Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Агенція digital-маркетингу Inweb разом з Netpeak Group провели всеукраїнське дослідження зарплати спеціалістів з контекстної реклами. Результати — у цьому матеріалі.

У відкритих джерелах недостатньо інформації про зарплати PPC-спеціалістів для формування обʼєктивної картини. Спеціалісту складно сформувати зарплатні очікування, а роботодавцю — розуміти, скільки пропонувати кандидату на посаді, щоб ціна була в ринку. 

Наприклад, на DOU є розподіл зарплат з анкетами на червень 2023, але у дослідженні враховані лише 14 анкет. На жаль, це не надто показово, тому ми вирішили виправити ситуацію. 

Для нашого дослідження нам вдалось залучити 164 учасників різного рівня експертності з інхаус та агентств. У цій статті ми розкриємо та проаналізуємо результати дослідження, зробимо ключові висновки, виділимо тренди, які можуть визначити рівень потенційної винагороди PPC-спеціалістів. Крім цього, ми простежимо, як на заробітну плату впливають різні чинники:

  • досвід;
  • тип компанії;
  • знання англійської;
  • стать та інші.

Також розберемось, як професійний ріст впливає на фінансовий успіх у конкурентному середовищі PPC-спеціалістів.

Медіана (MEDIAN) — це точка, яка представляє значення, що знаходиться точно посередині. Це усереднений показник із групи чисел. Медіана дає більш обʼєктивне розуміння реального стану речей, ніж середнє значення.

Портрет учасників дослідження

В опитуванні взяли участь 63% чоловіків і 37% жінок.

Портрет учасників дослідження PPC

49% респондентів віком до 30 років, а найчастіше респонденти вказували вік 29 років.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

89% опитаних, спеціалісти рівнів Junior, Middle і Senior. Менеджерів (Team Lead та Head of Department) — 17%. Таким чином, дослідження більш показове для фахівців, ніж менеджерів.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Розподіл за форматами співпраці

Працюють в агенціях і просувають клієнтські проєкти — 65% опитаних.
Інхаус у продуктових, ecom та інших компаніях, де просувають власні сайти — 26%.
Фрилансери — 9%.

Ми допускаємо, що компанії віддають перевагу аутсорсу, щоб не тримати спеціаліста в штаті.

За сферою діяльності компаній: Digital — 34%, Ecommerce — 37%. Сумарно — 71%.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Рівень англійської мови PPC-спеціалістів

Аналізуючи відповіді на питання від спеціалістів про знання англійської мови, ми отримали такі результати:

  • Знають англійську на рівні В1 — 33%.
  • На рівнях А2 та В2 володіє однакова кількість опитаних — по 24%.
  • Оцінили свій рівень як С1 або С2 — 10% опитаних.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

З яких частин складається заробітна плата PPC-спеціалістів

57% опитаних фахівців, окрім ставки, отримують бонусну частину, яка залежить від результатів їх роботи. З цієї кількості, у 30% випадків бонусна частина становить від 6% до 15% від загального доходу. Найчастіше KPI залежать від:

  • рекламного бюджету проєкту — 30%;
  • кількості проєктів, які вони ведуть 34%;
  • показників ROAS (Return On Advertising Spend) — 14%;
  • обсягу продажів — 13%.

Виплати прив’язані до гривні у 49% опитаних, до долара — у 45%. Інші валютні одиниці загалом у 7%.

Рівень заробітку чоловіків і жінок залежно від левела

За результатами дослідження, спостерігається тенденція щодо нерівності оплати між чоловіками та жінками. Жінки отримують на 43% менше ніж чоловіки — медіана $850 проти $1500. При цьому, серед усіх респондентів з очікувано найбільш високооплачуваним левелом та посадами Senior, Team Lead, Head of Department тільки 27% жінок, з 69 учасників з такими посадами. 

Загальна кількість респондентів-жінок склала 37%.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Вік як фактор впливу на рівень оплати

На основі аналізу заробітних плат за різними віковими групами бачимо:

  • До 30 років спостерігається суттєве зростання медіани заробітної плати. При цьому найвищий рівень спостерігається у групі 30-34 років з медіаною $1500.
  • У групі 35-39 років медіана заробітної плати трохи знижується порівняно з попередньою групою, але залишається на високому рівні, складаючи $1350.
  • У групі 40+ років спостерігається різке зниження медіани до $550, що може бути пов’язано зі зменшенням активності на ринку праці або змінами в кар’єрних шляхах.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Результати дослідження демонструють кореляцію між віком і заробітною платою. Молоді працівники зазвичай починають з нижчими зарплатами, а згодом отримують більше досвіду та, як наслідок, їхній дохід зростає. Водночас, після 40 років медіанне значення зарплати нижче, це може бути пов’язано з різними факторами, такими як зміна кар’єрного розвитку, коли людина прийшла у PPC з іншої професії.

