Як покращити сайт: робимо аудит контенту

Якщо ви впізнали свою проблему або питання з цього переліку, тоді ця стаття точно для вас:

  • У мене є завдання зробити редизайн сайту. Можна і текст поміняти?
  • Трафік є, а конверсій мало. Потрібно знайти причину.
  • Великий відсоток відмов. Що робити?
  • Потрібно оновити сайт: необхідні контент, перевірка та порада.
  • Хочемо з’ясувати, чи зрозуміле наше позиціонування.
  • Сайт дуже старий. Як краще оновити контент?
  • Сайт новий, але ми не знаємо, чи правильно все зробили.
  • Багато різних послуг, ми не розуміємо, чи легко їх знайти на сайті.

А коли прочитаєте до кінця, у вас з’явиться план дій.

Аудит якості контенту – це спосіб дослідити та покращити матеріали на сайті. Контент – це все, що ми бачимо на сторінках ресурсу:

  • текст;
  • фото;
  • відео тощо.

Аудит допомагає зрозуміти, чи якісний і корисний контент для користувачів. Для цього ми детально перевіряємо його за різними критеріями:

  • Легкість читання та розуміння.
  • Врахування маркетингових цілей.
  • Достатність інформації.
  • Відповідність тону та стилю.
  • Задоволення потреб та очікувань користувачів.

Аудит дозволяє знайти сильні та слабкі сторони нашого контенту та розробити план його поліпшення.
Однак, якщо пошукати інформацію про аудит якості контенту в мережі, ви побачите ось що:

аудит якості контенту в мережі

Або:

аудит контенту сайту

Google показує інформацію тільки про SEO- аудит. Насправді це два різні аудити, які чудово доповнюють один одного.
Я роблю аудити контенту, чим допомогаю:

  • покращити якість контенту на сайті;
  • знайти позиціювання;
  • сформулювати УТП;
  • знайти шлях до серця покупця вашого товару або послуги.

Спочатку я робила аудити виключно посадкових сторінок, а вже потім почала вивчати сайти. Якщо ви дійсно налаштовані на зміни, у вас є чітке бачення того, хто буде втілювати правки та поради, тоді ви точно будете задоволені.

Чим аудит якості контенту сайту відрізняється від SEO-аудиту? З’ясуємо відмінності

Аудит контентуSEO-аудит
Оцінює якість та ефективність контенту на сайті, включаючи текстовий контент, фотографії та відео. Він допомагає зрозуміти, як користувачі взаємодіють з контентом та як його можна покращитиОцінює оптимізацію сайту для пошукових систем. Він допомагає зрозуміти, як сайт можна оптимізувати для пошукових систем та покращити його рейтинг у пошукових системах
Виявляє:
  • Приховані УТП та незрозуміле позиціювання.
  • Дубльований за сенсами контент.
  • Погану якісь та читабельність контенту.
  • Прогалини у логіці, послідовності викладення.
  • Помилки.
  • Невідповідність тону голосу бренду.
  • Застарілу або неточну інформацію.
  • Недостатність контенту – сторінки, які треба створити.
  • Невідповідність очікуванням користувачів.
  • Неефективні заклики до дії (CTA).
  • Брак візуального контенту.
  • Неузгодженість форматування, зокрема стилів і розмірів шрифтів, заголовків, маркерів і інтервалів.
  • Контент, якому бракує глибини або який не надає достатньої інформації, щоб задовольнити очікування користувачів.
  • Області, де контент є надлишковим, що потребує відповідного впорядкування або розширення.
  • Сфери, де потрібен додатковий контент для розкриття конкретних тем, відповідей на поширені запитання або надання допоміжної інформації для покращення загального користувацького досвіду.
Виявляє:
  • Проблеми з оптимізацією сторінок: відсутні або погано оптимізовані теги заголовків, мета-описи, теги заголовків (H1, H2 і т.д.) і атрибути alt зображень.
  • Чи оптимізовано ваш сайт для мобільних пристроїв, зокрема, наскільки швидко він реагує на запити, чи є проблеми з мобільним юзабіліті та чи адаптований він до мобільних пристроїв.
  • Непрацюючі посилання, сторінки помилок 404, низька швидкість завантаження сторінок, дубльований контент і неправильні структури URL-адрес, які впливають на показники вашого сайту в результатах пошуку.
  • Проблеми з архітектурою сайту, ієрархією URL-адрес і внутрішніми посиланнями, які можуть перешкоджати доступності та пошуку контенту вашого сайту.
  • Якість і кількість ваших зворотних посилань, спам або неякісні посилання, а також загальний стан вашого профілю зворотних посилань.
  • Використання ключових слів і можливості для оптимізації контенту.
  • Наявність і точність місцевих списків компаній, таких як Google My Business, онлайн-каталоги та місцеві посилання.

