендацій продуктів, адаптуючи маркетингові повідомлення до індивідуальних уподобань. Від персоналізованих порад по догляду за шкірою до пропозицій продуктів, бренди, які використовують технології штучного інтелекту, можуть покращити досвід споживачів та налагодити міцніші зв’язки зі своєю аудиторією.

Інформативний навчальний контент та експертність

Тенденція на навчання своєї аудиторії не нова, проте у 2024 році вона здобуває більшу актуальність. Бренди та окремі дистрибʼютори, салони та клініки позиціонують себе як джерело знань. Дедалі частіше консультантів додатково навчають косметології, щоб забезпечити високу якість консультацій та персональному підбору продуктів чи послуг. До прикладу EVA запустили програму «Сервіси краси», де клієнти можуть протестувати шкіру обличчя та волосся.

Інформативний навчальний контент та експертність

Бренд Ordinary використовує широку мережу UGC для пояснення дії лінійок своїх продуктів: для якої шкіри підходять окремі сироватки, як поєднувати їх у догляді, як підібрати догляд для різних типів шкіри. Блогерка-косметологиня Анастасія Капанайко окремо від професійної сторінки також запустила курс для навчання базовим принципам підбору косметичних засобів для шкіри голови та лиця, роботі з акне, розбору догляду.

Навчальний інформаційний контент наразі реалізують навіть у таргеті. Корисний контент викликає довіру у користувача, а запуск у таргет креативу із вже підібраним доглядом під різні типи шкіри спонукає перейти до магазину й переглянути пропозиції, або підписатися, поставити запитання щодо наявності усіх засобів тощо.

Так само інформативний навчальний чи пояснювальний контент сприяє закриттю потреб потенційних клієнтів і розвіюванню сумнівів до покупки. Студіям лазерної епіляції, до прикладу, варто додати інформацію про протипоказання та курс проходження, зміни які відбуваються поступово. Для того, щоб показати реальні результати та не викликати завищених очікувань від клієнтів.

Салонам краси чеклісти з підбором догляду допоможуть просунути окремі позиції, а наявність сертифікованих менеджерів-консультантів підвищить лояльність до бренду, шляхом експертності. Тож експертність та інформативний навчальний контент будуть актуальними для впровадження майже у всю beauty-сферу: від магазинів косметики до студій чи окремих спеціалістів з надання beauty-послуг.

Соціальні ініціативи

Формування портретів цільової аудиторії як перший крок для просування у beauty-сфері

Згідно зі звітом Edelman за 2020 рік, 64% споживачів у всьому світі обирають бренд на основі його позиції щодо соціальних питань. Однак соціальна активність брендів в Україні набагато важливіша, ніж у Європі, адже для нас це фактично питання виживання. А соціальна байдужість, відсутність зборів на ЗСУ у стрічці чи хоча б окремого розділу з донатами викликає підозру щодо позиції компанії.

Наразі багато можливостей для соціальних ініціатив, які можуть підхопити бренди. Від допомоги армії до допомоги біженцям, дітям, тваринам, благодійним фондам. Підтримка соціальних ініціатив — це база для забезпечення лояльності до бренду чи бізнесу в Україні та світі та надалі наявність цієї підтримки як обовʼязкового фактора буде тільки зростати, оскільки ми вже просто не уявляємо свого життя без донатів.

Контроль репутації бренду

Репутація для бренду, особливо в Україні, наразі дуже важлива. Соціальний кенселинг може стати справжньою проблемою для життя бренду, якщо випустити з уваги незадоволеність користувачів чи низку процесів, які можуть негативно повпливати на бренд.

Формування портретів цільової аудиторії як перший крок для просування у beauty-сфері

До прикладу, у грудні 2023 року розгорівся скандал EVA через представлення нелегальної продукції Dr.Ceuracle, який розпочався з ТікТок. Потім бренд стростував усі обвинувачення. Також памʼятаємо про Sister’s Aroma та їх звʼязки з росією, які довелося офіційно спростовувати на сайті бренду.

Мало підтримувати соціальні ініціативи та слідувати всім трендам 2024 року, якщо бренд не витримує контролю над репутацією, комунікацією та забезпеченням належної якості продукту. Репутація надзвичайно важлива, врахуйте це при просуванні своїх послуг та продуктів.

Формування портретів цільової аудиторії як перший крок для просування у beauty-сфері

Розуміння цільової аудиторії продукту чи послуг у beauty-сфері — це база. І чим детальніше розроблені портрети цільової, тим краще бренд зрозуміє болі потенційних клієнтів і зможе відповідати їх запитам. Окрім того, правильне формування портрета ЦА допомагає з визначенням стратегії та формуванням ToV для ефективного діалогу з потенційними клієнтами.

Створення портрета цільової аудиторії для б’юті-сфери

Створення детального портрета ЦА допомагає брендам визначити ключові сегменти споживачів та адаптувати маркетингові стратегії для звернення до кожного з них.

