Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Правильно підібрані ключові слова у назві та описі можуть збільшити кількість завантажень на 30%. Тож опис гри чи застосунку для Google Play має важливе значення для залучення нових гравців та покращення видимості у магазині застосунків.

У цій статті ми розглянемо принципи та стратегії, які допоможуть створити ефективний опис для гри чи програми. Завдяки цим рекомендаціям можна підвищити інтерес до застосунку та покращити його рейтинги у пошукових результатах.

Особливості вибору застосунків та ігор користувачами

70% людей шукають нові програми в App Store і Google Play. За даними Business of Apps, середній час перебування користувача на сторінці Google Play — 14 секунд. Також приблизно 10 секунд необхідно користувачам, щоб просканувати стрічку та оцінити — завантажувати застосунок чи ні.

Фото: Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Якщо оцінювати дизайн Apple Store та Google Play — можна помітити, що магазини застосунків мають різні акценти дизайну. В App Store увага користувача зосереджується на іконці, назві застосунку та скринах, у той час, як у Google Play скрини мають менший розмір, через що користувачеві видно опис та головні теги.

Це може вказувати на те, що описи та назви застосунків в Google Play є основними факторами ранжування. Тому потрібно вміти оптимізувати їх як під вимоги системи, так і під запити користувачів.

Як сформувати ефективну назву та опис для гри чи застосунку в Google Play

Фото: Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Формування ефективної назви та опису застосунку для Google Play включає декілька етапів: аналіз та розуміння майбутньої аудиторії, підбір семантичного ядра, формування та оформлення текстів, згідно з вимогами Google Play.

Етап 1: аналіз та розуміння цільової аудиторії

Аналіз аудиторії — це перший крок у процесі створення назви та опису для гри чи застосунку. Потрібно визначити, хто є потенційними користувачами, їхні потреби, вподобання та поведінкові особливості.

Для цього можна використати різні методи та інструменти: провести опитування, проаналізувати ринкові даних та зробити демографічну аналітику, якщо програма націлена на певний регіон.

Після аналізу варто створити профіль ідеального користувача. Це допоможе орієнтуватися на конкретні групи людей під час створення назви (title) та описів для гри. Профіль має включати деталі про демографічні характеристики, інтереси, вподобання та ігрові звички потенційних гравців.

Приклад описаного профілю ідеального користувача:

Ім’я: Роман
Вік: 26 років
Рід занять та демографія: програміст в IT-компанії у Києві

Інтереси: відеоігри, фентезі література, кіберспорт, дорогий алкоголь

Звички: грає у мобільні ігри під час перерв на роботі та ввечері вдома. Відвідує кіберспортивні заходи та виставки відеоігор, цікавиться індустрією відеоігор і слідкує за новинами в Телеграм, на спеціалізованих медіа. Активний користувач соціальних мереж, де спілкується з друзями та шукає нові рекомендації, оновлення.

Мотивація до гри: пошук пригод, соціальна взаємодія, досягнення нових рівнів та здобуття унікальних досягнень у грі.

Для побудови профілю, скористайтеся шаблоном Inweb у таблиці.

Згодом цей профіль допоможе формувати маркетингову стратегію та просувати застосунок. Оскільки дані з нього можна використати для таргетингу та підготовки креативів.

Етап 2: підбір семантичного ядра

Семантичне ядро — це набір ключових слів і фраз, які найкраще описують гру та передбачають запити користувачів.

Використання правильних ключових слів допомагає підвищити видимість гри у пошукових результатах Google Play. Для підбору семантичного ядра використовуються спеціалізовані інструменти, такі як Google Keyword Planner, Serpstat, Google Suggest, Ahrefs, SEMrush, статистику з AppStore SAP та інші.

Ключові слова повинні бути природно інтегровані в title, короткий та повний опис. Дослідження показують, що додавання релевантних ключових слів до назви може підвищити видимість гри на 20-25%.

Краще розділити ключові слова на дві групи:

  • Короткі ключові слова, які потрібно використати обовʼязково.
  • Ключові фрази, які варто застосувати.
Наприклад, у нас є застосунок для підрахунку кроків:

Короткі ключові слова: крокомір, шагомір, відстеження кроків, лічильник кроків.
Ключові фрази: щоденне відстеження кроків, крокомір на телефон, спалення калорій кроками, крокомір для фітнесу.

Важливо, щоб ключові слова відображали запити користувачів та були релевантними до змісту гри чи програми.