Як аудит якості контенту та SEO-аудит доповнюють один одного?

Це як горіх в шоколаді. Чи борщик та сальце.

Аудит контенту допомагає визначити області, в яких контент можна значно покращити або переписати, а SEO-аудит допомагає поліпшити технічну оптимізацію вашого сайту.

Проводячи контент-аудит разом SEO-аудитом, ви точно отримаєте комплексний огляд сильних і слабких сторін вашого сайту. Це допоможе вам приймати обґрунтовані рішення про те, як покращити контент і продуктивність ресурсу.

Головне тут не ховати в шафку документ з результатами аудиту, а одразу перейти до впровадження порад.

Які завдання вирішує аудит якості контенту сайту та соцмереж

  • Пошук сторінок, зміст яких треба скоригувати.
  • Визначення сторінок, які можна об’єднати або видалити.
  • Рекомендації для створення нових сторінок.
  • Рекомендації щодо змісту та структури робочих сторінок сайту: головна, про нас, сторінки розділів/послуг, доставки, оплати, картки товару, FAQ, відгуків, інформаційних сторінок для партнерів/оптових покупців, оформлення блогу.
  • Пошук сторінок, де інформація, важлива для користувача, розкрита недостатньо повно.
  • Аналіз робочих сторінок сайтів конкурентів (за бажанням).
  • Пошук і формулювання УТП, відокремлення від конкурентів, фішок, правильних меседжів. Поради щодо позиціонування.
  • Оцінка якості статей у блозі, рекомендації щодо тематик для контенту, оформлення, впровадження конверсійних елементів.
  • Оцінка маркетингової ефективності контенту на сайті.

А до чого тут соцмережі? Там теж є контент. Якщо є бажання, перевіримо його якість, зрозумілість та відповідність вашим цілям та очікуванням фоловерів. Я дивлюсь у соцмережах:

  • Точність попадання бренду в свою ЦА.
  • Якість контенту бренда.
  • Прийнятність мови комунікації.
  • Відповідальність за контент: фідбек на коментарі користувачів, виконання обіцянок брендом.
  • Збалансованість промо- та розважального контенту. Промо – контент в якому ми розповідаємо про наш проект/бренд, про себе, товар, завдання, цілі. Насправді людям це нудно від усіх, крім улюблених торгових марок. Цікаво розповідайте про речі зі сфери інтересів користувача. Промо теж має бути цікавим. Розважальний контент – це пости по нашій темі, де ми себе не випинаємо. Аудит покаже, наскільки ці речі збалансовані.
  • Ефективність промоповідомлень. Якщо ми вже пишемо про себе, то це має приносити користь.
  • Партнерство з користувачем та надання зворотнього зв’язку: наскільки доброю є взаємодія з коментарями та коментаторами, лайкарями, чи дійсно бренд робить щось для користувача.
  • Приріст релевантної аудиторії. Якщо він є, але уривками, це теж погано. Чому? Це означає, що ми зробили щось ефективне – люди прийшли. А далі ми нічого не робимо, не масштабуємо позитивний досвід. Плавний ріст підписників означає, що бренд весь час робить пости, які добре сприймаються аудиторією. Тоді приходять саме ті люди, що потрібні бренду.

