Про актуальний маркетинг українською: 20+ корисних блогів

Які блоги продовжують писати саме про маркетинг з орієнтацією на українську аудиторію та з урахунком її особливостей? Багато що змінилося, але хороший контент-маркетинг все більше стає необхідністю для українського бізнесу. Ми пошукали для вас, і дещо таки знайшли. Якщо ви маркетолог, бізнесмен або наш клієнт і хочете знати більше, то ці блоги допоможуть.

При відборі я орієнтувалася на важливі для мене критерії хорошого блогу::

  • зрозуміла рубрикація;
  • регулярність матеріалів;
  • змістовність та унікальність постів;
  • наявність авторських тем для статей, що не повторюються в інших блогах;
  • урахування військових реалій в Україні.

Це не означає, що в кожному блозі мають бути присутні всі з перерахованих пунктів, але більше двох – це вже заявка на успіх. Наприклад, в блозі є зручний поділ на рубрики, нові матеріали про те, як вести маркетинг у ситуації війни України з росією. Це вже звертає нашу увагу та дає право рекомендувати. Не останніми є експертність та наявність практичного досвіду у компанії, щоб матеріали не були суцільним рерайтом матеріалів конкурентів. Але спочатку…

Бентежний факт. Багато блогів крутих агенцій не потрапили в перелік лише через те, що не мають і досі української версії блогу або в українській версії блог не показується навіть в меню. Не будемо називати конкретні імена, але це досвідчені українські команди, і такий факт бентежить. Маємо надію, що скоро та поступово це почне виправлятися і розуміємо, що кількість матеріалів величезна, і на все треба час.
  1. Ezem.Agency

    Агенція маркетингу в соціальних мережах має крутий блог на актуальні теми, пов’язані з профілем компанії. Далеко ходити не треба – вже у свіжих публікаціях – змістовний та детальний пост про те, що і як робити в Тіктоці з інструкціями та прикладами. Окремої уваги заслуговують короткі тексти, що максимально описують актуальність матеріалу, а Коза-Дереза взагалі змусила почати читати, і далі все як в тумані. Круте поєднання користі та дружнього тону з прикольними картинками.

    Ezem.Agency блог

  2. PRnews.io

    Платформа з блогом та статтями від експертів про контент-маркетинг, стратегію, сторітелінг та контент-план. У підтвердження – публікація про створення контент-плану, але, на жаль, від вересня 2021 року. Незрозуміло, чи буде проєкт жити далі, але те, що тут вже є, може стати вам в пригоді. Facebook-сторінка на сьогодні оновлювалася востаннє аж у серпні. Маємо надію, що зовсім скоро проєкт знову буде активно публікувати матеріали про контент-маркетинг з залученням експертів. Нам такі публікації та блоги дуже важливі, особливо, вже з розумінням сучасних реалій.

    контент план

  3. Ukrainian.marketing

    Блог Осколової Тетяни має дуже зрозуміле позиціювання та всього лише два розділи – Головна та, власне, Блог.

    Блог Осколової Тетяни

    В блозі доволі детальне рубрикування з можливістю обрати теми до душі – маркетинг, бізнес, SMM, дизайн, брендинг та навіть відповіді на питання. Статті читаються як life-блог, але наповнені користю. Дуже круте поєднання, тому тут не нудно.

     маркетинг, бізнес, SMM, дизайн, брендинг

  4. Light Spider

    Блог веб-студії, що замовчав разом із повномасштабною війною в Україні. Останній матеріал – «Топ 20 плагінів на WordPress – must have для вашого сайту» – огляд без води та по суті – від 21 лютого 2022 року. В соціальних мережах останні публікації – також від 21 лютого, і далі тиша. Команда з Харкова. Маємо надію, всі співробітники у безпеці, і ще порадують нас крутими статтями та своєю роботою. Бачити таке – сумно, бо ми знаємо, що ворог витворює з Харковом щодня вже ось понад вісім місяців.

    блог лайт спайдер

  5. ADS Digital Agency

    Блог компанії, що займається розробкою та веб-просуванням. Тут нескладною мовою розповідають про базові поняття інтернет-бізнесу. Можна сказати, що цей блог більше для новачків в просуванні ресурсу.

    ADS Digital Agency

  6. Ланет Click

    В блозі компанії – коротенькі матеріали з рекомендаціями, сервісами, визначеннями та базовими поняттями, що стосуються вашого сайту. Часто в матеріалах можна зустріти приклади для кращого розуміння. Наразі активний та оновлюється.