Задоволення та незадоволення заробітною платою

Серед опитаних респондентів 57% мають бонусну складову. Медіана заробітної плати для них складає $1200. Задоволені рівнем оплати лише 35% з медіаною $1500, відповідно у незадоволених 65% медіана заробітної плати на 37% нижче і складає $950.

  • 42% не мають бонусів та при цьому медіана їх заробітної плати складає $1300.
  • Задоволені своїм прибутком 38%, для них медіана складає $1800.
  • У незадоволених 62% медіана заробітної плати менше на 44% і складає $1000.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

PPC-спеціалісти, що працюють в інхаус-компаніях (виконують задачі для бренду роботодавця), — отримують найвищу винагороду з медіаною $2000; а найнижча медіана заробітку — $900 — у співробітників агенцій. На фрилансі медіана заробітної плати становить $1250. 

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Чисельність компанії та вплив на медіану

  • Компанії чисельністю 101-250 людей частіше отримують компенсацію $1400 за медіаною.
  • У компаніях на 250-500 та 500+ працівників показники спадають: загалом $1350 — $1300 за медіаною відповідно. Якщо в компанії до 50 співробітників, то маємо $1000 за медіаною, і це найнижчий показник.
  • 51-100 співробітників — $1200 за медіаною.

Рівень співробітника і зарплата 

Медіани добре ілюструють, як рівень PPC-спеціаліста впливає на заробітну плату. Так, медіана зарплатні Junior PPC-фахівця на 25% більше, ніж у інтерна. Middle-рівень вже далеко перевищує попередні з медіаною зарплатні в середньому $1168. Senior-співробітники мають ще більше значення — $2000 за медіаною. Таку ж зарплатню отримують Head of PPC Department.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Англійська мова та оплата праці 

Англійська мова є конкурентною перевагою для спеціалістів незалежно від сфери діяльності. Володіння англійською розширює простір для взаємодії з міжнародними клієнтами, розробниками рекламних платформ та глобальними аудиторіями. 

Бачимо пряму залежність між рівнем англійської мови та рівнем зарплати PPC-спеціалістів. Це важливо для тих, хто спеціалізується на міжнародних компаніях та співпрацює з різними ринками. 

Роботодавці все більше оцінюють здатність спілкуватися та вивчати найкращі зарубіжні практики англійською. Це стає критичним аспектом успішної роботи, що впливає на оплату праці. 

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Знання англійської мови — очевидна перевага для фахівця з точки зору карʼєрного зростання і отримання вищої зарплати.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Досвід роботи також має суттєвий вплив на розмір заробітної плати. Загалом зазначаємо — чим більший досвід працівника, тим більше заробляє.

Цей висновок підкреслює важливість набуття досвіду та професійного росту в кар’єрі. Також це може служити стимулом для працівників збільшити свій досвід та навички, щоб отримувати вищу оплату. Роботодавці можуть враховувати цей фактор у прийнятті рішень щодо заробітної плати та розвитку персоналу.

Штучний інтелект у роботі PPC-спеціалістів

PPC-спеціалісти завдяки AI можуть аналізувати величезні обсяги даних, прогнозувати зміни в поведінці споживачів та швидко адаптуватися до ринкових трендів. Це оптимізує робочі процеси та дозволяє досягати кращих результатів у рекламних кампаніях. Таким чином рекламний бюджет дає вищу ефективність, цільова аудиторія залучається ефективніше.

Наразі, найчастіше опитані спеціалісти використовують AI для таких цілей:

  • Генерація текстових матеріалів — 66%. 
  • Генерація ключових слів — 33%.
  • Не використовують AI взагалі 20% опитаних. 

Серед опитаних із левелом Senior, Team Lead або Head of Department (всього 69 спеціалістів) AI не використовують тільки 14% (10 спеціалістів). Тож, можна зробити висновок, що вміння ефективно використовувати AI в своїй роботі може підвищити ваші шанси на отримання вищого левела. Також це може бути показником того, що спеціалісти вищого рівня більш відкриті до нових технологій і саме це допомагає їм просуватися карʼєрними сходами.