Наприклад, для професіоналів, які цікавляться тенденціями у сфері краси та ведуть активний спосіб життя, акцент може бути зроблений на інноваційні продукти та швидкі рішення для догляду за собою, як це робить L’Oreal. Представники бренду регулярно беруть участь у виставках CES, де представляють інноваційні ґаджети для мейкапу, догляду за станом шкіри тощо. Водночас L’Oreal дотримується класичного шанобливого стилю спілкування з дотриманням інклюзивності у своїх соцмережах.

Створення портрета цільової аудиторії для б’юті-сфери

Водночас ми можемо спостерігати зовсім іншу комунікацію від бренду Florence by Mills, заснованого актрисою Міллі Боббі Браун. Де акцент роблять на яскравості, молодіжній аудиторії, дружньому ToV, UGC формату та амбасадорству від самої Міллі.

Портрет ЦА може включати такі параметри:

  • Віковий діапазон. Визначення вікової категорії, до якої належать ваші потенційні клієнти, допомагає адаптувати маркетингові повідомлення та продуктові пропозиції.
  • Географічне розташування. Розуміння того, де живуть ваші клієнти, дозволяє налаштувати рекламні кампанії з урахуванням регіональних особливостей.
  • Інтереси та хобі. Знання зацікавлень цільової аудиторії допомагає створювати релевантний контент, який залучатиме аудиторію.
    Соціально-економічний статус. Розуміння фінансового стану потенційних клієнтів впливає на ціноутворення та пропозицію продукту.

Приклад сформованого портрета ЦА

Для розуміння того, як формувати портрет ЦА для сегменту аудиторії на прикладі салонів G.Bar, ми залучили Валерію Трофімчук, Social Media & Community Specialist в Inweb. Вона сформувала приклад, за яким можна побачити нюанси формування портрету ЦА.

G.Bar — українська мережа б’юті-барів, у якому можна зробити зачіску, макіяж, брови, манікюр і педикюр. Цільова аудиторія салону досить велика, але ми детально розберемо один із сегментів, а саме — дівчат-студенток у Києві, віком від 18 до 21 року, які шукають студію манікюру, за методикою Шерінготона 5W.

Методика Шерінгтона 5W — це спосіб визначення потреб аудиторії. Він передбачає опрацювання пʼяти запитань, які допоможуть скласти портрет і наявної бази, і цільової аудиторії.
Хто? (Who?)Дівчата-студентки, віком від 18 до 21 року, які проживають/знаходяться на момент навчання у Києві.
Що? (What?)Шукають салон манікюру. Атмосферний, затишний, «інстаграмний». Можуть прислухатись до порад подруг.

Можуть розглянути місце, де є можливість отримати також послуги з макіяжу, брів, зачісок тощо.

Чому? (Why?)Для підтримки доглянутого зовнішнього вигляду, особливо важливого для студенток під час університетських подій, вечірок, побачень або фотосесій.

Вони також можуть шукати можливості зекономити час і гроші, відвідуючи салон, який пропонує комплекси бʼюті послуг зі знижкою.

Коли? (When?)На постійній основі після лекцій, у вихідні чи вечірні години, коли мають вільний від навчання час.
Де? (Where?) Для них важливо, щоб салон знаходився поблизу університету, студентського гуртожитку чи орендованого житла, щоб не витрачати час на метро чи таксі.

Приклад сформованого портрета ЦА

Детально прописувати сегмент та працювати далі з ним в рамках SMM-стратегії потрібно не лише для створення відповідного типу контенту. З цією інформацією можна працювати набагато глибше, наприклад:

  • для таргетованої реклами: ми можемо точно охопити сегмент ЦА завдяки локації та інтересам;
  • для роботи з блогерами: орієнтуючись на інтереси сегмента ЦА, можна провести невелике дослідження та аналіз того, за якими блогерами та інфлюенсерами вона спостерігає в Instagram, для подальшої рекламної співпраці;
  • для розробки програми лояльності, спецпропозицій чи промоакцій: збільшує лояльність до салону та LTV сегмента;
  • для розробки комунікаційної стратегії та ToV: дослідивши всі сегменти ЦА, ви зможете дібрати правильну тональність комунікації загалом з аудиторією (всі ж впізнають ToV G.Bar 😉).

Цей список можна продовжувати, проте краще відразу звернутися до Inweb за SMM послугами.

Персоналізація контенту на основі ЦА

Персоналізація контенту — це не просто тренд, а необхідність сучасного маркетингу. Враховуючи індивідуальні потреби та інтереси кожного сегмента ЦА, бренди можуть створювати персоналізований контент, що значно збільшує його ефективність. Використання даних з соціальних медіа, електронної комерції, та інших джерел дозволяє більш точно визначати, які повідомлення будуть резонувати з кожним користувачем.