Можна сказати, що це поглиблене дослідження того, як саме ваш SMM-спеціаліст робить свою роботу, де є слабкі місця, а де блискучі знахідки.

А як виглядає аудит контенту?

Це документ. А що в ньому?

Перелік помилок та порад, як саме їх треба виправити, прикладів реалізації. Це план дій, з якого легко виходять технічні завдання на кращі тексти та завдання для програміста.

Подивіться на кілька фрагментів з аудитів різних сайтів, щоб розуміти, як саме він виглядає та в чому його цінність. На жаль, самі сайти показати вам не можу – вони вже допрацьовані та захищені договором про нерозголошення.

Приклад 1. Аудит сайту з продажу меблів, туризму, дачі та спорту

Проблема: з першої секунди на сторінці незрозуміло, куди саме потрапив користувач та чому саме тут вигідно робити покупку.

Думка фахівця: треба чітко сформулювати УТП, розмістити його на першому екрані. Зробити так, щоб за секунду людина зрозуміла, де вона і за що зачепитися.

УТП в ідеалі – це пропозиція у цифрах: купи ці меблі й отримай ось таку вигоду. Інакше кажучи, якщо ви знаєте, що важливо клієнтам під час купівлі меблів, товарів для туризму, дачі, що найчастіше запитують, що їх турбує — це “щось” включіть до своєї пропозиції:

  • гарантія від виробника і від продавця;
  • економія на новому інтер’єрі;
  • екологічні меблі;
  • програма лояльності;
  • умови оплати: розстрочка;
  • УТП за послугою: підбір меблів за параметрами квартири, дачі, консультація з вибору спорядження тощо.

Що вам можна включити в унікальну торговельну пропозицію? До речі, цікаво, що ці дані я знайшла випадково в картці товару, в описі. Але вони дійсно вартують того, щоби бути на головній сторінці:

  • «Страхуємо товар на повну вартість».
  • «-5% за оплату онлайн».
  • «Безкоштовна доставка від ___ грн покупки».
  • «Оплата частинами, в кредит».

Приклад 2. Аудит сайту з оренди транспорту з водієм

Перевезення груп людей Києвом та областю, Україною, Європою.

Проблема: застарілий дизайн та текст на головній сторінці сайту.

Аудит сайту з оренди транспорту з водієм

Думка фахівця:

Погано: шрифт, різні кольори – зелений, червоний, білий. Поєднання похилого шрифту і прямого, різна товщина. Білий шрифт зливається з фоном і не читається. Не видно також телефонів, погане розташування кнопок месенджерів. Фонова картинка не відображає повноти послуг, застаріла.

На першому екрані незрозуміла географія роботи, час роботи, немає кнопки. Незрозуміло чому в меню виділено саме службове розвезення співробітників.

Що добреЩо треба змінити
  • Слоган «Безпечно. Комфортно. Вчасно».
  • Можна з меню відразу вибрати автобус і різні послуги.
  • Є калькулятор вартості поїздки.
Додати:
  • Гео: «Пасажирські перевезення. Київ, Україна, Європа. Ми працюємо у всіх містах України» – має бути на першому екрані або як прикріплений рядок через весь сайт.
  • Час роботи.
  • Кнопку замовлення зворотного дзвінка.
  • УТП (унікальну торгову пропозицію).
  • Переваги: або на перший екран, або відразу під ним.

Переваги я знайшла в описі послуги в брифі аудиту сайта. Коли я берусь до роботи, замовник відповідає на питання щодо сайту, цільової аудиторії та своїх завдань. І саме з розмови я дізналася про речі, які мають бути на сайті:

  • Безпека для дитячих груп.
  • Зручні форми оплати.
  • Можливість вибору комфортності автобуса.
  • Власний парк машин у Києві.
  • Автопарки в усіх обласних центрах України.