Тепер розглянемо ситуацію з заробітною платою для кожного левела окремо. Зауважимо, що ми не враховували одиничні анкети, дані в яких критично відрізнялись від медіани та були більше схожі на помилки при внесенні даних в опитувальник.

Висновки з дослідження окремо за левелами спеціалістів

Intern

Кількість респондентів з левелом Intern лише 5%, порівну чоловіків та жінок. Досвід роботи кожного не перевищує один рік. Цей результат підкреслює тенденцію, що інтерни зазвичай набувають досвіду роботи протягом першого року своєї практики, перш ніж перейти на позицію Junior. Ще цікаві факти про цей рівень спеціалістів:

  • Середній вік респондентів 25 років: від 20 до 33 років.
  • Наразі всі респонденти займаються просуванням клієнтських сайтів.
  • 50% інтернів мають середній рівень англійської мови (В1, В2), рівень С1 мають лише 12% респондентів. При цьому знання мови суттєво не впливає на заробітну плату PPC-спеціаліста з рівнем Intern.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Виявили таку статистику стосовно чисельності компаній:

  • 25% інтернів працюють в компаніях з кількістю співробітників до 50.
  • 37,5% працюють в компаніях з кількістю співробітників від 251 до 500.
  • 37,5% — в компаніях з більш ніж 501 співробітник.

Всі інтерни постійно працюють з рекламними інструментами Google та використовують в своїй роботі штучний інтелект. 75% опанували також рекламні інструменти Meta.

Медіана заробітної плати серед PPC-спеціалістів рівня Intern склала $400, а 38% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, яка залежить від кількості проєктів та рекламного бюджету проєкту. Задоволені своєю заробітною платою 25% респондентів.

Загалом вилка заробітних плат, за відповідями Intern PPC-фахівців, становить від $300 до $500.

Можна зробити висновок: щоб легше почати карʼєру на посаді PPC-спеціаліста, необхідно мати навички роботи з рекламними інструментами Meta й Google та розпочати свою карʼєру у великій компанії. При цьому на початковому етапі рівень знання англійської мови не вплине на заробітну плату. Але якщо ви хочете бути задоволеним та заробляти більше, рекомендуємо розвивати свої навички та швидше переходити на наступний левел. 

Junior

Кількість респондентів з левелом Junior — 20%, з них 34% чоловіків та 66% жінок. Середній вік — 28 років (респонденти віком від 18 до 40 років).

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

На цьому зображенні врахований загальний стаж роботи респондентів в інших компаніях або галузях. Однак у їхній поточній компанії, на яку поширюється опитування, вони можуть обіймати позиції Junior

91% респондентів займаються просуванням клієнтських сайтів, всі інші працюють на фрилансі або в компаніях, які просувають власні сайти.

Залежність винагороди для Junior PPC від рівня англійської мови та досвіду:

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Медіана заробітної плати Junior PPC-спеціаліста зростає при збільшенні загального досвіду в PPC та рівня знання англійської мови. Але якщо розглядати окремо різні левели англійської мови для певного досвіду, наприклад, досвід понад 5 років, — бачимо, що немає відповідної залежності зарплатні від знання англійської мови. Є залежність від того, в якій компанії працює співробітник. В даному випадку медіана заробітної плати вище у спеціалістів digital-агентств, ніж у спеціалістів інхаус-компаній.

  • 28% junior-фахівців працюють в компаніях з кількістю співробітників до 50.
  • 56% працюють в компаніях з кількістю співробітників від 51 до 500.
  • 16% — в компаніях з більш ніж 501 співробітник.

Всі Junior постійно працюють з рекламними інструментами Google. 66% опанували також рекламні інструменти Meta. 22%, володіють інструментами Google, Meta, а також одним або декількома додатковими інструментами: Bing, TikTok, Snapchat, Pinterest тощо.

85% використовують в своїй роботі штучний інтелект для:

  • підбору ключових слів;
  • генерації текстових матеріалів;
  • оптимізації контенту;
  • розробки структури акаунта;
  • підбору ключових слів;
  • генерації креативних матеріалі;
  • оптимізації текстової релевантності;
  • автоматизація рекламних кампаній;
  • прогнозування результатів;
  • аналізу конкурентів.