Персоналізація може включати:

  • Персоналізовані рекомендації продуктів. Наприклад, на основі попередніх покупок або переглядів.
  • Контент, адаптований під інтереси. Створення блогів, відео, або постів у соцмережах, які відповідають специфічним інтересам аудиторії.
  • Персоналізовані електронні листи. Використання імені, історії покупок, або специфічних інтересів для створення електронних листів, які відчуваються більш особистими.
  • Пропозиції до дня народження чи для групових покупок. Такі залучення допомагають підняти лояльність до бренду.

Ефективна персоналізація зміцнює зв’язок між брендом та клієнтом. Таким чином підвищується лояльність та репутація бренду в очах покупців й потенційних клієнтів, що, своєю чергою, сприяє зростанню конверсії та підвищенню ефективності маркетингових кампаній.

Стратегії для просування б’юті-сфери у 2024 році

Стратегії для просування б’юті-індустрії потребують постійної адаптації до змінюваних тенденцій настроїв потенційних клієнтів. У 2024 році ключем до успіху є використання комплексного підходу, який об’єднує різноманітні канали та інструменти digital-маркетингу, які ми розберемо у цьому розділі.

Основа digital — Content Marketing

Як просувати бʼюті-сферу у 2024 році за допомогою диджиталу

Один з найважливіших елементів цього комплексного підходу — Content Marketing. Він залишається основою усіх стратегій digital-просування. Це підхід, який зосереджений на створенні та розповсюдженні цікавого, релевантного та послідовного контенту. Основна мета якого приваблення та утримання визначеної аудиторії з метою стимулювання вигідної дії з її боку.

У б’юті-сфері естетика та візуальне сприйняття мають велике значення, тож контент може не тільки привертати увагу аудиторії, але й створювати емоційний зв’язок з брендом.

Тому у 2024 році стратегія для контент-маркетингу включатиме:

  • Формування та розвиток експертних блогів, написання статей, які надають корисну інформацію та поради з догляду за собою, підбору продукції та процедур. Важливий нюанс — ці статті мають бути написані експертами та бути корисними для ЦА, а не просто орієнтованими на SEO. Проведення досліджень, опис соціальних ініціатив та постійна комунікація з потенційними клієнтами — це база для побудови лояльності у 2024 році.
  • Туторіали та демонстрації продуктів, які дозволяють споживачам бачити продукти в дії. Ролики у соціальні мережі UGC формату, із відгуками реальних користувачів, які демонструють плюси та мінуси продукції чи послуг, тим самим формуючи лояльність до бренду.
  • Інтерактивний контент, такий як квізи та AR-проби продуктів, які залучають споживачів та надають персоналізований досвід.
  • Відгуки та тестування продуктів інфлюенсерами, що додає довіри до бренду.

Для ефективної реалізації стратегії Content Marketing у б’юті-індустрії, важливо, перш за все, розуміти свою цільову аудиторію та створювати контент, який відповідає її інтересам та потребам. А також зосередитися насамперед на якості контенту, адже високоякісний контент має більшу вірогідність залучити увагу та сприяти залученню та утриманню клієнтів.

Також не потрібно забувати про оптимізацію контенту для пошукових систем (SEO) та використовувати різні формати й канали для розповсюдження контенту, включаючи соціальні мережі, блоги, email тощо.

Нюанси SEO для бʼюті-індустрії

Нюанси SEO для бʼюті-індустрії

SEO є ще однією базою digital-стратегії для будь-якої індустрії, включно з б’юті-сектором. Оптимізація для пошукових систем допомагає збільшити видимість бренду в інтернеті, приваблюючи більше потенційних клієнтів. Проте, в б’юті-індустрії є свої особливості та виклики, які потрібно враховувати.

Ключові слова та фрази

Пошукові запити у сфері краси часто містять конкретні бренди, продукти, інгредієнти або проблеми, які хочуть вирішити користувачі. Тому важливо провести глибокий аналіз ключових слів, щоб зрозуміти, які терміни використовують ваші потенційні клієнти під час пошуку. Використання довгих та специфічних ключових фраз (long-tail keywords) може допомогти у просуванні нішевих продуктів та слугувати вищій конверсії.

Оптимізація контенту

Для б’юті-індустрії створення якісного контенту, який відповідає запитам користувачів, є вирішальним. Це означає, що крім традиційних блогів та статей, слід включати детальні описи продуктів, відгуки, поради, відео туторіали та інструкції. Оптимізація такого контенту під ключові слова збільшує шанси на високу видимість у пошукових системах.

Мобільна оптимізація

Враховуючи, що значна частина користувачів шукає інформацію та здійснює покупки через мобільні пристрої та соцмережі, мобільна оптимізація сайту є обов’язковою. Сайт має бути адаптований до мобільних пристроїв, забезпечуючи швидке завантаження, зручне користування та доступ до всіх необхідних функцій. Якщо на сайті є відео з оглядами продуктів, вони мають швидко завантажуватися, а дизайн має бути зрозумілим для всіх.