Приклад 3. Багатопрофільна клініка

Проблема: заплутане незрозуміле меню, на сайті немає пошуку, чітких описів послуг, незрозуміле позиціювання та переваги для постійних відвідувачів.

Думка фахівця: треба зробити нову структуру сайту, розділивши напрямки роботи лікарів та послуги, які надає медичний центр.

Багатопрофільна клініка. Аудит

Нова структура сайту, де чітко видно напрямки роботи клініки та послуги, які можна у отримати клініці

Порада фахівця щодо позиціювання та переваг клініки

 

Який зараз текст на сайті

Коментар фахівця

«Комплексний підхід до вашого лікування»Це не перевага
«Обладнання експертного класу»Мало хто без допомоги Google точно знає, що таке експертний клас
«Європейські стандарти лікування»Ні про що не говорить пересічному українцю, особливо після відгуків біженців про поганий стан медицини в ЄС
«Досвідчені лікарі-фахівці»На сайті зараз помилка. Було б краще писати про відбір лікарів, що у вас працюють кращі з кращих
«Високий рівень сервісу та контроль якості обслуговування»Це і є зручний графік роботи, багатоканальне здійснення запису
«Система знижок та програми лояльності»Це круто, їх аж 10, та про це важко знайти інформацію
«Індивідуальний підхід до кожного пацієнта»Стоп-фраза яка заплутує а не пояснює
«Багатоканальне здійснення запису»Не перевага
«Зручний графік роботи»Не перевага
«Здійснюємо консультації онлайн»Це можна назвати телемедицина?
«Дотримуємось усіх протиепідемічних рекомендацій»Не перевага. Це по замовчуванням, викреслюємо
«Нас рекомендують рідним та знайомим 70% пацієнтів»Не перевага, скоріше припущення

Можна залишити на першому екрані безумовні переваги, а ще спробувати сформулювати з них УТП медцентру.
Переваги мають розповідати клієнту, яку вигоду він отримає, якщо звернеться саме до вас. Якщо ви перевагою вказуєте сучасне обладнання – покажіть це обладнання, опишіть його особливості.

Як сформульовані перевагиЯк посилити формулювання
«Досвідчені лікарі»Розкриваємо твердження: скільки наукових робіт, складних операцій, досліджень, навчань. 
«Комплексний підхід до вашого лікування та широкий спектр послуг»«Наш формат – універсальна сімейна клініка, в якій дорослим та дітям надаються різні види медичної допомоги. Діагностика, лікування та профілактика захворювань практично в усіх напрямках сучасної медицини».
«Сучасне надійне обладнання» «Наше обладнання з додатковими функціями дозволяє більш детально вивчити пацієнта та допомагає діагностувати хворобу».
«Високий рівень сервісу та контроль якості обслуговування».«Зручний графік роботи, відсутність черг, багатоканальне здійснення запису, максимальна увага до кожного відвідувача медичного центру, чуйний та уважний персонал».
«Розвиток наукової сфери» «Співробітництво з провідними науково-дослідними інститутами та медичними факультетами найбільших ВНЗ країни, вивчення та адаптація зарубіжного досвіду, впровадження новітніх медичних методик та сервісних технологій». 
«Система знижок та програми лояльності»«Це турбота не на словах, а на ділі. Розроблено більш як 10 програм, які дозволяють з комфортом отримувати медичні послуги для усієї родини або робочого колективу». 
«Сімейний лікар, онлайн-консультації, виклик додому»«Працюємо у різних форматах, щоб убезпечити максимальний комфорт пацієнтам». 

Варто було б зверстати переваги у вигляді плиток, щоб при кліку читач мав змогу побачити розгорнуте пояснення. Ці переваги можна використовувати на буклетах, плакатах.
Яке позиціонування ми отримали?
«Наш формат – універсальна сімейна клініка, в якій дорослим та дітям надаються різні види медичної допомоги. А саме діагностика, лікування та профілактика захворювань практично в усіх напрямках сучасної медицини».