  7. Aweb

    Рубрики матеріалів ви можете побачити зліва на сторінці. Наразі в рубриці Inside Aweb пусто. Мабуть, тут будуть пости про внутрішнє життя компанії, заходи та розвиток. Цікаво, як це буде реалізоване. «Лікбез» – це матеріали про сутність веб-сайту, можливі проблеми та складнощі у просуванні простою мовою.

    блог авеб

  8. Newage Digital Advertising

    Перше, що зацікавило, – дослідження. Авторські дослідження – дуже кропітка тема, а агенція ними займається. Наприклад, «Скільки коштує українська digital-реклама в 2022 році». По-перше, це дуже свіже дослідження, проведене восени цього року і цінне тим, що це актуальний матеріал, що відбиває нову реальність війни та того, як вона впливає на звичні нам інструменти та бізнес-специфіку. Також хочу виділити “Дослідження newage. Вплив війни на інтернет-аудиторію — літо 2022 Дослідження newage. Оновлення до щорічного дослідження інтернет-аудиторії України”.

    Одночасно з такими дослідженнями, в блозі є наочні інструкції того, як, наприклад, надати доступ до рекламного кабінету в певній соціальній мережі. І це може бути інструкція з п’яти кроків та п’яти фраз у супроводі картинок «Куди тиснути». Я дуже люблю наочність, тому лайкаю такі пости. Певна, в цьому блозі буде цікаво новачку та досвідченому маркетологу. Це рідкість в українській маркетинговій «блогосфері».

  9. Mappers

    Спеціалізація компанії – просування за допомогою геолокаціонних сервісів. Тут в основному можна побачити актуальні зміни в роботі сервісу та його взаємодію з законодавством України. Раніше це були більш пізнавальні статті про те, що таке пошукові системи та як працює контекстна реклама. Наразі, з нових матеріалів ми бачимо два кейси. Чекаємо на нові статті та розблокування сервісу, що й приведе до їх появи.

  10. Школа цифрових навичок

    Засновник – Андрій Буренок, Founder & CEO tripmydream, co-founder & CEO пара.school.

    Багато категорій, і всі оновлюються. Особистий досвід, інтерв’ю та живі фото – блог реально цікавий для бізнесменів, фрілансерів. Але також на сайті є кейси компанії пара.agency, що трохи збиває з пантелику. Бо ж це сайт школи, що вчить, а кейси – це відображення експертності, що було би доречно на сайті самої агенції.

    Школа цифрових навичок

  11. AG Marketing

    Цей блог про інтернет-маркетинг оновлюється нечасто, рубрикації немає, але його можна назвати актуальним вже за публікацію про альтернативи російській CRM-системі Tilda. Є «вічнозелені» теми про вибір агенції з інтернет-маркетингу з закликом до звернення.

    Звертаємо увагу на детальну рубрикацію.

    детальна рубрикація

    Також відразу впадає в око, що в блозі багато матеріалів від експертів, інтерв’ю, реального досвіду спеціалістів. Також крутий формат – це короткі нотатки з виступів спеціалістів на Ukrainian Media Forum. Всередині – лаконічні рекомендації та висновки з докладу спікерів-практиків. Це дуже крутий спосіб отримати унікальний контент та бути корисним читачам блога.

     багато материалів від експертів, інтерв’ю, реального досвіду спеціалістів

  12. Top Lead

    Для мене особисто дуже важливо, щоб агенції враховували зміни, що відбулися з Україною з 24 лютого, і говорили про це гучно. Перехід в блог Top Lead, і одразу джек-пот, але я би додала в цей текст прикладів. Рекомендації зрозумілі, лаконічні та доречні, але завжди зрозуміліше показати, що ти маєш на увазі.

    як пише армія сша

    Також багато в цьому блозі про життя компанії, нагороди та дослідження. Наприклад, «Гугл, а не Фейсбук. Три головних висновки з дослідження про маркетинг в західних IT-компаніях», але в блозі незрозуміло, від якої дати ця публікація, і наскільки вона актуальна. Немає цього, ані на прев’ю, ані під назвою на сторінці з текстом, ані на ілюстративних матеріалах. Контент цінний, хочеться розуміти, на який момент часу були складені ці висновки.

  13. Livepage. Growth Marketing Agency

    Бачимо одразу експертність, анонс заходу за участю спеціаліста компанії та публікація про те, які вигоди отримає бізнес із переходом на українську мову. Соціальна відповідальності в одній зі своїх форм. Рубрикатора немає.рейтинг компаній

    Також окремо хочу виділити такий функціонал блогу: кнопка соцмережі автора матеріалу з можливістю одразу перейти в його акаунт та дізнатися більше. В цьому випадку автор – засновник компанії, в якого також є свій Telegram-канал.