Локальний SEO

Для б’юті-салонів та офлайн-магазинів локальний SEO має вирішальне значення. Оптимізація на Google Maps, використання місцевих ключових слів у контенті та отримання відгуків від клієнтів може значно покращити видимість у локальних пошукових запитах.

Зворотні посилання та соціальні сигнали

Будівництво авторитетного профілю зворотних посилань через співпрацю з інфлюенсерами, публікації у відомих виданнях та участь у галузевих подіях може покращити SEO-показники. Також не слід недооцінювати вплив соціальних мереж, адже активність аудиторії та її взаємодія з брендом у соціальних медіа можуть позитивно вплинути на ранжування сайту.

З огляду на ці нюанси, брендам в б’юті-індустрії необхідно адаптувати свої SEO-стратегії, щоб не просто просуватися у пошукових системах, а й забезпечувати користувачам високоякісний та релевантний контент, який відповідає їхнім потребам та запитам.

Досвід SEO-просування бʼюті сфери від Inweb

Досвід SEO-просування бʼюті сфери від Inweb

Спеціалісти агенції digital-маркетингу Inweb — Ольга Берко, SEO Client Project Manager та Ярослава Чигрин, SEO Specialist, які працюють з клієнтом професійного бренду косметики для педикюру та подології понад 6 місяців, поділилися своїм досвідом щодо SEO у 2024 році.

Щомісячно спеціалістами проводяться наступні дії:

  • Аналіз динаміки конкурентів та сфери.
  • Збір семантичного ядра.
  • Підбір тем та донорів outreach та розміщення посилань.
  • Оптимізація контенту, підготовка текстів на сайт.
  • Аналіз сайту на наявність помилок та підготовка рекомендацій по їх виправленню.

За 7 місяців співпраці, результати та динаміка по «Новим користувачам» виглядає наступним чином:

Досвід SEO-просування бʼюті сфери від Inweb

Поради від експертів SEO для просування у бʼюті-сфері у 2024 році:

  • Слідкувати за якістю контенту. Пошукова система прискіпливо оцінює основний контент сайту. Рекомендуємо, обов’язково детально перевіряти текст, перед публікацією та підключати надійного копірайтера для його написання.
  • Оптимізувати швидкість завантаження сайту. Окрему увагу слід приділити швидкості завантаження сайту на мобільних пристроях, адже клієнти цінують свій час і не стануть довго чекати, поки сторінка буде підвантажуватися.
  • Не ігнорувати закупівлю посилань. Проаналізуйте профіль послань конкурентів, оберіть якісні тематичні ресурси для ваших майбутніх розміщень. Закупівлю посилань варто проводити дозовано, на щомісячній основі.

Щодо використання штучного інтелекту у роботі, спеціалісти зазначили, що не використовують у проєкті ШІ-контент, хоча слідкують за новинами та в курсі можливості оптимізацій роботи. Тут перевага надається якості та унікальності.

В інших проєктах використання ШІ точкове, ним не зловживають і використовують рідко для генерації тексту, що йде у розміщення на сторонніх донорах, тобто при закупівлі посилань.

SMM для beauty

SMM для beauty

У сфері краси соціальні мережі (SMM) відіграють свою роль у створенні та підтримці іміджу бренду, привабленні нових клієнтів та залученні спільноти. У 2024 році стратегії просування в соціальних мережах для б’юті-індустрії продовжують еволюціонувати, адаптуючись до змінних вимог та появи нових функціоналів на платформах. У цьому підпункті ми розглянемо декілька ключових стратегій для ефективного SMM у сфері краси.

Акцент на візуал

Сфера beauty має акцент на візуал, тому важливо використовувати якісні фото та відео. Основними платформами для просування на 2024 рік лишаються Instagram та TikTok, також можна розглянути Pinterest для демонстрації естетичності продуктів, проведення туторіалів та публікацій «до та після» фотографій. Однак врахуйте, що ведення цих соцмереж вимагає регулярної публікації та окремої команди, щоб зберегти конкурентоспроможність свого контенту на фоні конкурентів.

Надихатися візуалом можна у брендів:

Інтерактивність та залученість

Створення інтерактивного контенту, як-от опитування, дослідження, розіграші, вікторини, та інші форми залучення аудиторії, допомагає підвищити взаємодію з брендом. Соціальні медіа — це не односторонній канал комунікації; важливо створювати діалог зі своєю аудиторією, відповідати на коментарі та повідомлення, а також активно взаємодіяти з контентом користувачів.

Співпраця з інфлюенсерами

Співпраця з інфлюенсерами

Інфлюенсер-маркетинг залишається потужним інструментом у б’юті-індустрії. Співпраця з інфлюенсерами, які мають вплив у сфері краси, може допомогти розширити охоплення бренду та підвищити його довіру серед потенційних клієнтів. Важливо вибирати інфлюенсерів, чия аудиторія відповідає вашій цільовій, та розробляти креативні кампанії, які виглядають природно на їхніх платформах.