Етап 3: формування назви та Title, відмінності між ними

Фото: Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Назва та Title у контексті оптимізації застосунків для Google Play Store — це два різні елементи, які виконують різні функції.

Назва гри — це назва застосунку, яка відображається на головній сторінці застосунку в Google Play Store та у пошукових результатах. Вона має бути короткою, клікабельною та інформативною, містити ключові слова, що описують основні особливості гри. Назва грає важливу роль у перших враженнях користувачів про ваш застосунок.

Title (заголовок) використовується для внутрішньої оптимізації та в деяких випадках може відрізнятися від назви. Title часто використовується для оптимізації пошукових результатів, оскільки він містить основні ключові слова, які допомагають користувачам знайти застосунок.

Створення привабливої назви

Назва гри має бути короткою, просто читатися та запамʼятовуватися, а ще відображати суть гри. Вона повинна включати основні ключові слова, які описують жанр та особливості гри. Довжина назви не повинна перевищувати 30 символів, щоб вона помістилася у результатах пошуку.

Приклади вдалих назв:

Тиша — Медитації українською.
PicsArt AI Photo Video Editor.
Canva: дизайн, фото та відео.
BeReal. Your friends for real.
Math Markers: Kids School Games.

Ці назви короткі, інформативні та включають ключові слова, що описують жанр гри. Вони також легко запам’ятовуються та викликають інтерес у потенційних гравців.

Створення title для гри

Title не завжди відповідає назві гри. Для тайтлу можна використовувати 50 символів (разом з пробілами), проте тут максимально важливо використати усі ключові слова.

Приклади title:

Крокомір: відстеження та лічильник кроків, калорій.
Disney Frozen: Холодне серце, створи замок принцес.
Dragon Game of Thrones: вирости дракона, симулятор.

Назва та title часто є першим, що бачить потенційний гравець. Тому важливо приділити особливу увагу цим елементам, оскільки вони впливають на перше враження користувачів і їхнє рішення завантажити гру.

Етап 4: створення короткого опису

Короткий опис — це одне з перших, що бачить користувач, коли переглядає гру у Google Play. Він має бути лаконічним, але інформативним, включати ключові слова та викликати інтерес до гри. Короткий опис повинен містити основні особливості та переваги гри, а також заклик до дії.

Проблема короткого опису в тому, що він має передавати атмосферу гри, проте включати ключові слова і ненавʼязливо зацікавлювати користувача. Потрібно помістити це все у 80 символів.

Формуючи короткий опис, зауважте те, що:

  • потрібно передавати естетику гри, тож використовуйте відповідний ToV (Tone of Voice);
  • не захоплюйтеся стандартними фразами — вони зроблять короткий опис подібним до 1000 інших ігор і застосунків;
  • намагайтеся не використовувати багато води в описі, він відлякуватиме користувачів;
  • пишіть конкретно, проте не застосовуйте усі відразу ключові слова, щоб не створити надто оптимізований текст.

Приклад короткого опису:

  • Виростіть дракона як у Game of Thrones: станьте вершником й створіть своє королівство.
  • Рахуйте кроки та спалюйте калорії. Челенджі з друзями та нагороди щотижня.
  • Головоломки для дітей і дорослих: 1000 рівнів, челенджі з друзями.
  • Блокнот з ШІ: оптимізуйте час та нотатки, не втрачайте геніальні думки.

Етап 5: повний опис гри та основні вимоги до нього

Повний опис — це детальний текст, що містить всю інформацію про гру, її особливості, сюжет, ігровий процес та переваги. Він має бути структурованим, з підзаголовками та списками, де це доречно. Повний опис повинен включати ключові слова, але не бути перенасиченим ними.

Повний опис читають не усі користувачі, проте він має бути прописаний якісно для тих, хто вивчає особливості й з аналітичним розрахунком підходить до вибору програми чи гри. Тут є можливість розвіяти сумніви потенційного користувача, закрити його болі, які описали у портреті.

Фото: Опис застосунку для Google Play — як сформувати title, short та full description для гри й програми

Основні елементи повного опису:

  • Вступ: коротке введення в гру чи застосунок — жанр, тематика та основна ідея.
  • Особливості: детальний опис основних можливостей та переваг.
  • Сюжет (для гри).
  • Ігровий процес: опис механіки гри чи інтерфейсу програми.
  • Заклик до дії: мотивація користувачів завантажити програму.
Важливо: Google Play має максимальну довжину повного опису і вона складає 4000 символів, проте ми радимо не перевищувати обʼєм у 1000-2500 знаків, аби утримати увагу читача на основних можливостях.