За нашою аналітикою медіана заробітної плати серед PPC-спеціалістів рівня Junior склала $530. Загалом вилка заробітних плат, за відповідями Junior PPC-фахівців, становить від $300 до $1000. А 66% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, яка залежить від:

  • кількості проєктів;
  • рекламного бюджету проєкту;
  • якості роботи та відсутності критичних помилок;
  • СРА (Cost Per Action);
  • ROMI (Return on Marketing Investment);
  • ROAS (Return on Ad Spend);
  • кількості лідів.

Для 24% респондентів бонусна частина займає до 15% в сукупній заробітній платі. Для 43% респондентів — від 16% до 50%. Для 33% респондентів бонусна частина займає від 50%, та навіть більше 70%, в сукупній зарплаті.

Серед незадоволених заробітною платою 81% усіх Junior PPC-спеціалістів співробітників з бонусною програмою майже вдвічі більше, ніж тих, у кого не передбачено бонусів.

Middle

Кількість респондентів з левелом Middle — 31%. 75% чоловіків та 25% жінок. Середній вік респондентів 29 років (від 20 до 46 років).

  • На фрилансі працює 13% респондентів.
  • В агенціях, тобто просуває клієнтські сайти — 70%.
  • Інхауси, де просувають власні сайти, обрали 17% Middle PPC-спеціалістів.

Дані по володінню англійською мовою:

  • 40% респондентів вказали початковий рівень англійської мови, тобто А1 та А2.
  • 35% — вказали середній рівень В2.
  • 25% — обрали вільне володіння англійською мовою, тобто В2/С1.

Аналогічно левела Junior, медіана заробітної плати Middle PPC-спеціаліста в загальному зростає при збільшенні досвіду та левела англійської мови.

Разом з тим, якщо розглядати окремо різні левели знання англійської мови для певного досвіду, ми бачимо, що немає відповідної залежності заробітної плати від рівня англійської мови. Є пряма залежність від того, в якій компанії працює співробітник (закордонній чи українській) та геолокації сайтів: чим більше перелік країн, тим вище заробітна плата.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

  • 44% Middle-фахівців працюють в компаніях з кількістю співробітників до 50.
  • 33% працюють в компаніях з кількістю співробітників від 51 до 500.
  • 10% — в компаніях з більш ніж 501 співробітник.
  • 13% — працюють на себе.

Інструменти, якими додатково володіють Middle PPC-спеціалісти: LinkedIn, X (ex-Twitter), Amazon. 94% Middle PPC-спеціалістів використовують штучний інтелект для виконання робочих задач.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Медіана заробітної плати серед PPC-спеціалістів рівня Middle склала $1168, а 69% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, яка залежить від певних показників, таких як:

  • кількості проєктів;
  • рекламного бюджету проєкту;
  • якості роботи та відсутності критичних помилок;
  • СРА (Cost Per Action);
  • ROMI (Return on Marketing Investment);
  • ROAS (Return on Ad Spend);
  • кількості лідів;
  • виконання плану.

Загалом вилка заробітних плат за відповідями Middle PPC-фахівців становить від $400 до $4500. Задоволені своєю заробітною платою 38% респондентів. З них 55% мають бонусну частину.

Senior

Кількість респондентів з левелом Senior — 27%: 67% чоловіків та 33% жінок. Середній вік респондентів — 31 років (від 22 до 47).

  • В агенціях працює, тобто просуває клієнтські сайти — 31% респондентів.
  • Інхаус, де просувають власні сайти, обрали 57% Senior PPC-спеціалістів.
  • На фрилансі працює 12% респондентів.

Стосовно володіння англійською мовою:

  • 24% респондентів вказали початковий рівень англійської мови, тобто А1 та А2.
  • 29% — вказали середній рівень В1.
  • 47% — обрали вільне володіння англійською мовою, тобто В2.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

По чисельності компаній такі дані:

  • 26% Senior фахівців працюють в компаніях з кількістю співробітників до 50.
  • 36% працюють в компаніях з кількістю співробітників від 51 до 500.
  • 17% — в компаніях з більш ніж 501 співробітник.
  • 21% — на себе.