Актуальною із року в рік є стратегія роботи із наноблогерами та мікроблогерами, які можуть генерувати багато контенту за доступними цінами на свою ЦА. При цьому бренд може використовувати їх роботи, за згодою, для таргету чи особистих сторінок.

Повчитися роботі з інфлюенсерами можна у брендів Dior, MAC, Maybelline, SOLMAR, LAMEL, Patricia Ledo. Вони активно залучають до співпраць як блогерів мільйонників, селебріті, так і локальних мікроблогерів, акцентуючи на інклюзивності бренду.

Використання User-Generated Content (UGC)

UGC є цінним ресурсом для брендів у сфері краси. Відгуки клієнтів, фотографії з продуктами та історії успіху не тільки додають автентичності бренду, але й слугують додатковим контентом для соціальних мереж. Заохочення до створення UGC може включати проведення конкурсів, акцій та інших ініціатив.

Лідерами по генерації UGC формату в Україні серед бʼюті-сфери можна виділити EVA, Notino, Аврора та Makeup.ua, завдяки розпаковкам бренди завжди лишаються на слуху у користувача.

Використання User-Generated Content (UGC)

Однак найбільш якісно UGC формат реалізований у бренду Fenty Beauty від Rihanna. Компанія активно заохочує своїх клієнтів ділитися своїми фотографіями та відео з продуктами Fenty Beauty в соціальних мережах, часто репостячи ці публікації на своїх офіційних сторінках. Це не тільки забезпечує додатковий контент для бренду, але й стимулює інших користувачів до подібних дій.

Аналітика та адаптація

Регулярний аналіз показників успішності в соціальних мережах дозволяє зрозуміти, який контент найкраще сприймається аудиторією, та адаптувати стратегію відповідно. Використання аналітичних інструментів, доступних на платформах соціальних мереж, може допомогти в ідентифікації трендів, оптимальних часових проміжків для публікацій та найбільш ефективних типів контенту.

The Ordinary, бренд з догляду за шкірою, використовує дані та аналітику з соціальних мереж для адаптації своєї стратегії змісту та комунікацій. Аналізуючи взаємодію аудиторії та реакції на різні типи публікацій, компанія оптимізує свої майбутні кампанії для кращого залучення користувачів.

Реалізуючи ці стратегії у SMM б’юті-індустрії можна значно покращити свою впізнаваність і потенційно збільшити охоплення аудиторії, стимулювати зростання продажів у 2024 році.

PPC-маркетинг у сфері бʼюті

PPC-маркетинг у сфері бʼюті

PPC-маркетинг використовується для підвищення трафіку та конверсій для брендів. Для ефективної роботи з PPC в індустрії б’юті важливо враховувати певні нюанси, які допоможуть оптимізувати кампанії.

Цільові ключові слова та інсайти

Визначення правильних ключових слів є критично важливим для успіху PPC кампаній. У сфері краси це означає фокусування на конкретних продуктах, інгредієнтах, проблемах шкіри тощо, які точно відображають споживчі запити. Розуміння намірів користувачів за їхніми пошуковими запитами дозволить створювати більш релевантні оголошення, що веде до кращих результатів.

Використання розширень оголошень

Розширення оголошень значно покращують видимість та ефективність PPC-кампаній. У сфері б’юті це може бути використання розширень з відгуками (демонструючи позитивні відгуки про продукти), розширення зі знижками та акціями (для привертання уваги до спеціальних пропозицій), а також розширення з місцезнаходженням (для локальних б’юті-салонів або магазинів).

A/B-тестування

Експериментування з різними варіантами оголошень через A/B тестування дозволяє знайти найефективніші поєднання заголовків, описів та викликів до дії. Це особливо важливо в б’юті-індустрії, де емоційний зв’язок та привабливість оголошення можуть значно вплинути на рішення про покупку.

Сезонність та тренди

Б’юті-індустрія сильно залежить від сезонних трендів та попиту. Адаптація PPC-кампаній під актуальні тренди, сезонні зміни в споживчих перевагах (наприклад, продукти для захисту шкіри влітку або зволожуючі креми взимку) може значно підвищити ефективність реклами.

До прикладу можна розглянути Sephora, які використовують PPC-рекламу для просування своїх продуктів і спеціальних пропозицій. Компанія ефективно застосовує цільові ключові слова, пов’язані з конкретними брендами та продуктами, які продаються на їх платформі. Sephora також активно використовує розширення оголошень для демонстрації відгуків користувачів та спеціальних акцій, що підвищує CTR оголошень.

Дієві маркетингові воронки для бʼюті-індустрії

Дієві маркетингові воронки для бʼюті-індустрії

Маркетингові воронки є фундаментальним інструментом для керування шляхом клієнта від першого знайомства з брендом до покупки та подальшої лояльності. У сфері краси, де емоційна та естетична привабливість продуктів мають велике значення, ефективні маркетингові воронки можуть значно підвищити конверсію та відданість бренду. Розглянемо ключові компоненти таких воронок та приклади їх реалізації на основі відомих брендів.