Що робити, маючи документ з аудитом контенту та пояснення

Перш за все, після ретельного вивчення, виписати собі пункти, що потребують термінової реалізації, оновлення. В ідеалі – перетворити аудит на план дій з конкретними виконавцями та термінами впровадження.

Якщо вам треба оновити контент на сайті — звертайтеся. Зробимо аудит та допоможемо з новими текстами!

Як виміряти ефект від впровадження рекомендацій

Це можливо, якщо у вас налаштована аналітика сайту:

  • Коефіцієнт конверсії. Виміряйте відсоток відвідувачів, що виконують бажану дію на сайті, наприклад, здійснюють покупку, заповнюють форму або підписуються на розсилку новин. Порівнюючи коефіцієнт конверсії до і після впровадження наших рекомендацій, можна оцінити ефективність аудиту контенту.
  • Показник відмов: відстежуйте відсоток відвідувачів, які залишають сайт після перегляду лише однієї сторінки. Нижчий показник відмов свідчить про покращення залученості та релевантності контенту, що демонструє позитивний вплив нашого аудиту.
  • Середній час на сторінці. виміряйте середню тривалість перебування відвідувачів на кожній сторінці. Збільшення середнього часу перебування на сторінці вказує на те, що контент став більш захоплюючим, цікавим і цінним для користувачів.
  • Рентабельність інвестицій (ROI): оцініть фінансовий вплив аудиту контенту, порівнявши збільшення доходу або потенційних клієнтів, отриманих після впровадження рекомендацій, з вартістю послуги. Позитивний показник ROI демонструє цінність і прибутковість аудиту контенту.

За потребою ми робимо аудит контенту соцмереж. Якщо ви замовляли таку послугу, то вам треба дивитись на:

  • Активність у соціальних мережах: відстежуйте зростання показників активності в соціальних мережах – лайки, пости, коментарі та кількість підписників. Вищий рівень залучення свідчить про те, що контент став більш привабливим, ним стали більше ділитися і він резонує з цільовою аудиторією.

Аудит контенту поетапно

У бесіді з клієнтом визначаємо:

  1. Цілі веб-сайту. Чого ви хочете досягти за допомогою веб-сайту? Ви хочете генерувати потенційних клієнтів, стимулювати продажі чи підвищити впізнаваність бренду?
  2. Цільову аудиторію. Кого ви намагаєтесь охопити за допомогою свого веб-сайту? Які їхні інтереси та потреби?
  3. Ціль аудиту.
    У співпраці з контент-маркетологом:
  4. Аналізуємо структуру сайту та визначаємо список сторінок для перевірки. Для великих сайтів це можуть бути службові сторінки, сторінки розділів, карток товарів або послуг, відгуків, спецпроєктів. Невеликі за кількістю сторінок сайти перевіряються повністю.
  5. Аналізуємо контент на кожній сторінці та сайті в цілому. Аналіз проходить за критеріями, що важливі для споживача та клієнта. Оцінюємо якість, актуальність та ефективність контенту.
  6. Визначаємо сторінки, що потребують покращення. Це може включати оновлення застарілого контенту, виправлення помилок, покращення чіткості написання або підвищення релевантності контенту для цільової аудиторії.
  7. Маркетолог складає рекомендації щодо покращення. Після цього відбувається презентація аудиту контенту під час онлайн-дзвінка. Клієнт отримує текстовий документ та запис розмови.

Іншими словами, після впровадження рекомендацій клієнт, який замовив цю послугу, зробить так, щоб його сайт краще продавав, був інтуїтивно зрозумілий.

Аналіз контенту сайту допоможе поліпшити конкретні метрики ефективності, що сприяє розвитку не тільки інтернет-проєкту, а й бізнеса в цілому

Аналіз контенту добре доповнює послугу SEO-аудит сайту.

Якщо виникли питання щодо аудиту контенту, отримайте презентацію цієї послуги  або запишіться на безплатну консультацію!

Високих вам конверсій!