    як і чому треба переходити на українську

    Ще одна цікава штука – Михайло Щербачов закликає показувати, чому українською бізнесу краще та анонсує в публікації, що найуспішніші приклади він покаже в своєму каналі. Коли користь багаторівнева та win-win.

    Михайло Щербачов закликає показувати, чому українською бізнесу краще

  14. Студія Дениса Каплунова

    Тут рубрикація помітна та в першому екрані. Є прев’ю статті з коротким описом та позитивною маніпуляцією до прочитання, сформовані очікування – що чекає на читача всередині. І це правда. Тексти Каплунова завжди вирізнялися «безводністю», але мали необхідну образність. Списки, виділення важливого різними форматами. Вісім екранів корисної інформації, з якою не нудно.

    Студія Дениса Каплунова
    На жаль, остання публікація – в травні 2022 року. Чекаємо на відновлення.

  15. Netpeak

    Блог компанії Netpeak – це любов, бо завжди користь. Рубрик стало більше, є публікації для новачків та досвідчених спеціалістів, кейси та фанові пости, але все – з глибокою аналітикою та пропрацюванням. Просто рекомендуємо їх читати – це компанія експертів, що має блог, де цікаво та корисно пишуть. Що ще треба?

    нетпик блог

  16. Serpstat

    Лаконічний блог сервісу зі змістовними статтями від спеціалістів. Шість рубрик, рекомендації в першому ж екрані. Кожен матеріал має вичерпну відповідь на поставлене в назві питання.

    серпстат блог

  17. Webpromoexperts

    Блог академії інтернет-маркетингу, що вже багато років доводить свою експертність. Також вбачається проукраїнська позиція та запрошення на актуальні заходи.

    вебпромо блог

    Тут рекомендації щодо створення маркетингової стратегії межують з матеріалом про відповідальність бізнесу в умовах енергозбереження. Тобто це вже більше, ніж просто навчання інтернет-професіям.

    енергозбереження

  18. Комп’ютерна школа Hillel

    Блог цієї школи дійсно крутий тому, що він охоплює одразу багато кутів зору на маркетинг, розробку та пов’язані з ними задачі. Фільтр по темам вражаючий, і навіть є IT для дітей. Але ж ми шукаємо корисне саме про маркетинг, тому сюди йдемо. Корисні теми, в тому числі про те, навіщо вчитися ід час війни, залучення експертів високого рівня. Наприклад, Євгена Зайця, СМО Serpstat, про який ми згадували вище теж. Такі колаборації корисні для тих, хто тільки вчиться маркетингу.

    Комп’ютерна школа Hillel блог

  19. SendPulse

    Українська платформа автоматизації маркетингу та продажів має блог зі зрозумілим рубрикатором та роками напрацьовану репутацію. Саме тому рекомендуємо цей блог як must read. Круто те, що ви знайдете тут публікації не лише про те, як просувати сайт, а й пов’язані з психологією вашого клієнта. Наприклад, «Робота із запереченнями: як розвіяти сумніви клієнтів. Покроковий алгоритм та кращі техніки» – цікаво, з прикладами, гарно зверстано.

    SendPulse блог

  20. Tkachenko&Myroniuk

    На жаль, з початку повномасштабної війни нова публікація лише одна, але дуже актуальна. Що ще впало в око – блог від практиків, багато досвіду, інсайтів, рекомендацій. Маємо надію, що компанія вже зараз так активно працює, що немає часу, але згодом розповість про всі нові кейси та пригоди у нових реаліях українського маркетингу. класний дизайн. Дуже люблю, коли обкладинки створюють спеціально під статтю.

    Tkachenko&Myroniuk блог

  21. HostIQ

    Блог українською мовою про українські реалії. Вичерпна інформація, а особливо, свіжі огляди та порівняння. Блог оновлюється регулярно, інформація актуальна, военные обставини враховано.

    хостик блог

Якщо ви знаєте блог, що пише українською про актуальний маркетинг та робить це класно, поділіться, будь ласка, в коментарях, і ми додамо його в нашу підбірку! А ще підписуйтесь на наш Телеграм-канал Inweb, де ми ділимося найкориснішими публікаціями для маркетологів, бізнесменів і тих, хто мріє стати ким-небудь з них!

Дякую Наті Заяць за допомогу в підготовці матеріалу