Стадія усвідомлення: створення цінного контенту

На цій стадії важливо привернути увагу потенційних клієнтів через освітній та розважальний контент. Як приклад, L’Oréal Paris активно використовує соціальні медіа та блоги для публікації порад з догляду за шкірою, волоссям та макіяжу, тим самим збільшуючи усвідомленість бренду.

Стадія інтересу: надання додаткової інформації

На цьому етапі бренди повинні надати більше інформації про свої продукти або послуги. Sephora використовує поєднання email-маркетингу та персоналізованих рекомендацій на своєму сайті, щоб надати клієнтам детальну інформацію про продукти, які їх можуть зацікавити.

Стадія розгляду: демонстрація відмінностей та переваг

На цій стадії споживачі порівнюють ваші пропозиції з конкурентами. У реалізації цього пункту воронки вирізняється The Ordinary, за рахунок наголосу на прозорості інгредієнтів і доступних цін. Вони активно використовують відео та статті, щоб розповісти споживачам про переваги своїх продуктів. З українських аналогів радимо звернути увагу на SUE та Hillary, які гарно працюють з демонстрацією сильних сторін своїх продуктів.

Стадія дії: спонукання до покупки

Залучення клієнтів до здійснення покупки досягається через випуск нового продукту, просування лімітованих колекцій, спеціальні пропозиції, знижки, або обмежені пропозиції. Makeup та Notino часто проводить акції, з подарунками семплів при покупці або пропонують безкоштовну доставку, щоб стимулювати клієнтів до здійснення покупки. В той час як LAMEL зосереджується на випуску нових колекцій, а Dior на преміальному пакуванні, яке дає WOW-ефект.

Стадія лояльності: залучення після продажу

Збереження клієнтів та спонукання їх до повторних покупок можливе через програми лояльності та постійний зворотний зв’язок. iHerb пропонує програму лояльності, яка нагороджує клієнтів за кожну покупку, а також за активність у соціальних мережах, залучення нових клієнтів за реферальною програмою, стимулюючи подальше залучення.

Ці приклади демонструють, як різні бренди у б’юті-індустрії структурують свої маркетингові воронки, від усвідомлення до лояльності, використовуючи різноманітні інструменти та стратегії для залучення та утримання клієнтів.

Email-маркетинг у beauty-сфері 2024 року

Email-маркетинг у beauty-сфері 2024 року

Email-маркетинг у 2024 році для цієї сфери краще зосередити на формуванні і підтримці довготривалих відносин з клієнтами. Особливу увагу бренди з beauty приділяють персоналізації, сегментації аудиторії та використанню креативного контенту для забезпечення високої взаємодії.

Типи листів, які варто включити в Email-маркетинг для beauty-сфери:

  • Листи з новинками та оновленнями асортименту. Ці листи дозволяють тримати аудиторію в курсі останніх трендів та нових продуктів бренду.
  • Освітній контент. Поради щодо догляду за шкірою, волоссям, макіяжу тощо. Вони забезпечують додану вартість клієнтам та сприяють збільшенню лояльності.
  • Персоналізовані рекомендації продуктів. На основі попередньої поведінки покупця (наприклад, перегляду або покупок) бренди можуть надсилати персоналізовані пропозиції.
  • Спеціальні пропозиції та знижки. Ексклюзивні пропозиції для підписників email-розсилок часто використовуються для стимулювання продажів.
  • Тригерний Welcome-ланцюжок та ланцюжок подяки після покупки. Це допомагає збільшити залученість клієнтів та продемонструвати свою лояльність до них, у ці листи можна додати персоналізовані купони на першу чи наступну покупку.
  • Листи із закликом залишити відгук. У таких листах можна пропонувати винагороду за відгук — додаткові семпли до наступного замовлення, або знижки на наступне замовлення, на вибір бренду.
  • Листи-поздоровлення з днем народження або від першої покупки. Так бренд демонструє свою лояльність і додає персоналізації, яка є важливим елементом у створенні ефективних email-кампаній у б’юті-індустрії.

Бренди, які ведуть вдалий email-маркетинг

Серед зарубіжних брендів можна виділити Sephora, що використовує персоналізовані email-розсилки, щоб інформувати клієнтів про новинки, спеціальні пропозиції, та надати рекомендації продуктів на основі їх попередніх покупок та переваг. Також Sephora надсилає листи з освітнім контентом, що містять поради та трюки з макіяжу.

Серед українських, надихнутися email-маркетингом можна у Hillary, які регулярно надсилають електронні листи з ексклюзивними знижками та акціями, спеціально розробленими для підписників. Вони також застосовують сегментацію своєї аудиторії для надсилання більш цільових пропозицій.