Поради для повного опису гри чи застосунку:

  • Пишіть конкретно і по суті.
  • Не перенасичуйте текст ключовими словами, проте й не забувайте про них.
  • Використовуйте списки для простішого сприйняття інформації.
  • Додавайте заклики до дії, вказуйте переваги гри.
Приклад повного опису:

Привіт, маленька принцесо! З нашою грою ти зануришся у чарівний світ Disney Frozen (Холодне серце)!

Це особливий ляльковий будиночок, де ти зможеш грати разом з Анною, Ельзою, Олафом, Крістоффом та іншими улюбленими героями з Холодного серця. Завантаживши гру ти станеш однією з принцес Аренделла, зможеш досліджувати чарівні кімнати замку, готувати смачні страви та створюючи казкові вбрання.

Особливості гри:

Досліджуй замок: розкривай усі таємниці замку, взаємодіючи з безліччю цікавих предметів.
Налаштовуй персонажів: приміряй найкрасивіші сукні та костюми на Анну, Ельзу, Крістоффа та інших героїв. створюй унікальні образи, наче справжня королівська дизайнерка!
Кулінарні пригоди: готуй разом з Анною та Ельзою. Печи торти, готуй салати та багато інших смаколиків для королівського бенкету.
Власні аромати: створюй свої власні чарівні аромати, змішуючи різні інгредієнти та кольори в кімнаті ароматів.

У Disney Frozen Royal Castle ти зможеш переміщатися між кімнатами та взаємодіяти з усіма предметами. Натискай на персонажа, щоб змінити його вбрання або допомогти приготувати смачну страву. Створюй нові аромати, чаклуй, змішуючи інгредієнти, і дивуй всіх своїми відкриттями.

Приєднуйся до чарівного світу Холодного серця з грою Disney Frozen Royal Castle! Завантаж гру просто зараз і поринь у світ фантазії та творчості.

Грай разом з друзями та родиною, досліджуй замок та створи свої незабутні пригоди з улюбленими героями.

Локалізація — що це та коли вона потрібна

Локалізація — це процес адаптації текстів і контенту гри або застосунку до мовних та культурних особливостей конкретного ринку.

В контексті створення title, short та full description для гри на Google Play, локалізація означає не просто переклад тексту, а його адаптацію таким чином, щоб він був зрозумілий та релевантний для місцевих користувачів.

Це охоплює переклад текстів на іншу мову, адаптацію до культурних особливостей, підбір спеціальних ключів, а також врахування місцевих законодавчих вимог.

Коли потрібна локалізація застосунку чи гри:

  • Якщо плануєте вихід на ринки інших країн, де говорять іншими мовами. Це дозволяє зробити гру зрозумілою та привабливішою для нових користувачів.
  • Збільшення завантажень. Дослідження показують, що користувачі частіше завантажують та використовують застосунки, які представлені на їх рідній мові. 72,1% споживачів віддають перевагу контенту на їх рідній мові​.
  • Локалізовані описи допомагають користувачам краще розуміти гру, її функціонал та переваги, що підвищує лояльність.
  • Локалізована гра має більше шансів виділитися серед конкурентів на місцевому ринку.
  • У деяких країнах можуть бути специфічні законодавчі вимоги до контенту застосунків, і локалізація допомагає відповідати цим вимогам.
Для локалізації важливо перекладати описи з урахуванням локальних ключових слів. Також не варто використовувати автоперекладачі. Краще залучити до перекладу native speaker, який розуміє жаргонізми й особливості перекладу.

Висновки

Створення правильної назви, title, короткого та повного опису для гри на Google Play — це важливий процес, який вимагає аналізу аудиторії, підбору ключових слів та дотримання вимог платформи. Ці елементи допоможуть привернути увагу користувачів, підвищити видимість гри та збільшити кількість завантажень.

Працюючи з назвою, title та коротким й довгим описами важливо враховувати особливості ринку, аналізувати профілі потенційних користувачів і враховувати локальні особливості, якщо гра чи застосунок представлятимуться на різних ринках.

Краще приділити достатньо часу та зусиль для створення якісного опису, який буде ефективним інструментом для просування гри.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого