Про актуальний маркетинг українською: 18 корисних блогів

Про актуальний маркетинг українською: 18 корисних блогів

Які блоги продовжують писати саме про маркетинг з орієнтацією на українську аудиторію та з урахунком її особливостей? Багато що змінилося, але хороший контент-маркетинг все більше стає необхідністю для українського бізнесу. Ми пошукали для вас, і дещо таки знайшли. Якщо ви маркетолог, бізнесмен або наш клієнт і хочете знати більше, то ці блоги допоможуть.

При відборі я орієнтувалася на важливі для мене критерії хорошого блогу:

  • зрозуміла рубрикація;
  • регулярність матеріалів;
  • змістовність та унікальність постів;
  • наявність авторських тем для статей, що не повторюються в інших блогах;
  • урахування військових реалій в Україні.

Це не означає, що в кожному блозі мають бути присутні всі з перерахованих пунктів, але більше двох — це вже заявка на успіх. Наприклад, в блозі є зручний поділ на рубрики, нові матеріали про те, як вести маркетинг у ситуації війни України з росією.

Це вже звертає нашу увагу та дає право рекомендувати. Не останніми є експертність та наявність практичного досвіду у компанії, щоб матеріали не були суцільним рерайтом матеріалів конкурентів.

1. Inweb Media

Пишемо для всіх, хто просуває бізнес в інтернеті. Нас читають маркетологи, підприємці, менеджери компаній і всі, хто тримає руку на пульсі сучасного діджиталу. Плекаємо професійний та особистий розвиток, ділимося актуальними новинами маркетингу, трендами та кейсами в просуванні бізнесу, публікуємо корисні дослідження та висвітлюємо інсайти.

2. Ezem.Agency

Агенція маркетингу в соціальних мережах має крутий блог на актуальні теми, пов’язані з профілем компанії. Далеко ходити не треба — вже у свіжих публікаціях — змістовний та детальний пост про те, що і як робити в Тіктоці з інструкціями та прикладами.

Окремої уваги заслуговують короткі тексти, що максимально описують актуальність матеріалу, а Коза-Дереза взагалі змусила почати читати, і далі все як в тумані. Круте поєднання користі та дружнього тону з прикольними картинками.

3. PRnews.io

Платформа з блогом та статтями від експертів про контент-маркетинг, стратегію, сторітелінг та контент-план. У підтвердження – публікація про створення контент-плану, але, на жаль, від вересня 2021 року. Незрозуміло, чи буде проєкт жити далі, але те, що тут вже є, може стати вам в пригоді.

Facebook-сторінка на сьогодні оновлювалася востаннє аж у серпні. Маємо надію, що зовсім скоро проєкт знову буде активно публікувати матеріали про контент-маркетинг з залученням експертів. Нам такі публікації та блоги дуже важливі, особливо, вже з розумінням сучасних реалій.

4. ADS Digital Agency

Блог компанії, що займається розробкою та веб-просуванням. Тут нескладною мовою розповідають про базові поняття інтернет-бізнесу. Можна сказати, що цей блог більше для новачків в просуванні ресурсу.

5. Aweb

Рубрики матеріалів ви можете побачити зліва на сторінці. Наразі в рубриці Inside Aweb пусто. Мабуть, тут будуть пости про внутрішнє життя компанії, заходи та розвиток. Цікаво, як це буде реалізоване. «Лікбез» — це матеріали про сутність веб-сайту, можливі проблеми та складнощі у просуванні простою мовою.

6. Newage Digital Advertising

Перше, що зацікавило, — дослідження. Авторські дослідження — дуже кропітка тема, а агенція ними займається. Наприклад, «Скільки коштує українська digital-реклама в 2022 році». По-перше, це дуже свіже дослідження, проведене восени цього року і цінне тим, що це актуальний матеріал, що відбиває нову реальність війни та того, як вона впливає на звичні нам інструменти та бізнес-специфіку.

Також хочу виділити «Дослідження newage. Вплив війни на інтернет-аудиторію — літо 2022 Дослідження newage. Оновлення до щорічного дослідження інтернет-аудиторії України».

Одночасно з такими дослідженнями, в блозі є наочні інструкції того, як, наприклад, надати доступ до рекламного кабінету в певній соціальній мережі. І це може бути інструкція з п’яти кроків та п’яти фраз у супроводі картинок «Куди тиснути». Я дуже люблю наочність, тому лайкаю такі пости. Певна, в цьому блозі буде цікаво новачку та досвідченому маркетологу. Це рідкість в українській маркетинговій «блогосфері».

7. Mappers

Спеціалізація компанії — просування за допомогою геолокаціонних сервісів. Тут в основному можна побачити актуальні зміни в роботі сервісу та його взаємодію з законодавством України.

Раніше це були більш пізнавальні статті про те, що таке пошукові системи та як працює контекстна реклама. Наразі, з нових матеріалів ми бачимо два кейси. Чекаємо на нові статті та розблокування сервісу, що й приведе до їх появи.

8. Школа цифрових навичок

Засновник — Андрій Буренок, Founder & CEO tripmydream, co-founder & CEO пара.school.

Багато категорій, і всі оновлюються. Особистий досвід, інтерв’ю та живі фото — блог реально цікавий для бізнесменів, фрілансерів. Але також на сайті є кейси компанії пара.agency, що трохи збиває з пантелику. Бо ж це сайт школи, що вчить, а кейси — це відображення експертності, що було би доречно на сайті самої агенції.

9. Top Lead

Для мене особисто дуже важливо, щоб агенції враховували зміни, що відбулися з Україною з 24 лютого, і говорили про це гучно. Перехід в блог Top Lead, і одразу джек-пот, але я би додала в цей текст прикладів. Рекомендації зрозумілі, лаконічні та доречні, але завжди зрозуміліше показати, що ти маєш на увазі.

Також багато в цьому блозі про життя компанії, нагороди та дослідження. Наприклад, «Гугл, а не Фейсбук. Три головних висновки з дослідження про маркетинг в західних IT-компаніях», але в блозі незрозуміло, від якої дати ця публікація, і наскільки вона актуальна. Немає цього, ані на прев’ю, ані під назвою на сторінці з текстом, ані на ілюстративних матеріалах. Контент цінний, хочеться розуміти, на який момент часу були складені ці висновки.

10. Livepage. Growth Marketing Agency

Бачимо одразу експертність, анонс заходу за участю спеціаліста компанії та публікація про те, які вигоди отримає бізнес із переходом на українську мову. Соціальна відповідальності в одній зі своїх форм. Рубрикатора немає.

Також окремо хочу виділити такий функціонал блогу: кнопка соцмережі автора матеріалу з можливістю одразу перейти в його акаунт та дізнатися більше. В цьому випадку автор – засновник компанії, в якого також є свій Telegram-канал.

Ще одна цікава штука — Михайло Щербачов закликає показувати, чому українською бізнесу краще та анонсує в публікації, що найуспішніші приклади він покаже в своєму каналі. Коли користь багаторівнева та win-win.

11. Студія Дениса Каплунова

Тут рубрикація помітна та в першому екрані. Є прев’ю статті з коротким описом та позитивною маніпуляцією до прочитання, сформовані очікування — що чекає на читача всередині. І це правда. Тексти Каплунова завжди вирізнялися «безводністю», але мали необхідну образність. Списки, виділення важливого різними форматами. Вісім екранів корисної інформації, з якою не нудно.

На жаль, остання публікація — в травні 2022 року. Чекаємо на відновлення.

12. Netpeak

Блог компанії Netpeak — це любов, бо завжди користь. Рубрик стало більше, є публікації для новачків та досвідчених спеціалістів, кейси та фанові пости, але все – з глибокою аналітикою та пропрацюванням. Просто рекомендуємо їх читати – це компанія експертів, що має блог, де цікаво та корисно пишуть. Що ще треба?

13. Serpstat

Лаконічний блог сервісу зі змістовними статтями від спеціалістів. Шість рубрик, рекомендації в першому ж екрані. Кожен матеріал має вичерпну відповідь на поставлене в назві питання.

14. Webpromoexperts

Блог академії інтернет-маркетингу, що вже багато років доводить свою експертність. Також вбачається проукраїнська позиція та запрошення на актуальні заходи.

Тут рекомендації щодо створення маркетингової стратегії межують з матеріалом про відповідальність бізнесу в умовах енергозбереження. Тобто це вже більше, ніж просто навчання інтернет-професіям.

15. Комп’ютерна школа Hillel

Блог цієї школи дійсно крутий тому, що він охоплює одразу багато кутів зору на маркетинг, розробку та пов’язані з ними задачі. Фільтр по темам вражаючий, і навіть є IT для дітей. Але ж ми шукаємо корисне саме про маркетинг, тому сюди йдемо.

Корисні теми, в тому числі про те, навіщо вчитися під час війни, залучення експертів високого рівня. Наприклад, Євгена Зайця, СМО Serpstat, про який ми згадували вище теж. Такі колаборації корисні для тих, хто тільки вчиться маркетингу.

16. SendPulse

Українська платформа автоматизації маркетингу та продажів має блог зі зрозумілим рубрикатором та роками напрацьовану репутацію. Саме тому рекомендуємо цей блог як must read. Круто те, що ви знайдете тут публікації не лише про те, як просувати сайт, а й пов’язані з психологією вашого клієнта.

Наприклад, «Робота із запереченнями: як розвіяти сумніви клієнтів. Покроковий алгоритм та кращі техніки» — цікаво, з прикладами, гарно зверстано.

17. Tkachenko&Myroniuk

На жаль, з початку повномасштабної війни нова публікація лише одна, але дуже актуальна. Що ще впало в око — блог від практиків, багато досвіду, інсайтів, рекомендацій.

Маємо надію, що компанія вже зараз так активно працює, що немає часу, але згодом розповість про всі нові кейси та пригоди у нових реаліях українського маркетингу. класний дизайн. Дуже люблю, коли обкладинки створюють спеціально під статтю.

18. HostIQ

Блог українською мовою про українські реалії. Вичерпна інформація, а особливо, свіжі огляди та порівняння. Блог оновлюється регулярно, інформація актуальна, обставини враховано.

Якщо ви знаєте блог, що пише українською про актуальний маркетинг та робить це класно, поділіться, будь ласка, в коментарях, і ми додамо його в нашу підбірку!

    А ще підписуйтесь на наш Телеграм-канал Inweb, де ми ділимося найкориснішими публікаціями для маркетологів, бізнесменів і тих, хто мріє стати ким-небудь з них!

    Дякую Наті Заяць за допомогу в підготовці матеріалу.

    Про автора

    Євгенія Лебедєва
    Євгенія Лебедєва
    , Blog Editor
    Агенція digital-маркетингу Inweb
    Редакторка блогу Inweb. Пишу, редагую, оформлюю, презентую. Роблю складне зрозумілим. Не боюсь заглядати у словник.
    Більше цікавого