Таргет для бʼюті-індустрії

Таргет для бʼюті-індустрії

В умовах високої конкуренції beauty-сфери, таргетована реклама є важливою для досягнення результатів впізнаваності у конкретних сегментів аудиторії. Завдяки точному таргетингу, бренди можуть ефективно взаємодіяти з потенційними клієнтами, які мають високу імовірність зацікавленості в їхніх продуктах або послугах.

Сегментація аудиторії

Ефективний таргетинг починається з глибокого розуміння вашої цільової аудиторії. Це включає аналіз демографічних даних (вік, стать, географія), інтересів (види краси, бренди, інгредієнти), поведінкових факторів (історія покупок, відвідуваність сайту) та психографічних характеристик (цінності, спосіб життя).

До прикладу Fenty Beauty використовували таргетовану рекламу для просування своєї інклюзивної лінійки тональних засобів, націлюючись на різноманітну аудиторію за допомогою соціальних мереж. Тоді як The Ordinary використовує сегментацію аудиторії для націлювання на користувачів, зацікавлених у професійному догляді за шкірою.

Використання lookalike аудиторій

Створення аудиторій, схожих на вже наявних клієнтів (lookalike audiences), дозволяє знаходити нових користувачів, які поділяють схожі інтереси та поведінку. Це дуже ефективний спосіб розширення клієнтської бази без значних витрат на тестування різних сегментів.

Ретаргетинг

Ретаргетинг дозволяє звертатися до користувачів, які вже взаємодіяли з вашим брендом (відвідували сайт, додавали товари в кошик, але не здійснили покупку). Це допомагає підтримувати інтерес до вашого бренду та збільшувати конверсії.

Mermade застосовує ретаргетингові кампанії для залучення користувачів, які вже виявляли інтерес до їхніх продуктів. Схоже діють бренди SUE, SANE, Hollyskin.

Важливість та відмінності реалізації інфлюенс-маркетингу у бʼюті-сфері

Важливість та відмінності реалізації інфлюенс-маркетингу у бʼюті-сфері

Інфлюенс-маркетинг став важливою частиною стратегій просування в бʼюті-індустрії. Завдяки йому брендам вдається залучати аудиторію через авторитет і вплив популярних особистостей, а також мікроблогерів у соціальних мережах. Однак, особливості реалізації інфлюенс-маркетингу в beauty-сфері можуть суттєво відрізнятися залежно від позиціювання бренду, цільової аудиторії, ToV та обраної стратегії комунікації.

Dior Beauty, як представник люксової сегментації, часто співпрацює з відомими зірками та інфлюенсерами вищого рівня. Комунікація зосереджена на високій якості продуктів, інноваціях та ексклюзивності. Dior використовує інфлюенс-маркетинг для створення іміджу, який асоціюється з розкошем та вишуканістю.

Публікації інфлюенсерів часто включають професійно зняті фото та відео, які демонструють використання продуктів Dior у повсякденному житті або на червоних доріжках. У Dior є певні критерії до інфлюенсерів, адже вони (інфлюенсери) мають не тільки передавати цінність продукту, а й відображати стиль Dior як люксового бренду, імпонувати естетиці своєрідного old money та говорити в ToV бренду.

У той час The Ordinary, навпаки, позиціонує себе як бренд, який демократизує догляд за шкірою, пропонуючи високоякісні продукти за доступною ціною. Їхня стратегія інфлюенс-маркетингу зосереджена на співпраці з мікро- та ноноінфлюенсерами, які мають високий рівень довіри серед своєї аудиторії. Комунікація часто включає детальні огляди продуктів, освітній контент про інгредієнти та їхній вплив на шкіру. Це дозволяє The Ordinary будувати відносини на принципах прозорості та довіри.

Що впливає на відмінності реалізації інфлюенс-маркетингу:

  • Цільова аудиторія. Dior звертається до аудиторії, яка цікавиться розкішшю та ексклюзивністю, тоді як The Ordinary фокусується на інформованих споживачах, які шукають якість за доступною ціною.
  • Вибір інфлюенсерів. Dior співпрацює з зірками світового масштабу та впливовими інфлюенсерами, в той час, як The Ordinary часто вибирає мікроінфлюенсерів з тісною взаємодією з їхньою аудиторією.
  • Тип контенту. Контент Dior часто має гламурний вигляд та асоціюється з розкішшю, тоді як The Ordinary зосереджений на освіті та прозорості, підкреслюючи науковий підхід до догляду за шкірою.

Обидва підходи до інфлюенс-маркетингу демонструють різні стратегії залучення аудиторії та будівництва бренду в сфері. Вибір стратегії залежить від цілей бренду, його позиціювання та бажаної взаємодії з цільовою аудиторією.

Аналітика та оптимізація маркетингу бʼюті-сфері

Аналітика та оптимізація маркетингу бʼюті-сфері

Конкуренція у beauty-сфері є високою через присутність великих брендів, тому ефективне просування нового бренду може бути складним і вимагати значних інвестицій. Якісний digital-маркетинг в цій сфері вимагає не лише творчого підходу до створення контенту та його розповсюдження, але й ретельної аналітики та оптимізації кампаній.