Додаткові інструменти, які використовують деякі Senior PPC-спеціалісти:

  • Influ2.
  • Capterra.
  • Quora.
  • Reddit.
  • Walmart.
  • Facebook.
  • Snapchat.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Медіана заробітної плати серед PPC-спеціалістів рівня Senior склала $2000, а 45% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, на яку впливає один або декілька показників:

  • Кількість конверсій.
  • Кількість продажів.
  • NDA.
  • Кількість проєктів.
  • Рекламний бюджет проєкту.
  • Час.
  • СРА (Cost Per Action);
  • ROMI (Return on Marketing Investment);
  • ROAS (Return on Ad Spend) та інші.

Загалом вилка заробітних плат, за відповідями Senior PPC-фахівців, становить від $300 до $5000. Задоволені своєю заробітною платою 50% респондентів.

Team Lead

Кількість опитаних Team Leads PPC — 12%. 74% чоловіків та 26% жінок. Всі жінки працюють в агенціях, тобто просувають клієнтські сайти. Середній вік респондентів — 30 років (від 24 до 39).

  • В агенціях працює, тобто просуває клієнтські сайти, — 84% респондентів.
  • Інхаус, де просувають власні сайти, обрали 16% Team Leads PPC-спеціалістів.

Ось який рівень англійської вказали Team Leads:

  • 21% респондентів вказали початковий рівень англійської мови, тобто А1/А2.
  • 21% обрали вільне володіння англійською мовою, тобто С1/С2.
  • 58% — вказали середній рівень В1/В2.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Щодо чисельності компаній:

  • 32% Team Leads PPC-спеціалістів працюють в компаніях з кількістю співробітників до 50.
  • 63% працюють в компаніях з кількістю співробітників від 51 до 500.
  • 5% — в компаніях з більш ніж 501 співробітник.

У одного тімліда є навички використання In-app video для виконання робочих задач. У всіх інших тімлідів навички, аналогічні двом попереднім левелам.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Медіана середньої заробітної плати серед PPC Team Leads складає $1700, а 58% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, яка залежить від:

  • Кількості конверсій.
  • Кількості продажів.
  • Кількості проєктів.
  • Рекламного бюджету проєкту.
  • СРА (Cost Per Action);
  • ROMI (Return on Marketing Investment);
  • ROAS (Return on Ad Spend).

Загалом вилка заробітних плат за відповідями PPC Team Leads становить від $704 до $6500. Задоволені своєю заробітною платою 53% респондентів (у 80% з них заробітна плата включає бонуси).

Head of PPC Department

В опитувальнику взяли участь 5% Head of PPC Department від всіх респондентів. Це лише 8 респондентів з усіх опитаних, але ми залишаємо ці дані у звіті для повноти і прозорості дослідження.100% опитаних — чоловіки віком від 30 до 39 років (тобто середній вік складає 35 років), які наразі проживають в Україні. 

  • 29% працює в інхаус-компаніях.
  • 71% — в агенціях.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Наше дослідження показує, що 14% Head of PPC Department мають рівень англійської мови В2, 57% володіють рівнем англійської В1, 29% мають рівень англійської мови А2.

Тут бачимо, що бувають ситуації, коли респондент з рівнем англійської А2 отримує заробітну плату вищу, ніж респонденти з рівнем В2.

Всі Head of Department PPC постійно працюють з рекламними інструментами Google та Meta, дехто використовує додатково Bing та Linkedin. Штучний інтелект в своїй роботі не використовує 14% опитаних.

Медіана заробітної плати серед Head of PPC Department склала $2000. 25% опитаних зазначили, що мають бонусну систему винагород, яка залежить від кількості проєктів, кількості продажів, Revenue та annual KPI’s.

  • І квартиль: $1850.
  • Медіана: $2000.
  • ІІІ квартиль: $4200.

Загалом вилка заробітних плат за відповідями Head of PPC Department становить від $1700 до $5500.

Скільки заробляють PPC-cпеціалісти у 2023 році: дослідження Inweb (Netpeak Group)

Дослідження показало, що найвищий рівень зарплат ($4850 за медіаною) спостерігається в інхаус-компаніях з 500+ співробітників. Задоволені своєю заробітною платою серед Head-левела лише 25% респондентів.

Дякуємо всім, хто долучився до дослідження. Впевнені, ці дані допоможуть кандидатам і роботодавцям та покращать найм у ІТ-секторі України.

 

Дослідження провела агенція digital-маркетингу Inweb з Netpeak Group.

Підписуйтесь на Inweb у соцмережах: Facebook, LinkedIn, Instagram, Telegram.
Пишіть нам: ask@inweb.ua
Контакт для ЗМІ: r.skrupnyk@inweb.ua