Можливості до оптимізації маркетингу у beauty-сфері

Систематичний збір та аналіз даних дозволяє зрозуміти, які маркетингові зусилля є найбільш ефективними, виявляючи тенденції поведінки користувачів та ефективність різних каналів комунікації. Це створює основу для подальшої оптимізації стратегій.

На основі аналітичних даних бренди можуть оптимізувати свої кампанії, налаштовуючи таргетинг, контент та рекламні бюджети, щоб максимізувати ROI та конкурувати з великими гравцями. Оптимізація дозволяє зменшити витрати на неефективні зусилля та зосередитися на тому, що працює найкраще.

Також у 2024 році можна активно використовувати штучний інтелект для автоматизації процесу аналізу даних та оптимізації кампаній. ШІ може забезпечувати персоналізацію контенту, автоматичні відповіді, розподіл бюджету між рекламними кампаніями тощо. Також ШІ можна задіяти для базового перекриття потреб контенту — опису продуктів, ідей для контент-плану, щоб бренди могли ефективніше використовувати свої ресурси для досягнення KPI.

Ключові KPI, на які варто звертати увагу у контексті просування beauty-сфери

Основою для успішної оптимізації є постійний моніторинг ключових показників ефективності (KPI), таких як відсоток конверсії, CAC, ROI, відсоток утримання клієнтів, та залученість користувачів. Це дозволяє брендам в б’юті-індустрії не просто виміряти ефективність своїх маркетингових зусиль, але й швидко адаптуватися до змін ринкової ситуації, оптимізувати кампанії в реальному часі та зосередитися на тих стратегіях, які демонструють найкращий результат.

Чому маркетинг в б’юті-сфері може бути дорогим

Чому маркетинг в б’юті-сфері може бути дорогим

  • Висока конкуренція. Присутність великих гравців означає, що для того, щоб виділитися серед них новим брендам потрібно інвестувати в унікальний та якісний контент, а також в таргетовану рекламу. Окрім того, їм потрібно нарощувати впізнаваність, яку гіганти такі як Dior нарощували роками.
  • Вимоглива аудиторія. Споживачі в б’юті-сфері шукають персоналізований підхід та високу якість продукції, що збільшує витрати на маркетинг і виробництво. Окрім того, клієнти у 2024 році сподіваються на приємне пакування, спеціальні пропозиції та якісний контент — це все теж вимагає додаткових інвестицій з боку брендів.
  • Необхідність постійного впровадження інновацій. Тренди в індустрії краси швидко змінюються, тому брендам потрібно постійно інвестувати в дослідження ринку та розвиток нових продуктів.

Проте це не означає, що запуск нового бʼюті-бренду чи косметологічної клініки обовʼязково має бути надзвичайно коштовним. Адже завдяки оптимізації та концентруванню на окремих каналах можна досягти гарних результатів на початку і поступово будувати лояльність, розвивати мережу інфлюенсерів та залучати генерацію UGC. Це здатні робити як великі бренди, так і локальні, з грамотним розподіленням бюджетів та побудовою стратегії.

Заключення: особливості digital-маркетингу для beauty-сфери

Заключення: особливості digital-маркетингу для beauty-сфери

У цій статті ми детально розповіли про кожен з аспектів просування у digital-маркетингу б’юті-індустрії на 2024 рік. Охопили розріз від основних трендів та стратегій до детального розгляду ключових елементів — контент-маркетингу, SEO, SMM, PPC-маркетингу, маркетингових воронок, email-маркетингу, застосування таргетованої реклами, нюанси інфлюенс-маркетингу для різних ЦА, а також проблеми аналітики та оптимізації витрат у просуванні.

Особливості digital-маркетингу для б’юті-сфери у 2024 році підкреслюють важливість інтеграції різних каналів і підходів для створення комплексної та ефективної маркетингової стратегії. Значну увагу приділено персоналізації та використанню даних для прийняття обґрунтованих рішень, що дозволяє досягати вищої залученості аудиторії та кращих результатів у продажах.

Аналітика та оптимізація витрат, зокрема за допомогою штучного інтелекту, відіграють свою роль у підвищенні ефективності маркетингових кампаній, дозволяючи брендам максимізувати ROI та конкурувати на ринку з великими гравцями.

Своєю чергою, інфлюенс-маркетинг продовжує бути ключовим інструментом для комунікації з ЦА, в той час, як еволюція соціальних мереж та платформ для контенту надає нові можливості для креативного прояву своєї експертності та передачі естетики бренду.

Врешті-решт, успіх у digital-маркетингу в б’юті-індустрії у 2024 році вимагає від брендів не лише знання актуальних трендів та технологій, а й гнучкості, готовності до експериментів та здатності швидко адаптуватися до змін у поведінці клієнтів.